Settingi
Działy:» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.
Sortuj wg:
Nomog-Geaya
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
Pomniejsze Bóstwo
Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz
Plan ojczysty: Acheron
Charakter: Praworządny Zły
Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne
Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny
Charakter kleru: NZ, PN, PZ
Domeny: Planowanie, P...
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
30-04-2008 12:23 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
Pomniejsze bóstwo
Symbol: para ośmiościennych kości
Ojczysty plan: Pandemonium
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko
Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn
Charakter kleru: N, CN, CD...
O dzieciach biesów
Krótka opowieść z planarnej gospody
04-01-2012 21:08 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 3
Hej pierwszaku, jesteś nowy w Sigil? Na pewno zauważyłeś, że w tłumie na ulicach pętają się również dzieciaki biesów. Mało kto z miejscowych zwraca na nie uwagę, ale ty się gapisz. Co w nich takiego interesującego? Skrzydła? Łuski? W Mieście Drzwi nikogo to nie zaskakuje. Wyjaśnię ci grzecznie, skur...
Ogród Xarisa
Trefne klejnoty Władców Pyłu
10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...
Opactwo Miecza
Świątynia-twierdza Młota na Wrogów
17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...
Opętany
Klasa naznaczonych do Spellslingera
28-05-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Naukowcy ze Starego Świata w zasadzie nie wierzą w magię, cuda i inne nadprzyrodzone historie. Szare futra, dużo bardziej kompetentne w tej sprawie, żyją w świecie pełnym uzdrowicieli, mistycznych sił natury i duchów przodków. Te ostatnie egzystują według nich także wśród kolonistów, cierpiąc i nie...
Ordulin
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Ordulin (Metropolia, 36 330)
Legenda:
1. Wielka Hala Rady Sembii
2. Wieża Straży
3. Strzeżona Brama
4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami"
5. Gospoda "Odwrót Blaskora"
6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie"
Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jes...
Pani Bólu
Władczyni Klatki
13-03-2005 15:51 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 35
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek.
Kiedy przechadzałem się...
Pięści Waukeen
Twarda waluta...
15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...
Planarne cytaty
Mądrości z Wieloświata
Planescape ma wiele elementów szczególnych, które - choć pozornie mało znaczące - towarzyszyły mu od pierwszego podręcznika i pozwalają jednym rzutem oka odróżnić produkt PS-owy od książki o planach. Specyficzny, żywy język, karykaturalne akwarele... i cytaty. Pojawiały się co kilka stron, czasem łą...Planescape
Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata
06-09-2004 15:04 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 25
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...
Płomienne Szczyty
Trzy wulkany, trzy legendy
04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Pocztówka z D&D: Elfy Eberron
Nowe szaty długouchów
16-12-2010 20:51 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1
Organizacje Podmroku
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2
Lochy Podmroku
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...Podstawowe informacje o kontynentach i geografii Abeir-Torilu
15-02-2003 00:00 | Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw
Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...
Pomocna Dłoń
20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...
Port Castigliar
Ostoja ciszy na skraju dżungli
16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj.
- Ezjusz z Amnu,
wypis...
Port Nyanzaru
Serce handlu Chult
31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Portal Stworzenia
Kampania wprowadzająca do świata Revek
24-12-2011 12:21 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 16
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...
Portale Podgóry
Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa
03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...
Poszukiwacz Wyvernspur
Bezimienny Bard
12-09-2008 22:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Bezimienny Bard
Półbóg
Symbol: biała harfa na szarym okręgu
Plan ojczysty: Bramy Księżyca
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale
Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale
Charakter kleru: CD, CN, CZ
Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku
Ulubiona broń: Miec...
Poszukiwanie przygód w Midnight
O konsekwencjach Zła
30-01-2009 20:01 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
W wielu kampaniach do D&D, nie wspominając już o pojedynczych przygodach, szeroko pojęty setting nie ma większego wpływu na sesję. Cała akcja rozgrywa się i tak w okolicach stworzonej przez Mistrza Podziemi "wioski na skraju lasu" albo też "małego miasta portowego". Setting służy wtedy jedynie za źr...
Półwysep Chult - informacje ogólne
Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie
02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą.
Przed pierwszą wyprawą...
Prowadzenie Smoczej Lancy
O prowadzeniu Dragonlance, czyli kilka porad dla MP z Krynnu
20-08-2007 22:08 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Każdy kto zetknął się ze światem Dragonlance ma wyrobione na jego temat takie czy inne zdanie. Na pierwszy rzut oka wydaje się on być kolejnym typowym, wysoce magicznym i heroicznym settingiem fantasy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. W końcu mamy tutaj potężnych magów i wszystkie "podstawowe r...
Przedmieścia Wolnego Miasta Greyhawk
Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta
01-12-2008 20:02 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Ezjuszowi, staremu druhowi.
Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe
Konwersja potworów z Zapomnianych Krain
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...Przewodnik po Revek - cz. I
Świat oczami jego bohaterów
14-09-2011 18:59 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 17
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...
Przyblakłe Miasto Wspaniałości
Waterdeep w D&D 5E
21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...
Przylądek Sztormów
Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów
27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe
Wieża Życia i Grobowiec Śmierci
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...Religie na Terytoriach cz. I
Wprowadzenie oraz kult Miłosiernej Pani i Krąg Pramatki
08-07-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Religie na Terytoriach
Choć może się wydawać inaczej, konwencja westernu obejmuje wiele zróżnicowanych wątków. Jednym z tych, które w podręczniku podstawowym do Spellslingera zostały jedynie napomknięte, jest religia. W wielu filmach tego gatunku wyznania, świątynie czy kapłani pełnią istotną rolę...
Religie na Terytoriach cz. II
Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści
15-08-2008 23:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Drżący
Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...
Religie na Terytoriach cz. III
Duchy, przodkowie i Natura - wierzenia szarych futer
22-09-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 1
Religia szarych futer
Opis: Według tubylców, przybyli zza oceanu ludzie są tak zaślepieni rządzą bogactwa, że nie dostrzegają prawdziwej natury świata. Przywiązywanie wagi tylko do tego, co widzialne, jest tragicznym błędem, który pewnego dnia doprowadzi do upadku osadników i zamieszkiwanych przez...
Rezydencja Aencara
05-06-2003 06:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...
Saerloon
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Saerloon (Metropolia, 54 496)
Legenda:
1. Delfinowy Targ
2. Północny Targ
3. "Wieża Tajemnic" - świątynia Mystry
4. "Dom Wysokiego" - świątynia Azutha
5. Gospoda "Pod Błękitnym Krukiem"
6. "Gospoda Pani Rae"
Wybitna, gotycka architektura Saerloonu, upiększon...
Schemat konstrukcji klas podstawowych
Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS
22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...
Sekolah
Bóstwo sahuaginów
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Sekolah
Rekini Ojciec, Wielki Rekin, Rozmiłowany w Łowach, Ten, Który Woła z Otchłani
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały rekin
Plan ojczysty: Baator (Sheyruushk)
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: sahuagini, rekiny, grabież, polowanie, tyrania
Wyznawcy: sahuagini, źli druidzi, morscy kupcy
Charakter...
Selgaunt
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Selgaunt (Metropolia, 56 514)
Legenda:
1. Pałac Hulorna
2. Łowiecki Ogród
3. "Czarny Jeleń"
4. Gospoda "Pod Zieloną Rękawicą"
5. Gospoda "Zacisze"
Selgaunt jest najbogatszym i najbardziej pysznym z sembijskich miast. Jego tytularnym i dziedzicznym władcą jest kupiec-b...
Sembia - informacje ogólne
15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Stolica: Ordulin
Populacja: 2 462 400 (96% ludzi, 3% halflingów)
Ustrój: Plutokracja (rada kupiecka z wybieranym Wszechwładcą)
Główne Religie: Azuth, Bane, Deneir, Gond, Ilmater, Lathander, Lliira, Loviatar, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Shar, Sune, Talos, Tempus, Torm, Tymora, Umberlee, Waukeen
Imp...
Przejdź do strony: