» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 121-156 z 156.

Semuanya

Bóstwo jaszczuroludzi

21-02-2007 15:12 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Semuanya Pan Jaszczuroludzi, Król Bagien, Łuskowy Ojciec Pomniejsze bóstwo Symbol: jaszczurze jajo Plan ojczysty: Smocze Gniazdo Charakter: neutralny Dziedzina: bagna, jaszczuroludzie, przetrwanie, rozmnażanie, Wyznawcy: Jaszczuroludzie, wolni asabi z Anauroch Charakter kleru: N, NZ, PN, CN, ND Dome...

Sękata Puszcza

Las pełen tajemnic

11-01-2008 19:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 19
Pozdrowienia przesyła Raigast Furry. Ile to już lat Ezjuszu? Czas tak szybko płynie, a ja myślę, że nauki, które u mnie pobierałeś, zakończyły się raptem tydzień temu. Przejdźmy jednak do rzeczy. Zebranie poszukiwanych przez Ciebie informacji nie było trudne, gdyż mój krewny zamieszkuje obrzeża Pu...

Smocza Wyspa

Piracki raj

04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści: "Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie." Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu. "Teraz się trzymajcie, wpływam...

Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]

Pierwsza przygoda do Spellslingera

28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów... Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Spellslinger: kaliber 3.5

Errata, wyciąg z SRD i zestawienie terminów

06-04-2007 17:45 | | Komentarze: 3
Podręcznik Horizon: Spellslinger został wydany jeszcze przed polską premierą Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Co się z tym wiąże, oparty został o schemat tłumaczenia edycji 3.0, mimo iż przeznaczony jest do wykorzystania w połączeniu z nową edycją 3.5. Dotychczas wiązało się to z szeregiem komp...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Więcej Marchii

08-01-2008 22:06 | | Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...

Suzail

01-04-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Oto w wasze ręce kolejny z serii artykułów o Leśnym Królestwie Cormyru. Tym razem przedstawię dokładniej dumę Cormyru – jego stolicę. Miasto spokoju, prawa i licznych zabaw.....a także politycznych intryg....zasiądź więc czytelniku wygodnie i poznaj kolejne miejsce na Faerunie. "Moi Corm...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...

Świecowa Wieża

28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...

Święte Miasto Mezro

Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao

14-03-2007 21:47 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...

Tilverton

Miasto, które uległo zagładzie

02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda: 1. Rynek (z Wieżą Rady na środku) 2. Pałac Tilvera 3. Brama Cormyru 4. Dom Cudotwórcy 5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz 6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz 7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz 8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku 9. Przednie Ostrza Dundara 10. Rącze Wierzchowce Tanalara 11...
Twierdza Cragmyr

Twierdza Cragmyr

10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...
Urmlaspyr

Urmlaspyr

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Urmlaspyr (Metropolia, 26 239) Legenda: 1. Długi Targ 2. Twierdza Urmlaspyru 3. Portowa Hala 4. Wieża Hamarcha 5. "Wytatuowany Troglodyta" Jako łącznik Daerlunu z morzem, Urmlaspyr utrzymuje stały poziom napływu kupców. Jego mieszkańcy są niemal równie pracowici jak lud Saerloonu, tyle,...

Wieże Wielkiej Magii

Siedziby czarodziejskich zakonów Krynnu

21-09-2007 12:04 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Wieże Wielkiej Magii do dziś pozostają jednymi z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolów Ansalonu. Potężne, starożytne budowle powstałe w Wieku Snów przez tysiące lat stanowiły ostoję dla czarodziejów czerpiących moc z trzech księżyców. Nawet teraz, gdy większość z nich leży w ruinach, a tylk...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Osobowości Krain

29-02-2008 23:17 | | Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...

Wrota Baldura

31-01-2007 23:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Legenda: 1. Wysoka Hala (pałac książęcy) 2. Targ 3. Warownia Baldurana 4. Brama Czarnego Smoka 5. Forteca Płomienia 6. Burzowa Twierdza 7. Wieża Arbristae 8. Dom Najwspanialszych Cudów 9. Hala Cudów 10. Dwór Pani 11. Siedziba Wodnej Królowej 12. Czujna Tarcza 13. Chram Cierpienia 14. Różany Portal ...
Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu

01-11-2008 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji. Poniżej...

Wybrzeże Mieczy - informacje ogólne

04-09-2006 16:20 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
                    Witajcie, zacni czytelnicy. Witajcie na Wybrzeżu Mieczy. Zowią mnie Gunnlaug Ormstunga. Mam nadzieję, że mój przewodnik po tych terenach pomoże Wam w podróżach. Jednakowoż, przestrogi na jego kartach zawarte z należytą...

Wyspa Jastrzębia

Dom mieszańców

25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...

Wyspa Mirg

Jedna z największych wysp archipelagu

25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...

Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan

06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...

Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar

16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...

Wyspy Pirackie - informacje ogólne

Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym

21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu. "To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Liście Nauki

12-07-2008 11:35 | | Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...

Wzgórza Kurhanów

Na wschód od Greyhawk

10-10-2007 17:10 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
Ezjuszowi z Amnu serdeczne pozdrowienia przesyła Khelben Arunsun Młodszy. Wielcem rad, że dzięki mej pomocy udało ci się rozwiązać tajemnicę Lunara. Nie wiesz nawet, ile trudu musiałem włożyć w znalezienie informacji o tym dziwaku i jego poplecznikach. Widać jednak, warto było. Rzecz, o którą obe...
Yhaunn

Yhaunn

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Yhaunn (Duże Miasto, 20 184) Legenda: 1. Zamkowy Gościniec - zamek: baraki straży, więzienie, skarbiec i pokoje dla gości 2. Pyszne Drogi - dzielnica pełna rzędów sklepów 3. Hala Szklarza - kwatery główne gildii 4. Dwór Orgulina Yhaunn zajmuje się dużą częścią handlu pomiędzy Dolinami a Morzem Upa...

Zamek na Lodowej Ścianie

Twierdza w okowach wiecznego mrozu

26-11-2007 16:30 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Zamek na Lodowej Ścianie to jedna z najbardziej znanych, a jednocześnie najstarszych zachowanych ruin Ansalonu. Mroczna twierdza przez setki lat swojego istnienia pełniła najróżniejsze role i była domem dla wielu, najrozmaitszych istot. Została ona wzniesiona na długo przed Kataklizmem. Dokonali teg...

Zamek Uth Wistan

Słynna twierdza Rycerzy Solamnijskich

19-05-2008 23:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Krynn słynie z wielu tajemniczych miejsc i sławnych budowli. Wspaniałe starożytne fortece były świadkami wydarzeń, które zmieniły bieg historii. Prawie każdy słyszał o Wieżach Wielkiej Magii, w których od zawsze badano wiedzę tajemną i tworzono niezwykłe zaklęcia; na całym Ansalonie opowiada się tak...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...

Złote Miasta Terytoriów

Zwycięzca XIV Konkurs(ik)u

22-06-2011 14:05 | Coyotl | Komentarze: 6
Szare futra do dziś nie mogą znaleźć dowcipnisia, który przekazał plotki o Złotych Miastach na zachód od Gór Szarych (Długie Ogony podejrzewają o to samego Sztukmistrza). Jedna plotka okazała się być wystarczającym powodem dla osadników, aby męczyć się z górską przeprawą i strażą szarych futer. Tuby...

Żelazny Zakon

Mnisi boga rządów żelaznej pięści

07-11-2007 15:41 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Żelazny Zakon to mało znana grupa mnichów, blisko związana z duchowieństwem Hextora. Organizacja, o której istnieniu do niedawna wiedziały tylko najważniejsze osoby z kościoła Herolda Piekieł, ostatnimi czasy wyszła z ukrycia, pokazując mieszkańcom Flanaess, że nadchodzą dla nich ciężkie czasy, pełn...

Żyjący Greyhawk

Setting wielkiej nadziei!

09-10-2003 23:35 | Nephand | Komentarze: 57
"Czy czułeś się kiedykolwiek bezsilny wobec natury człowieczej? Czy widziałeś jak wszystko zmierza w dobrym kierunku, by w efekcie znów rozsypać się w proch?" Greyhawk to setting legendarny. Wydany jako prekursor wszelkich tworów ze swego rodzaju wiele lat temu. Zapomniany i porzucony, przyćmiony p...