» Artykuły

Artykuły

Działy:
» Publicystyka
» Materiały promocyjne
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 266.
Dying Light

Dying Light

Gdy zachodzi słońce, budzą się zombiaki

24-06-2013 15:00 | Joanna 'Senthe' Falkowska | Komentarze: 0
Dying Light to najnowsza produkcja jednego z większych rodzimych studiów, Techlandu, znanego graczom z Call of Juarez czy Dead Island. Premiera Dying Light jest zaplanowana na rok 2014. W tej chwili gra jest w fazie pre-alpha, ale już teraz odbywają się pierwsze pokazy. Podczas gdy na E3 mogliśmy je...
Dzień Inwestora CD Projekt 2011

Dzień Inwestora CD Projekt 2011

21-11-2011 14:11 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Od zeszłego roku przedstawiciele mediów związanych z grami komputerowymi gromadzą się dwa razy do roku na konferencjach organizowanych przez CD Projekt. Dziennikarze dowiadują się na nich o planach firmy na najbliższe miesiące. Ponieważ jednak CD Projekt RED jest teraz spółką giełdową, potrzebne są...
Echa przeszłości: Quake

Echa przeszłości: Quake

19-04-2012 00:19 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 13
Niewiele jest gier, które w takim stopniu zmieniły elektroniczną rozgrywkę jak seria Quake. Pomijając rewolucję technologiczną, w Quake'a po prostu grało się lepiej niż w inne produkcje. Każda kolejna część serii (no, prawie każda) miała w sobie to coś, co sprawiało, że nie chciało się odejść od kom...
Echa przeszłości: Tony Hawk's Pro Skater

Echa przeszłości: Tony Hawk's Pro Skater

27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Pierwsza część serii Tony Hawk's Pro Skater ukazała się w 1999 roku pod tytułem Tony Hawk's Skateboarding. Rok później premierę miał sequel. Od tamtego momentu seria zaczęła zyskiwać dużą popularność. "Dwójka" zaskarbiła sobie sympatię graczy świetnym, arcade'owym modelem jazdy – opanowanie po...
Echa przeszłości: Unreal

Echa przeszłości: Unreal

26-03-2012 23:21 | Mateusz 'TheProdigy' Gołaszewski | Komentarze: 15
Unreal to jedna z tych gier, które na trwałe zapisały się w historii gier wideo. I nic dziwnego, bo to tytuł kultowy, który przeniósł rozgrywkę w inny wymiar. Bez tej gry zapewne nie powstałby też Unreal Engine, którego nowsze generacje wykorzystywane są po dziś dzień. "Nierealny" przełom Twórcą p...
Echa przeszłości: Worms

Echa przeszłości: Worms

27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 0
Worms to turowa strategia wymyślona przez Andy'ego Davidsona jeszcze na Amigę. Pierwsza część ukazała się w 1994 roku, jednak dopiero sequel przyniósł sukces. Worms 2, wydane trzy lata po premierze pierwszej części (już na PC), wprowadziło świetną, minimalistyczną, ręcznie rysowaną grafikę w wysokie...
Fabuła Infinity

Fabuła Infinity

Czy na pewno bezkresna?

04-05-2010 09:00 | | Komentarze: 14
Od kilku lat w modzie są internetowe wypowiedzi na forach, w felietonach i recenzjach, że za dawnych, arkadyjskich czasów twórcy gry bardziej stawiali na klimat i fabułę, teraz zaś cRPG to tylko grafika, dźwięki i jakieś absurdalne bronie. Magia jest mało efektowna (i efektywna), technika nie bazuje...
Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 1

Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 1

Dla wszystkich tych, którzy gubią się w zdewastowanym świecie

15-09-2010 13:00 | | Komentarze: 1
"Kiedy poproszono mnie o napisanie oficjalnego poradnika dla Fallout: New Vegas, pracowałem bez przerwy około 1200 godzin od Maja bieżącego roku. Starałem się ograniczyć liczbę słów do 300,000. Podczas pisania informacji na blogu, postaram się wymienić kilka najważniejszych aspektów poradnika, abyś...
Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 2

Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 2

03-10-2010 12:03 | | Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia drugiej części pamiętników twórców Fallout: New Vegas, traktujących o technologii rozrywki oraz oprawie dźwiękowej.
Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 3

Fallout New Vegas - pamiętniki twórców cz. 3

03-10-2010 12:09 | | Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia trzeciej części pamiętników twórców Fallout: New Vegas, tym razem o tworzeniu klimatu Las Vegas z lat pięćdziesiąych.
Fallout: New Vegas - poradnik cz. 2

Fallout: New Vegas - poradnik cz. 2

06-10-2010 22:16 | | Komentarze: 0
Fallout: New Vegas > Blog oficjalnego poradnika do gry > Odwzorowywanie Mojave: zapierające dech w piersiach widoki i zarżnięci osadnicy Opuszczona chałupa, powoli rdzewiejąca w słońcu Nevady… Jakie osobliwości mogą się znajdować w jej środku? Pułapki? Szalony poszukiwacz złota? A może f...
Filary Ziemi – od książki, przez serial, po grę

Filary Ziemi – od książki, przez serial, po grę

23-08-2017 14:30 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Do sprzedaży trafiła już gra Filary Ziemi od studia Daedalic Entertainment, oparta na bardzo znanej powieści o tym samym tytule – ale czemu akurat książka Kena Folleta stała się tak nieprzemijająco popularna, że po niemal 30 latach od premiery wciąż powstają jej nowe adaptacje? Niek...
Game Zone Kraków

Game Zone Kraków

08-01-2014 19:41 | dominik 'dominaris' sztucki | Komentarze: 1
W Polsce nadal brakuje imprez związanych z grami komputerowymi, dlatego każda tego typu inicjatywa niezmiernie mnie cieszy.   Na południe! Jeszcze w trakcie PGA 2013 zostaliśmy (zespół Dark Workshop) zaproszeni do wzięcia udziału w pierwszej edycji Game Zone Krakow i oczywiście pos...
Gamedev część druga

Gamedev część druga

Zarządzanie projektem

29-12-2009 13:40 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 2
Integracja Jak często spotykamy się z zagadnieniem game devu w życiu codziennym? Prawdopodobnie wielu z nas świetnie bawi się przy grach komputerowych i to częściej niż raz na tydzień. Dla niektórych ludzi jest to integralna część życia, ale tylko nieliczni wiedzą jak wygląda "dzień świstaka" twór...
Gamedev część pierwsza

Gamedev część pierwsza

Glosariusz

23-11-2009 12:30 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 4
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robie...
Games Invest Kraków 2013

Games Invest Kraków 2013

Kasa, misiu, kasa

19-11-2013 15:52 | Maciej 'Repek' Reputakowski | Komentarze: 0
Fanów gier na co dzień najbardziej pasjonują konferencje, na których zapowiadane są nowe premiery, a wydawcy prezentują zwiastuny swoich tytułów. Zanim jednak ruszą prace nad nowym hitem, ktoś musi wyłożyć na niego fundusze. I właśnie wokół tematu pieniędzy kręciła się pierwsza konferencja Games Inv...
Gamescom 2022

Gamescom 2022

Prawdziwe perełki z Kolonii

19-09-2022 18:09 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 6
Gamescom 2022 już się zakończył. Pierwsze od 2019 roku offline'owe europejskie targi dla entuzjastów gier przyciągnęły ponad 265 tysięcy osób. Miliony innych śledziły transmisje w social mediach lub konferencję otwarcia – Opening Night Live. Ale czy to nadal ta sama impreza? Pandemia od...
Gamescom 2023 – Część I

Gamescom 2023 – Część I

Święto gier w Kolonii

11-09-2023 01:24 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Emocje po intensywnych dniach, które skupiły wzrok milionów miłośników elektronicznej rozrywki na Kolonii w Niemczech powoli opadają. Sierpniowy tydzień, który do hal centrum konferencyjnego Kolnmesse na devcom i gamescom sprowadził ponad 320 tysięcy gości już się zakończył, warto więc przejść do po...
Gra Roku 2011

Gra Roku 2011

12-01-2012 09:54 | | Komentarze: 11
Nie da się ukryć, że ubiegły rok był czasem obfitości na rynku gier PC. Pojawiło się mnóstwo interesujących tytułów i ze wszystkich stron słychać było westchnienia studentów, narzekających na niezmienny brak czasu. Bo jak tu uczyć się do sesji, kiedy monitor woła tęsknym głosem, a nieodpakowane per...
Gra w kości na gierestrojka.pl

Gra w kości na gierestrojka.pl

05-07-2013 01:15 | | Komentarze: 0
Materiał promocyjny Gry były znane ludzkości od zarania dziejów i chyba nikt z nas nie ma co do tego wątpliwości. Jeśli wspominamy o grach w dzisiejszych czasach to musimy tutaj przede wszystkim wspomnieć o tym, że są one nastawione na komputery i oczywiście w żadnym wypadku nie może nas to dziwić,...
Graliśmy w Chernobylite

Graliśmy w Chernobylite

Jeszcze raz do Prypeci i Czarnobyla

14-08-2019 20:45 | Shadov | Komentarze: 0
Tragiczny w skutkach wypadek w elektrowni jądrowej w Czarnobylu do dziś jest inspiracją dla wielu filmów, seriali, gier i powieści. Ostatnio wydany został także serial HBO Czarnobyl, a od pewnego czasu nad swoją grą w czarnobylskiej strefie wykluczenia pracuje także polskie studio TheFarm51. Ch...
Graliśmy w Civilization VI

Graliśmy w Civilization VI

Nowa odsłona starej jakości

03-08-2016 17:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Po krótkim romansie z podbojem kosmosu studio Firaxis znów ląduje na Ziemii, by umożliwić nam budowanie cywilizacji. Już w październiku wrócimy do dobrze znanego modelu rozgrywki, w której startując od prehistorii, prowadzimy wybrany naród przez kolejne epoki do pełnej dominacji nad światem. Ni...
Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – Rising Tide

Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – Rising Tide

Miasta na morzach

27-08-2015 09:18 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Dwa najważniejsze wydarzenia branżowe tego roku – targi E3 i Gamescom – już dawno za nami. Są jednak tytuły, w które nawet tam przedstawiciele prasy nie mogli zagrać. Należy do nich zapowiedziany na jesień dodatek do Civilization: Beyond Earth. Co jednak nie było możliwe w Los Angeles an...
Graliśmy w Destiny 2

Graliśmy w Destiny 2

Co nowego od twórców Halo?

03-09-2017 17:49 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Coraz więcej serii, które dotychczas były konsolowymi exclusive'ami, trafia na pecety, a tej jesieni dołączy do nich Destiny 2, sequel jednej z najpopularniejszych gier ostatnich lat. Przez kilka dni można było przetestować betę tego tytułu – czy warto było czekać? Średnie dobrego początk...
Graliśmy w Dolmen

Graliśmy w Dolmen

W kosmosie nikt nie usłyszy waszego krzyku

03-01-2022 18:38 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Stworzona przez From Software seria Dark Souls w dalszym ciągu rzuca długi cień na branżę grową: nie da się uniknąć porównań do owych tytułów w przypadku prawie każdej gry akcji cechującej się wysokim poziomem trudności. Na rynek stosunkowo często trafiają kolejne pozycje stające do walki z kró...
Graliśmy w Gwinta

Graliśmy w Gwinta

Nowy gracz przy stole

06-07-2016 14:01 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
– Nie śpij, Caleb. Dubel z gwintem był! Co licytujesz? – Duża kupa w dzwonki! – Akces. Haaa! I co? Nikt nie gwintuje? Dudy w miech, synkowie? Od tego dialogu z Chrztu ognia zaczęła się historia jednej z najbardziej wciągających minigier w historii gier komputerowych. Teraz, r...
Graliśmy w Little Nightmares

Graliśmy w Little Nightmares

Dziewczyna w żółtym płaszczyku

26-04-2017 18:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Gdy ma się zaledwie kilkanaście centymetrów, przygodą jest dotarcie na drugi koniec pokoju czy otwarcie drzwi. Uniknięcie potwora kryjącego się w leżących na podłodze butach to już natomiast walka o życie. Świat dzieciństwa pełny jest nie tylko beztroskich zabaw, lecz także tajemniczych i...
Graliśmy w Maneatera

Graliśmy w Maneatera

Rekin to jest król wody...

07-03-2020 23:59 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
jak lew jest król dżungli. Za dwa miesiące będziemy mogli się o tym przekonać, pożerając szczupaki, karpie i amatorów gorących plaż południowych Stanów Zjednoczonych. W komputerowych erpegach widzieliśmy już wiele. Nikt więc nie zaskoczy nas kolejnych rycerzem, skazańcem, łowcą potworów ani dowó...
Graliśmy w Mato Anomalies

Graliśmy w Mato Anomalies

Nie od razu neo-futurystyczny Szanghaj zbudowano

25-07-2022 21:17 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Niedawno oficjalnie zapowiedziano Mato Anomalies, czyli niezależną grę fabularną w japońskim stylu z elementami karcianki. Mieliśmy już okazję zapoznać się z wersją demo tej produkcji, za którą odpowiada działające w Szanghaju studio Arrowiz – jak póki co wypada ich debiutanckie dzieło? ...
Graliśmy w Phantaruka

Graliśmy w Phantaruka

Opuszczony statek, mityczny potwór... czy może być gorzej?

