» Modergeist » Artykuły

Artykuły

Artykuły poświęcone modyfikacjom do gier.
Wyświetlono rezultaty 1-14 z 14.
Modyfikacje do Baldur's Gate II

Modyfikacje do Baldur's Gate II

04-07-2009 12:02 | Dawid 'Yarpen' Gniłka | Komentarze: 2
Witajcie fani Baldur's Gate 2, bo sądzę, że to raczej Wy zdecydowaliście się na przeczytanie artykułu związanego z takim rupieciem, jakim jest dwuwymiarowe RPG z rzutem izometrycznym, oparte na zasadach AD&D, które jakaś grupa zapaleńców nadal stara się poprawiać i ulepszać. Właśnie o tych zapaleńca...
Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą

Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą

11-07-2009 14:20 | | Komentarze: 0
Pewnego dnia zainteresowałem się Wiedźminem i postanowiłem ściągnąć D'jinniego, aby spróbować swoich sił w tworzeniu przygód. Wszystko zapowiadało się pięknie: moje nieograniczone ambicje oraz równie wysokie możliwości edytora musiały zaowocować. Tak też się stało. Po długiej i pracowitej nocy udało...
Konwerter TES III

Konwerter TES III

15-07-2009 20:15 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 1
Podstawy programu Program autorstwa Magnusa, to w wielkim skrócie, służy do dostosowania angielskich modów do działania z polską wersją gry. Bazując na gotowych słownikach (zarówno głównym, gotowym do wykorzystania w każdej chwili, jak i tymi przygotowanymi w razie potrzeby przez użytkowników) doko...
Jak podmieniać pojazdy w Grand Theft Auto?

Jak podmieniać pojazdy w Grand Theft Auto?

29-07-2009 00:00 | Sławomir 'Serail' Prabucki | Komentarze: 9
Wstęp Czego od zawsze brakowało serii Grand Theft Auto? Bardziej realistycznej rozgrywki? Chyba nie. Większej interakcji ze światem? Niezupełnie. Licencji na istniejące w rzeczywistości marki samochodów? To jest właśnie rzecz, która tak bardzo boli wielu graczy. Jeżeli nie jesteś jednym z nich, rac...
Add-ony do World of Warcraft

Add-ony do World of Warcraft

17-08-2009 13:00 | Janek 'ashmourne' Gruszka | Komentarze: 9
W świecie gier komputerowych częstym zjawiskiem są fanowskie modyfikacje, mające na celu ulepszać to, co dobre (bądź też nie do końca) w naszych ulubionych produkcjach. Przykładów takich modyfikacji i dodatków są setki, a kreatywnych i utalentowanych fanów nie brakuje. Również król sieciowych RPG-ó...
Garry's Mod - test na kreatywność

Garry's Mod - test na kreatywność

27-08-2009 21:30 | Janek 'ashmourne' Gruszka | Komentarze: 14
Kilka (lub kilkanaście, a w przypadku niektórych Polterowiczów nawet kilkadziesiąt) lat temu praktycznie każdy z nas bawił się w takim wspaniałym wynalazku, jakim jest piaskownica. Rozwija wyobraźnię, kreatywność, a przede wszystkim daje poczucie absolutnej władzy nad naszym skrawkiem ziemi, na któr...
Gothic: Mroczne Tajemnice - szczypta refleksji

Gothic: Mroczne Tajemnice - szczypta refleksji

10-11-2009 20:50 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 69
Gothic to gra, której nie trzeba przedstawiać. Ten niezwykle klimatyczny action cRPG podbił serca fanów na całym świecie. Mimo, iż modowanie gry do łatwych nie należy, powstało wiele ciekawych i godnych uwagi modyfikacji. Jedną z nich są właśnie Mroczne Tajemnice, o których chciałem napisać kilka sł...
Gamedev część druga

Gamedev część druga

Zarządzanie projektem

29-12-2009 13:40 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 2
Integracja Jak często spotykamy się z zagadnieniem game devu w życiu codziennym? Prawdopodobnie wielu z nas świetnie bawi się przy grach komputerowych i to częściej niż raz na tydzień. Dla niektórych ludzi jest to integralna część życia, ale tylko nieliczni wiedzą jak wygląda "dzień świstaka" twór...
Gamedev część pierwsza

Gamedev część pierwsza

Glosariusz

23-11-2009 12:30 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 4
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robie...
Wielki Mistrz - wywiad z twórcami gry

Wielki Mistrz - wywiad z twórcami gry

13-01-2010 13:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 14
Wielki Mistrz to niekomercyjna gra z gatunku cRPG/Dungeon Crawl, rozgrywająca się w zamkniętej przestrzeni (interior). Aplikacja została stworzona przez grupę zapaleńców, nazywających się SystemSzok. Projekt jest świetnym przykładem na to, że dobry pomysł, organizacja i chęć twórczego wyżycia się, m...
Gamedev część trzecia

Gamedev część trzecia

27-01-2010 12:36 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 0
Każdą pracę należy dobrze zaplanować, szczególnie taką, która posiada duży współczynnik złożoności. W przypadku tak zwanego "environment artu" (w skrócie enviro, grafika środowiskowa, a więc wszystko to, co widać na danej lokacji) dobre rozmieszczenie obiektów, poprawnie wyrzeźbiony teren, dobór tek...
Projekt Bażyński - wywiad z twórcami

Projekt Bażyński - wywiad z twórcami

24-04-2010 14:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 2
Rynek gier cRPG trawi choroba, którą można nazwać sztampą. Coraz rzadziej powstają produkcje, które pozytywnie zapadają w pamięć. Na szczęście co jakiś czas trafiają się rodzynki jak Dragon Age, albo seria Mass Effect. Od kilku lat powstaje nisza rynkowa, która być może zostanie kiedyś zapełniona pr...
In The Wake Of Gods

In The Wake Of Gods

28-02-2011 18:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 6
Heroes of Might and Magic to niewątpliwie gra kultowa, a trzecia część stała się kwintesencją serii dla dużej części graczy. Kolejne odsłony, w tym nieudana "czwórka" i zachowawcza, choć ładna i grywalna "piątka", potwierdziły, że nie ma sensu zmieniać na siłę czegoś dobrego. Z drugiej strony, HoMM...
Poznań Game Arena 2015

Poznań Game Arena 2015

Indyjskie zagłębie e-sportu

19-12-2015 01:03 | Łukasz 'Qrchac' Kowalski | Komentarze: 0
Z uwagi na coraz większą popularność tegoroczna edycja PGA stanowiła spore wyzwanie dla organizatorów. Pierwsze zapowiedzi, plotki związane z wystawcami oraz powiększeniem powierzchni wystawowej dawały nadzieję, że poznańskie targi idą w dobrym kierunku. Nadszedł czas, żeby ocenić, czy nadzieje...