» Artykuły

Artykuły

Działy:
» Publicystyka
» Materiały promocyjne
Wyświetlono rezultaty 161-200 z 266.
Spotkanie z 2K Games i Rockstar

Spotkanie z 2K Games i Rockstar

14-04-2012 22:57 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 1
Jak najskuteczniej poinformować o wydawanych przez siebie nowościach? Zaprosić dziennikarzy na konferencję, na której oprócz informacji i prezentacji zapewni się im darmowe jedzenie i picie. Do tej pory takie imprezy były w Polsce domeną CD Projektu, ale może się to zmienić. 28 marca w warszawskim k...
Digital Dragons 2013

Digital Dragons 2013

Ni pisklę, ni bestia

25-04-2013 17:48 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
O zeszłorocznej odsłonie festiwalu Digital Dragons głośno w ogólnopolskich mediach zrobiło się za sprawą reakcji sektora rozrywki cyfrowej na skandaliczny materiał TVP Kraków. Tegoroczna edycja imprezy skierowanej do przedstawicieli branży cieszyła się tak dużą popularnością, że organizatorzy byli z...
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

Trzy razy tak?

24-05-2013 10:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Są takie serie gier, które najmniejszą nawet wzmianką o kolejnej odsłonie wywołują lawinę dyskusji i spekulacji wśród graczy oraz dziennikarzy. W precyzyjnym budowaniu takiego napięcia specjalizuje się Rockstar, każdą nową informację przekazując niezwykle ostrożnie. Dlatego też nie wahałem się ani c...
Konferencja CD Projekt RED

Konferencja CD Projekt RED

Geralt z Krakowa

03-08-2013 17:10 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
CD Projekt RED zaprosił wczoraj grupę dziennikarzy na otwarcie swojego nowego studia. Umiejscowione w Krakowskim Parku Technologicznym będzie skupiało szerokie spektrum deweloperów – od scenarzystów i pisarzy, przez projektantów i grafików aż po programistów. Na tej samej konferencji jako pierwsi w...
Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem

Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem

Mówisz "Coś tam jest! Co to może być?"

02-09-2013 19:27 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 4
Wiedźmin 2: Zabójcy królów wdarł się przebojem do masowej świadomości, zgarniając ogromne ilości nagród i wyróżnień. Nic więc dziwnego, że zapowiedziane na przyszły rok zwieńczenie trylogii cieszy się zainteresowaniem graczy i mediów na całym świecie. O tym, co znajdziemy w grze Wiedź...
Wrażenia z The Bureau: XCOM Declassified

Wrażenia z The Bureau: XCOM Declassified

Mass Effect w kapeluszu

05-08-2013 16:58 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
O organizacji XCOM usłyszeliśmy po raz pierwszy w 1994 roku, gdy na sklepowych półkach pojawiło się UFO: Enemy Unknown. Marka została wskrzeszona w 2012 roku przez 2K Games i ich XCOM: Enemy Unknown, a już 20 sierpnia objawi się po raz trzeci jako The Bureau: XCOM Declassified. Na kilka tygodni prz...
Pokaz prasowy Sniper Elite III: Afrika

Pokaz prasowy Sniper Elite III: Afrika

Piaski Afryki

31-05-2014 12:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Sniper Elite III: Afrika na sklepowe półki trafi 27 czerwca. Już teraz jednak Techland zaprosił dziennikarzy na warszawską Pragę, by porozmawiać o nowej grze Rebellionu i umożliwić samodzielne zweryfikowanie zapowiedzi. You're in the snipers sight Spotkanie rozpoczęło się od panelu dyskus...
Relacja z konferencji 2K Games

Relacja z konferencji 2K Games

Złota jesień

03-08-2014 22:59 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 1
Zbliżające się miesiące przyniosą wyjątkową obfitość produkcji 2K Games. Na jesień zaplanowano premiery NBA 2K15, WWE 2K15, Civilization: Beyond Earth oraz Evolve. Z tej okazji Cenega zorganizowała w Warszawie spotkanie z przedstawicielami amerykańskiego wydawcy. Pierwszym punktem program...
Konferencja Assassin's Creed IV

Konferencja Assassin's Creed IV

Karaiby nad Zegrzem

28-10-2013 14:02 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
Gry komputerowe w mediach głównego nurtu pojawiają się najczęściej wtedy, gdy dochodzi do kolejnej tragedii z udziałem nastolatków. Mniej negatywne przedstawienia także się zdarzają, jednak nie co dzień prezydent USA dostaje w prezencie Wiedźmina. Co więc zrobić ma wydawca, który chce, by informacja...
Premiera Far Cry 4

Premiera Far Cry 4

Celebryci i owady

24-11-2014 23:11 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 9
Każdego dnia dziesiątki osób w działach marketingu największych wydawców gier myślą nad tym, jak przebić się ze swoim produktem do możliwie szerokiego grona odbiorców. W zeszłym roku polski oddział Ubisoftu na imprezę promującą Assassin's Creed: Black Flag zaprosił Dodę, Michała Figurskiego...
Zjazd Wiedźmińskiej Społeczności

Zjazd Wiedźmińskiej Społeczności

Wiedźmińskie ósme urodziny

30-11-2012 00:28 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 1
Oficjalne forum gry Wiedźmin istnieje już osiem lat. Z tej okazji studio CD Projekt RED zaprosiło kilkunastu najwierniejszych fanów do swojej warszawskiej siedziby, by podziękować im za wszystkie wspólne przeżycia oraz zaufanie i wsparcie, jakimi od 2004 roku obdarzają deweloperów. Dwanaście osób zo...
Graliśmy w Wiedźmina 3

Graliśmy w Wiedźmina 3

Jest na co czekać

27-01-2015 13:58 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 7
Na początku myśleliśmy, że trzecia część przygód Geralta z Rivii ukaże się jesienią 2014 roku. Wiosną zarząd CD Projektu ogłosił zmianę terminu, a trzy miesiące później oficjalną datą stał się 24 lutego 2015 roku. Jednakże niedawno premiera została przesunięta po raz drugi, tym r...
Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – Rising Tide

Graliśmy w Civilization: Beyond Earth – Rising Tide

Miasta na morzach

27-08-2015 09:18 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Dwa najważniejsze wydarzenia branżowe tego roku – targi E3 i Gamescom – już dawno za nami. Są jednak tytuły, w które nawet tam przedstawiciele prasy nie mogli zagrać. Należy do nich zapowiedziany na jesień dodatek do Civilization: Beyond Earth. Co jednak nie było możliwe w Los Angeles an...
Graliśmy w Civilization VI

Graliśmy w Civilization VI

Nowa odsłona starej jakości

03-08-2016 17:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 3
Po krótkim romansie z podbojem kosmosu studio Firaxis znów ląduje na Ziemii, by umożliwić nam budowanie cywilizacji. Już w październiku wrócimy do dobrze znanego modelu rozgrywki, w której startując od prehistorii, prowadzimy wybrany naród przez kolejne epoki do pełnej dominacji nad światem. Ni...
Graliśmy w Gwinta

Graliśmy w Gwinta

Nowy gracz przy stole

06-07-2016 14:01 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
– Nie śpij, Caleb. Dubel z gwintem był! Co licytujesz? – Duża kupa w dzwonki! – Akces. Haaa! I co? Nikt nie gwintuje? Dudy w miech, synkowie? Od tego dialogu z Chrztu ognia zaczęła się historia jednej z najbardziej wciągających minigier w historii gier komputerowych. Teraz, r...
Graliśmy w Little Nightmares

