Prawdopodobnie prezentowane poniżej informacje pojawią się w najbliższym numerze Game Informer:
Zgodnie z przeciekami, gracze będą mogli skorzystać z całego arsenału nowych broni - toporów, siekier, maczug, włóczni oraz kliku typów mieczy – każda z broni otrzyma swój specjalny cios. Ponadto nasza postać nauczy się pływać. Zwiększono też nieco realizm – po ciężkiej walce, by odzyskać pełnię zdrowia, trzeba będzie odwiedzić lekarza, a chowając się m.in. w stogach siana będzie można atakować ludzi.
Zyska także sama mechanika świata. W grze pojawi się cykl dnia i nocy, do dyspozycji dostaniemy również zupełnie nowy system odpowiedzialny za reakcje wrogów i przechodniów na nasze poczynania, a każdego z żołnierzy będziemy mogli rozbroić i zabić jego własną bronią.
Wyższy poziom trudności mają też prezentować znane z jedynki misje kradzieży kieszonkowej. Zapowiedziano również zwiększenie ilość dodatkowych przedmiotów w grze (flag, żetonów etc.), które będzie można zbierać, a za ich odkrywanie otrzymywać bonusy w grze.
Bardzo ciekawie zapowiada się również fabuła nowego Asasyna. Gra wystartuje w 1476 roku, prawie trzy stulecia po zakończeniu jedynki. Głównym bohaterem będzie Ezio Auditore de Firenze, florencki szlachcic, członek linii Altair / Desmond. W trakcie rozgrywki spotkamy takie tuzy włoskiego renesansu jak Machiavelli, Caterina Sforza i Lorenzo de Medici, pojawia się też rodzina Auditore. Odwiedzimy też pracownię Leonarda Da Vinci i będziemy mogli dosiąść jego latającej maszyny.
Całość będzie działa się w malowniczych plenerach Toskanii. Odwiedzimy m.in. bazylikę św. Marka czy most Rialto
Na koniec warto dodać, że dwustuczterdziestoosobowy zespół pracujący nad grą z pewnością przygotuje dla nas jeszcze wiele niespodzianek. Już zapowiedziano, że w produkcji pojawi się szesnaście różnych typów misji oraz nowe jednostki m.in. łucznicy czy elitarne oddziały wojskowe.