Settingi
Działy:» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.
Sortuj wg:
Zamek na Lodowej Ścianie
Twierdza w okowach wiecznego mrozu
26-11-2007 16:30 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Zamek na Lodowej Ścianie to jedna z najbardziej znanych, a jednocześnie najstarszych zachowanych ruin Ansalonu. Mroczna twierdza przez setki lat swojego istnienia pełniła najróżniejsze role i była domem dla wielu, najrozmaitszych istot. Została ona wzniesiona na długo przed Kataklizmem. Dokonali teg...
Baravar Kapturnik
Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...Abbor-Alz
Poza Wolnym Miastem
14-12-2007 21:38 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Ezjuszowi z Amnu pozdrowień nie przesyła Ridlick Humpfelduck.
Mości pisarzu (a może spójrzmy prawdzie w oczy i powiedzmy: grafomanie), przesyłam ci informacje o największych wzgórzach okalających Moje piękne miasto Greyhawk i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie będę musiał ci pomagać.
Z wymuszon...
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Pomniejsze bóstwo
Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami
Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe
Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy
Charakter...
Callarduran Gładkoręki
Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe
Więcej Marchii
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...Sękata Puszcza
Las pełen tajemnic
11-01-2008 19:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 19
Pozdrowienia przesyła Raigast Furry.
Ile to już lat Ezjuszu? Czas tak szybko płynie, a ja myślę, że nauki, które u mnie pobierałeś, zakończyły się raptem tydzień temu. Przejdźmy jednak do rzeczy. Zebranie poszukiwanych przez Ciebie informacji nie było trudne, gdyż mój krewny zamieszkuje obrzeża Pu...
Wyspy Pirackie - informacje ogólne
Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym
21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu.
"To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Smocza Wyspa
Piracki raj
04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści:
"Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie."
Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu.
"Teraz się trzymajcie, wpływam...
Mroczna Puszcza
Ostatni niezbadany las Krynnu
08-02-2008 21:16 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Mroczna Puszcza to jeden z najstarszych i najbardziej tajemniczych lasów Krynnu, zapewne stanowiący część pradawnych kniei porastających w dawnych czasach większość kontynentu. Położona jest w południowej Abanasini i zajmuje większość terenów między Solace i Haven, rozciągając się od Przełomu Białeg...
Knajpy i tawerny Sigil: Dzbanek i Flaszka
Najpopularniejsza knajpa w Ulu
19-02-2008 22:52 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 8
Zwiedzając urocze i malownicze zakątki Ula, przeciętny turysta wiedziony pragnieniem powinien odwiedzić najlepszą karczmę w tej dzielnicy - osławione Dzbanek i Flaszkę. Wynika to z tego, iż przybytek ten jest miejscem spotkań całej śmietanki towarzyskiej, jaką może poszczycić się Ul, jak i tych, kt...
Przylądek Sztormów
Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów
27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe
Osobowości Krain
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan
06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar
Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków
Jedyne takie miasto na Terytoriach
10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp
Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Flandal Stalowoskóry
Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...Mgliste Moczary i okolice Selintan
24-03-2008 17:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Ezjuszowi z Amnu pozdrowienia (nieśmiało) przesyła Jasper Townsey (z błogosławieństwem Mistrza Arunsuna).
To dla mnie wielce nobilitujące, iż Mistrz dał mi wolną rękę i sam mogę decydować o doborze woluminów potrzebnych do Twych prac. Wiedz, że słowo Mistrza jest dla mnie święte i zrobię wszystko,...
Głosy Zagubionych cz. I
O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. O Illefarn i jego Portalach...Gwaeron Wichura
Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki
Gwaeron Wichura Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki Faeruński półbóg Symbol: Ciemnoczerwone "S" z małą, pięcioramienną gwiazdą na jego górnej połowie i dużym, brązowym odciskiem zwierzęcej łapy o czter...Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar
16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann
Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe
Wieża Życia i Grobowiec Śmierci
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
30-04-2008 12:23 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
Pomniejsze bóstwo
Symbol: para ośmiościennych kości
Ojczysty plan: Pandemonium
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko
Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn
Charakter kleru: N, CN, CD...
