Wyświetlono rezultaty 121-156 z 156.
Beldenshyn to gnomia wioska spoczywająca na zachód od Brodu Trollowego Szponu, na południowym brzegu Krętej Wody. Tak konkretnie, to możecie ją znaleźć nad najbardziej wysuniętym na południe zakolem tejże rzeki, aczkolwiek tuszę, iż sami traficie po zapachu. Osadę tą ze wszech stron otacza palisada,...
Witajcie, zacni czytelnicy. Witajcie na Wybrzeżu Mieczy. Zowią mnie Gunnlaug Ormstunga. Mam nadzieję, że mój przewodnik po tych terenach pomoże Wam w podróżach. Jednakowoż, przestrogi na jego kartach zawarte z należytą...
Pierwsza przygoda do Spellslingera
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów...
Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...
Nie ruszaj się bez niej z domu!
15-08-2006 21:21 |
| Komentarze: 7
Podróż przez Terytoria to bardzo niebezpieczna sprawa – zwłaszcza, gdy nie ma się pod ręką odpowiedniej mapy. O ile nie możemy zadbać o to, by wasz colt był zawsze nabity i nigdy nie chybiał, to mapę – z wydatną pomocą Wydawnictwa Gozoku – możemy wam zapewnić. Oto i...
Czyli coś "cięższego"
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...
Pan Morderstw
Bhaal Pan Morderstw
Pośrednie bóstwo (martwe)
Symbol: przód ludzkiej czaszki otoczony przez orbitę łez spływających przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: śmierć, zwłaszcza brutalna lub rytualna
Wyznawcy: mordercy i skry...
Nie samymi obowiązkami Helmita żyje
Ceremonia ku Czci Helma, Wyświęcenie Postulantów, Wyświęcenie Glymtul, Oczyszczenie i Święte Czuwanie to obrzędy odprawiane przez Helmitów w całym Faerunie. Prócz nich jest jeszcze siedem niezwykle ważnych świąt, o nieco tylko mniejszym zasięgu terytorialnym niż poprzednie. Trzeba jednak pamiętać, i...
Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
Beshaba Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
Pośrednie bóstwo
Symbol: czarne poroże na czerwonym tle
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: przypadkowe intrygi, nieszczęście, pech, wypadki
Wyznawcy: skrytobójcy,...
Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
Auril Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały płatek śniegu na szarym diamencie (figura heraldyczna) z białym obramowaniem
Plan ojczysty: Serce Furii
Charakter: neutralny zły
Dziedzina: zimno, zima
Wyznawcy: druidzi, archonci żywiołów (po...
Władczyni Klatki
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek.
Kiedy przechadzałem się...
Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
Większe bóstwo
Symbol: biała chmura na niebieskim tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia
Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archo...
Co takiego kryje licz?
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...
Setting wielkiej nadziei!
09-10-2003 23:35 |
Nephand | Komentarze: 57
"Czy czułeś się kiedykolwiek bezsilny wobec natury człowieczej? Czy widziałeś jak wszystko zmierza w dobrym kierunku, by w efekcie znów rozsypać się w proch?"
Greyhawk to setting legendarny. Wydany jako prekursor wszelkich tworów ze swego rodzaju wiele lat temu. Zapomniany i porzucony, przyćmiony p...
03-10-2003 23:12 |
Nephand | Komentarze: 11
Kościół
Procentowy skład kleru:
Kapłani – 10%
Krzyżowcy – 35%
Księża-fachowcy – 55%
Charakter kleru: PN, PZ, NZ
Wszyscy księża służący pod sztandarem Hextora są zobowiązani posługiwać się biegle walką na bez broni. Opiera się ona w większości na religijnych aspektach. Wiele Hext...
Twarda waluta...
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...
Hap (Wioska, 467)
Legenda:
1. Siedziba namiestnika i więzienie
2. Beczka Delmutha
3. Kowadło Glartha
4. Stolarnia Haestara
5. Gospoda "Pod Młynarzem"
6. Otwarta Dłoń Lathandera
7. Zielarz
8. Młyn wodny
9. Sklep węglarza
10. Właściciel sadu
11. Sad jabłonowy
12. Pasterz
13. Myśliwy
14. Stu...
27-06-2003 21:02 |
Nephand | Komentarze: 13
Hextor jest oerydyjskim sześcioramiennym bogiem wojny oraz niezgody. Czczony jest zwłaszcza przez złych wojowników, najemników i niektórych zabójców. Największe miejsce jego kultu to Stary Aerdyjski Wschód.
Wojna i brutalna bitwa są z nim najczęściej kojarzone. Jednakże jego walka zawiera dużą dozę...
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...
06-05-2003 22:29 |
Nephand | Komentarze: 3
Pozostawmy sam budynek osławionej karczmy i przenieśmy się głębiej w wilgotne korytarze piwniczne tegoż przybytku. Na początku istnienia budynku podziemia nie były obszerne. Wystarczałyby zmagazynować potrzebne materiały sprzedawane w karczmie. Dopiero gdy miasto zaczęło się rozrastać Tred, właścici...
04-05-2003 14:59 |
Nephand | Komentarze: 12
Między Zatoką Mętną a Narewell nieopodal szlaku handlowego z Safeton znajduje się miasto o nazwie Bezpieczna Przystań. Umiejscowione jest między dwoma nie wysokimi wzniesieniami pokrytymi gdzieniegdzie kępą drzew, od Sosen na Dębach skończywszy. W okolicy płynie strumień wypadający ze źródła by w ko...
Stolica: Essembra
Populacja: 32 714 (87% ludzi, 5% pół-elfów, 4% halflingów, 2% gnomów i 1% krasnoludów)
Ustrój: Lordostwo
Herb: Buzdygan, złamana włócznia i łańcuch na szkarłatnym tle (z purpurowym, ząbkowanym obramowaniem w przypadku proporca)
Główne Religie: Chauntea, Gond, Lathander, Silvanus, T...
Oto w wasze ręce kolejny z serii artykułów o Leśnym Królestwie Cormyru. Tym razem przedstawię dokładniej dumę Cormyru – jego stolicę. Miasto spokoju, prawa i licznych zabaw.....a także politycznych intryg....zasiądź więc czytelniku wygodnie i poznaj kolejne miejsce na Faerunie.
"Moi Corm...
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...
Stolica: Cathyr
Populacja: 700 000 (70% ludzi, 15% pół-elfów, 6% gnolli, 5% halflingów, 1% krasnoludów, 1% pół-orków i 1% orków)
Ustrój: Matriarchat
Główne Religie: Loviatar, Lloth, Malar, Eilistraee
Importuje: Klejnoty, biżuterię, magiczne przedmioty
Eksportuje: Srebro, owoce, perły, owoce morza, k...
Bóstwo sahuaginów
Sekolah
Rekini Ojciec, Wielki Rekin, Rozmiłowany w Łowach, Ten, Który Woła z Otchłani
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały rekin
Plan ojczysty: Baator (Sheyruushk)
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: sahuagini, rekiny, grabież, polowanie, tyrania
Wyznawcy: sahuagini, źli druidzi, morscy kupcy
Charakter...
Bóstwo kuo-toa
Blibdoolpoolp
Matka Morza, Bicz Biczów
Pośrednie bóstwo
Symbol: głowa homara lub czarna perła
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta
Wyznawcy: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, abolethy
Charak...
Stolica: Beluir
Populacja: 838 000 (92% halflingów, 4% ludzi, 2% elfów i 1% pół-elfów)
Ustrój: Dobroczynna teokracja
Główne Religie: Brandobaris, Silvanus, Tymora, Yondalla
Importuje: Wyroby metalowe, żywy inwentarz
Eksportuje: Piwo, owoce, zboże, nabiał
Witajcie podróżnicy! Oto mój drugi już przew...
Daerlun (Metropolia, 52 477)
Legenda:
1. "Dom Ognistowłosej" - świątynia Sune
2. Dziki Las - świątynne błonia
3. "Dębowe Wody" - publiczna łaźnia
4. Hala Berghuna - sąd i archiwum
Ze wszystkich sembijskich miast, Daerlun cieszy się najlepszymi stosunkami z Cormyrem. Stulecia śl...
Ordulin (Metropolia, 36 330)
Legenda:
1. Wielka Hala Rady Sembii
2. Wieża Straży
3. Strzeżona Brama
4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami"
5. Gospoda "Odwrót Blaskora"
6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie"
Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jes...
Saerloon (Metropolia, 54 496)
Legenda:
1. Delfinowy Targ
2. Północny Targ
3. "Wieża Tajemnic" - świątynia Mystry
4. "Dom Wysokiego" - świątynia Azutha
5. Gospoda "Pod Błękitnym Krukiem"
6. "Gospoda Pani Rae"
Wybitna, gotycka architektura Saerloonu, upiększon...
Selgaunt (Metropolia, 56 514)
Legenda:
1. Pałac Hulorna
2. Łowiecki Ogród
3. "Czarny Jeleń"
4. Gospoda "Pod Zieloną Rękawicą"
5. Gospoda "Zacisze"
Selgaunt jest najbogatszym i najbardziej pysznym z sembijskich miast. Jego tytularnym i dziedzicznym władcą jest kupiec-b...
Stolica: Ordulin
Populacja: 2 462 400 (96% ludzi, 3% halflingów)
Ustrój: Plutokracja (rada kupiecka z wybieranym Wszechwładcą)
Główne Religie: Azuth, Bane, Deneir, Gond, Ilmater, Lathander, Lliira, Loviatar, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Shar, Sune, Talos, Tempus, Torm, Tymora, Umberlee, Waukeen
Imp...
Urmlaspyr (Metropolia, 26 239)
Legenda:
1. Długi Targ
2. Twierdza Urmlaspyru
3. Portowa Hala
4. Wieża Hamarcha
5. "Wytatuowany Troglodyta"
Jako łącznik Daerlunu z morzem, Urmlaspyr utrzymuje stały poziom napływu kupców. Jego mieszkańcy są niemal równie pracowici jak lud Saerloonu, tyle,...
Yhaunn (Duże Miasto, 20 184)
Legenda:
1. Zamkowy Gościniec - zamek: baraki straży, więzienie, skarbiec i pokoje dla gości
2. Pyszne Drogi - dzielnica pełna rzędów sklepów
3. Hala Szklarza - kwatery główne gildii
4. Dwór Orgulina
Yhaunn zajmuje się dużą częścią handlu pomiędzy Dolinami a Morzem Upa...
15-02-2003 00:00 |
Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw
Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...
6754660565136305105012659501247123112099061180944110410991043108510841081107410731055106410601053957958892897896895893901894891974