Artykuły
Działy:» Publicystyka
» Materiały promocyjne
Wyświetlono rezultaty 121-160 z 266.
Sortuj wg:
BioHazarD #3
31-05-2010 12:00 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Witajcie ponownie w BioHazarD! Cyklu, który ma na celu ukazanie absurdów, śmiesznych rzeczy, a także niewiarygodnych wyczynów związanych ze światem elektronicznej rozrywki. Cały czas przeszukujemy sieć w celu zdobycia odpowiednich materiałów, ale i Ty możesz zostać współtwórcą naszych tekstów! Jak?...
Przegląd premier - czerwiec 2010
07-06-2010 11:00 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 3
Czerwiec – ten miesiąc kojarzy się przede wszystkim z wakacjami, a dokładniej ich początkiem. Więcej czasu oraz luzu, przydałoby się więc w coś zagrać. Niestety, jak to zazwyczaj w połowie roku bywa, nie ma w co, bo tegoroczny „szósty” prezentuje się naprawdę marnie.
Blur - 02...
Zrzut Ekranu 11-07-2010
11-07-2010 20:00 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 1
Zapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka Zrzutu ekranu.
Let's Play - The Saboteur
14-07-2010 12:30 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 4
Zapraszamy do obejrzenia kolejnego odcinka Let's Play - cyklu gameplay'ów z komentarzami naszych redaktorów. Tym razem - The Saboteur.
Zrzut Ekranu 29.08.2010
29-08-2010 22:00 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia najnowszego Zrzutu Ekranu.
Premiery miesiąca: sierpień-wrzesień
01-09-2010 17:30 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia przeglądu premier na miesiące sierpień i wrzesień.
Seria Gothic - felieton
24-09-2010 12:22 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 8
Serii Gothic nie muszę chyba nikomu przypominać. Pierwsza część, która ukazała się w 2001 roku za sprawą niemieckiego studia Piranha Bytes, na przestrzeni kilku kolejnych lat zyskała sobie status legendy. Złożyła się na to masa czynników, jak fabuła, czy klimat. W pierwotnych założeniach twórców, pr...
Premiery Miesiąca: październik
01-10-2010 12:30 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Na jakie tytuły będziemy sobie ostrzyć zęby w październiku?
Zrzut Ekranu 17.10.2010
17-10-2010 21:30 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 0
Zapraszamy do obejrzenia kolejnego Zrzutu Ekranu.
Zrzut Ekranu 16.01.2011
16-01-2011 02:03 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 3
Dzisiaj szperamy w wiadomościach o Wiedźminie 2, Heroes VI, a także przedstawiamy rekord Minecrafta oraz informacje o tegorocznym E3. Dodatkiem humorystycznym jest reklama Little Big Planet 2. :)
Twórcą materiału jest Bartek 'Dante' Dudek przy współpracy z Danielem Nowickim.
Kontynuacja czy reaktywacja?
rozważania nad upadkiem standardów produkcji gier
09-02-2011 20:52 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 4
Ostatnie dwa, trzy lata w branży gier to czas swoistego katharsis. Po dekadzie rozwijania, wydawania dziesiątek spin-offów i eksploatowania do granic możliwości dobrze znanych marek, przyszedł moment, gdy szefowie Ubisoftu oraz Electronic Arts stanęli przed wszystkimi i tupnęli nóżką. "Od teraz nie...
Beta-test World of Tanks
11-03-2011 14:51 | Bartek 'Dante' Dudek | Komentarze: 6
Gier MMO powstaje ostatnimi czasy setki. Większość osadzona zostaje w realiach świata fantasy, ledwie garstka twórców wybiera się do futurystycznego science fiction. Jednak ostatnio na rynku pojawił się produkt nietypowy, bo zahaczał o II Wojnę Światową i w dodatku skupiał się na… czołgach! Z...
Wieści z cieni #2: Shadowrun elektronicznie
19-05-2013 00:21 | Jakub 'Devean' Radzimiński | Komentarze: 0
W roku 2013 nie tylko w świecie "analogowego" Shadowruna wiele się dzieje (więcej o tym tutaj). Także gracze komputerowi mają na co czekać, bowiem już wkrótce światło dzienne ujrzy Shadowrun Returns, a w drugiej połowie roku wystartuje Shadowrun Online.
Obydwie gry warte są tego, by na nie czekać...
Wywiad z Janem Wagnerem
Shadowrun Online: od graczy dla graczy
27-05-2013 21:57 | Jakub 'Devean' Radzimiński | Komentarze: 1
Czołem, ziomale! Złapcie ulubioną sojkawę i sięgnijcie po smakowitego syntburgera — mamy dla was wywiad z Janem Wagnerem z Cliffhanger Productions na temat gry Shadowrun Online. Zaczynajmy więc!
Jakub ‘Devean’ Radzimiński, Shadowrun Polska: Czołem, Janie! Na wstępie chciałbym ci...
Game Zone Kraków
08-01-2014 19:41 | dominik 'dominaris' sztucki | Komentarze: 1
W Polsce nadal brakuje imprez związanych z grami komputerowymi, dlatego każda tego typu inicjatywa niezmiernie mnie cieszy.
Na południe!
Jeszcze w trakcie PGA 2013 zostaliśmy (zespół Dark Workshop) zaproszeni do wzięcia udziału w pierwszej edycji Game Zone Krakow i oczywiście pos...
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. III
Wirtualna i sprzętowa rzeczywistość na targach
04-09-2017 15:46 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Mimo, że technologie VR i AR już od pewnego czasu pojawiały się na Gamescomie, to w tym roku swoją obecność zaznaczyły wyjątkowo mocno. O ile w kwestii sprzętu sytuację można uznać za ustabilizowaną i żaden nowy nośnik rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywistości nie robił furory na targach, o ty...
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. II
Mocny występ Wargamingu w Kolonii
30-08-2017 00:02 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Kontynuując relację z jednej z największych na świecie imprez dotyczących gier wideo, nie mógłbym pominąć tego, co na tegorocznych targach chciał pokazać Wargaming. Stoisko twórców World of Tanks i World of Warplanes jak zwykle przykuwało uwagę I było często odwiedzane przez obecnych na wydarze...
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. I
Europejskie święto elektronicznej rozrywki
28-08-2017 02:28 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 4
Gamescom to zdecydowanie największe targi gier wideo w Europie. Wydarzenie, które gości już od dziewięciu lat w Kolonii, przyciąga niezmiennie tłumy zwiedzających. Format tegorocznej edycji został dodatkowo podkreślony wizytą samej Kanclerz Niemiec Angelą Merkel, która dokonała otwarcia im...
Relacja z Gamescomu 2017 Cz. IV
Wysyp polskich gier
15-09-2017 21:31 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Gamescom jest na tyle dużym wydarzeniem, że jedna osoba nie byłaby w stanie ograć wszystkich prezentowanych na targach tytułów, nawet nie wychodząc z hal targowych przez cały tydzień. Podobnie jak w przypadku poprzednich części relacji selekcja tytułów musiała być więc dość skrupulatna.
Pierwszą cz...
Pixel Heaven 2018
Szósta edycja najlepszej imprezy retro i indie
02-07-2018 20:41 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Entuzjaści gier retro i tytułów indie od kilku lat mają wydarzenie skierowane specjalnie do nich. Pixel Heaven w swojej szóstej edycji stara się przyciągnąć również inne grupy, w tym wielbicieli gier planszowych.
W dniach 8–10 czerwca po raz szósty odbył się festiwal Pixel Heaven. W...
Relacja z Gamescomu 2018 Cz. I
Święto graczy w Kolonii po raz dziesiąty
08-11-2018 00:11 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 1
Gamescom to największa impreza poświęcona elektronicznej rozrywce w Europie. W tym roku odbyła się już dziesiąta edycja targów, która gościła w idealnym dla imprezy tego formatu kompleksie Koelnmesse w Kolonii. Przez kilka dni stał się on centrum świata twórców gier, którzy preze...
