» Dla Mistrzów Podziemi » Zasady domowe

Zasady domowe

Powszechnie wiadomo, że mechanika D&D - jak zresztą każdej innej gry RPG - nie jest idealna. Właśnie z tego powodu powstały Zasady domowe - dział, w którym pokazujemy wam, jak my radzimy sobie z błędami czy niedociągnięciami systemu. Będziemy tu prezentować zarówno niewielkie modyfikacje, jak i bardziej rozbudowane schematy, zmieniające mechanikę w znaczny sposób.
Działy:
» Psionika
» Ogólne zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-21 z 21.

Autohipnoza i Hipnoza

"Powieki coraz bardziej Ci ciążą..."

20-02-2006 20:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Poniżej opisano nowe wykorzystania Autohipnozy, nową umiejętność psioniczną - Hipnozę, a także nowe atuty z nimi związane. Autohipnoza (Rzt; tylko wyszkolony) Nowe wykorzystanie: Kontrhipnoza. Gdy opierasz się efektom Hipnozy (patrz: Hipnoza), zamiast zwykłego rzutu obronnego na Wolę możesz wykonać...
Oczka

Oczka

Czyli jak skłonić kostki, by pokazywały tylko dobre wyniki

28-04-2008 21:45 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 12
Podczas sesji może się zdarzyć, że Mistrz Podziemi będzie miał problem z przyznaniem Punktów Doświadczenia. Zasady Dungeons & Dragons nagradzają nimi graczy głównie za pokonywanie potworów, podczas gdy inne możliwe aspekty gry (takie jak odgrywanie postaci, rozwiązywanie zagadek, wykonywanie zadań i...

Nowe atuty: aury, zbroje, myśloostrza

"Ładną mamy dziś aurę..."

13-03-2006 21:01 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Poniżej opisano konwersje niektórych atutów z Podręcznika Psioniki (oznaczone gwiazdką) i działu The Mind’s Eye z oficjalnej strony Wizards of the Coast (oznaczone daszkiem) oraz nowe atuty dotyczące psionicznych aur, Inercyjnej zbroi i myśloostrzy. Tabela 1-1: Atuty Atuty psioniczn...

Wiara

Nie lekceważ potęgi wiary!

15-09-2006 17:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
Magia objawiona pochodzi od boga, bóstw, duchów albo natury czy też, uogólniając, od siły wiary. Wiara, jak wiadomo, może góry przenosić. Jest czymś rzadkim, ale i niezbędnym. Ktoś kto posiada naprawdę silną wiarę może dokonywać prawdziwych cudów. Z drugiej strony ten, kto wiary się wyprze, albo też...

Ograniczanie manifestacji

Czasem lepiej trochę przystopować

15-06-2007 19:31 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
Poniższe materiały wymagają do użycia Expanded Psionics Handbook. Manifestacja mocy psionicznej wymaga od psionika talentu i samodyscypliny, które pozwalają wykorzystać Drogę do uzyskania pożądanych efektów. Nie każdy obdarzony darem psioniki znajduje w sobie dość samozaparcia i siły, by podążać N...

Upadki

25-10-2006 19:47 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
W zasadach często przejawia się heroizm systemu. Najlepszym tego przykładem są upadki z dużej wysokości. Jeśli ktoś spada z wysokości nawet kilku metrów, może na tym poważnie ucierpieć - np. połamać sobie jakąś kość, skręcić kostkę czy nawet, przy wyjątkowym pechu, kark. Zmianie tego stanu rzeczy sł...

Nowe atuty: manifestacja i metapsionika

22-07-2006 13:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Poniżej opisano nowe atuty psioniczne i metapsioniczne, związane przede wszystkim z rozwijaniem, odkrywaniem i wzmacnianiem poszczególnych mocy. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Magii Faerunu. Tabela 1-1: Atuty Atuty psioniczne W...

Braterstwo krwi

Potęga przyjaźni

03-12-2007 22:46 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Niemal w każdym świecie i każdej krainie znane są legendy o przyjaźniach tak wielkich, że nie mieszczą się one w głowie dzisiejszym, w przeważającej mierze do bólu egoistycznym ludziom. Legendy te często kończą się heroiczną śmiercią jednego z bohaterów, który wolał śmierć od obserwowania udręki swo...

Walka na słowa cz. I

Nie tylko miecze służą do walki

23-04-2007 23:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 20
Życie bohatera jest niemal ciągłą walką. Jego egzystencję wypełnia błysk broni, tryskająca krew i huk metalu uderzającego o metal. Niektórzy wolą jednak inne starcia, w czasie których bronią jest coś nienamacalnego, a jednocześnie niezwykle potężnego, z pozoru niegroźnego, choć mogącego ranić z równ...

Teoria o wieśniakach

...i innych BN-ach, którzy nie szukają przygód

30-07-2007 13:19 | | Komentarze: 18
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego z jego prywatnej strony. Ukazało się ono pierwotnie w serwisie dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Przyszedł...

Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna

17-07-2006 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Poniżej opisano nowe atuty ogólne związane z psioniką oraz te atuty psioniczne, które mają zastosowanie przede wszystkim w walce bronią konwencjonalną. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Opisu Świata Zapomnianych Krain. Tabela 1-1: Atuty ...

Rzut oka na mechanikę d20 Modern

Modern - kawał pysznego mięcha dla wszystkich fanów d20

26-03-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 9
Wprowadzenie Świat rzeczywisty inspiruje twórców RPGów od samego początku. W settingach do Dungeons & Dragons znajdziemy liczne odwołania do prawdziwej historii. Nie tylko średniowiecze, ale również starożytność czy renesans są kopalnią pomysłów, na kanwie których poprowadzić można setki udanych se...

Obłęd

Metoda na to, by oszaleć

10-10-2006 20:06 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Obłęd - szaleństwo, choroba umysłowa, przyrodzona lub nabyta. U jego podstaw może tkwić wiele zjawisk i rozmaitych przyczyn - magia, klątwa, wiedza nieprzeznaczona dla śmiertelników, objawienie, kontakt z plugawymi artefaktami, ale także traumatyczne przeżycia, silny wstrząs, przemęczenie i zbytnie...

Smocza magia

Wymarzone narzędzie dla psionicznych czarowników

22-06-2007 23:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Smocza magia jest najtrudniejszym rodzajem sztuk tajemnych, do opanowania którego konieczna jest zarówno znajomość Sztuki - magii, wykorzystującej energię pochodzącą z zewnątrz, jak i Drogi, psioniki, której siła płynie z dyscypliny i poznania własnego umysłu. Inaczej niż moc athasiańskich czarnoksi...

Zasady pozytywnego poziomu

28-09-2005 22:32 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 20
Pozytywny poziom: Niektóre potężne przedmioty lub zaklęcia posiadają zdolność nadawania dodatkowych poziomów ponad zwyczajową wartość u danej istoty. Często wykorzystywane są w tym celu plugawe komponenty i obrzędy, takie jak pożeranie dusz albo pochłanianie mocy życiowych i magicznych innych stworz...
Warianty dotyczące umiejętności

Warianty dotyczące umiejętności

Modyfikacje umiejętności do D&D 3.5

09-12-2015 19:24 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Prostsza finta W tym wariancie ofiara finty nie dolicza bazowej premii do ataku do swojego rzutu. Jeżeli różnica między jej bazową premią do ataku a bazową premią do ataku stosującego fintę jest dodatnia, wtedy ofiara dolicza tę różnicę do testu. Komentarz Wariant ten wzmacnia – w ocenie je...

Opancerzenie - zasady opcjonalne

Zmieniamy oblicze Klasy Pancerza... i nie tylko!

09-01-2006 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Mechanikę D&D w podstawowej formie ciężko jest odnosić do rzeczywistości. Bo jak to w końcu jest? Test ataku, porównanie z Klasą Pancerza i - jeśli wynik będzie jej równy lub wyższy - test na obrażenia. Wszystko niby jest w porządku, ale czy aby na pewno? A jeśli postać chybi, powiedzmy, dwoma "oczk...

Walka na słowa cz. II

Czyli jeszcze trochę pikanterii do ostrego dania

07-05-2007 21:18 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Akcje specjalne w walce na słowa Akcje specjalne w walce na słowa dzielą się na dwie kategorie - wybiegi, będące rozmaitymi, jednorazowymi działaniami, mającymi na różne sposoby zapewnić postaci chwilową przewagę w dyskusji, oraz postawy, obrazujące podejście postaci do słów adwersarza i jej własn...

Bezmyślni nieumarli

Część II: modyfikacje i warianty

27-06-2008 23:45 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 10
W pierwszej części niniejszego artykułu poddaliśmy bezmyślnych nieumarłych - szkielety i zombie - wnikliwej analizie, zwracając uwagę na ich proces tworzenia i możliwe zastosowania. Tym razem skupimy się na możliwościach, jakie dają rozmaite modyfikacje podręcznikowych ożywieńców. Poniżej zaproponow...

Wariant: Cechy osobowości

Alternatywa dla sytemu charakterów w d20

20-03-2013 22:58 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 9
Nie ujmując niczego geniuszowi Gary’ego Gygaxa, trzeba powiedzieć, że przyjęty przez niego w Dungeons & Dragons system charakterów nie zawsze pomaga w odgrywaniu postaci. Da się go interpretować na tak różne sposoby, że wizja neutralnego dobrego bohatera u jednej osoby może być zupełnie odmien...
Pieczęć Czynów (D&D 3.5)

Pieczęć Czynów (D&D 3.5)

Magia chwili

03-12-2015 07:54 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wiele legend mówi o artefaktach, których magiczna potęga przepełniła je w chwili, gdy z ich pomocą dokonany został jakiś niezwykle bohaterski czyn. Takie wydarzenia są oczywiście cudami, a więc czymś, czego nie da się wywołać ani przewidzieć, ale uczą one bardzo istotnej rzeczy: ważne momenty mają s...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.