» Modergeist » Artykuły

Artykuły

Artykuły poświęcone modyfikacjom do gier.
Wyświetlono rezultaty 1-14 z 14.
Gamedev część druga

Gamedev część druga

Zarządzanie projektem

29-12-2009 13:40 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 2
Integracja Jak często spotykamy się z zagadnieniem game devu w życiu codziennym? Prawdopodobnie wielu z nas świetnie bawi się przy grach komputerowych i to częściej niż raz na tydzień. Dla niektórych ludzi jest to integralna część życia, ale tylko nieliczni wiedzą jak wygląda "dzień świstaka" twór...
Add-ony do World of Warcraft

Add-ony do World of Warcraft

17-08-2009 13:00 | Janek 'ashmourne' Gruszka | Komentarze: 9
W świecie gier komputerowych częstym zjawiskiem są fanowskie modyfikacje, mające na celu ulepszać to, co dobre (bądź też nie do końca) w naszych ulubionych produkcjach. Przykładów takich modyfikacji i dodatków są setki, a kreatywnych i utalentowanych fanów nie brakuje. Również król sieciowych RPG-ó...
Gothic: Mroczne Tajemnice - szczypta refleksji

Gothic: Mroczne Tajemnice - szczypta refleksji

10-11-2009 20:50 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 69
Gothic to gra, której nie trzeba przedstawiać. Ten niezwykle klimatyczny action cRPG podbił serca fanów na całym świecie. Mimo, iż modowanie gry do łatwych nie należy, powstało wiele ciekawych i godnych uwagi modyfikacji. Jedną z nich są właśnie Mroczne Tajemnice, o których chciałem napisać kilka sł...
Wielki Mistrz - wywiad z twórcami gry

Wielki Mistrz - wywiad z twórcami gry

13-01-2010 13:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 14
Wielki Mistrz to niekomercyjna gra z gatunku cRPG/Dungeon Crawl, rozgrywająca się w zamkniętej przestrzeni (interior). Aplikacja została stworzona przez grupę zapaleńców, nazywających się SystemSzok. Projekt jest świetnym przykładem na to, że dobry pomysł, organizacja i chęć twórczego wyżycia się, m...
Modyfikacje do Baldur's Gate II

Modyfikacje do Baldur's Gate II

04-07-2009 12:02 | Dawid 'Yarpen' Gniłka | Komentarze: 2
Witajcie fani Baldur's Gate 2, bo sądzę, że to raczej Wy zdecydowaliście się na przeczytanie artykułu związanego z takim rupieciem, jakim jest dwuwymiarowe RPG z rzutem izometrycznym, oparte na zasadach AD&D, które jakaś grupa zapaleńców nadal stara się poprawiać i ulepszać. Właśnie o tych zapaleńca...
Garry's Mod - test na kreatywność

Garry's Mod - test na kreatywność

27-08-2009 21:30 | Janek 'ashmourne' Gruszka | Komentarze: 14
Kilka (lub kilkanaście, a w przypadku niektórych Polterowiczów nawet kilkadziesiąt) lat temu praktycznie każdy z nas bawił się w takim wspaniałym wynalazku, jakim jest piaskownica. Rozwija wyobraźnię, kreatywność, a przede wszystkim daje poczucie absolutnej władzy nad naszym skrawkiem ziemi, na któr...
Gamedev część pierwsza

Gamedev część pierwsza

Glosariusz

23-11-2009 12:30 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 4
Wielu z nas spotkało się z zagadnieniem game devu czy też game artu. Często używamy tych określeń, niezupełnie zdając sobie sprawę z ich znaczeń i ogromu pracy, która im towarzyszy. Chciałbym bliżej przedstawić czytelnikom Poltera problematykę fanowskiej twórczości, która często wykracza poza "robie...
Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą

Wiedźmin: Tworzenie jest przygodą

11-07-2009 14:20 | | Komentarze: 0
Pewnego dnia zainteresowałem się Wiedźminem i postanowiłem ściągnąć D'jinniego, aby spróbować swoich sił w tworzeniu przygód. Wszystko zapowiadało się pięknie: moje nieograniczone ambicje oraz równie wysokie możliwości edytora musiały zaowocować. Tak też się stało. Po długiej i pracowitej nocy udało...
Konwerter TES III

Konwerter TES III

15-07-2009 20:15 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 1
Podstawy programu Program autorstwa Magnusa, to w wielkim skrócie, służy do dostosowania angielskich modów do działania z polską wersją gry. Bazując na gotowych słownikach (zarówno głównym, gotowym do wykorzystania w każdej chwili, jak i tymi przygotowanymi w razie potrzeby przez użytkowników) doko...
Gamedev część trzecia

Gamedev część trzecia

27-01-2010 12:36 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 0
Każdą pracę należy dobrze zaplanować, szczególnie taką, która posiada duży współczynnik złożoności. W przypadku tak zwanego "environment artu" (w skrócie enviro, grafika środowiskowa, a więc wszystko to, co widać na danej lokacji) dobre rozmieszczenie obiektów, poprawnie wyrzeźbiony teren, dobór tek...
Jak podmieniać pojazdy w Grand Theft Auto?

Jak podmieniać pojazdy w Grand Theft Auto?

29-07-2009 00:00 | Sławomir 'Serail' Prabucki | Komentarze: 9
Wstęp Czego od zawsze brakowało serii Grand Theft Auto? Bardziej realistycznej rozgrywki? Chyba nie. Większej interakcji ze światem? Niezupełnie. Licencji na istniejące w rzeczywistości marki samochodów? To jest właśnie rzecz, która tak bardzo boli wielu graczy. Jeżeli nie jesteś jednym z nich, rac...
In The Wake Of Gods

In The Wake Of Gods

28-02-2011 18:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 6
Heroes of Might and Magic to niewątpliwie gra kultowa, a trzecia część stała się kwintesencją serii dla dużej części graczy. Kolejne odsłony, w tym nieudana "czwórka" i zachowawcza, choć ładna i grywalna "piątka", potwierdziły, że nie ma sensu zmieniać na siłę czegoś dobrego. Z drugiej strony, HoMM...
Poznań Game Arena 2015

Poznań Game Arena 2015

Indyjskie zagłębie e-sportu

19-12-2015 01:03 | Łukasz 'Qrchac' Kowalski | Komentarze: 0
Z uwagi na coraz większą popularność tegoroczna edycja PGA stanowiła spore wyzwanie dla organizatorów. Pierwsze zapowiedzi, plotki związane z wystawcami oraz powiększeniem powierzchni wystawowej dawały nadzieję, że poznańskie targi idą w dobrym kierunku. Nadszedł czas, żeby ocenić, czy nadzieje...
Projekt Bażyński - wywiad z twórcami

Projekt Bażyński - wywiad z twórcami

24-04-2010 14:00 | Michał 'shergar' Tronina | Komentarze: 2
Rynek gier cRPG trawi choroba, którą można nazwać sztampą. Coraz rzadziej powstają produkcje, które pozytywnie zapadają w pamięć. Na szczęście co jakiś czas trafiają się rodzynki jak Dragon Age, albo seria Mass Effect. Od kilku lat powstaje nisza rynkowa, która być może zostanie kiedyś zapełniona pr...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.