» Wieści » VIII Konkurs(ik) działu D&D i d20: Heroizm

VIII Konkurs(ik) działu D&D i d20: Heroizm


VIII Konkurs(ik) działu D&D i d20: Heroizm
Redakcja działu D&D i d20 ogłasza oficjalne rozpoczęcie ósmej edycji Konkurs(ik)u! Wszystkich zainteresowanych prosimy o uważne zapoznanie się z regulaminem: TEMAT brzmi: Heroizm [dowolna praca powiązana z szeroko pojmowanym "heroizmem" bądź "herosami" - przykładowo: bohater niezależny o nadludzkich cechach; miniprzygoda w konwencji heroic fantasy; felieton: Głos przeciw heroizmowi; poradnik: Co warunkuje "heroizm"? Od czego zależy "heroiczność" gry; modyfikacje zasad podnoszące poziom "heroiczności"; opis nadludzkich mocy dla BG i BN-złoczyńców; archetypy herosów i ich przeciwników]; MAKSYMALNA OBJĘTOŚĆ pracy: 12 000 znaków (wliczając spacje) - ok. 4 stron A4 zapisanych czcionką TNR 12 pkt; UWAGI:
  • Niezależnie od wybranej formy, wszystkie prace muszą być powiązane z tematem, którym jest heroizm. Jeśli nie jest to oczywiste (jak np. w przypadku opisu bohatera niezależnego), autor powinien zadbać o to, by w treści pracy pojawiło się odpowiednie wyjaśnienie.
  • Przy tworzeniu mechanicznej strony postaci można korzystać wyłącznie z podręczników wydanych po polsku oraz z materiałów zebranych w SRD D&D i SRD d20 Modern. Dopuszczamy także wykorzystanie mechaniki systemu Pathfinder RPG na podstawie Pathfinder Alpha 3 (musi to jednak zostać wyraźnie zaznaczone)
  • Wszelkie własne materiały, dodatki i zasady specjalne stosowane w pracy, które nie stanowią jej głównego tematu (takie jak zdolności specjalne, warianty zdolności klasowych, atuty, zaklęcia czy magiczne przedmioty), muszą być zgodne z resztą mechaniki systemu i korzystać z oficjalnej polskiej terminologii, a także zostać zawarte w tekście
  • Nadsyłane prace nie mogły być nigdzie dotychczas publikowane (za wyjątkiem forum serwisu)
  • Opracowania konkursowe mogą zostać osadzone w realiach dowolnego oficjalnego bądź też każdego opisywanego na łamach dnd.polter.pl settingu, a także świata Pathfinder RPG. Preferujemy jednak teksty możliwie uniwersalne, dające się wykorzystać w różnych światach gry
  • We wszystkich przypadkach preferujemy oficjalne formaty rozpisek stosowane w wydanych w Polsce podręcznikach i na łamach strony dnd.polter.pl
INNE WYMAGANIA: oprócz warunków podanych powyżej, wymagana jest poprawność gramatyczna, ortograficzna i stylistyczna prac, a także zgodność z mechaniką systemu D&D w wersji 3.5 (wymóg ten spełnia także Pathfinder RPG) lub d20 Modern - oczywiście o ile w tekście wystąpią elementy systemowe. Opracowania przeznaczone do wersji 3.0 systemu będą odrzucane. Ewentualna część mechaniczna musi wykorzystywać oficjalną polską terminologię, o ile takowa istnieje. W innym wypadku można stosować terminy polskie własnego pomysłu, z jednoczesnym podaniem w nawiasie nazwy oryginalnej wraz ze źródłem. Prace łamiące jakiekolwiek prawa autorskie będą z miejsca dyskwalifikowane. OCENIAMY: powiązanie z tematem, oryginalność pomysłu, nowatorstwo zastosowanych rozwiązań oraz przydatność opracowania w grze i jego poprawność - zarówno mechaniczną, jak i językową. Ocenie podlega także wszystko to, co ułatwia wykorzystanie tekstu, a także estetyka nadesłanej pracy. TERMIN ZAKOŃCZENIA pierwszego etapu: 30 czerwca 2008. NAGRODA za 1. miejsce: umieszczenie pracy na stronie (jeśli będzie to uzasadnione - w formie pliku PDF) oraz premia punktowa (przyznawana oprócz normalnej liczby punktów za tekst o odpowiedniej długości) przy publikacji: +100 punktów. NAGRODY za wyróżnienia: wybrane prace dopuszczone do finału mogą zostać wyróżnione przez jurorów - niezależnie od wyniku głosowania. W takim przypadku nagrodą jest umieszczenie tekstu na stronie (jeśli będzie to uzasadnione - w formie pliku PDF) oraz premia punktowa (przyznawana oprócz normalnej liczby punktów za tekst o odpowiedniej długości) przy publikacji: +25 punktów. --- Swoje prace w postaci plików tekstowych (format RTF) przysyłajcie na adres: [email protected]. Uwaga! Po otrzymaniu zgłoszenia wyślemy e-mail z potwierdzeniem jego przyjęcia. Jeśli po upływie 48 godzin od wysłania pracy potwierdzenie nie znajdzie się w skrzynce autora, powinien on jak najszybciej skontaktować się z redakcją serwisu. Z tego powodu prosimy, aby nie czekać z wysłaniem zgłoszenia do ostatniej chwili. Redakcja dnd.polter.pl wybierze spośród nadesłanych prac te, które spodobają jej się najbardziej (uwaga - mogą to być wszystkie, ale również może to nie być żadna z nich), a następnie zwróci się do ich autorów o umieszczenie ich na forum w specjalnym temacie w formie postów. Ostatnim etapem będzie głosowanie czytelników, którzy wybiorą najlepszą pracę. Serdecznie zachęcamy do spróbowania swoich sił w Konkurs(ik)u!
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: D&D | d20 | DDP | dział D&D i d20 | Konkurs(ik)


Czytaj również

Komentarze


Voaraghamanthar
   
Ocena:
0
Omg, ale temat. W życiu bym się nie spodziewał. Nie powiem, żeby jakoś szczególnie przypadł mi do gustu, ale z drugiej strony sporo da się pod to podciągnąć. Będzie trudno, lecz postaram się. Trzeba bronić tytułu :P.

Zadam też pytanie. Co rozumiecie przez herosa? Czy jest to postać epicka (20+ lvl), zbliżona do epickich (15-20 lvl), czy może ktoś, kto w szerokim świecie za herosa uznany raczej by nie był, ale dla miejscowych bohaterem (i to nie małym) już jest (10-15 lvl). Jak wyznaczyć wąską granice pomiędzy heroizmem, a codziennością i szarością w momencie, gdy tak naprawdę jest ona bardzo szeroka i zależna jedynie od punktu widzenia? W tym kryje się chyba cała trudność tej pracy.
27-05-2008 00:03
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
"Heroizm" nie ma nic do czynienia z poziomami epickimi - choć może. Nie narzucamy jednej interpretacji. Zalecamy wszystkim, aby nie wiązać "heroizmu" jedynie z "potęgą" (i przez to: poziomami). Można myśleć o "nadludzkich mocach", ale i o "boskiej proweniencji", "szczególnej predestynacji", "dzielności", "odpowiedzialności", "filmowości" - albo o czymkolwiek innym.

Pierwszym krokiem każdego uczestnika konkursu powinno być postawienie sobie pytania: "Czym jest dla mnie heroizm?" Odpowiedź na nie (która może stanowić całą pracę, a może pozostać "domyślna" lub zostać jedynie wspomniana w treści) powinna pozwolić na dokonanie wyboru najodpowiedniejszej pracy.

