» Dla graczy » Magia [NP] » Skalny pocisk

Skalny pocisk

Skalny pocisk
Skalny pocisk to proste, pierwszopoziomowe zaklęcie ofensywne, którego nie powstrzyma odporność na czary ani antymagia.

 

Skalny pocisk
Przywoływanie (Tworzenie) [Ziemia]
Poziom: Czar/Zak 1, Drd 2
Komponenty: W, S
Czas rzucania: 1 akcja standardowa
Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy)
Efekt: Jeden kamienny pocisk
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

Przyzywasz głaz, który z dużą prędkością wystrzeliwuje z twej dłoni. Jego średnica zależy od poziomu i waha się od 20 do 40 centymetrów. Musi ci się powieść normalny atak dystansowy, by trafić cel. Pocisk zadaje 2k6 punktów obrażeń miażdżonych plus 1k6 na każde trzy poziomy czarującego (maksymalnie łącznie 5k6). Na potrzeby ustalania skutków silnego wiatru i niszczenia obiektów należy traktować go jak broń oblężniczą. Pocisk niszczy słabe przeszkody na swojej drodze, lecz silniejsze uderzenie może skutkować zmianą jego trajektorii (decyzja MP).

 

Zaklęcie opracowane pierwotnie na forum Abasz'Har. Dziękuję użytkownikom za dyskusję.




Czytaj również

Księga Planów - Errata
Planarne poprawki
Warianty dotyczące umiejętności
Modyfikacje umiejętności do D&D 3.5
Psychotronik
Mistrz magii i psioniki

Komentarze


Venomus
   
Ocena:
0

3k6 obrażeń na pierwszym poziomie? Now that's what I call overpowered, mate! Całość ratuję w miarę sensowny dystans plus to, że i tak w 80% przypadków naszym magom-paralitykom nie wyjdzie rzut dystansowy. Przynajmniej na pierwszych poziomach...

Dla balansu zostawiłbym jako czar 2 kręgu/poziomu dostępny raczej dla druida i kapłana z domeną ziemi. Czarodzieje mają już wystarczająco dużo artylerii ;)

03-09-2014 23:47
Radnon
   
Ocena:
0

W tym co piszesz Venomus jest trochę racji, ale z drugiej strony kapłański magiczny kamień jest bardzo podobny jeśli chodzi o siłę. To prawda, że wymaga trzech rzutów na atak, ale za to może zadać od 1k6+1 do 3k6+3 a poza tym nie wpływają na niego żadne warunki atmosferyczne. Moim zdaniem nie mamy tutaj do czynienia z przepakowanym zaklęciem.
 

04-09-2014 01:01
Kamulec
   
Ocena:
0

Dzięki za komentarze, ale interpretacja Venomusa jest niepoprawna. Opis zaklęcia opiera się o zapis podręcznikowy: „plus 1k6 na każde trzy poziomy” oznacza pełne trzy poziomy. Obrażenia na 1. poziomie wynoszą 2k6.

04-09-2014 02:53
Venomus
   
Ocena:
0

Oh, w takim przypadku my bad. Jednakowoż apeluję aby dodać "począwszy od 3 poziomu". Ot tak aby inne sierotki mojego pokroju nie musiały się nad tym głowić.

Nawet wtedy 2k6 to nie w kij dmuchał jak na czasy sprzed powerup'a damage'ów z 4ed.

04-09-2014 03:11
Kamulec
   
Ocena:
+1

Zaklęcie nie może być kompletnie bezużyteczne. Pytanie, czy jest zbyt mocne? Moim zdaniem nie.

Zapis:„plus 1k6 na każde trzy poziomy czarującego począwszy od 3. poziomu” oznaczałby: 1.-5.: 2k6; 6.-9.: 3k6 itd.

04-09-2014 03:21
Tyldodymomen
   
Ocena:
+1

Skoro to jest "przegięte" jak na 1 poziom to deszcz kolorów winien zostać zbanowany na wieki wieków:D . Hint dla sierotek- najlepsze zaklęcia czarodziejskie to takie, które nie zadają wcale obrażeń :D

04-09-2014 19:43

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.