Settingi
Działy:» Dragonlance
» Eberron
» Forgotten Realms [SP]
» Forgotten Realms [NP]
» Greyhawk
» Midnight
» Planescape
» Revek
» Spellslinger
» Inne światy
» Ravenloft
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 156.
Sortuj wg:
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Pomniejsze bóstwo
Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami
Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe
Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy
Charakter...
Arvoreen
Niziołczy bóg wojny
18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen
Obrońca, Ostrożny Miecz
Pośrednie bóstwo niziołków
Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze
Plan ojczysty: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek
Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni
Chara...
Opactwo Miecza
Świątynia-twierdza Młota na Wrogów
17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...
Essembra
Serce Bitewnej Doliny
21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Fort Beluarian
Garnizon Płomiennej Pięści
20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...
Płomienne Szczyty
Trzy wulkany, trzy legendy
04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Port Castigliar
Ostoja ciszy na skraju dżungli
16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj.
- Ezjusz z Amnu,
wypis...
Port Nyanzaru
Serce handlu Chult
31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Półwysep Chult - informacje ogólne
Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie
02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą.
Przed pierwszą wyprawą...
Święte Miasto Mezro
Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao
14-03-2007 21:47 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...
Smocza Wyspa
Piracki raj
04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści:
"Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie."
Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu.
"Teraz się trzymajcie, wpływam...
Wyspa Jastrzębia
Dom mieszańców
25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Wyspa Mirg
Jedna z największych wysp archipelagu
25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...
Wyspa Ulgara
Kraina przedwiecznego wampira
30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan
06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar
Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar
16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann
Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Wyspy Pirackie - zakończenie
Koniec cyklu
23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Wyspy Pirackie - informacje ogólne
Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym
21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu.
"To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Artefakty Szass-Tama
Co takiego kryje licz?
04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Chmurne Szczyty
Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I
24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Suzail
01-04-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Oto w wasze ręce kolejny z serii artykułów o Leśnym Królestwie Cormyru. Tym razem przedstawię dokładniej dumę Cormyru – jego stolicę. Miasto spokoju, prawa i licznych zabaw.....a także politycznych intryg....zasiądź więc czytelniku wygodnie i poznaj kolejne miejsce na Faerunie.
"Moi Corm...
Cormyr - informacje ogólne
22-03-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...
Złote Miasta Terytoriów
Zwycięzca XIV Konkurs(ik)u
22-06-2011 14:05 | Coyotl | Komentarze: 6
Szare futra do dziś nie mogą znaleźć dowcipnisia, który przekazał plotki o Złotych Miastach na zachód od Gór Szarych (Długie Ogony podejrzewają o to samego Sztukmistrza). Jedna plotka okazała się być wystarczającym powodem dla osadników, aby męczyć się z górską przeprawą i strażą szarych futer. Tuby...
Kanion Szczeliny
Poznaj tajemnice największej szczeliny Oerthu!
07-10-2009 21:59 | Cubuk | Komentarze: 8
Zatem chcesz się czegoś dowiedzieć o Kanionie Szczeliny? Dobrze, że najpierw pytasz znawcę, zamiast od razu wyruszać w te tereny, jak to czyni wielu głupich awanturników. Ich kości pewnie dalej tam bieleją. A zatem postaw mi kolejkę, a ja opowiem ci o rzeczach, o jakich nigdy nie śniłeś.
Informacje...
Pani Bólu
Władczyni Klatki
13-03-2005 15:51 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 35
"Każde miasto, aby przetrwać, musi posiadać swego władcę. Król, burmistrz, najwyższy sędzia. Różne miana są nadawane owym zarządcom, ale reguła pozostaje ta sama: muszą oni pilnować, by miasto się rozwijało, by istniało dalej. Poprzez swoje sługi, zaprowadzają w nim porządek.
Kiedy przechadzałem się...
Planescape
Wprowadzenie do nieskończonego Wieloświata
06-09-2004 15:04 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 25
Słyszałeś powiedzenie: "Wiara czyni cuda"? W tym świecie nie są to tylko puste słowa. Stają się rzeczywistością. Kiedyś tylko najpotężniejsze umysły miały możliwość podróżowania pomiędzy planami. Teraz każdy trep może to uczynić. Warto więc zapoznać się nieco z wieloświatem, nim zacznie się w niego...
Knajpy i tawerny Sigil: Dzbanek i Flaszka
Najpopularniejsza knajpa w Ulu
19-02-2008 22:52 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 8
Zwiedzając urocze i malownicze zakątki Ula, przeciętny turysta wiedziony pragnieniem powinien odwiedzić najlepszą karczmę w tej dzielnicy - osławione Dzbanek i Flaszkę. Wynika to z tego, iż przybytek ten jest miejscem spotkań całej śmietanki towarzyskiej, jaką może poszczycić się Ul, jak i tych, kt...
Podstawowe informacje o kontynentach i geografii Abeir-Torilu
15-02-2003 00:00 | Levir | Komentarze: 75
Świat Królestw
Faerun jest niczym więcej jak małym terytorium otoczonym przez wielki świat, który z kolei jest trzecim światem z ośmiu, orbitujących wokół centralnego słońca, całkowicie shermetyzowanego w kryształowej kuli, otoczonej przez wirujący chaos - tym razem tylko jeden w miriadach zmieniają...
Bezpieczna Przystań cz. I
04-05-2003 14:59 | Nephand | Komentarze: 12
Między Zatoką Mętną a Narewell nieopodal szlaku handlowego z Safeton znajduje się miasto o nazwie Bezpieczna Przystań. Umiejscowione jest między dwoma nie wysokimi wzniesieniami pokrytymi gdzieniegdzie kępą drzew, od Sosen na Dębach skończywszy. W okolicy płynie strumień wypadający ze źródła by w ko...
Bezpieczna Przystań cz. II
06-05-2003 22:29 | Nephand | Komentarze: 3
Pozostawmy sam budynek osławionej karczmy i przenieśmy się głębiej w wilgotne korytarze piwniczne tegoż przybytku. Na początku istnienia budynku podziemia nie były obszerne. Wystarczałyby zmagazynować potrzebne materiały sprzedawane w karczmie. Dopiero gdy miasto zaczęło się rozrastać Tred, właścici...
Hextor cz. I
27-06-2003 21:02 | Nephand | Komentarze: 13
Hextor jest oerydyjskim sześcioramiennym bogiem wojny oraz niezgody. Czczony jest zwłaszcza przez złych wojowników, najemników i niektórych zabójców. Największe miejsce jego kultu to Stary Aerdyjski Wschód.
Wojna i brutalna bitwa są z nim najczęściej kojarzone. Jednakże jego walka zawiera dużą dozę...
Hextor cz. II
03-10-2003 23:12 | Nephand | Komentarze: 11
Kościół
Procentowy skład kleru:
Kapłani – 10%
Krzyżowcy – 35%
Księża-fachowcy – 55%
Charakter kleru: PN, PZ, NZ
Wszyscy księża służący pod sztandarem Hextora są zobowiązani posługiwać się biegle walką na bez broni. Opiera się ona w większości na religijnych aspektach. Wiele Hext...
Żyjący Greyhawk
Setting wielkiej nadziei!
09-10-2003 23:35 | Nephand | Komentarze: 57
"Czy czułeś się kiedykolwiek bezsilny wobec natury człowieczej? Czy widziałeś jak wszystko zmierza w dobrym kierunku, by w efekcie znów rozsypać się w proch?"
Greyhawk to setting legendarny. Wydany jako prekursor wszelkich tworów ze swego rodzaju wiele lat temu. Zapomniany i porzucony, przyćmiony p...
Przylądek Sztormów
Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów
27-02-2008 19:06 | Radosław 'NINO' Borzyszkowski | Komentarze: 6
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Namuzowywania: Wynaleźć Koło na nowo
Kosmologia 4E w klimatach Planescape
16-02-2011 19:40 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze.
Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...
Pocztówka z D&D: Elfy Eberron
Nowe szaty długouchów
16-12-2010 20:51 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...
Eberrońskie menu
Krótki przewodnik po możliwościach świata
29-09-2010 20:08 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 12
Eberron znacząco różni się od typowego świata średniowiecznego fantasy. To, jaki właściwie jest, elegancko podsumował w swoim artykule Łukasz 'TOR' Garczewski – teraz czas wyjaśnić, jakie elementy tego świata czynią go takim, a nie innym. Zapraszam do zapoznania się z kartami eberrońskiego men...
Ogród Xarisa
Trefne klejnoty Władców Pyłu
10-11-2010 20:12 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...
Makar Illedros
Bardzo typowy mag, bardzo sławny demon
08-06-2011 20:58 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8
Z dala od zgiełku wielkich miast, gdzieś na prowincji jednego z Pięciu Narodów, dzieci co wieczór gromadzą się w gospodzie dookoła pykającego fajkę starca. Makar Illedros - bo tak nazywa się ów sędziwy mędrzec - dzień w dzień snuje opowieści o mitycznych czasach, tajemniczych miejscach i heroicznyc...
Syn Eberron
03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze.
Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Przejdź do strony: