Artykuły
Działy:» Publicystyka
» Materiały promocyjne
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 266.
Sortuj wg:
LARP w World of Warcraft?
Przeniesienie mechaniki LARP-a do gry MMO
06-08-2013 15:36 | Paweł 'popydo' Opydo | Komentarze: 56
LARP z definicji odbywa się w realnym świecie, prawda? Zaskoczył mnie więc fakt, że eksperyment pod tytułem "spróbujmy przenieść jego mechanikę do World of Warcraft" (albo dowolnego innego MMO) przyniósł tak świetny efekt i wyszedł tak naturalnie. Ale nie obyło się bez problemów. Chciałbym...
Gry kontra dzieci
13-08-2010 16:05 | Artur 'Morus' Sośniak | Komentarze: 38
Kiedyś dzieci bawiły się w berka, chowanego czy głuchy telefon - na świeżym powietrzu, na ulicy, u przyjaciół. W dzisiejszym, podporządkowanym komputerom świecie widok dzieciaków bawiących się na podwórzu należy jednak do rzadkości. Nie mam wątpliwości, że komputery usprawniają nam życie, ale z drug...
O zaletach gier online
Materiał promocyjny W dobie Internetu hasło "nuda” powinno odejść w niebyt. Internet daje nam takie możliwości rozrywki i spędzania wolnego czasu, o których wcześniej można było tylko pomarzyć. Jedną z nich są gry online. I chociaż wielu z pewnością narzekać będzie, że to m...Historia cRPG, część 1 – od prahistorii do lat osiemdziesiątych
Czyli czemu wnuk nie poznaje swego dziadka?
21-01-2011 16:15 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 35
Gry komputerowe to niesamowite medium. W ciągu roku na rynek trafia cała masa produkcji, z których wiele ma ambicję by dodać coś nowego do gatunku, z jakiego się wywodzą. Zwykle różnice są minimalne i dotyczą jedynie wąskiego wycinka rozgrywki, czasami jednak trafiają się tytuły iście rewolucyjne lu...
Wiosenna konferencja CD Projekt 2011
W warszawskiej Fabryce Trzciny, 14 kwietnia odbyła się trzecia już konferencja CD Projektu. Wszystko zaczęło się wiosną ubiegłego roku, kiedy oficjalnie został zaprezentowany Wiedźmin 2. Potem przyszła jesień, a z nią data premiery W2 i informacje o składzie poszczególnych edycji gry. Oczywiście nie...Polter Gra – Dragon Age II
20-04-2011 18:47 | Tomasz 'arakin' Czajka | Komentarze: 33
Zapraszamy na drugi odcinek programu Polter Gra. Tym razem Tomasz 'Arakin' Czajka wraz z Jerzym Jankowskim prezentują rozgrywkę w Dragon Age II.
Gry PC w 2012
Co było i co będzie
Nowy rok to dobra okazja, by podsumować miniony i ocenić, co zaoferuje przyszły. Wybór najlepszej i najgorszej gry to ciężkie zadanie. Gracze mieli okazje sprawdzić wiele solidnych pozycji oraz takich, które definitywnie ich rozczarowały i szybko lądowały w koszu. Redaktorzy działu gier PC wybrali u...Świąteczne polecanki
Grudzień to miesiąc będący dla niektórych okresem kupowania prezentów. Te mogą być różne – gry komputerowe także mieszczą się w tej kategorii. Biorąc po uwagę liczbę tytułów na rynku, osobom słabo zorientowanym w tym temacie często ciężko jest dokonać trafnego wyboru. Dlatego też osoby związan...Wrażenia z demo Dungeon Siege III
11-06-2011 16:24 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 25
Obie części Dungeon Siege skończyłem po kilka razy, więc ucieszyłem się na możliwość wypróbowania ich kontynuacji w postaci grywalnego demo. Od razu zaznaczę, że mimo tego, co widziałem w zwiastunach, nie byłem przygotowany na to, co mnie czeka.
Wrażenia artystyczne
Gra jest pierwszą w historii s...
PC vs Konsole
24-05-2008 22:37 | Piotrek66 | Komentarze: 23
Podjęty przeze mnie temat może wydawać się dość oczywisty. Dotyczy on mianowicie różnic między poczciwym PC-tem a obecnymi konsolami. Przyjrzę się także grupom, jakie stanowią użytkownicy danej platformy sprzętowej.
Od czasu gdy gry komputerowe trafiły "pod strzechy", zawsze istniało kilka platform...
Starcraft II - betatest
Czarny: Dwanaście lat. Tyle czasu fani legendarnego Starcrafta czekają na sequel. Apetyt z pewnością zaostrzały im inne produkcje Blizzarda – "firmy, która nigdy nie zawodzi": Warcraft III, Diablo II, WoW – wszystkie te produkcje odniosły niesamowity sukces i do dzisiaj pozostają niedośc...Brutalność w grach
Od dawna mówi się o tym, jak bardzo gry wypaczają psychikę dziecka. Psycholodzy i dziennikarze alarmują nas z ekranów telewizorów za każdym razem, gdy tylko jakiś gracz popełni przestępstwo (rzekomo pod wpływem komputerowej rozgrywki). Pozostaje zadać sobie pytanie: czy gry rzeczywiście mają tak des...Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
11-05-2011 13:52 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 22
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010: Wywiad z ekipą CD Projekt RED
Sobota: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
Niedziela: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
Wtorek: Wywiad z Markiem Ziemaki...
Graliśmy w Torment: Tides of Numenera
Udręka powraca
23-01-2017 10:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 21
Opuszczony przez Pana Przemian, którego naczyniem był przez lata. Pozbawiony wspomnień i tożsamości. Zmuszony do nieustannej ucieczki przed depczącą po piętach starożytną grozą. Ostatni Porzucony wyrusza na poszukiwanie prawdy o sobie i świecie, do którego trafił.
Torment: Tides of Numenera to komp...
cRPG wczoraj a dziś
Było fajnie, jest źle, będzie super – Aureus – Ostatnio przyglądałem się siostrze grającej w jakieś gierki browserowe. Wyścigi, salta na motocyklach 2D i te sprawy. Wreszcie spytałem, czy nie wolałaby pograć w coś innego. Czy nie ma jakiś lepszych gier. Na pytanie, jakich, zająknąłem...Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
14-05-2011 11:41 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 19
$('.mainPic').css('display', 'none');
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010:
Wywiad z ekipą CD Projekt RED
11 V:
Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
15 V:
Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
17 V:
Wywiad z Markiem Ziemakiem
...
Wrażenia z demo Mass Effect 3
21-02-2012 00:28 | Artur 'Vermin' Tojza | Komentarze: 19
Kiedy po raz pierwszy miałem do czynienia z serią Mass Effect poczułem, że nadchodzi coś wielkiego. Na tyle potężnego i wspaniałego, że będzie śmiało dorównywało Star Wars. Osobiście uważam, że się nie pomyliłem, gdyż przygody komandora Sheparda, żołnierza sił Przymierza i pierwszego ludzkiego Widma...
Muzyka a gry
22-02-2012 22:23 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 16
Najważniejsza w grach jest technologia. Przynajmniej dla większości graczy liczy się właśnie ta kwestia, bo jak przejść obojętnie obok silnika Battlefielda 3 czy możliwości odczytania intencji postaci z mimiki ust - tym przecież chwalił się Rockstar przy okazji L.A. Noire. Najważniejszą jednak kw...
Wrota do modyfikacji Wrót
06-05-2010 15:30 | 27383 | Komentarze: 15
Swego czasu wprost kochałem Wrota Baldura. Byłem młodszy, a co za tym idzie – miałem zdecydowanie więcej wolnego czasu. Drugą część Baldur's Gate przeszedłem kilka razy, różnymi postaciami, wykonując rozmaite zadania poboczne czy też dokonując w newralgicznych momentach innych wyborów. Niestet...
Echa przeszłości: Unreal
26-03-2012 23:21 | Mateusz 'TheProdigy' Gołaszewski | Komentarze: 15
Unreal to jedna z tych gier, które na trwałe zapisały się w historii gier wideo. I nic dziwnego, bo to tytuł kultowy, który przeniósł rozgrywkę w inny wymiar. Bez tej gry zapewne nie powstałby też Unreal Engine, którego nowsze generacje wykorzystywane są po dziś dzień.
"Nierealny" przełom
Twórcą p...
Wywiad z ekipą CD Projekt RED
05-01-2011 12:41 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 14
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
11 V: Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
14 V: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
15 V: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
17 V: Wywiad z Markiem Ziemakiem
Wieś...
Fabuła Infinity
Czy na pewno bezkresna?
Od kilku lat w modzie są internetowe wypowiedzi na forach, w felietonach i recenzjach, że za dawnych, arkadyjskich czasów twórcy gry bardziej stawiali na klimat i fabułę, teraz zaś cRPG to tylko grafika, dźwięki i jakieś absurdalne bronie. Magia jest mało efektowna (i efektywna), technika nie bazuje...Uniwersum Might and Magic, część pierwsza
14-02-2011 16:08 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 14
Wszystko zaczęło się w roku 1984 (lub 1983, jak twierdzą niektóre źródła), gdy nikomu nieznany młody człowiek, wraz ze swą żoną oraz znajomym, postanowili założyć firmę tworzącą gry komputerowe – New World Computing. Ową "wielką trójcą" byli: Jon von Caneghem, Michaela von Caneghem oraz Mark C...
Historia powstawania Duke Nukem Forever
27-06-2011 23:11 | Mirosław 'angel21' Poręba | Komentarze: 14
Tytuł Duke Nukem Forever niezaprzeczalnie kojarzony jest z jedną z najdłużej produkowanych gier wszech czasów. Uznawano ją za grę-widmo czy vaporware, czyli oprogramowanie, nad którym prace ciągle są w toku, a końca nie widać. Niniejszy artykuł ma rzucić nieco światła na ten długotrwały proces dewel...
Wrażenia z bety Hearthstone
Nie jesteście gotowi!
16-10-2013 14:49 | Jakub 'Qbuś' Nowak | Komentarze: 14
Od dawien dawna Blizzard specjalizował się w doprowadzaniu do perfekcji schematów sprawdzonych przez innych. StarCraft był standardowym RTS-em mocno inspirowanym światem Warhammera 40K, a stał się jedną z głównych sił stojących za rozwojem e-sportu. World of Warcraft nie wprowadził zbyt wielu orygin...
DirectX 11 nadchodzi nieśmiało
Gdzie ten postęp na rynku gier PC?
13-04-2011 23:12 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 14
Wraz z premierą Windows 7 w październiku 2009 roku na komputerach zagościły biblioteki nowej wersji interfejsu programowania aplikacji (API) firmy Microsoft – DirectX 11. Kilka dni temu usłyszeliśmy, że udział tego systemu w rynku przekroczył wreszcie udział Windows XP. DirectX 9.0c od premier...
Poznań Game Arena 2009
18-10-2009 16:30 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 13
W momencie pisania tych słów jestem świeżo po Poznań Game Arena 2009, które odbywało się od 16 do 18 października tego roku. Chwilę temu wróciłem do domu, siedzę z gorącą herbatą nad klawiaturą, celem napisania możliwie jak najświeższej, najbardziej aktualnej i rzeczowej relacji z owego wydarzenia...
Legenda Heroes of Might and Magic
21-02-2011 21:16 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 13
Heroes to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży gier komputerowych. Ze świecą szukać osób, które nie słyszałyby o tym cyklu, a miały jakąkolwiek styczność z grami PC. Do dziś produkcje z serii wzbudzają bardzo ożywione dyskusje – najczęściej o rzekomej wyższości "starych Heroesów"...
Jeden silnik – wielu adresatów
Truizm "nie ma gry idealnej" przewija się w recenzjach od wielu lat, zazwyczaj podkreślając, że wybrany tytuł zasługuje na najwyższą (lub zbliżoną do najwyższej) ocenę, gdyż jego nieliczne wady nie przekraczają granic dobrego smaku; granic, które ustalamy poprzez porównania z innymi tytułami. W p...Echa przeszłości: Quake
19-04-2012 00:19 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 13
Niewiele jest gier, które w takim stopniu zmieniły elektroniczną rozgrywkę jak seria Quake. Pomijając rewolucję technologiczną, w Quake'a po prostu grało się lepiej niż w inne produkcje. Każda kolejna część serii (no, prawie każda) miała w sobie to coś, co sprawiało, że nie chciało się odejść od kom...
Wrażenia z dema Football Manager 2012
01-11-2011 00:33 | Bartłomiej 'baczko' Łopatka | Komentarze: 12
Marka Football Manager od kilku lat niepodzielnie króluje w kategorii piłkarskich managerów (dla mnie przejął koronę po Championship Managerze 03/04). Z wersji na wersję panowie ze Sports Interactive wprowadzają kolejne innowacje – jak to wygląda w przypadku edycji 2012?
Let it begin!
Kolejn...
Gra Roku 2011
Nie da się ukryć, że ubiegły rok był czasem obfitości na rynku gier PC. Pojawiło się mnóstwo interesujących tytułów i ze wszystkich stron słychać było westchnienia studentów, narzekających na niezmienny brak czasu. Bo jak tu uczyć się do sesji, kiedy monitor woła tęsknym głosem, a nieodpakowane per...Zrzut Ekranu 13-04-2010
Zapraszamy do obejrzenia Zrzutu Ekranu - nowego cyklu, który ma wam przedstawić najważniejsze wydarzenia ostatnich dni.Dlaczego (najprawdopodobniej) nigdy nie wydasz gry
Amator wydaje grę – co go czeka?
26-04-2023 10:35 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 11
Tytuł tego tekstu jest niepełny, jego lepsza wersja brzmi: Dlaczego najprawdopodobniej nigdy nie wydasz gry, a jeśli już wydasz, to pewnie na niej dużo nie zarobisz. Trochę spoilerując: sporo pomarudzę, ale pokażę też parę pozytywów, które ułatwią domowym wydawcom życie.
Któż z nas nie ma w sz...
Wrażenia z bety StarCraft 2
11-06-2010 11:00 | Artur 'Vermin' Tojza | Komentarze: 11
StarCraft jest tytułem legendarnym. Po niemal dwunastu latach nadal twardo stoi w czołówce gier RTS. Nic dziwnego, że kontynuacja tej słynnej gry wywołała dużo szumu. Prace nad drugą częścią zaczęły się już dawno temu, jednak dopiero od niecałego roku mogliśmy podziwiać zwiastuny, prezentacje i scre...
CD Projekt Spring Conference
27-03-2010 14:28 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 11
Dwudziestego piątego marca w składzie: Dante, Morus i Kamerzysta udaliśmy się na wiosenną konferencję CD Projektu organizowaną w warszawskim klubie Loft44. Główną atrakcją miał być pierwszy oficjalny pokaz gorąco wyczekiwanego Wiedźmina 2, obok niego zamierzano zaprezentować plany strategiczne firmy...
Wywiad z Maciejem Mąsikiem z CD Projekt
02-03-2009 17:08 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 10
Maciej Miąsik – polski programista, pracownik CD Projekt RED, współtwórca m.in. Schizm, Sentinel, Wiedźmin a ostatnio Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - w wywiadzie dla Poltergeista.
Polter: Skąd pomysł na współpracę akurat z mało znanym WideScreen Games?
M. Miąsik: WideScreen Games to doświ...
Uniwersum Might and Magic, część druga
07-03-2011 23:34 | Maciej 'Czarny' Kozłowski | Komentarze: 10
Jon von Caneghem i jego firma stworzyli prawdziwą legendę. Znaczna część wydawanych przez nich gier osiągnęła niesamowity sukces i na stałe zadomowiła się w sercach i umysłach graczy. Niestety, nic nie trwa wiecznie – twórcy zaczęli odcinać kupony od sławy i wydawać coraz słabsze produkcje. O...
Blood Bowl - Historia serii
19-06-2009 12:10 | Janek 'ashmourne' Gruszka | Komentarze: 10
Wyobraźcie sobie bardzo, ale to bardzo brutalny mecz footballu amerykańskiego, w którym liczą się tylko punkty, nie istnieją zasady "fair play", w grę wchodzą pięści oraz solidne kopniaki, a kierowanie ich w stronę leżącego jest jak najbardziej na miejscu. Wykonane? To teraz przenieście tę sytuację...
Pierwsze urodziny działu gier komputerowych
13-12-2007 17:25 | Łukasz 'Chavez' Maludy | Komentarze: 10
Rok temu serwis Poltergeist dorobił się własnego działu gier komputerowych. Cierpliwi mogą nawet doszukać się newsa o tym wydarzeniu. Było to 12 grudnia 2006 roku. Jak można było przeczytać w wyżej podlinkowanym tekście, "Przez kilka miesięcy pracowaliśmy ciężko, aby zaprezentować Wam stronę jeszcze...