» Settingi

Settingi

Działy:
» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.

Bracia Wolności

Palanthański ruch oporu

29-10-2007 00:12 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 7
Bracia Wolności, czyli trzon ruchu oporu w Palanthas, to jedna z najtajniejszych organizacji działających na Krynnie. Mimo iż jej historia sięga Lata Chaosu, do dziś wielu uważa ją za mit. Grupa stawia sobie za cel wyeliminowanie władających od dawna miastem Rycerzy Nerakijskich i tym samym ostatecz...

Chmurne Szczyty

Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I

24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...

Cyrrollalee

Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko

15-10-2007 15:49 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Cyrrollalee Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko Pośrednie bóstwo Symbol: otwarte drzwi Ojczysty plan: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: przyjaźń, zaufanie, palenisko, gościnność, rzemiosła Wyznawcy: rzemieślnicy, kucharze, strażnicy, niziołki, gospodarze, właściciele gospód Charak...

Wzgórza Kurhanów

Na wschód od Greyhawk

10-10-2007 17:10 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
Ezjuszowi z Amnu serdeczne pozdrowienia przesyła Khelben Arunsun Młodszy. Wielcem rad, że dzięki mej pomocy udało ci się rozwiązać tajemnicę Lunara. Nie wiesz nawet, ile trudu musiałem włożyć w znalezienie informacji o tym dziwaku i jego poplecznikach. Widać jednak, warto było. Rzecz, o którą obe...

Kamień Grzmotów

Życie we wschodnich rubieżach Cormyru

05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda: 1. Most Jeleniego Czerepu 2. Kamień Grzmotów 3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona 4. Baraki Purpurowych Smoków 5. Urząd Korony 6. Dom Zgromadzeń 7. Kaplica Tempusa 8. Ogród Kelemvora 9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów 10. U Jednorękiego Magurka 11. Stajnia Wangle'a 12. G...

Wieże Wielkiej Magii

Siedziby czarodziejskich zakonów Krynnu

21-09-2007 12:04 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Wieże Wielkiej Magii do dziś pozostają jednymi z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolów Ansalonu. Potężne, starożytne budowle powstałe w Wieku Snów przez tysiące lat stanowiły ostoję dla czarodziejów czerpiących moc z trzech księżyców. Nawet teraz, gdy większość z nich leży w ruinach, a tylk...

Opactwo Miecza

Świątynia-twierdza Młota na Wrogów

17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...

Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. II

Przewodnika po magicznych organizacjach Oerth ciąg dalszy

07-09-2007 20:20 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Widzę, że wracasz. Ciekawi cię zatem, czy są inne grupy? Ależ tak, oczywiście, chyba nie myślałeś, że na tych wcześniej wspomnianych poprzestanę? Tak tez myślałem młodzieńcze. Usiądź więc wygodnie i zamów coś do jedzenie, mam ci jeszcze wiele do powiedzenie... - Starzec z Furyondy Zjednoczeni Wynal...
Baervan Włóczykij

Baervan Włóczykij

Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść

03-09-2007 16:56 | | Komentarze: 7
Baervan Włóczykij Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść Pośredni bóg Symbol: pysk szopa Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele Charakter kle...

Prowadzenie Smoczej Lancy

O prowadzeniu Dragonlance, czyli kilka porad dla MP z Krynnu

20-08-2007 22:08 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 8
Każdy kto zetknął się ze światem Dragonlance ma wyrobione na jego temat takie czy inne zdanie. Na pierwszy rzut oka wydaje się on być kolejnym typowym, wysoce magicznym i heroicznym settingiem fantasy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. W końcu mamy tutaj potężnych magów i wszystkie "podstawowe r...

Dragonlance - Smocza Lanca

Poznaj najbardziej bohaterski z klasycznych światów D&D!

25-07-2007 13:59 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 19
Witaj wędrowcze. Wejdź i ogrzej się przy ogniu, jesienne wieczory na północy bywają bardzo zdradliwe. Co cię tu sprowadza przyjacielu? Mówisz, że jesteś bardem i chcesz poznać Krynn takim, jakim jest naprawdę. Pochodzisz więc z Torilu? To znaczy, iż przebyłeś długą drogę przez plany, aby się tutaj z...

Czarodziejskie Stowarzyszenia Flanaess cz. I

Przewodnik po magicznych organizacjach Oerth

11-07-2007 20:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Dopóki istnieje magia, dopóty istnieć będą ci, którzy chcą zgłębiać jej tajemnice. To rzecz całkiem naturalna. Ponieważ jednak magia jest tak naprawdę niepoznawalna, zawsze będą rodziły się nowe pytania. Dlatego też w całym Flanaess spotkać można grupy, które pomagają zrozumieć, czym jest Sztuka. Ja...

Płomienne Szczyty

Trzy wulkany, trzy legendy

04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...

