» Wieści » 6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

26-08-2015 18:43 | Jan 'gower' Popieluch

6 milionów Wiedźminów w 6 tygodni

O 17:30 rozpoczęła się konferencja prasowa grupy CD Projekt podsumowująca wyniki w pierwszym półroczu 2015 roku. Zysk netto w tym okresie wyniósł 236 mln zł, zaś w ciągu sześciu tygodni od premiery sprzedano 6 milionów sztuk Wiedźmina 3. Mowa oczywiście o sprzedaży do sklepów (to one generują zysk), a nie odbiorców końcowych, ale twórcy zapewniają, że zapasy są niewielkie.

Trwającą 3,5 roku produkcję prowadził zespół ponad 240 osób zatrudnionych w studiu CD Projekt RED, a w cały proces powstawania gry zaangażowanych było 1500 osób. Całkowity budżet Dzikiego Gonu to 306 mln zł. Podczas konferencji przedstawiono również szczegółowe zestawienie przychodów i kosztów.

Oprócz podania danych przeznaczonych głównie dla inwestorów Adam Badowski, szef studia RED, wystosował list otwarty do graczy:

Cześć Gracze!

Ale ten czas leci! Aż trudno uwierzyć, że od premiery minęło już tyle dni. Od tego czasu ani na chwilę nie zwolniliśmy tempa, ciężko pracowaliśmy, by przekazać w Wasze ręce dodatkową zawartość, naprawialiśmy to, co wymagało naprawy i snuliśmy plany, co jeszcze można zrobić, aby uczynić Wiedźmina lepszym. Na konferencji zorganizowanej dla akcjonariuszy (CD PROJEKT jest spółką giełdową) ogłosiliśmy właśnie, że nasza wiedźmińska rodzina się rozrosła -- liczba sprzedanych w sześć tygodni od premiery egzemplarzy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon przekroczyła 6 milionów. Bez obaw, nie zamierzam omawiać tu kwestii finansowych -- chciałem jednak skorzystać z okazji, aby odezwać się bezpośrednio do graczy i dać Wam pewien wgląd w to, co ta liczba oznacza dla nas, jako twórców gier.

Można pomyśleć, że mamy sześć milionów powodów do radości -- tak rzeczywiście jest. Jednak tak duża liczba niesie ze sobą równie dużą odpowiedzialność. Chciałbym, byście mieli świadomość, że my -- jako studio -- doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Wasze pochlebne opinie i pozytywne recenzje w mediach to dla nas przede wszystkim zobowiązanie -- stworzyliśmy dobrą grę, ale przed nami jeszcze długa droga. RED to miejsce, gdzie pracują artyści, szaleni marzyciele, ale przede wszystkim ludzie, dla których diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Nieistotne czy chodzi o kolor nieba podczas zachodu słońca nad Velen, czy wystrój wnętrza chaty, do której większość graczy prawdopodobnie nigdy nie zajrzy -- tworząc Wiedźmina, tworzymy go również dla siebie i zawsze, ale to zawsze, próbujemy sięgać dalej i dalej. Chciałbym, żebyście to wiedzieli.

Owszem, liczba sprzedanych egzemplarzy to ważne osiągnięcie dla firmy tworzącej erpegi, ale nie jest to osiągnięcie najważniejsze. Jeśli przyrównać nasze gry do galerii dźwięków, obrazów i słów, to Wy, Gracze, jesteście zwiedzającymi w tej galerii. Wydaje mi się, że dla artystów nie ma większej nagrody niż zainteresowanie i docenienie ich pracy. Właśnie dlatego, w imieniu całej załogi REDa, chciałbym Wam wszystkim serdecznie podziękować.

 

Źródło: Konferencja grupy CD Projekt
Tagi: Wiedźmin 3: Dziki Gon | The Witcher 3: Wild Hunt | The Witcher | CD Projekt | CD Projekt RED


Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.