Bez odwrotu

Scenariusz do systemu Flames of War

Autor: Beata 'teaver' Kwiecińska-Sobek

Bez odwrotu
Wersja do druku w formacie PDF
plik 212 KB


Rozkaz Hitlera nakazujący okopanie się i nie oddawanie terenu pozostawia jego żołnierzom niewiele sposobów na zatrzymanie zbliżającej się Armii Czerwonej. Jednostki na najdalej wysuniętej linii frontu mogą jedynie okopać swoje pozycje, postępując zgodnie z rozkazem walczyć tam, gdzie się znajdują i modlić się o kontratak sił zmotoryzowanych, który odeprze siły Sowietów.

Przy scenariuszu Bez odwrotu używa się następujących zasad specjalnych: Ambush, Defensive Battle, Prepared Positions oraz Reserves.

Twoje Rozkazy
Atakujący
Wróg został tym razem pokonany, ale jeszcze nie odparty. Wycofał się do tymczasowych pozycji obronnych. Musisz ich tutaj pokonać i zmusić do odwrotu. Kiedy już zepchniesz ich z pozycji, droga stanie otworem i twoje jednostki zmobilizowane będą mogły otoczyć ich i zniszczyć.

Obrońca
Sprawy nie stoją za dobrze, ale przyszły rozkazy, aby za wszelką cenę utrzymać pozycje. Wróg ma nad tobą przewagę liczebną, a twoja obrona jest ledwie okopana, ale musisz wytrzymać aż dotrą posiłki. Jeśli uda ci się powstrzymać tutaj wroga, będziemy mogli na nowo ustalić linię frontu i przygotować kontratak. Nie możesz się wycofać!

Przygotowanie do rozgrywki
1.Zastosuj zasadę specjalną Defensive Battle, żeby zdecydować kto będzie Obrońcą, a kto Atakującym.
2.Obrońca decyduje, z której krótkiej strony stołu chce rozstawić wojska.
3. Zaczynając od Obrońcy, obaj gracze ustawiają po jednym celu, każdy po stronie Obrońcy. Cel musi znajdować się co najmniej 8"/20 cm od środkowej linii stołu i nie może być wystawiony w odległości 8"/ 20 cm od którejkolwiek krawędzi.
4. Następnie Obrońca wybiera co najmniej połowę swoich plutonów do Rezerwy, zaraz na początku rozgrywki. Potem Obrońca wybiera jeden z pozostałych na stole plutonów do Zasadzki. Na końcu wystawia resztę plutonów na swojej połowie stołu.
5. Atakujący rozstawia siły na całej swojej połowie stołu co najmniej 16"/ 40 cm od środkowej linii stołu.
6. Obaj gracze zaczynając od obrońcy wystawiają drużyny niezależne (Independent team)w swojej strefie wystawienia.

Rozpoczęcie rozgrywki
1. Obrońca rozpoczyna grę z przygotowanych pozycji, więc jego jednostki są w okopach (Foxholes) i mają status Gone to Ground.
2. zwiadowcze przeprowadzają ruch zwiadowczy (Recnnassance Deployment) zaczynając od jednostek obrońcy.
3. Atakujący rozpoczyna pierwszą rundę.

Zakończenie rozgrywki
Rozgrywka kończy się jeśli:
Atakujący zdobędzie którykolwiek z celów na początku swojej rundy, lub Obrońca zacznie którąkolwiek ze swoich rund, począwszy od rundy szóstej, bez jednostek ofensywnych po stronie Atakującego

Wyłonienie zwycięzcy
Atakujący wygrywa, jeśli rozpoczął swoją turę zajmując Cel. Przebił się on przez linie obrońcy i zmusił go do wycofania się.
W innym przypadku wygrywa obrońca. Natarcie zostało odparte, a obrońca ma czas na przygotowanie kontruderzenia.
Wylicz zdobyte Punkty Zwycięstwa (VP) na podstawie Tabeli Punktów Zwycięstwa (s. 195 podręcznika głównego).

Powyższy tekst jest tłumaczeniem scenariusza z podręcznika głównego do Flames of War. Został przetłumaczony i opublikowany za wiedzą i zgodą wydawnictwa.