Wyświetlono rezultaty 81-120 z 156.
Palanthański ruch oporu
Bracia Wolności, czyli trzon ruchu oporu w Palanthas, to jedna z najtajniejszych organizacji działających na Krynnie. Mimo iż jej historia sięga Lata Chaosu, do dziś wielu uważa ją za mit. Grupa stawia sobie za cel wyeliminowanie władających od dawna miastem Rycerzy Nerakijskich i tym samym ostatecz...
Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Konwersja potworów z Zapomnianych Krain
22-10-2007 16:25 |
| Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA.
Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
Cyrrollalee
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
Pośrednie bóstwo
Symbol: otwarte drzwi
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: przyjaźń, zaufanie, palenisko, gościnność, rzemiosła
Wyznawcy: rzemieślnicy, kucharze, strażnicy, niziołki, gospodarze, właściciele gospód
Charak...
Na wschód od Greyhawk
Ezjuszowi z Amnu serdeczne pozdrowienia przesyła Khelben Arunsun Młodszy.
Wielcem rad, że dzięki mej pomocy udało ci się rozwiązać tajemnicę Lunara. Nie wiesz nawet, ile trudu musiałem włożyć w znalezienie informacji o tym dziwaku i jego poplecznikach. Widać jednak, warto było.
Rzecz, o którą obe...
Życie we wschodnich rubieżach Cormyru
Legenda:
1. Most Jeleniego Czerepu
2. Kamień Grzmotów
3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona
4. Baraki Purpurowych Smoków
5. Urząd Korony
6. Dom Zgromadzeń
7. Kaplica Tempusa
8. Ogród Kelemvora
9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów
10. U Jednorękiego Magurka
11. Stajnia Wangle'a
12. G...
Siedziby czarodziejskich zakonów Krynnu
Wieże Wielkiej Magii do dziś pozostają jednymi z najbardziej znanych i rozpoznawalnych symbolów Ansalonu. Potężne, starożytne budowle powstałe w Wieku Snów przez tysiące lat stanowiły ostoję dla czarodziejów czerpiących moc z trzech księżyców. Nawet teraz, gdy większość z nich leży w ruinach, a tylk...
Świątynia-twierdza Młota na Wrogów
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...
Przewodnika po magicznych organizacjach Oerth ciąg dalszy
Widzę, że wracasz. Ciekawi cię zatem, czy są inne grupy? Ależ tak, oczywiście, chyba nie myślałeś, że na tych wcześniej wspomnianych poprzestanę? Tak tez myślałem młodzieńcze. Usiądź więc wygodnie i zamów coś do jedzenie, mam ci jeszcze wiele do powiedzenie...
- Starzec z Furyondy
Zjednoczeni Wynal...
Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść
03-09-2007 16:56 |
| Komentarze: 7
Baervan Włóczykij
Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść
Pośredni bóg
Symbol: pysk szopa
Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia)
Charakter: neutralny dobry
Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż
Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele
Charakter kle...
O prowadzeniu Dragonlance, czyli kilka porad dla MP z Krynnu
Każdy kto zetknął się ze światem Dragonlance ma wyrobione na jego temat takie czy inne zdanie. Na pierwszy rzut oka wydaje się on być kolejnym typowym, wysoce magicznym i heroicznym settingiem fantasy. W tym stwierdzeniu jest wiele prawdy. W końcu mamy tutaj potężnych magów i wszystkie "podstawowe r...
Poznaj najbardziej bohaterski z klasycznych światów D&D!
Witaj wędrowcze. Wejdź i ogrzej się przy ogniu, jesienne wieczory na północy bywają bardzo zdradliwe. Co cię tu sprowadza przyjacielu? Mówisz, że jesteś bardem i chcesz poznać Krynn takim, jakim jest naprawdę. Pochodzisz więc z Torilu? To znaczy, iż przebyłeś długą drogę przez plany, aby się tutaj z...
Przewodnik po magicznych organizacjach Oerth
Dopóki istnieje magia, dopóty istnieć będą ci, którzy chcą zgłębiać jej tajemnice. To rzecz całkiem naturalna. Ponieważ jednak magia jest tak naprawdę niepoznawalna, zawsze będą rodziły się nowe pytania. Dlatego też w całym Flanaess spotkać można grupy, które pomagają zrozumieć, czym jest Sztuka. Ja...
Trzy wulkany, trzy legendy
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Czarny Jeździec, Pan Zła
Incabulos (in-KA-bu-los) jest straszliwym bóstwem, czyniącym i budzącym we wszystkim, co spotka, zło. Siły tej lękają się zarówno dobrzy, jak i źli mieszkańcy Flanaess. Czarny Jeździec uwielbia wszystko co złe i nikczemne, jednak największą przyjemność sprawia mu świadomość, że większość istot po pr...
Garnizon Płomiennej Pięści
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...
Gorellik
Blaknący Bóg, Łowca, Okrutna Hiena
Półbóstwo
Symbol: biała cętkowana głowa hienadona
Plan ojczysty: Brak (wędruje)
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: polowanie, gnolle, hieny, hienadony
Wyznawcy: gnolle
Charakter kleru: NZ, CN, CZ
Domeny: chaos, siła, zwierzęta
Ulubiona broń: morgensztern...
Serce handlu Chult
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Spryciarz co niemiara
Brandobaris
Mistrz Podstępu, Nieposkromiony Łobuziak
Pomniejsze bóstwo niziołków
Symbol: odcisk niziołczej stopy
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: neutralny
Dziedzina: podstęp, kradzieże, poszukiwacze przygód, niziołki łotrzykowie
Wyznawcy: poszukiwacze przygód, bardowie, niziołki, ryzykanci, ł...
Ostoja ciszy na skraju dżungli
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj.
- Ezjusz z Amnu,
wypis...
Pożeracz, Duszożerca
Laogzed
Pożeracz, Duszożerca
Półbóg
Symbol: śluzowata ropucha jaszczurcza
Plan ojczysty: Głębokie Pieczary/Równina Zgnilizny (181. warstwa Otchłani)
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: głód, zniszczenie
Wyznawcy: troglodyci
Charakter kleru: CZ, NZ, CN
Domeny: chaos, szlam, śmierć, zniszczenie
Ulubi...
Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą.
Przed pierwszą wyprawą...
Niziołczy bóg wojny
Arvoreen
Obrońca, Ostrożny Miecz
Pośrednie bóstwo niziołków
Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze
Plan ojczysty: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek
Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni
Chara...
Errata, wyciąg z SRD i zestawienie terminów
06-04-2007 17:45 |
| Komentarze: 3
Podręcznik Horizon: Spellslinger został wydany jeszcze przed polską premierą Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Co się z tym wiąże, oparty został o schemat tłumaczenia edycji 3.0, mimo iż przeznaczony jest do wykorzystania w połączeniu z nową edycją 3.5. Dotychczas wiązało się to z szeregiem komp...
Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...
Bóstwo jaszczuroludzi
Semuanya
Pan Jaszczuroludzi, Król Bagien, Łuskowy Ojciec
Pomniejsze bóstwo
Symbol: jaszczurze jajo
Plan ojczysty: Smocze Gniazdo
Charakter: neutralny
Dziedzina: bagna, jaszczuroludzie, przetrwanie, rozmnażanie,
Wyznawcy: Jaszczuroludzie, wolni asabi z Anauroch
Charakter kleru: N, NZ, PN, CN, ND
Dome...
Legenda:
1. Wysoka Hala (pałac książęcy)
2. Targ
3. Warownia Baldurana
4. Brama Czarnego Smoka
5. Forteca Płomienia
6. Burzowa Twierdza
7. Wieża Arbristae
8. Dom Najwspanialszych Cudów
9. Hala Cudów
10. Dwór Pani
11. Siedziba Wodnej Królowej
12. Czujna Tarcza
13. Chram Cierpienia
14. Różany Portal
...
Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...
Heironeous (haj-rou-ni-us) znany jest z mistrzowskiego opanowania zasad rządzących walką, a także ze swych iście rycerskich czynów. Honor, męstwo, prawo, dobro i uczciwość - wszystkie te cechy napawają Go dumą, co przyczynia się do tego, iż roztacza On swój patronat nad tymi wszystkimi, którzy w swy...
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...
Legenda:
1. Pod Zawodzącą Falą
2. Więzienie
3. Grota Królowej
4. Schody
Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...
Klucz do prawdziwego Sezamu
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów.
Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...
133781330613271131381304812878125261244812122119151150711117108971080510731106261045610401102041006999929936985494988741853482848200810880648047800979347807774076317380675572037000