02-08-2016 19:47 | Shadov | Komentarze: 0
Na polskim rynku horrory FPP cieszą się coraz większą popularnością. Niedawno mieliśmy okazje zagrać w Layers of Fear polskiego studia Bloober Team, w której niezrównoważony malarz musiał odkryć przyczynę swojego szaleństwa. Teraz nadchodzi pierwszoosobowy survival horror w klimacie science fic...
Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire

Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire

Archipelag pełen magii

07-02-2018 19:55 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Studio Obsidian ma tendencje do tworzenia tytułów interesujących fabularnie, ale pełnych problemów technicznych, które są powodowane wymuszaniem przedwczesnego wypuszczania gier przez wydawców. Teraz jednak twórcy są sami sobie władcami i mogli poświęcić na prace nad swoim najnow...
Graliśmy w Regalia: Of Men and Monarchs

Graliśmy w Regalia: Of Men and Monarchs

Kickstarterowy jRPG po polsku

16-03-2017 21:53 | Piotr 'lysypk' Kędzierski | Komentarze: 0
Dzięki platformie Kickstarter ufundowano już ponad tysiąc gier, a kolejnych sto pięćdziesiąt stara się o pieniądze graczy. Ogromna część trafiła na Steama. Można sprzeczać się co do jakości tych dzieł, jednak trzeba przyznać – liczby robią ogromne wrażenie. Polskie studio Pixelated Milk r...
Graliśmy w Relictę

Graliśmy w Relictę

Księżycowe łamanie głowy

16-06-2020 20:25 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 0
Śledząc coroczne nowości branży growej, coraz rzadziej spotykamy staroszkolne przygodówki point & click. Ich miejsce zajęły bardziej wyspecjalizowane tytuły, których celem jest pobudzenie aktywności szarych komórek. Za przykład mogą tu służyć choćby obie części Portala, The Witness, The Talos Pr...
Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Jedna śmierć to mało, 10 też

17-03-2019 14:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Zaczepić się o dach, podciągnąć, lekkim krokiem przebiec na drugą stronę. Potem chwila cierpliwego oczekiwania, skok i życie przechodzącego niżej strażnika zostaje gwałtownie przerwane. Za bramą czai się znacznie silniejszy wróg, z którym przyjdzie skrzyżować katany. Ale przed zwycięstwem trzeb...
Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Udręka powraca

23-01-2017 10:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 21
Opuszczony przez Pana Przemian, którego naczyniem był przez lata. Pozbawiony wspomnień i tożsamości. Zmuszony do nieustannej ucieczki przed depczącą po piętach starożytną grozą. Ostatni Porzucony wyrusza na poszukiwanie prawdy o sobie i świecie, do którego trafił. Torment: Tides of Numenera to komp...
Graliśmy w Universim

Graliśmy w Universim

Poczuj się jak młody bóg

03-02-2017 15:32 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Znacie jakieś gry komputerowe, w których można eksploatować i rozwijać cały świat i wpływać na jego mieszkańców? Tak, by tubylcy byli zdani na waszą łaskę lub niełaskę? No już, nie wyrywajcie się tak wszyscy z Black & White... W natłoku kolejnych strzelanek i erpegów wydanych na przestrzeni ost...
Graliśmy w Wanderlust Travel Stories

Graliśmy w Wanderlust Travel Stories

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku

22-08-2019 20:36 | Tomasz 'Asthariel' Lisek | Komentarze: 1
Czemu podróżujemy do obcych krajów? Czego tam szukamy? Czy podróże zmieniają to, w jaki sposób postrzegamy nasze otoczenie? Do zastanowienia się nad takimi oraz wieloma innymi pytaniami motywuje nas Wanderlust Travel Stories, pierwsza gra od polskiego studia Different Tales założonego przez wet...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Puszcza w świetle księżyca

24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości. Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Graliśmy w Wiedźmina 3

Graliśmy w Wiedźmina 3

Jest na co czekać

27-01-2015 13:58 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 7
Na początku myśleliśmy, że trzecia część przygód Geralta z Rivii ukaże się jesienią 2014 roku. Wiosną zarząd CD Projektu ogłosił zmianę terminu, a trzy miesiące później oficjalną datą stał się 24 lutego 2015 roku. Jednakże niedawno premiera została przesunięta po raz drugi, tym r...
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Trzy razy tak?

24-05-2013 10:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Są takie serie gier, które najmniejszą nawet wzmianką o kolejnej odsłonie wywołują lawinę dyskusji i spekulacji wśród graczy oraz dziennikarzy. W precyzyjnym budowaniu takiego napięcia specjalizuje się Rockstar, każdą nową informację przekazując niezwykle ostrożnie. Dlatego też nie wahałem się ani c...