» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.
Luiren - informacje ogólne

Luiren - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Stolica: Beluir Populacja: 838 000 (92% halflingów, 4% ludzi, 2% elfów i 1% pół-elfów) Ustrój: Dobroczynna teokracja Główne Religie: Brandobaris, Silvanus, Tymora, Yondalla Importuje: Wyroby metalowe, żywy inwentarz Eksportuje: Piwo, owoce, zboże, nabiał Witajcie podróżnicy! Oto mój drugi już przew...
Selgaunt

Selgaunt

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Selgaunt (Metropolia, 56 514) Legenda: 1. Pałac Hulorna 2. Łowiecki Ogród 3. "Czarny Jeleń" 4. Gospoda "Pod Zieloną Rękawicą" 5. Gospoda "Zacisze" Selgaunt jest najbogatszym i najbardziej pysznym z sembijskich miast. Jego tytularnym i dziedzicznym władcą jest kupiec-b...
Bargrivyek

Bargrivyek

Jednoczący, Wielki Rozjemca

19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek Jednoczący, Wielki Rozjemca Pomniejsze bóstwo Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie Charakter: praworządny zły Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy Charakter...
Urmlaspyr

Urmlaspyr

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Urmlaspyr (Metropolia, 26 239) Legenda: 1. Długi Targ 2. Twierdza Urmlaspyru 3. Portowa Hala 4. Wieża Hamarcha 5. "Wytatuowany Troglodyta" Jako łącznik Daerlunu z morzem, Urmlaspyr utrzymuje stały poziom napływu kupców. Jego mieszkańcy są niemal równie pracowici jak lud Saerloonu, tyle,...

Arvoreen

Niziołczy bóg wojny

18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen Obrońca, Ostrożny Miecz Pośrednie bóstwo niziołków Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze Plan ojczysty: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni Chara...
Saerloon

Saerloon

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Saerloon (Metropolia, 54 496) Legenda: 1. Delfinowy Targ 2. Północny Targ 3. "Wieża Tajemnic" - świątynia Mystry 4. "Dom Wysokiego" - świątynia Azutha 5. Gospoda "Pod Błękitnym Krukiem" 6. "Gospoda Pani Rae" Wybitna, gotycka architektura Saerloonu, upiększon...
Latarnia Lathtarla

Latarnia Lathtarla

06-12-2006 18:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 15
Legenda: 1. Pod Zawodzącą Falą 2. Więzienie 3. Grota Królowej 4. Schody Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Ordulin

Ordulin

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 0
Ordulin (Metropolia, 36 330) Legenda: 1. Wielka Hala Rady Sembii 2. Wieża Straży 3. Strzeżona Brama 4. Gospoda "Pod Sześcioma Świecami" 5. Gospoda "Odwrót Blaskora" 6. Tawerna "Ryba na Mieliźnie" Stolica Sembii jest jedynym miejscem w tej kranie, w którym polityka jes...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...
Daerlun

Daerlun

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Daerlun (Metropolia, 52 477) Legenda: 1. "Dom Ognistowłosej" - świątynia Sune 2. Dziki Las - świątynne błonia 3. "Dębowe Wody" - publiczna łaźnia 4. Hala Berghuna - sąd i archiwum Ze wszystkich sembijskich miast, Daerlun cieszy się najlepszymi stosunkami z Cormyrem. Stulecia śl...

Fort Beluarian

Garnizon Płomiennej Pięści

20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...

Namuzowywania: Wynaleźć Koło na nowo

Kosmologia 4E w klimatach Planescape

16-02-2011 19:40 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...
Baervan Włóczykij

Baervan Włóczykij

Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść

03-09-2007 16:56 | | Komentarze: 7
Baervan Włóczykij Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść Pośredni bóg Symbol: pysk szopa Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele Charakter kle...
Flandal Stalowoskóry

Flandal Stalowoskóry

Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta

19-03-2008 20:12 | | Komentarze: 15
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...

Eberrońskie menu

Krótki przewodnik po możliwościach świata

29-09-2010 20:08 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 12
Eberron znacząco różni się od typowego świata średniowiecznego fantasy. To, jaki właściwie jest, elegancko podsumował w swoim artykule Łukasz 'TOR' Garczewski – teraz czas wyjaśnić, jakie elementy tego świata czynią go takim, a nie innym. Zapraszam do zapoznania się z kartami eberrońskiego men...

Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. I

Przewodnik po magicznych organizacjach Oerth

11-07-2007 20:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dopóki istnieje magia, dopóty istnieć będą ci, którzy chcą zgłębiać jej tajemnice. To rzecz całkiem naturalna. Ponieważ jednak magia jest tak naprawdę niepoznawalna, zawsze będą rodziły się nowe pytania. Dlatego też w całym Flanaess spotkać można grupy, które pomagają zrozumieć, czym jest Sztuka. Ja...

Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar

16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Gaerdal Żelaznoręki

Gaerdal Żelaznoręki

Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz

14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz Pomniejszy bóg Symbol: żelazna bransoleta Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza) Charakter: praworządny dobry Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze Charakter kleru: ND...

Przylądek Sztormów

Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów

27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...

Opactwo Miecza

Świątynia-twierdza Młota na Wrogów

17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...

Mapa Terytoriów

Nie ruszaj się bez niej z domu!

15-08-2006 21:21 | | Komentarze: 7
Podróż przez Terytoria to bardzo niebezpieczna sprawa – zwłaszcza, gdy nie ma się pod ręką odpowiedniej mapy. O ile nie możemy zadbać o to, by wasz colt był zawsze nabity i nigdy nie chybiał, to mapę – z wydatną pomocą Wydawnictwa Gozoku – możemy wam zapewnić. Oto i...

Port Nyanzaru

Serce handlu Chult

31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu

01-11-2008 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji. Poniżej...
Twierdza Cragmyr

Twierdza Cragmyr

10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...

Mgliste Moczary i okolice Selintan

24-03-2008 17:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Ezjuszowi z Amnu pozdrowienia (nieśmiało) przesyła Jasper Townsey (z błogosławieństwem Mistrza Arunsuna). To dla mnie wielce nobilitujące, iż Mistrz dał mi wolną rękę i sam mogę decydować o doborze woluminów potrzebnych do Twych prac. Wiedz, że słowo Mistrza jest dla mnie święte i zrobię wszystko,...

Planescape

Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata

06-09-2004 15:04 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 25
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...

Tilverton

Miasto, które uległo zagładzie

02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda: 1. Rynek (z Wieżą Rady na środku) 2. Pałac Tilvera 3. Brama Cormyru 4. Dom Cudotwórcy 5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz 6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz 7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz 8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku 9. Przednie Ostrza Dundara 10. Rącze Wierzchowce Tanalara 11...

Festiwale Helmitów

Nie samymi obowiązkami Helmita żyje

02-01-2006 14:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 11
Ceremonia ku Czci Helma, Wyświęcenie Postulantów, Wyświęcenie Glymtul, Oczyszczenie i Święte Czuwanie to obrzędy odprawiane przez Helmitów w całym Faerunie. Prócz nich jest jeszcze siedem niezwykle ważnych świąt, o nieco tylko mniejszym zasięgu terytorialnym niż poprzednie. Trzeba jednak pamiętać, i...
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Więcej Marchii

08-01-2008 22:06 | | Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...

Pani Bólu

Władczyni Klatki

13-03-2005 15:51 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 35
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek. Kiedy przechadzałem się...

Maglubiyet

Najważniejsze bóstwo goblinów

01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg Większe Bóstwo Symbol: Zakrwawiony topór Plan ojczysty: Clangor (Acheron) Charakter: Neutralny Zły Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...

Sekolah

Bóstwo sahuaginów

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Sekolah Rekini Ojciec, Wielki Rekin, Rozmiłowany w Łowach, Ten, Który Woła z Otchłani Pomniejsze bóstwo Symbol: biały rekin Plan ojczysty: Baator (Sheyruushk) Charakter: praworządny zły Dziedzina: sahuagini, rekiny, grabież, polowanie, tyrania Wyznawcy: sahuagini, źli druidzi, morscy kupcy Charakter...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Osobowości Krain

29-02-2008 23:17 | | Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...

Blibdoolpoolp

Bóstwo kuo-toa

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Blibdoolpoolp Matka Morza, Bicz Biczów Pośrednie bóstwo Symbol: głowa homara lub czarna perła Plan ojczysty: Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta Wyznawcy: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, abolethy Charak...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.