Incabulos

Czarny Jeździec, Pan Zła

27-06-2007 18:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Incabulos (in-KA-bu-los) jest straszliwym bóstwem, czyniącym i budzącym we wszystkim, co spotka, zło. Siły tej lękają się zarówno dobrzy, jak i źli mieszkańcy Flanaess. Czarny Jeździec uwielbia wszystko co złe i nikczemne, jednak największą przyjemność sprawia mu świadomość, że większość istot po pr...

Fort Beluarian

Garnizon Płomiennej Pięści

20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...

Gorellik

06-06-2007 20:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Gorellik Blaknący Bóg, Łowca, Okrutna Hiena Półbóstwo Symbol: biała cętkowana głowa hienadona Plan ojczysty: Brak (wędruje) Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: polowanie, gnolle, hieny, hienadony Wyznawcy: gnolle Charakter kleru: NZ, CN, CZ Domeny: chaos, siła, zwierzęta Ulubiona broń: morgensztern...

Port Nyanzaru

Serce handlu Chult

31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...

Brandobaris

Spryciarz co niemiara

23-05-2007 15:50 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 8
Brandobaris Mistrz Podstępu, Nieposkromiony Łobuziak Pomniejsze bóstwo niziołków Symbol: odcisk niziołczej stopy Ojczysty plan: Zielone Pola Charakter: neutralny Dziedzina: podstęp, kradzieże, poszukiwacze przygód, niziołki łotrzykowie Wyznawcy: poszukiwacze przygód, bardowie, niziołki, ryzykanci, ł...

Port Castigliar

Ostoja ciszy na skraju dżungli

16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj. - Ezjusz z Amnu, wypis...

Laogzed

Pożeracz, Duszożerca

09-05-2007 19:55 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Laogzed Pożeracz, Duszożerca Półbóg Symbol: śluzowata ropucha jaszczurcza Plan ojczysty: Głębokie Pieczary/Równina Zgnilizny (181. warstwa Otchłani) Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: głód, zniszczenie Wyznawcy: troglodyci Charakter kleru: CZ, NZ, CN Domeny: chaos, szlam, śmierć, zniszczenie Ulubi...

Półwysep Chult - informacje ogólne

Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie

02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą. Przed pierwszą wyprawą...

Arvoreen

Niziołczy bóg wojny

18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen Obrońca, Ostrożny Miecz Pośrednie bóstwo niziołków Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze Plan ojczysty: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni Chara...

Spellslinger: kaliber 3.5

Errata, wyciąg z SRD i zestawienie terminów

06-04-2007 17:45 | | Komentarze: 3
Podręcznik Horizon: Spellslinger został wydany jeszcze przed polską premierą Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Co się z tym wiąże, oparty został o schemat tłumaczenia edycji 3.0, mimo iż przeznaczony jest do wykorzystania w połączeniu z nową edycją 3.5. Dotychczas wiązało się to z szeregiem komp...

Święte Miasto Mezro

Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao

14-03-2007 21:47 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...

Semuanya

Bóstwo jaszczuroludzi

21-02-2007 15:12 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Semuanya Pan Jaszczuroludzi, Król Bagien, Łuskowy Ojciec Pomniejsze bóstwo Symbol: jaszczurze jajo Plan ojczysty: Smocze Gniazdo Charakter: neutralny Dziedzina: bagna, jaszczuroludzie, przetrwanie, rozmnażanie, Wyznawcy: Jaszczuroludzie, wolni asabi z Anauroch Charakter kleru: N, NZ, PN, CN, ND Dome...

Wrota Baldura

31-01-2007 23:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Legenda: 1. Wysoka Hala (pałac książęcy) 2. Targ 3. Warownia Baldurana 4. Brama Czarnego Smoka 5. Forteca Płomienia 6. Burzowa Twierdza 7. Wieża Arbristae 8. Dom Najwspanialszych Cudów 9. Hala Cudów 10. Dwór Pani 11. Siedziba Wodnej Królowej 12. Czujna Tarcza 13. Chram Cierpienia 14. Różany Portal ...

Schemat konstrukcji klas podstawowych

Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS

22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...
Twierdza Cragmyr

Twierdza Cragmyr

10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...

Heironeous

03-01-2007 17:15 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Heironeous (haj-rou-ni-us) znany jest z mistrzowskiego opanowania zasad rządzących walką, a także ze swych iście rycerskich czynów. Honor, męstwo, prawo, dobro i uczciwość - wszystkie te cechy napawają Go dumą, co przyczynia się do tego, iż roztacza On swój patronat nad tymi wszystkimi, którzy w swy...

Świecowa Wieża

28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...
Pomocna Dłoń

Pomocna Dłoń

20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...
Latarnia Lathtarla

Latarnia Lathtarla

06-12-2006 18:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 15
Legenda: 1. Pod Zawodzącą Falą 2. Więzienie 3. Grota Królowej 4. Schody Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Kheldrivver

Kheldrivver

29-11-2006 16:16 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...
Huczący Brzeg

Huczący Brzeg

15-11-2006 19:09 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...
Bród Trollowego Szponu

Bród Trollowego Szponu

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 7
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...

Broda Ulgotha

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Beregost

Beregost

04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.