» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.

Nomog-Geaya

Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący

15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący Pomniejsze Bóstwo Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz Plan ojczysty: Acheron Charakter: Praworządny Zły Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny Charakter kleru: NZ, PN, PZ Domeny: Planowanie, P...

Norebo

Szaleniec, Bóg Hazardu

30-04-2008 12:23 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Norebo Szaleniec, Bóg Hazardu Pomniejsze bóstwo Symbol: para ośmiościennych kości Ojczysty plan: Pandemonium Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn Charakter kleru: N, CN, CD...

O dzieciach biesów

Krótka opowieść z planarnej gospody

04-01-2012 21:08 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 3
Hej pierwszaku, jesteś nowy w Sigil? Na pewno zauważyłeś, że w tłumie na ulicach pętają się również dzieciaki biesów. Mało kto z miejscowych zwraca na nie uwagę, ale ty się gapisz. Co w nich takiego interesującego? Skrzydła? Łuski? W Mieście Drzwi nikogo to nie zaskakuje. Wyjaśnię ci grzecznie, skur...

Ogród Xarisa

Trefne klejnoty Władców Pyłu

10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...

Opactwo Miecza

Świątynia-twierdza Młota na Wrogów

17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...

Opętany

Klasa naznaczonych do Spellslingera

28-05-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Naukowcy ze Starego Świata w zasadzie nie wierzą w magię, cuda i inne nadprzyrodzone historie. Szare futra, dużo bardziej kompetentne w tej sprawie, żyją w świecie pełnym uzdrowicieli, mistycznych sił natury i duchów przodków. Te ostatnie egzystują według nich także wśród kolonistów, cierpiąc i nie...
Ordulin

Ordulin

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Ordulin (Metropolia, 36 330) Legenda: 1. Wielka Hala Rady Sembii 2. Wieża Straży 3. Strzeżona Brama 4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami" 5. Gospoda "Odwrót Blaskora" 6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie" Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jes...

Pani Bólu

Władczyni Klatki

13-03-2005 15:51 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 35
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek. Kiedy przechadzałem się...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Planarne cytaty

Mądrości z Wieloświata

06-10-2008 21:00 | | Komentarze: 7
Planescape ma wiele elementów szczególnych, które - choć pozornie mało znaczące - towarzyszyły mu od pierwszego podręcznika i pozwalają jednym rzutem oka odróżnić produkt PS-owy od książki o planach. Specyficzny, żywy język, karykaturalne akwarele... i cytaty. Pojawiały się co kilka stron, czasem łą...

Planescape

Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata

06-09-2004 15:04 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 25
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...

Płomienne Szczyty

Trzy wulkany, trzy legendy

04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Nowe szaty długouchów

16-12-2010 20:51 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...

Podstawowe informacje o kontynentach i geografii Abeir-Torilu

15-02-2003 00:00 | Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...
Pomocna Dłoń

Pomocna Dłoń

20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...

Port Castigliar

Ostoja ciszy na skraju dżungli

16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj. - Ezjusz z Amnu, wypis...

Port Nyanzaru

Serce handlu Chult

31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Portal Stworzenia

Portal Stworzenia

Kampania wprowadzająca do świata Revek

24-12-2011 12:21 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 16
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...

Portale Podgóry

Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa

03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...
Poszukiwacz Wyvernspur

Poszukiwacz Wyvernspur

Bezimienny Bard

12-09-2008 22:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Bezimienny Bard Półbóg Symbol: biała harfa na szarym okręgu Plan ojczysty: Bramy Księżyca Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale Charakter kleru: CD, CN, CZ Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku Ulubiona broń: Miec...

Poszukiwanie przygód w Midnight

O konsekwencjach Zła

30-01-2009 20:01 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
W wielu kampaniach do D&D, nie wspominając już o pojedynczych przygodach, szeroko pojęty setting nie ma większego wpływu na sesję. Cała akcja rozgrywa się i tak w okolicach stworzonej przez Mistrza Podziemi "wioski na skraju lasu" albo też "małego miasta portowego". Setting służy wtedy jedynie za źr...

Półwysep Chult - informacje ogólne

Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie

02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą. Przed pierwszą wyprawą...

Prowadzenie Smoczej Lancy

O prowadzeniu Dragonlance, czyli kilka porad dla MP z Krynnu

20-08-2007 22:08 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Każdy kto zetknął się ze światem Dragonlance ma wyrobione na jego temat takie czy inne zdanie. Na pierwszy rzut oka wydaje się on być kolejnym typowym, wysoce magicznym i heroicznym settingiem fantasy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. W końcu mamy tutaj potężnych magów i wszystkie "podstawowe r...

Przedmieścia Wolnego Miasta Greyhawk

Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta

01-12-2008 20:02 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Ezjuszowi, staremu druhowi. Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...
Przewodnik po Revek - cz. I

Przewodnik po Revek - cz. I

Świat oczami jego bohaterów

14-09-2011 18:59 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 17
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...
Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Waterdeep w D&D 5E

21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...

Przylądek Sztormów

Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów

27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Wieża Życia i Grobowiec Śmierci

25-04-2008 23:30 | | Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...

Religie na Terytoriach cz. I

Wprowadzenie oraz kult Miłosiernej Pani i Krąg Pramatki

08-07-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Religie na Terytoriach Choć może się wydawać inaczej, konwencja westernu obejmuje wiele zróżnicowanych wątków. Jednym z tych, które w podręczniku podstawowym do Spellslingera zostały jedynie napomknięte, jest religia. W wielu filmach tego gatunku wyznania, świątynie czy kapłani pełnią istotną rolę...

Religie na Terytoriach cz. II

Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści

15-08-2008 23:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Drżący Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...

Religie na Terytoriach cz. III

Duchy, przodkowie i Natura - wierzenia szarych futer

22-09-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 1
Religia szarych futer Opis: Według tubylców, przybyli zza oceanu ludzie są tak zaślepieni rządzą bogactwa, że nie dostrzegają prawdziwej natury świata. Przywiązywanie wagi tylko do tego, co widzialne, jest tragicznym błędem, który pewnego dnia doprowadzi do upadku osadników i zamieszkiwanych przez...
Rezydencja Aencara

Rezydencja Aencara

05-06-2003 06:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...
Saerloon

Saerloon

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Saerloon (Metropolia, 54 496) Legenda: 1. Delfinowy Targ 2. Północny Targ 3. "Wieża Tajemnic" - świątynia Mystry 4. "Dom Wysokiego" - świątynia Azutha 5. Gospoda "Pod Błękitnym Krukiem" 6. "Gospoda Pani Rae" Wybitna, gotycka architektura Saerloonu, upiększon...

Schemat konstrukcji klas podstawowych

Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS

22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...

Sekolah

Bóstwo sahuaginów

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Sekolah Rekini Ojciec, Wielki Rekin, Rozmiłowany w Łowach, Ten, Który Woła z Otchłani Pomniejsze bóstwo Symbol: biały rekin Plan ojczysty: Baator (Sheyruushk) Charakter: praworządny zły Dziedzina: sahuagini, rekiny, grabież, polowanie, tyrania Wyznawcy: sahuagini, źli druidzi, morscy kupcy Charakter...
Selgaunt

Selgaunt

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Selgaunt (Metropolia, 56 514) Legenda: 1. Pałac Hulorna 2. Łowiecki Ogród 3. "Czarny Jeleń" 4. Gospoda "Pod Zieloną Rękawicą" 5. Gospoda "Zacisze" Selgaunt jest najbogatszym i najbardziej pysznym z sembijskich miast. Jego tytularnym i dziedzicznym władcą jest kupiec-b...

Sembia - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Stolica: Ordulin Populacja: 2 462 400 (96% ludzi, 3% halflingów) Ustrój: Plutokracja (rada kupiecka z wybieranym Wszechwładcą) Główne Religie: Azuth, Bane, Deneir, Gond, Ilmater, Lathander, Lliira, Loviatar, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Shar, Sune, Talos, Tempus, Torm, Tymora, Umberlee, Waukeen Imp...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.