Gaerdal Żelaznoręki
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
Pomniejszy bóg
Symbol: żelazna bransoleta
Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza)
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka
Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze
Charakter kleru: ND...
Zamek Uth Wistan
Słynna twierdza Rycerzy Solamnijskich
19-05-2008 23:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Krynn słynie z wielu tajemniczych miejsc i sławnych budowli. Wspaniałe starożytne fortece były świadkami wydarzeń, które zmieniły bieg historii. Prawie każdy słyszał o Wieżach Wielkiej Magii, w których od zawsze badano wiedzę tajemną i tworzono niezwykłe zaklęcia; na całym Ansalonie opowiada się tak...
Głosy Zagubionych cz. II
Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Kamienie Portalowe "Gł...Opętany
Klasa naznaczonych do Spellslingera
28-05-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Naukowcy ze Starego Świata w zasadzie nie wierzą w magię, cuda i inne nadprzyrodzone historie. Szare futra, dużo bardziej kompetentne w tej sprawie, żyją w świecie pełnym uzdrowicieli, mistycznych sił natury i duchów przodków. Te ostatnie egzystują według nich także wśród kolonistów, cierpiąc i nie...
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
Większe bóstwo
Symbol: góry na purpurowym tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi
Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele
Charakter kleru: CN,...
Kmina - charakterystyka
Słów kilka o slangu Planescape
07-06-2008 22:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Wolonc zsiwrać cień planów, skurlały trep łacno może zbzikować od samośnego słechcenia tej calaśnej kminy. Nie ma lekko, jak sie kto w nioł fknajał, to jak jugacz w ostrorośl i pewno rychło pocznie knować, skudrajonc sie, czy nie kłowi z siebie skórogłowego i nie daje sie wpuszczać w ślepaki jak sia...
Dzikie Wybrzeże
25-06-2008 22:00 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu.
Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania.
Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...
Wyspa Ulgara
Kraina przedwiecznego wampira
30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Religie na Terytoriach cz. I
Wprowadzenie oraz kult Miłosiernej Pani i Krąg Pramatki
08-07-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Religie na Terytoriach
Choć może się wydawać inaczej, konwencja westernu obejmuje wiele zróżnicowanych wątków. Jednym z tych, które w podręczniku podstawowym do Spellslingera zostały jedynie napomknięte, jest religia. W wielu filmach tego gatunku wyznania, świątynie czy kapłani pełnią istotną rolę...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe
Liście Nauki
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...Ibrandul (martwy)
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
15-07-2008 23:28 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Ibrandul (martwy)
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
Pomniejszy bóg
Symbol: cztery przecinające się, srebrne pierścienie na ciemnopurpurowym tle
Plan ojczysty: niegdyś Ibrandyllaran (Pandemonium); obecnie Plan Astralny
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cichacze, jaskin...
Historia Szkarłatnego Bractwa
Część I: Powstanie i początki
22-07-2008 08:32 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 2
Czy ludzie w swej ignorancji nie potrafią dostrzec rzeczy oczywistych? Czy ludzkie oko i umysł straciły zdolność do rozróżniania rzeczy zwykłych od ponadprzeciętnych? My, wybrani przez Bogów, czyści i doskonali, którzy wycierpieliśmy prześladowania, wygnanie i mord z nieczystych rąk, my winniśmy rzą...
Wyspa Jastrzębia
Dom mieszańców
25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Wyspa Mirg
Jedna z największych wysp archipelagu
25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...
Maglubiyet
Najważniejsze bóstwo goblinów
01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg
Większe Bóstwo
Symbol: Zakrwawiony topór
Plan ojczysty: Clangor (Acheron)
Charakter: Neutralny Zły
Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo
Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi
Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...
Religie na Terytoriach cz. II
Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści
15-08-2008 23:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Drżący
Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...
Wyspy Pirackie - zakończenie
Koniec cyklu
23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Przejdź do strony: