» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.

Księgi Ziem Centralnych, część II

Piosenki, przepisy i moda

19-01-2011 15:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...
Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Waterdeep w D&D 5E

21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...

Bracia Wolności

Palanthański ruch oporu

29-10-2007 00:12 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 7
Bracia Wolności, czyli trzon ruchu oporu w Palanthas, to jedna z najtajniejszych organizacji działających na Krynnie. Mimo iż jej historia sięga Lata Chaosu, do dziś wielu uważa ją za mit. Grupa stawia sobie za cel wyeliminowanie władających od dawna miastem Rycerzy Nerakijskich i tym samym ostatecz...

Jeźdźcy Wiatru

Opis najznamienitszej elfiej formacji wojskowej

04-12-2008 01:43 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Jeźdźcy Wiatru to wspólna nazwa dla elitarnych, elfich oddziałów wojskowych wchodzących w skład wszystkich głównych ras: Silvanesti, Qualinesti i Kagonesti. Dosiadający gryfów wojownicy i łucznicy stali się nową jakością na polach bitewnych. Szybko zdobyli sobie sławę niezwyciężonej, powietrznej kaw...
Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?

20-08-2014 21:28 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością. Dwa lat...

Portale Podgóry

Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa

03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...

Dragonlance - Smocza Lanca

Poznaj najbardziej bohaterski z klasycznych światów D&D!

25-07-2007 13:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 19
Witaj wędrowcze. Wejdź i ogrzej się przy ogniu, jesienne wieczory na północy bywają bardzo zdradliwe. Co cię tu sprowadza przyjacielu? Mówisz, że jesteś bardem i chcesz poznać Krynn takim, jakim jest naprawdę. Pochodzisz więc z Torilu? To znaczy, iż przebyłeś długą drogę przez plany, aby się tutaj z...

Mroczna Puszcza

Ostatni niezbadany las Krynnu

08-02-2008 21:16 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Mroczna Puszcza to jeden z najstarszych i najbardziej tajemniczych lasów Krynnu, zapewne stanowiący część pradawnych kniei porastających w dawnych czasach większość kontynentu. Położona jest w południowej Abanasini i zajmuje większość terenów między Solace i Haven, rozciągając się od Przełomu Białeg...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...

Laring

Perła wśród jezior

01-02-2012 14:31 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...

Zamek Uth Wistan

Słynna twierdza Rycerzy Solamnijskich

19-05-2008 23:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Krynn słynie z wielu tajemniczych miejsc i sławnych budowli. Wspaniałe starożytne fortece były świadkami wydarzeń, które zmieniły bieg historii. Prawie każdy słyszał o Wieżach Wielkiej Magii, w których od zawsze badano wiedzę tajemną i tworzono niezwykłe zaklęcia; na całym Ansalonie opowiada się tak...

Zamek na Lodowej Ścianie

Twierdza w okowach wiecznego mrozu

26-11-2007 16:30 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Zamek na Lodowej Ścianie to jedna z najbardziej znanych, a jednocześnie najstarszych zachowanych ruin Ansalonu. Mroczna twierdza przez setki lat swojego istnienia pełniła najróżniejsze role i była domem dla wielu, najrozmaitszych istot. Została ona wzniesiona na długo przed Kataklizmem. Dokonali teg...

Wieże Wielkiej Magii

Siedziby czarodziejskich zakonów Krynnu

21-09-2007 12:04 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Wieże Wielkiej Magii do dziś pozostają jednymi z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolów Ansalonu. Potężne, starożytne budowle powstałe w Wieku Snów przez tysiące lat stanowiły ostoję dla czarodziejów czerpiących moc z trzech księżyców. Nawet teraz, gdy większość z nich leży w ruinach, a tylk...

Księgi Ziem Centralnych, część I

Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain

27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...

Prowadzenie Smoczej Lancy

O prowadzeniu Dragonlance, czyli kilka porad dla MP z Krynnu

20-08-2007 22:08 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Każdy kto zetknął się ze światem Dragonlance ma wyrobione na jego temat takie czy inne zdanie. Na pierwszy rzut oka wydaje się on być kolejnym typowym, wysoce magicznym i heroicznym settingiem fantasy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. W końcu mamy tutaj potężnych magów i wszystkie "podstawowe r...
Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

Krainy mgłą spowite na które pan ich z murów zamku Ravenloft spogląda

czyli o mrocznym settingu do D&D słów kilka

24-06-2015 19:57 | Jakub 'Ramilath' Perkowski | Komentarze: 5
Pisząc poniższy artykuł – pierwszy z serii, którą planuję popełnić na łamach serwisu, o ile okoliczności przyrody, zdrowie psychiczne, czas i chęci na to pozwolą – zastanawiałem się, jakiej tematyce go poświęcić. Świat Lochów i Smoków jest na tyle rozbudowany i bogaty, iż...
Portal Stworzenia

Portal Stworzenia

Kampania wprowadzająca do świata Revek

24-12-2011 12:21 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 16
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...
Przewodnik po Revek - cz. I

Przewodnik po Revek - cz. I

Świat oczami jego bohaterów

14-09-2011 18:59 | Wadim 'Ramirez Kel Ruth' Zalewski | Komentarze: 17
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Spellslinger: Czarne dłonie, krwawe kły [PDF]

Pierwsza przygoda do Spellslingera

28-08-2006 10:36 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 9
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów... Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...

Spellslinger: Suncity - miasto pojedynków

Jedyne takie miasto na Terytoriach

10-03-2008 22:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 8
Wstęp Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...

Religie na Terytoriach cz. I

Wprowadzenie oraz kult Miłosiernej Pani i Krąg Pramatki

08-07-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Religie na Terytoriach Choć może się wydawać inaczej, konwencja westernu obejmuje wiele zróżnicowanych wątków. Jednym z tych, które w podręczniku podstawowym do Spellslingera zostały jedynie napomknięte, jest religia. W wielu filmach tego gatunku wyznania, świątynie czy kapłani pełnią istotną rolę...

Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)

Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów

11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6
Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię...

Opętany

Klasa naznaczonych do Spellslingera

28-05-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Naukowcy ze Starego Świata w zasadzie nie wierzą w magię, cuda i inne nadprzyrodzone historie. Szare futra, dużo bardziej kompetentne w tej sprawie, żyją w świecie pełnym uzdrowicieli, mistycznych sił natury i duchów przodków. Te ostatnie egzystują według nich także wśród kolonistów, cierpiąc i nie...

Religie na Terytoriach cz. II

Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści

15-08-2008 23:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 2
Drżący Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...

Religie na Terytoriach cz. III

Duchy, przodkowie i Natura - wierzenia szarych futer

22-09-2008 22:54 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 1
Religia szarych futer Opis: Według tubylców, przybyli zza oceanu ludzie są tak zaślepieni rządzą bogactwa, że nie dostrzegają prawdziwej natury świata. Przywiązywanie wagi tylko do tego, co widzialne, jest tragicznym błędem, który pewnego dnia doprowadzi do upadku osadników i zamieszkiwanych przez...

Poszukiwanie przygód w Midnight

O konsekwencjach Zła

30-01-2009 20:01 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
W wielu kampaniach do D&D, nie wspominając już o pojedynczych przygodach, szeroko pojęty setting nie ma większego wpływu na sesję. Cała akcja rozgrywa się i tak w okolicach stworzonej przez Mistrza Podziemi "wioski na skraju lasu" albo też "małego miasta portowego". Setting służy wtedy jedynie za źr...

Elfy Midnight

Najgorsi wrogowie Cienia

11-05-2011 22:44 | Adam 'Savarian' Wojdalski | Komentarze: 2
Nie ma chyba drugiego świata wśród bogatej gamy settingów do D&D, w którym tak jak w Midnight elfowie toczyliby ciągłą wojnę. Od stu lat, od chwili gdy hordy Izradora - Cienia z Północy - rozdeptały armie ludów Eredane, elfowie są ostatnim bastionem w walce ze złem, które już zwyciężyło. Krasnoludow...

Laogzed

Pożeracz, Duszożerca

09-05-2007 19:55 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Laogzed Pożeracz, Duszożerca Półbóg Symbol: śluzowata ropucha jaszczurcza Plan ojczysty: Głębokie Pieczary/Równina Zgnilizny (181. warstwa Otchłani) Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: głód, zniszczenie Wyznawcy: troglodyci Charakter kleru: CZ, NZ, CN Domeny: chaos, szlam, śmierć, zniszczenie Ulubi...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...
Dambrath - informacje ogólne

Dambrath - informacje ogólne

17-03-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 3
Stolica: Cathyr Populacja: 700 000 (70% ludzi, 15% pół-elfów, 6% gnolli, 5% halflingów, 1% krasnoludów, 1% pół-orków i 1% orków) Ustrój: Matriarchat Główne Religie: Loviatar, Lloth, Malar, Eilistraee Importuje: Klejnoty, biżuterię, magiczne przedmioty Eksportuje: Srebro, owoce, perły, owoce morza, k...
Bitewna Dolina - informacje ogólne

Bitewna Dolina - informacje ogólne

22-04-2003 11:39 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Stolica: Essembra Populacja: 32 714 (87% ludzi, 5% pół-elfów, 4% halflingów, 2% gnomów i 1% krasnoludów) Ustrój: Lordostwo Herb: Buzdygan, złamana włócznia i łańcuch na szkarłatnym tle (z purpurowym, ząbkowanym obramowaniem w przypadku proporca) Główne Religie: Chauntea, Gond, Lathander, Silvanus, T...

Broda Ulgotha

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Rezydencja Aencara

Rezydencja Aencara

05-06-2003 06:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...
Kheldrivver

Kheldrivver

29-11-2006 16:16 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...
Hap

Hap

24-07-2003 08:57 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Hap (Wioska, 467) Legenda: 1. Siedziba namiestnika i więzienie 2. Beczka Delmutha 3. Kowadło Glartha 4. Stolarnia Haestara 5. Gospoda "Pod Młynarzem" 6. Otwarta Dłoń Lathandera 7. Zielarz 8. Młyn wodny 9. Sklep węglarza 10. Właściciel sadu 11. Sad jabłonowy 12. Pasterz 13. Myśliwy 14. Stu...

Świecowa Wieża

28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...

Kamień Grzmotów

Życie we wschodnich rubieżach Cormyru

05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda: 1. Most Jeleniego Czerepu 2. Kamień Grzmotów 3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona 4. Baraki Purpurowych Smoków 5. Urząd Korony 6. Dom Zgromadzeń 7. Kaplica Tempusa 8. Ogród Kelemvora 9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów 10. U Jednorękiego Magurka 11. Stajnia Wangle'a 12. G...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.