Gamescom 2022
Prawdziwe perełki z Kolonii
19-09-2022 18:09 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 6
Gamescom 2022 już się zakończył. Pierwsze od 2019 roku offline'owe europejskie targi dla entuzjastów gier przyciągnęły ponad 265 tysięcy osób. Miliony innych śledziły transmisje w social mediach lub konferencję otwarcia – Opening Night Live. Ale czy to nadal ta sama impreza?
Pandemia od...
Gamescom 2023 – Część I
Święto gier w Kolonii
11-09-2023 01:24 | Michał 'Drian_Thierf' Goszczyński | Komentarze: 0
Emocje po intensywnych dniach, które skupiły wzrok milionów miłośników elektronicznej rozrywki na Kolonii w Niemczech powoli opadają. Sierpniowy tydzień, który do hal centrum konferencyjnego Kolnmesse na devcom i gamescom sprowadził ponad 320 tysięcy gości już się zakończył, warto więc przejść do po...
Dlaczego (najprawdopodobniej) nigdy nie wydasz gry
Amator wydaje grę – co go czeka?
26-04-2023 10:35 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 11
Tytuł tego tekstu jest niepełny, jego lepsza wersja brzmi: Dlaczego najprawdopodobniej nigdy nie wydasz gry, a jeśli już wydasz, to pewnie na niej dużo nie zarobisz. Trochę spoilerując: sporo pomarudzę, ale pokażę też parę pozytywów, które ułatwią domowym wydawcom życie.
Któż z nas nie ma w sz...
Ile kosztują gry okołofantastyczne?
Nasze drogie gry
07-01-2024 00:55 | Michał 'Exar' Kozarzewski | Komentarze: 5
Staram się w swoich tekstach okołofantastycznych, czy to recenzjach, rzutach okiem czy notach blogowych, nie pisać o cenach gier. Wynika to z prostego faktu – ciężko ocenić czy coś jest “drogie” czy “tanie”, momentami stwierdzić, czy “stosunek jakości do ceny&rdqu...
LEVEL_01
Jaka branża, takie targi
03-05-2008 11:08 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Organizacja targów jest miernikiem siły ekonomicznej branży. Im środowisko w danej dziedzinie mocniejsze, tym bardziej okazałe powinny być targi. Środowisko planszówkowe w Polsce rozwija się dość dynamicznie, powoli przebijając się do mediów publicznych. Daleko im oczywiście do poziomu popularności...
Z dużej chmury mały deszcz
Dlaczego nie przepadam za serią Total War
13-06-2009 11:20 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 5
Shogun zabrał mi dwa tygodnie życia. Pierwszy Medieval półtora. W Rome grałem sześć dni. Empire odłożyłem po czterech…
A przecież seria się rozwija. Pal licho grafika i interfejs, ale wprowadzenie kupców, religii i powiększenie świata to zmiany obiektywnie "na lepsze". Dlaczego więc seria Tot...
Strategie strategii
14-06-2009 13:00 | Marcin 'Ezechiel' Zaród | Komentarze: 0
Podobno wszystkie kwestie strategiczne da się sprowadzić do ruchów w go. Ostatecznie, uwzględniając Zimną Wojnę, być może do szachów. W teorii, dowolna z tych dwóch gier wystarczy na całe życie grania.
W praktyce — pomimo elegancji i uroku każdej z nich — ciągle szukam kolejnych. Plansz...
Jesienna Konferencja CD Projekt 2010
22-11-2010 11:26 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 4
Nie ma chyba w naszym kraju nikogo, kto interesując się grami komputerowymi, nie znałby firmy CD Projekt. Zwłaszcza, że przez ostatnie miesiące dystrybutor ten nie dawał o sobie zapomnieć. Naturalnym jest więc fakt, że na czwartkowej Jesiennej Konferencji CD Projekt dziennikarze stawili się tłumnie...
Wywiad z Michałem Gembickim
22-12-2010 14:00 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
18 listopada w Warszawie odbyła się Jesienna Konferencja CD Projekt, na której dowiedzieliśmy się wiele o tegorocznych wynikach spółki oraz o jej planach na rok 2011. Ponieważ reprezentowałem na tej imprezie serwis Poltergeist, poprosiłem o rozmowę jednego z prelegentów, Michała Gembickiego, dyrekto...
Wywiad z ekipą CD Projekt RED
05-01-2011 12:41 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 14
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
11 V: Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
14 V: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
15 V: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
17 V: Wywiad z Markiem Ziemakiem
Wieś...
Wrażenia z gry w Wiedźmina 2
02-05-2011 16:14 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 7
Niedawno odbyła się w Warszawie Wiosenna Konferencja CD Projekt, na której dziennikarze mieli możliwość zagrać w Wiedźmina 2. Nieraz informowaliśmy o nowych faktach dotyczących produkcji studia RED – w tym artykule opiszę zaś moje osobiste odczucia z kontaktu z grą. Zobaczyłem fragmenty prolog...
Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
11-05-2011 13:52 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 22
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010: Wywiad z ekipą CD Projekt RED
Sobota: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
Niedziela: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
Wtorek: Wywiad z Markiem Ziemaki...
Wywiad z Maciejem Szcześnikiem
15-05-2011 18:18 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010: Wywiad z ekipą CD Projekt RED
11 V: Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
14 V: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
17 V: Wywiad z Markiem Ziemakiem
W...
Wywiad z Markiem Ziemakiem
17-05-2011 20:18 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 9
image = document.getElementsByClassName("image");
image[0].style.display = "none";
Przedpremierowe informacje o Wiedźminie 2 w dziale gier PC
XII 2010: Wywiad z ekipą CD Projekt RED
11 V: Wywiad z Konradem Tomaszkiewiczem
14 V: Wiedźmin 2: pierwsze spojrzenie
15 V: Wywiad z Maciejem Szcześnikiem...
Wywiad z CD Projekt RED
Jesienna Konferencja CD Projekt 2011
28-09-2011 13:04 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Premiera Wiedźmina 2 nie odbyła się tak, jak planowali to twórcy. Nie przeszkodziło mu to jednak w zdobyciu powszechnego uznania. Już jutro gracze dostanę w swoje ręce wersję 2.0. Będzie to darmowy dodatek wydany kilka miesięcy po właściwej grze. Oprócz czterdziestu poprawek wprowadza on trzy całkow...
Jesienna Konferencja CD Projekt 2011
28-09-2011 16:17 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
Odbywające się dwa razy w roku konferencje CD Projekt weszły już na stałe do kalendarza imprez branżowych. Pamiętając poprzednie odsłony, z dużymi nadziejami udałem się na tegoroczną Jesienną Konferencję odbywającą się, tradycyjnie już, w warszawskiej Fabryce Trzciny. Niestety nie wszystko wyglądało...
Dzień Inwestora CD Projekt 2011
21-11-2011 14:11 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Od zeszłego roku przedstawiciele mediów związanych z grami komputerowymi gromadzą się dwa razy do roku na konferencjach organizowanych przez CD Projekt. Dziennikarze dowiadują się na nich o planach firmy na najbliższe miesiące. Ponieważ jednak CD Projekt RED jest teraz spółką giełdową, potrzebne są...
Wywiad z Michałem Gembickim
Jesienna Konferencja CD Projekt 2011
24-11-2011 23:58 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 0
Przez wiele lat CD Projekt był wyłącznie firmą dystrybucyjną. Chociaż teraz to studio RED znajduje się w centrum uwagi, dawny filar nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Przedstawiamy wywiad z Michałem Gembickim, dyrektorem zarządzającym CD Projekt. Mówimy między innymi o sytuacji na polskim rynk...
Wywiad z Adamem Badowskim
Dzień Inwestora CD Projekt 2011
03-12-2011 01:20 | Jan 'gower' Popieluch | Komentarze: 2
Każdy zespół, który chce osiągać sukcesy, potrzebuje silnego lidera. CD Projekt RED swoje pierwsze sukcesy już zaliczył – wydany w tym roku Wiedźmin 2 sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy. Jak zostało to osiągnięte? Szczegółami swojej pracy podzielił się z nami Adam Badowski, szef studia...
Przejdź do strony: