» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.

Port Nyanzaru

Serce handlu Chult

31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...

Wzgórza Kurhanów

Na wschód od Greyhawk

10-10-2007 17:10 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
Ezjuszowi z Amnu serdeczne pozdrowienia przesyła Khelben Arunsun Młodszy. Wielcem rad, że dzięki mej pomocy udało ci się rozwiązać tajemnicę Lunara. Nie wiesz nawet, ile trudu musiałem włożyć w znalezienie informacji o tym dziwaku i jego poplecznikach. Widać jednak, warto było. Rzecz, o którą obe...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Liście Nauki

12-07-2008 11:35 | | Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...

Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. II

Przewodnika po magicznych organizacjach Oerth ciąg dalszy

07-09-2007 20:20 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Widzę, że wracasz. Ciekawi cię zatem, czy są inne grupy? Ależ tak, oczywiście, chyba nie myślałeś, że na tych wcześniej wspomnianych poprzestanę? Tak tez myślałem młodzieńcze. Usiądź więc wygodnie i zamów coś do jedzenie, mam ci jeszcze wiele do powiedzenie... - Starzec z Furyondy Zjednoczeni Wynal...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Złote Miasta Terytoriów

Zwycięzca XIV Konkurs(ik)u

22-06-2011 14:05 | Coyotl | Komentarze: 6
Szare futra do dziś nie mogą znaleźć dowcipnisia, który przekazał plotki o Złotych Miastach na zachód od Gór Szarych (Długie Ogony podejrzewają o to samego Sztukmistrza). Jedna plotka okazała się być wystarczającym powodem dla osadników, aby męczyć się z górską przeprawą i strażą szarych futer. Tuby...
Bargrivyek

Bargrivyek

Jednoczący, Wielki Rozjemca

19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek Jednoczący, Wielki Rozjemca Pomniejsze bóstwo Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie Charakter: praworządny zły Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy Charakter...

Sembia - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Stolica: Ordulin Populacja: 2 462 400 (96% ludzi, 3% halflingów) Ustrój: Plutokracja (rada kupiecka z wybieranym Wszechwładcą) Główne Religie: Azuth, Bane, Deneir, Gond, Ilmater, Lathander, Lliira, Loviatar, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Shar, Sune, Talos, Tempus, Torm, Tymora, Umberlee, Waukeen Imp...

Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. I

Przewodnik po magicznych organizacjach Oerth

11-07-2007 20:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dopóki istnieje magia, dopóty istnieć będą ci, którzy chcą zgłębiać jej tajemnice. To rzecz całkiem naturalna. Ponieważ jednak magia jest tak naprawdę niepoznawalna, zawsze będą rodziły się nowe pytania. Dlatego też w całym Flanaess spotkać można grupy, które pomagają zrozumieć, czym jest Sztuka. Ja...

Przylądek Sztormów

Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów

27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Huczący Brzeg

Huczący Brzeg

15-11-2006 19:09 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...

Ogród Xarisa

Trefne klejnoty Władców Pyłu

10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...

Dzikie Wybrzeże

25-06-2008 22:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu. Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania. Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...

Essembra

Serce Bitewnej Doliny

21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...

Kamień Grzmotów

Życie we wschodnich rubieżach Cormyru

05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda: 1. Most Jeleniego Czerepu 2. Kamień Grzmotów 3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona 4. Baraki Purpurowych Smoków 5. Urząd Korony 6. Dom Zgromadzeń 7. Kaplica Tempusa 8. Ogród Kelemvora 9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów 10. U Jednorękiego Magurka 11. Stajnia Wangle'a 12. G...
Callarduran Gładkoręki

Callarduran Gładkoręki

Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom

28-12-2007 21:17 | | Komentarze: 5
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...

Żelazny Zakon

Mnisi boga rządów żelaznej pięści

07-11-2007 15:41 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Żelazny Zakon to mało znana grupa mnichów, blisko związana z duchowieństwem Hextora. Organizacja, o której istnieniu do niedawna wiedziały tylko najważniejsze osoby z kościoła Herolda Piekieł, ostatnimi czasy wyszła z ukrycia, pokazując mieszkańcom Flanaess, że nadchodzą dla nich ciężkie czasy, pełn...
Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

czyli o mrocznym settingu do D&D słów kilka

24-06-2015 19:57 | Jakub 'Ramilath' Perkowski | Komentarze: 5
Pisząc poniższy artykuł – pierwszy z serii, którą planuję popełnić na łamach serwisu, o ile okoliczności przyrody, zdrowie psychiczne, czas i chęci na to pozwolą – zastanawiałem się, jakiej tematyce go poświęcić. Świat Lochów i Smoków jest na tyle rozbudowany i bogaty, iż...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Pocztówka z D&D: Elfy Eberron

Nowe szaty długouchów

16-12-2010 20:51 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...

Zamek Uth Wistan

Słynna twierdza Rycerzy Solamnijskich

19-05-2008 23:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Krynn słynie z wielu tajemniczych miejsc i sławnych budowli. Wspaniałe starożytne fortece były świadkami wydarzeń, które zmieniły bieg historii. Prawie każdy słyszał o Wieżach Wielkiej Magii, w których od zawsze badano wiedzę tajemną i tworzono niezwykłe zaklęcia; na całym Ansalonie opowiada się tak...

Zamek na Lodowej Ścianie

Twierdza w okowach wiecznego mrozu

26-11-2007 16:30 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Zamek na Lodowej Ścianie to jedna z najbardziej znanych, a jednocześnie najstarszych zachowanych ruin Ansalonu. Mroczna twierdza przez setki lat swojego istnienia pełniła najróżniejsze role i była domem dla wielu, najrozmaitszych istot. Została ona wzniesiona na długo przed Kataklizmem. Dokonali teg...

Wieże Wielkiej Magii

Siedziby czarodziejskich zakonów Krynnu

21-09-2007 12:04 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Wieże Wielkiej Magii do dziś pozostają jednymi z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolów Ansalonu. Potężne, starożytne budowle powstałe w Wieku Snów przez tysiące lat stanowiły ostoję dla czarodziejów czerpiących moc z trzech księżyców. Nawet teraz, gdy większość z nich leży w ruinach, a tylk...

Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan

06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...

Schemat konstrukcji klas podstawowych

Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS

22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...

Abbor-Alz

Poza Wolnym Miastem

14-12-2007 21:38 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Ezjuszowi z Amnu pozdrowień nie przesyła Ridlick Humpfelduck. Mości pisarzu (a może spójrzmy prawdzie w oczy i powiedzmy: grafomanie), przesyłam ci informacje o największych wzgórzach okalających Moje piękne miasto Greyhawk i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie będę musiał ci pomagać. Z wymuszon...

Smocza Wyspa

Piracki raj

04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści: "Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie." Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu. "Teraz się trzymajcie, wpływam...
Syn Eberron

Syn Eberron

03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Waterdeep w D&D 5E

21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...

Bralm

Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani

09-09-2008 00:12 | | Komentarze: 4
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani Pomniejsze bóstwo Symbol: Osa na czele roju owadów Plan ojczysty: Acheron (Avalas [Forteca Ul]) Charakter: neutralny Dziedzina: owady, pracowitość Wyznawcy: suelowie, farmerzy, robotnicy, nadzorcy, niewolnicy, druidzi, mnisi Charakter kleru: N, NZ, PN Dom...

Jeźdźcy Wiatru

Opis najznamienitszej elfiej formacji wojskowej

04-12-2008 01:43 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Jeźdźcy Wiatru to wspólna nazwa dla elitarnych, elfich oddziałów wojskowych wchodzących w skład wszystkich głównych ras: Silvanesti, Qualinesti i Kagonesti. Dosiadający gryfów wojownicy i łucznicy stali się nową jakością na polach bitewnych. Szybko zdobyli sobie sławę niezwyciężonej, powietrznej kaw...
Baravar Kapturnik

Baravar Kapturnik

Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów

30-11-2007 14:56 | | Komentarze: 4
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...

Mroczna Puszcza

Ostatni niezbadany las Krynnu

08-02-2008 21:16 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Mroczna Puszcza to jeden z najstarszych i najbardziej tajemniczych lasów Krynnu, zapewne stanowiący część pradawnych kniei porastających w dawnych czasach większość kontynentu. Położona jest w południowej Abanasini i zajmuje większość terenów między Solace i Haven, rozciągając się od Przełomu Białeg...

Kmina - charakterystyka

Słów kilka o slangu Planescape

07-06-2008 22:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Wolonc zsiwrać cień planów, skurlały trep łacno może zbzikować od samośnego słechcenia tej calaśnej kminy. Nie ma lekko, jak sie kto w nioł fknajał, to jak jugacz w ostrorośl i pewno rychło pocznie knować, skudrajonc sie, czy nie kłowi z siebie skórogłowego i nie daje sie wpuszczać w ślepaki jak sia...
Luiren - informacje ogólne

Luiren - informacje ogólne

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Stolica: Beluir Populacja: 838 000 (92% halflingów, 4% ludzi, 2% elfów i 1% pół-elfów) Ustrój: Dobroczynna teokracja Główne Religie: Brandobaris, Silvanus, Tymora, Yondalla Importuje: Wyroby metalowe, żywy inwentarz Eksportuje: Piwo, owoce, zboże, nabiał Witajcie podróżnicy! Oto mój drugi już przew...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Gaerdal Żelaznoręki

Gaerdal Żelaznoręki

Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz

14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz Pomniejszy bóg Symbol: żelazna bransoleta Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza) Charakter: praworządny dobry Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze Charakter kleru: ND...
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy

13-11-2007 16:45 | | Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...

Księgi Ziem Centralnych, część I

Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain

27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.