» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 156.

Podstawowe informacje o kontynentach i geografii Abeir-Torilu

15-02-2003 00:00 | Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...

Żyjący Greyhawk

Setting wielkiej nadziei!

09-10-2003 23:35 | Nephand | Komentarze: 57
"Czy czułeś się kiedykolwiek bezsilny wobec natury człowieczej? Czy widziałeś jak wszystko zmierza w dobrym kierunku, by w efekcie znów rozsypać się w proch?" Greyhawk to setting legendarny. Wydany jako prekursor wszelkich tworów ze swego rodzaju wiele lat temu. Zapomniany i porzucony, przyćmiony p...

Bhaal (martwy)

Pan Morderstw

18-01-2006 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 54
Bhaal Pan Morderstw Pośrednie bóstwo (martwe) Symbol: przód ludzkiej czaszki otoczony przez orbitę łez spływających przeciwnie do ruchu wskazówek zegara Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy Charakter: praworządny zły Dziedzina: śmierć, zwłaszcza brutalna lub rytualna Wyznawcy: mordercy i skry...

Akadi

Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza

08-02-2005 20:51 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 44
Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza Większe bóstwo Symbol: biała chmura na niebieskim tle Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza Charakter: neutralny Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archo...

Pani Bólu

Władczyni Klatki

13-03-2005 15:51 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 35
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek. Kiedy przechadzałem się...

Auril

Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku

27-06-2005 15:14 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 34
Auril Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku Pomniejsze bóstwo Symbol: biały płatek śniegu na szarym diamencie (figura heraldyczna) z białym obramowaniem Plan ojczysty: Serce Furii Charakter: neutralny zły Dziedzina: zimno, zima Wyznawcy: druidzi, archonci żywiołów (po...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Twierdza Cragmyr

Twierdza Cragmyr

10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Beshaba

Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche

31-10-2005 23:58 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 27
Beshaba Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche Pośrednie bóstwo Symbol: czarne poroże na czerwonym tle Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: przypadkowe intrygi, nieszczęście, pech, wypadki Wyznawcy: skrytobójcy,...

Planescape

Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata

06-09-2004 15:04 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 25
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...

Maglubiyet

Najważniejsze bóstwo goblinów

01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg Większe Bóstwo Symbol: Zakrwawiony topór Plan ojczysty: Clangor (Acheron) Charakter: Neutralny Zły Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...
Beregost

Beregost

04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...
Pomocna Dłoń

Pomocna Dłoń

20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...

Wrota Baldura

31-01-2007 23:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Legenda: 1. Wysoka Hala (pałac książęcy) 2. Targ 3. Warownia Baldurana 4. Brama Czarnego Smoka 5. Forteca Płomienia 6. Burzowa Twierdza 7. Wieża Arbristae 8. Dom Najwspanialszych Cudów 9. Hala Cudów 10. Dwór Pani 11. Siedziba Wodnej Królowej 12. Czujna Tarcza 13. Chram Cierpienia 14. Różany Portal ...

Dragonlance - Smocza Lanca

Poznaj najbardziej bohaterski z klasycznych światów D&D!

25-07-2007 13:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 19
Witaj wędrowcze. Wejdź i ogrzej się przy ogniu, jesienne wieczory na północy bywają bardzo zdradliwe. Co cię tu sprowadza przyjacielu? Mówisz, że jesteś bardem i chcesz poznać Krynn takim, jakim jest naprawdę. Pochodzisz więc z Torilu? To znaczy, iż przebyłeś długą drogę przez plany, aby się tutaj z...

Wybrzeże Mieczy - informacje ogólne

04-09-2006 16:20 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
                    Witajcie, zacni czytelnicy. Witajcie na Wybrzeżu Mieczy. Zowią mnie Gunnlaug Ormstunga. Mam nadzieję, że mój przewodnik po tych terenach pomoże Wam w podróżach. Jednakowoż, przestrogi na jego kartach zawarte z należytą...

Sękata Puszcza

Las pełen tajemnic

11-01-2008 19:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 19
Pozdrowienia przesyła Raigast Furry. Ile to już lat Ezjuszu? Czas tak szybko płynie, a ja myślę, że nauki, które u mnie pobierałeś, zakończyły się raptem tydzień temu. Przejdźmy jednak do rzeczy. Zebranie poszukiwanych przez Ciebie informacji nie było trudne, gdyż mój krewny zamieszkuje obrzeża Pu...

Świecowa Wieża

28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...

Wyspa Jastrzębia

Dom mieszańców

25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...

Płomienne Szczyty

Trzy wulkany, trzy legendy

04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Eberron Campaign Guide

Eberron Campaign Guide

Czyli Eberron 4E dla prowadzących

20-01-2010 22:10 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 17
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...
Przewodnik po Revek - cz. I

Przewodnik po Revek - cz. I

Świat oczami jego bohaterów

14-09-2011 18:59 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 17
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...
Portal Stworzenia

Portal Stworzenia

Kampania wprowadzająca do świata Revek

24-12-2011 12:21 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 16
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...

Fort Beluarian

Garnizon Płomiennej Pięści

20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...

Semuanya

Bóstwo jaszczuroludzi

21-02-2007 15:12 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Semuanya Pan Jaszczuroludzi, Król Bagien, Łuskowy Ojciec Pomniejsze bóstwo Symbol: jaszczurze jajo Plan ojczysty: Smocze Gniazdo Charakter: neutralny Dziedzina: bagna, jaszczuroludzie, przetrwanie, rozmnażanie, Wyznawcy: Jaszczuroludzie, wolni asabi z Anauroch Charakter kleru: N, NZ, PN, CN, ND Dome...

Heironeous

03-01-2007 17:15 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Heironeous (haj-rou-ni-us) znany jest z mistrzowskiego opanowania zasad rządzących walką, a także ze swych iście rycerskich czynów. Honor, męstwo, prawo, dobro i uczciwość - wszystkie te cechy napawają Go dumą, co przyczynia się do tego, iż roztacza On swój patronat nad tymi wszystkimi, którzy w swy...
Latarnia Lathtarla

Latarnia Lathtarla

06-12-2006 18:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 15
Legenda: 1. Pod Zawodzącą Falą 2. Więzienie 3. Grota Królowej 4. Schody Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Flandal Stalowoskóry

Flandal Stalowoskóry

Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta

19-03-2008 20:12 | | Komentarze: 15
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...

Chmurne Szczyty

Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I

24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...

Arvoreen

Niziołczy bóg wojny

18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen Obrońca, Ostrożny Miecz Pośrednie bóstwo niziołków Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze Plan ojczysty: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni Chara...

Laogzed

Pożeracz, Duszożerca

09-05-2007 19:55 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Laogzed Pożeracz, Duszożerca Półbóg Symbol: śluzowata ropucha jaszczurcza Plan ojczysty: Głębokie Pieczary/Równina Zgnilizny (181. warstwa Otchłani) Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: głód, zniszczenie Wyznawcy: troglodyci Charakter kleru: CZ, NZ, CN Domeny: chaos, szlam, śmierć, zniszczenie Ulubi...

Hextor cz. I

27-06-2003 21:02 | Nephand | Komentarze: 13
Hextor jest oerydyjskim sześcioramiennym bogiem wojny oraz niezgody. Czczony jest zwłaszcza przez złych wojowników, najemników i niektórych zabójców. Największe miejsce jego kultu to Stary Aerdyjski Wschód. Wojna i brutalna bitwa są z nim najczęściej kojarzone. Jednakże jego walka zawiera dużą dozę...

Tilverton

Miasto, które uległo zagładzie

02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda: 1. Rynek (z Wieżą Rady na środku) 2. Pałac Tilvera 3. Brama Cormyru 4. Dom Cudotwórcy 5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz 6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz 7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz 8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku 9. Przednie Ostrza Dundara 10. Rącze Wierzchowce Tanalara 11...
Cormyr - informacje ogólne

Cormyr - informacje ogólne

22-03-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.