Zasady domowe
Powszechnie wiadomo, że mechanika D&D - jak zresztą każdej innej gry RPG - nie jest idealna. Właśnie z tego powodu powstały Zasady domowe - dział, w którym pokazujemy wam, jak my radzimy sobie z błędami czy niedociągnięciami systemu. Będziemy tu prezentować zarówno niewielkie modyfikacje, jak i bardziej rozbudowane schematy, zmieniające mechanikę w znaczny sposób.
Działy:» Psionika
» Ogólne zasady domowe
Wyświetlono rezultaty 1-23 z 23.
Sortuj wg:
Opancerzenie - zasady opcjonalne
Zmieniamy oblicze Klasy Pancerza... i nie tylko!
09-01-2006 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 39
Mechanikę D&D w podstawowej formie ciężko jest odnosić do rzeczywistości. Bo jak to w końcu jest? Test ataku, porównanie z Klasą Pancerza i - jeśli wynik będzie jej równy lub wyższy - test na obrażenia. Wszystko niby jest w porządku, ale czy aby na pewno? A jeśli postać chybi, powiedzmy, dwoma "oczk...
Obłęd
Metoda na to, by oszaleć
10-10-2006 20:06 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Obłęd - szaleństwo, choroba umysłowa, przyrodzona lub nabyta. U jego podstaw może tkwić wiele zjawisk i rozmaitych przyczyn - magia, klątwa, wiedza nieprzeznaczona dla śmiertelników, objawienie, kontakt z plugawymi artefaktami, ale także traumatyczne przeżycia, silny wstrząs, przemęczenie i zbytnie...
Zasady pozytywnego poziomu
28-09-2005 22:32 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 20
Pozytywny poziom: Niektóre potężne przedmioty lub zaklęcia posiadają zdolność nadawania dodatkowych poziomów ponad zwyczajową wartość u danej istoty. Często wykorzystywane są w tym celu plugawe komponenty i obrzędy, takie jak pożeranie dusz albo pochłanianie mocy życiowych i magicznych innych stworz...
Walka na słowa cz. I
Nie tylko miecze służą do walki
23-04-2007 23:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 20
Życie bohatera jest niemal ciągłą walką. Jego egzystencję wypełnia błysk broni, tryskająca krew i huk metalu uderzającego o metal. Niektórzy wolą jednak inne starcia, w czasie których bronią jest coś nienamacalnego, a jednocześnie niezwykle potężnego, z pozoru niegroźnego, choć mogącego ranić z równ...
Wiara
Nie lekceważ potęgi wiary!
15-09-2006 17:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
Magia objawiona pochodzi od boga, bóstw, duchów albo natury czy też, uogólniając, od siły wiary. Wiara, jak wiadomo, może góry przenosić. Jest czymś rzadkim, ale i niezbędnym. Ktoś kto posiada naprawdę silną wiarę może dokonywać prawdziwych cudów. Z drugiej strony ten, kto wiary się wyprze, albo też...
Teoria o wieśniakach
...i innych BN-ach, którzy nie szukają przygód
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego z jego prywatnej strony. Ukazało się ono pierwotnie w serwisie dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Przyszedł...Autohipnoza i Hipnoza
"Powieki coraz bardziej Ci ciążą..."
20-02-2006 20:19 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 14
Poniżej opisano nowe wykorzystania Autohipnozy, nową umiejętność psioniczną - Hipnozę, a także nowe atuty z nimi związane.
Autohipnoza (Rzt; tylko wyszkolony)
Nowe wykorzystanie: Kontrhipnoza. Gdy opierasz się efektom Hipnozy (patrz: Hipnoza), zamiast zwykłego rzutu obronnego na Wolę możesz wykonać...
Braterstwo krwi
Potęga przyjaźni
03-12-2007 22:46 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Niemal w każdym świecie i każdej krainie znane są legendy o przyjaźniach tak wielkich, że nie mieszczą się one w głowie dzisiejszym, w przeważającej mierze do bólu egoistycznym ludziom. Legendy te często kończą się heroiczną śmiercią jednego z bohaterów, który wolał śmierć od obserwowania udręki swo...
Oczka
Czyli jak skłonić kostki, by pokazywały tylko dobre wyniki
28-04-2008 21:45 | Adam 'iron_master' Janik | Komentarze: 12
Podczas sesji może się zdarzyć, że Mistrz Podziemi będzie miał problem z przyznaniem Punktów Doświadczenia. Zasady Dungeons & Dragons nagradzają nimi graczy głównie za pokonywanie potworów, podczas gdy inne możliwe aspekty gry (takie jak odgrywanie postaci, rozwiązywanie zagadek, wykonywanie zadań i...
Nowe atuty: aury, zbroje, myśloostrza
"Ładną mamy dziś aurę..."
13-03-2006 21:01 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Poniżej opisano konwersje niektórych atutów z Podręcznika Psioniki (oznaczone gwiazdką) i działu The Mind’s Eye z oficjalnej strony Wizards of the Coast (oznaczone daszkiem) oraz nowe atuty dotyczące psionicznych aur, Inercyjnej zbroi i myśloostrzy.
Tabela 1-1: Atuty
Atuty psioniczn...
Upadki
25-10-2006 19:47 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
W zasadach często przejawia się heroizm systemu. Najlepszym tego przykładem są upadki z dużej wysokości. Jeśli ktoś spada z wysokości nawet kilku metrów, może na tym poważnie ucierpieć - np. połamać sobie jakąś kość, skręcić kostkę czy nawet, przy wyjątkowym pechu, kark. Zmianie tego stanu rzeczy sł...
Bezmyślni nieumarli
Część II: modyfikacje i warianty
27-06-2008 23:45 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 10
W pierwszej części niniejszego artykułu poddaliśmy bezmyślnych nieumarłych - szkielety i zombie - wnikliwej analizie, zwracając uwagę na ich proces tworzenia i możliwe zastosowania. Tym razem skupimy się na możliwościach, jakie dają rozmaite modyfikacje podręcznikowych ożywieńców. Poniżej zaproponow...
Nowe atuty: ogólne i walka konwencjonalna
17-07-2006 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Poniżej opisano nowe atuty ogólne związane z psioniką oraz te atuty psioniczne, które mają zastosowanie przede wszystkim w walce bronią konwencjonalną. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Opisu Świata Zapomnianych Krain.
Tabela 1-1: Atuty
...
Smocza magia
Wymarzone narzędzie dla psionicznych czarowników
22-06-2007 23:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 10
Smocza magia jest najtrudniejszym rodzajem sztuk tajemnych, do opanowania którego konieczna jest zarówno znajomość Sztuki - magii, wykorzystującej energię pochodzącą z zewnątrz, jak i Drogi, psioniki, której siła płynie z dyscypliny i poznania własnego umysłu. Inaczej niż moc athasiańskich czarnoksi...
Rzut oka na mechanikę d20 Modern
Modern - kawał pysznego mięcha dla wszystkich fanów d20
26-03-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 9
Wprowadzenie
Świat rzeczywisty inspiruje twórców RPGów od samego początku. W settingach do Dungeons & Dragons znajdziemy liczne odwołania do prawdziwej historii. Nie tylko średniowiecze, ale również starożytność czy renesans są kopalnią pomysłów, na kanwie których poprowadzić można setki udanych se...
Wariant: Cechy osobowości
Alternatywa dla sytemu charakterów w d20
20-03-2013 22:58 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 9
Nie ujmując niczego geniuszowi Gary’ego Gygaxa, trzeba powiedzieć, że przyjęty przez niego w Dungeons & Dragons system charakterów nie zawsze pomaga w odgrywaniu postaci. Da się go interpretować na tak różne sposoby, że wizja neutralnego dobrego bohatera u jednej osoby może być zupełnie odmien...
Nowe atuty: manifestacja i metapsionika
22-07-2006 13:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Poniżej opisano nowe atuty psioniczne i metapsioniczne, związane przede wszystkim z rozwijaniem, odkrywaniem i wzmacnianiem poszczególnych mocy. Atuty oznaczone sztyletem (†) stanowią konwersję swych magicznych odpowiedników z Magii Faerunu.
Tabela 1-1: Atuty
Atuty psioniczne
W...
Walka na słowa cz. II
Czyli jeszcze trochę pikanterii do ostrego dania
07-05-2007 21:18 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 4
Akcje specjalne w walce na słowa
Akcje specjalne w walce na słowa dzielą się na dwie kategorie - wybiegi, będące rozmaitymi, jednorazowymi działaniami, mającymi na różne sposoby zapewnić postaci chwilową przewagę w dyskusji, oraz postawy, obrazujące podejście postaci do słów adwersarza i jej własn...
Pieczęć Czynów (D&D 3.5)
Magia chwili
03-12-2015 07:54 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wiele legend mówi o artefaktach, których magiczna potęga przepełniła je w chwili, gdy z ich pomocą dokonany został jakiś niezwykle bohaterski czyn. Takie wydarzenia są oczywiście cudami, a więc czymś, czego nie da się wywołać ani przewidzieć, ale uczą one bardzo istotnej rzeczy: ważne momenty mają s...
Warianty dotyczące umiejętności
Modyfikacje umiejętności do D&D 3.5
09-12-2015 19:24 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Prostsza finta
W tym wariancie ofiara finty nie dolicza bazowej premii do ataku do swojego rzutu. Jeżeli różnica między jej bazową premią do ataku a bazową premią do ataku stosującego fintę jest dodatnia, wtedy ofiara dolicza tę różnicę do testu.
Komentarz
Wariant ten wzmacnia – w ocenie je...
Ograniczanie manifestacji
Czasem lepiej trochę przystopować
15-06-2007 19:31 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 3
Poniższe materiały wymagają do użycia Expanded Psionics Handbook.
Manifestacja mocy psionicznej wymaga od psionika talentu i samodyscypliny, które pozwalają wykorzystać Drogę do uzyskania pożądanych efektów. Nie każdy obdarzony darem psioniki znajduje w sobie dość samozaparcia i siły, by podążać N...