Jeśli ktoś chce opisać postać herosa (albo błędnego rycerza, "wannabe hero" - lub arcyzbrodniarza, antyherosa) - może to zrobić. Tak jak i może wystąpić z rozważaniami na temat heroizmu, poradami dla graczy/prowadzących ("jak stworzyć herosa" albo "jak prowadzić w sposób «heroistyczny»") lub propozycjami zmian, które uczynią mechanikę bardziej "książkową" czy "filmową" - albo czymkolwiek innym, co uzna za odpowiednie do tematu.
27-05-2008 01:03
rincewind bpm
   
Ocena:
0
O? Jak dla mnie, heros może mieć równie dobrze 5 poziom :) Tu chodzi o pewien klimat, pewien rodzaj zachowań, który jest składową częścią heroic fanasy.
27-05-2008 16:03
Voaraghamanthar
   
Ocena:
0
No dobra. Muszę ten temat dogłębnie przemyśleć. Jak na razie ani trochę (chciałem ująć to inaczej, ale wkradła się cenzura) ten temat nie kojarzy mi się z kimś kto ma niski lvl. Wiadomo. Każdy heros jakoś zaczyna, każde wielkie działanie ma swój początek na małą skale, lecz ciężko wtedy nazwać to bohaterstwem i heroizmem. Dopiero po czasie, gdy przedsięwzięcie nabierze rozmachu lub gdy postać się czymś wsławi, zaczynamy mówić o herosie czy o czynie heroicznym. Tu jest mój problem. No ale nic. Zacznę pracę od zapoznania się ze zdaniem pewnej bardzo mądrej książki. Tak jest, mówię o słowniku języka polskiego :P. Sprawdzimy czym jest heroizm ;D.
27-05-2008 18:42
Corrick
   
Ocena:
0
Może każdy kto nadeśle pracę da swoje 'wytłumaczenie' słowa "heroizm"? Takie krótkie, góra 1000 znaków. Wtedy redakcja będzie lepiej mogła ocenić, czy praca jest zgodna z tematem ;). Bo jednemu kojarzy się z heroizmem co innego, drugiemu co innego. :)

Moja praca napisana, poleży trochę i zobaczymy co z tego wyjdzie :).
27-05-2008 18:46
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Nie ma takiej potrzeby. Każdy pojmuje "heroizm" trochę - albo i zupełnie - inaczej. Nic nie szkodzi. Postaramy się być wyrozumiali. Jeśli np. dla Voaraghamanthara "heroizm" = "wysokie poziomy i nadludzkie czyny", uznamy to. Tak jak i uznamy rozmaite inne założenia.

Nieważne jak sami postrzegacie i jak rozumiecie "heroizm". Dla nas istotny będzie pomysł z tym związany i jego realizacja. Z mechaniką lub bez niej.
27-05-2008 19:29
Corrick
   
Ocena:
0
Skoro nie ma takiej potrzeby...

Ale czy mimo wszystko można dołączyć taki dodatek? :)
28-05-2008 12:25
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Nie ma sensu - powinno to wynikać z samej pracy (ew. właśnie tego rodzaju rozważania mogą być traktowane jako osobne zgłoszenie konkursowe). Proponuję zamiast tego założyć temat na forum i zainicjować dyskusję o heroizmie, w której będą mogli wypowiedzieć się wszyscy chętni użytkownicy.
28-05-2008 13:26
~Zireael

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Gdzie wątek na forum do prac???
13-06-2008 12:19
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Zireael - "wątek do prac" jest zakładany dopiero na potrzeby przeprowadzenia głosowania. Trafiają doń jedynie te prace, które redakcja serwisu zakwalifikuje do finału, a - jak sama widzisz - termin nadsyłania zgłoszeń (15 czerwca) jeszcze nie upłynął, nie mówiąc już o sprawdzeniu wszystkich prac.

Wciąż (do niedzieli wieczór) czekamy na zgłoszenia konkursowe - prosimy o pośpiech.
13-06-2008 12:45
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Przypominam o przedłużeniu konkursu. Prace można nadsyłać do 30 czerwca włącznie.
24-06-2008 12:09
Kasmizar
   
Ocena:
0
30 czerwca dawno minął, jakie decyzje propo prac?
09-09-2008 12:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.