Graliśmy w Little Nightmares

Dziewczyna w żółtym płaszczyku

26-04-2017 18:24 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Gdy ma się zaledwie kilkanaście centymetrów, przygodą jest dotarcie na drugi koniec pokoju czy otwarcie drzwi. Uniknięcie potwora kryjącego się w leżących na podłodze butach to już natomiast walka o życie. Świat dzieciństwa pełny jest nie tylko beztroskich zabaw, lecz także tajemniczych i...
Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie

Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie

14-05-2011 11:41 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 19
$('.mainPic').css('display', 'none'); Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC XII 2010: Wywiad z ekipą CD Projekt RED 11 V: Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem 15 V: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem 17 V: Wywiad z Markiem Ziemakiem ...
Tomb Raider

Tomb Raider

Nie tym razem

10-04-2018 11:04 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Ikona popkultury po raz kolejny wyrusza na swoją pierwszą wyprawę w nieznane. Tym razem na ekranach kin i z nową twarzą, mającą uczynić Larę bardziej ludzką. I ta sztuka mogłaby się udać, gdyby tylko ktoś pamiętał o napisaniu scenariusza. Lara Croft towarzyszy fanom kultury popularnej od 1996 roku,...
Rozmawiamy o My Memory of Us

Rozmawiamy o My Memory of Us

Jak zrobić grę o Holokauście?

08-10-2018 18:04 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Jutro na sklepowe półki trafi debiutancki tytuł studia Juggler Games – My Memory of Us opowiadający historię inspirowaną losem Żydów w okupowanej Warszawie. O tym projekcie rozmawiamy z prezesem studia, Mikołajem Pawłowskim. Jan 'gower' Popieluch: Zacznijmy od tytułu –...
Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Graliśmy w Sekiro: Shadows Die Twice

Jedna śmierć to mało, 10 też

17-03-2019 14:06 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Zaczepić się o dach, podciągnąć, lekkim krokiem przebiec na drugą stronę. Potem chwila cierpliwego oczekiwania, skok i życie przechodzącego niżej strażnika zostaje gwałtownie przerwane. Za bramą czai się znacznie silniejszy wróg, z którym przyjdzie skrzyżować katany. Ale przed zwycięstwem trzeb...
Nie taki Epic straszny

Nie taki Epic straszny

Walka z parowym Goliatem

01-05-2019 13:27 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Wszyscy znamy historię o Dawidzie i Goliacie. A co jeśli Dawid zamiast procy miałby miliardy dolarów zysków rocznie, a Goliat – ustabilizowaną pozycję monopolisty na filistyńskim rynku? Na zorganizowanej jesienią 2010 roku konferencji przedstawiciele studia CD Projekt RED zapewniali, że pudeł...
Graliśmy w Maneatera

Graliśmy w Maneatera

Rekin to jest król wody...

07-03-2020 23:59 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
jak lew jest król dżungli. Za dwa miesiące będziemy mogli się o tym przekonać, pożerając szczupaki, karpie i amatorów gorących plaż południowych Stanów Zjednoczonych. W komputerowych erpegach widzieliśmy już wiele. Nikt więc nie zaskoczy nas kolejnych rycerzem, skazańcem, łowcą potworów ani dowó...
Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Graliśmy w Werewolf: The Apocalypse – Heart of the Forest

Puszcza w świetle księżyca

24-07-2020 15:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
To nie będzie zwykła wycieczka. Wzbierający w głębi piersi Szał, tajemnice zbyt straszne, by o nich pamiętać, i Puszcza pamiętająca walkę starszą niż ludzkość łączą się w niezwykłą wyprawę w poszukiwaniu własnej tożsamości. Studio Different Tales założone przez Artura Ganszyńca (Wiedźmin, Wols...
Wywiad z twórcą gry Torment: Tides of Numenera

Wywiad z twórcą gry Torment: Tides of Numenera

Udręka od podszewki

22-01-2017 21:17 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 7
Wydany w 1999 roku Planescape: Torment to jedna z najbardziej charakterystycznych komputerowych gier fabularnych, jednak nigdy nie doczekał się swojej kolejnej odsłony. 18 lat później, w lutym bieżącego roku, przewidziana jest premiera Torment: Tides of Numenera – gry, którą autorzy nie b...
Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Graliśmy w Torment: Tides of Numenera

Udręka powraca

23-01-2017 10:00 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 21
Opuszczony przez Pana Przemian, którego naczyniem był przez lata. Pozbawiony wspomnień i tożsamości. Zmuszony do nieustannej ucieczki przed depczącą po piętach starożytną grozą. Ostatni Porzucony wyrusza na poszukiwanie prawdy o sobie i świecie, do którego trafił. Torment: Tides of Numenera to komp...
Graliśmy w Universim

Graliśmy w Universim

Poczuj się jak młody bóg

03-02-2017 15:32 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 0
Znacie jakieś gry komputerowe, w których można eksploatować i rozwijać cały świat i wpływać na jego mieszkańców? Tak, by tubylcy byli zdani na waszą łaskę lub niełaskę? No już, nie wyrywajcie się tak wszyscy z Black & White... W natłoku kolejnych strzelanek i erpegów wydanych na przestrzeni ost...
Rozmowa z Michałem Gołkowskim

Rozmowa z Michałem Gołkowskim

Komornik w stylu visual novel

10-11-2021 14:17 | Marcin 'Karriari' Martyniuk | Komentarze: 2
Cztery lata po zakończeniu cyklu Komornik Michał Gołkowski powraca do wykreowanego wcześniej świata na dwa sposoby – nową powieścią zatytułowaną Komornik: Arena dłużników oraz grą visual novel Komornik: Nieskruszony, za której produkcję odpowiada Sylen Studio...
Wywiad z Maciejem Mąsikiem z CD Projekt

Wywiad z Maciejem Mąsikiem z CD Projekt

02-03-2009 17:08 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 10
Maciej Miąsik – polski programista, pracownik CD Projekt RED, współtwórca m.in. Schizm, Sentinel, Wiedźmin a ostatnio Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - w wywiadzie dla Poltergeista. Polter: Skąd pomysł na współpracę akurat z mało znanym WideScreen Games? M. Miąsik: WideScreen Games to doświ...
Zapowiedź Postala III

Zapowiedź Postala III

08-12-2011 18:46 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 5
Każdy z nas miał kiedyś zły dzień. Taki naprawdę zły. Dzień, w którym nic nie idzie po naszej myśli, a od samego rana wszystko jest nie tak. Dzień, w którym świat przestaje być piękny, życie staje się nieustanną walką z narastającą agresją. Dzień, w którym wściekłość osiąga apogeum, miły uśmiech na...
Echa przeszłości: Worms

Echa przeszłości: Worms

27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 0
Worms to turowa strategia wymyślona przez Andy'ego Davidsona jeszcze na Amigę. Pierwsza część ukazała się w 1994 roku, jednak dopiero sequel przyniósł sukces. Worms 2, wydane trzy lata po premierze pierwszej części (już na PC), wprowadziło świetną, minimalistyczną, ręcznie rysowaną grafikę w wysokie...
Echa przeszłości: Tony Hawk's Pro Skater

Echa przeszłości: Tony Hawk's Pro Skater

27-01-2012 16:30 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Pierwsza część serii Tony Hawk's Pro Skater ukazała się w 1999 roku pod tytułem Tony Hawk's Skateboarding. Rok później premierę miał sequel. Od tamtego momentu seria zaczęła zyskiwać dużą popularność. "Dwójka" zaskarbiła sobie sympatię graczy świetnym, arcade'owym modelem jazdy – opanowanie po...
Zapowiedź Uprising44

Zapowiedź Uprising44

13-02-2012 23:10 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 5
Gra o Powstaniu Warszawskim to niemal gotowy przepis na sukces – przynajmniej marketingowy. Najtragiczniejsze 63 dni w historii Polski, wspaniałe zwycięstwo moralne i totalna klęska militarna. Skutki były tragiczne: stolica kraju w całkowitej ruinie, grubo ponad sto tysięcy ofiar wśród kwiatu...
Echa przeszłości: Quake

Echa przeszłości: Quake

19-04-2012 00:19 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 13
Niewiele jest gier, które w takim stopniu zmieniły elektroniczną rozgrywkę jak seria Quake. Pomijając rewolucję technologiczną, w Quake'a po prostu grało się lepiej niż w inne produkcje. Każda kolejna część serii (no, prawie każda) miała w sobie to coś, co sprawiało, że nie chciało się odejść od kom...
Mody do Battlefielda 1942

Mody do Battlefielda 1942

23-05-2012 23:41 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Premiera Battlefielda 3 była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku na rynku gier. To dobry moment, żeby przypomnieć sobie poprzednie odsłony serii, które pomimo dziesięciu (Battlefield 1942) i siedmiu (Battlefield 2) lat od ukazania się, wciąż potrafią zachwycić. Wszystko za...
Zapowiedź Iron Sky: The Invasion

Zapowiedź Iron Sky: The Invasion

10-09-2012 21:47 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 1
Gry na podstawie filmów rzadko okazują się udane, i to pomimo całkiem niezłych wyników sprzedaży, o czym pisaliśmy już jakiś czas temu. Zazwyczaj to produkcje wtórne, mało ambitne i tworzone "na szybko", by tylko zdążyć na kinową premierę. Tym razem może być nieco inaczej, bo filmowy pierwowzór zupe...
Zapowiedź Call of Juarez: Gunslinger

Zapowiedź Call of Juarez: Gunslinger

Wieści z Juarez

17-05-2013 18:16 | Adam 'Khubas' Kubaszewski | Komentarze: 2
Call of Juarez to z pewnością jedna z najmocniejszych marek w polskiej branży gier komputerowych. W przypadku części pierwszej widać było jeszcze brak doświadczenia twórców, przez co nie każdy element rozgrywki był na tym samym poziomie (spora część etapów z Billym była wręcz irytująca), jednak już...
Beta-test Battlefield Heroes

Beta-test Battlefield Heroes

24-04-2009 16:00 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 2
Wciągający tytuł czy towar przereklamowany? "Battlefield Heroes – free online cartoon shooter". Tak nazwana została ta produkcja w pierwszym, oficjalnym trailerze. Cóż, można powiedzieć że sprawdziło się to w 75 procentach. I mimo, iż 3/4 to sporo, to ja z powodu braku tej jednej ćwiartki ba...

Medal of Honor Beta

20-08-2010 10:50 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 3
Medal of Honor to pierwsza gra, w której tryb dla pojedynczego gracza oraz multiplayer różnić się będą silnikami. Single, którym zajmować się będzie Electronic Arts, powstanie na bazie Unreal Engine 3.0, a sieciową wersję, za którą odpowiadać będzie DICE, dźwigać będzie silnik Frostbite (użyty w nie...
Muzyka a gry

Muzyka a gry

22-02-2012 22:23 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 16
Najważniejsza w grach jest technologia. Przynajmniej dla większości graczy liczy się właśnie ta kwestia, bo jak przejść obojętnie obok silnika Battlefielda 3 czy możliwości odczytania intencji postaci z mimiki ust - tym przecież chwalił się Rockstar przy okazji L.A. Noire. Najważniejszą jednak kw...
World of Tanks 8.0 – beta-test

World of Tanks 8.0 – beta-test

Czas na tankowanie

25-09-2012 22:32 | Tomasz 'Landovsky' Mendyka | Komentarze: 2
Połączenie gry MMO z bitwami czołgów? Mogłoby wydawać się, że taka mieszanka nie może się udać. Trudno zresztą wyobrazić sobie, jak ktoś wpada na taki pomysł. Panowie z Wargaming.net jednak coś takiego wymyślili i – jak się okazało – był to przepis na światowy sukces. Gra przyjęła się św...