Wyświetlono rezultaty 41-80 z 156.
Dom mieszańców
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Część I: Powstanie i początki
Czy ludzie w swej ignorancji nie potrafią dostrzec rzeczy oczywistych? Czy ludzkie oko i umysł straciły zdolność do rozróżniania rzeczy zwykłych od ponadprzeciętnych? My, wybrani przez Bogów, czyści i doskonali, którzy wycierpieliśmy prześladowania, wygnanie i mord z nieczystych rąk, my winniśmy rzą...
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
Ibrandul (martwy)
Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści
Pomniejszy bóg
Symbol: cztery przecinające się, srebrne pierścienie na ciemnopurpurowym tle
Plan ojczysty: niegdyś Ibrandyllaran (Pandemonium); obecnie Plan Astralny
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cichacze, jaskin...
Liście Nauki
12-07-2008 11:35 |
| Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...
Wprowadzenie oraz kult Miłosiernej Pani i Krąg Pramatki
Religie na Terytoriach
Choć może się wydawać inaczej, konwencja westernu obejmuje wiele zróżnicowanych wątków. Jednym z tych, które w podręczniku podstawowym do Spellslingera zostały jedynie napomknięte, jest religia. W wielu filmach tego gatunku wyznania, świątynie czy kapłani pełnią istotną rolę...
Kraina przedwiecznego wampira
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Szanownemu Panu Ezjuszowi z Amnu.
Poszukiwanej przez pana pozycji niestety nie mamy już na składzie, jednakże udało nam się zdobyć jeden egzemplarz od prywatnego kolekcjonera. Mamy nadzieję, że owy tom spełni wszelkie pana wymagania.
Z wyrazami szacunku, Hortius Noga. Przedstawiciel antykwariatu R...
Słów kilka o slangu Planescape
Wolonc zsiwrać cień planów, skurlały trep łacno może zbzikować od samośnego słechcenia tej calaśnej kminy. Nie ma lekko, jak sie kto w nioł fknajał, to jak jugacz w ostrorośl i pewno rychło pocznie knować, skudrajonc sie, czy nie kłowi z siebie skórogłowego i nie daje sie wpuszczać w ślepaki jak sia...
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
Grumbar
Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni
Większe bóstwo
Symbol: góry na purpurowym tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi
Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele
Charakter kleru: CN,...
Klasa naznaczonych do Spellslingera
Naukowcy ze Starego Świata w zasadzie nie wierzą w magię, cuda i inne nadprzyrodzone historie. Szare futra, dużo bardziej kompetentne w tej sprawie, żyją w świecie pełnym uzdrowicieli, mistycznych sił natury i duchów przodków. Te ostatnie egzystują według nich także wśród kolonistów, cierpiąc i nie...
Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram
23-05-2008 13:34 |
| Komentarze: 2
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA.
Kamienie Portalowe "Gł...
Słynna twierdza Rycerzy Solamnijskich
Krynn słynie z wielu tajemniczych miejsc i sławnych budowli. Wspaniałe starożytne fortece były świadkami wydarzeń, które zmieniły bieg historii. Prawie każdy słyszał o Wieżach Wielkiej Magii, w których od zawsze badano wiedzę tajemną i tworzono niezwykłe zaklęcia; na całym Ansalonie opowiada się tak...
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
Gaerdal Żelaznoręki
Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz
Pomniejszy bóg
Symbol: żelazna bransoleta
Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza)
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka
Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze
Charakter kleru: ND...
Szaleniec, Bóg Hazardu
Norebo
Szaleniec, Bóg Hazardu
Pomniejsze bóstwo
Symbol: para ośmiościennych kości
Ojczysty plan: Pandemonium
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: szczęście, hazard, ryzyko
Wyznawcy: suelowie, barbarzyńcy, łotrzykowie, poszukiwacze przygód, oszuści, właściciele kasyn
Charakter kleru: N, CN, CD...
Wieża Życia i Grobowiec Śmierci
25-04-2008 23:30 |
| Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...
Kelthann
Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów
Dziecię równin
Duża magiczna bestia
Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw)
Inicjatywa: +1
Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury
Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/zwarcie: +6/+16
Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9)
Całkowity atak: bodnię...
Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki
07-04-2008 22:32 |
| Komentarze: 8
Gwaeron Wichura
Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki
Faeruński półbóg
Symbol: Ciemnoczerwone "S" z małą, pięcioramienną gwiazdą na jego górnej połowie i dużym, brązowym odciskiem zwierzęcej łapy o czter...
O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych
28-03-2008 14:16 |
| Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA.
O Illefarn i jego Portalach...
Ezjuszowi z Amnu pozdrowienia (nieśmiało) przesyła Jasper Townsey (z błogosławieństwem Mistrza Arunsuna).
To dla mnie wielce nobilitujące, iż Mistrz dał mi wolną rękę i sam mogę decydować o doborze woluminów potrzebnych do Twych prac. Wiedz, że słowo Mistrza jest dla mnie święte i zrobię wszystko,...
Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta
19-03-2008 20:12 |
| Komentarze: 15
Flandal Stalowoskóry
Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta
Pośredni bóg
Symbol: płonący młot
Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza)
Charakter: neutralny dobry
Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali
Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...
Jedyne takie miasto na Terytoriach
Wstęp
Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Alphar
Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
Osobowości Krain
29-02-2008 23:17 |
| Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0.
Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...
Myśliwska osada nad Zatoką Białych Kłów
Przylądek Sztormów to półwysep przy Zatoce Białych Kłów, tuż za lasem Forlorn. Cały przylądek usiany jest skałami i klifami, na których orły budują swoje gniazda. Żyje tu wiele dzikich zwierząt, takich jak niedźwiedzie i śnieżne wilki, które przychodzą tu z pobliskiego lasu w poszukiwaniu pożywienia...
Najpopularniejsza knajpa w Ulu
Zwiedzając urocze i malownicze zakątki Ula, przeciętny turysta wiedziony pragnieniem powinien odwiedzić najlepszą karczmę w tej dzielnicy - osławione Dzbanek i Flaszkę. Wynika to z tego, iż przybytek ten jest miejscem spotkań całej śmietanki towarzyskiej, jaką może poszczycić się Ul, jak i tych, kt...
Ostatni niezbadany las Krynnu
Mroczna Puszcza to jeden z najstarszych i najbardziej tajemniczych lasów Krynnu, zapewne stanowiący część pradawnych kniei porastających w dawnych czasach większość kontynentu. Położona jest w południowej Abanasini i zajmuje większość terenów między Solace i Haven, rozciągając się od Przełomu Białeg...
Piracki raj
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści:
"Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie."
Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu.
"Teraz się trzymajcie, wpływam...
Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu.
"To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Las pełen tajemnic
Pozdrowienia przesyła Raigast Furry.
Ile to już lat Ezjuszu? Czas tak szybko płynie, a ja myślę, że nauki, które u mnie pobierałeś, zakończyły się raptem tydzień temu. Przejdźmy jednak do rzeczy. Zebranie poszukiwanych przez Ciebie informacji nie było trudne, gdyż mój krewny zamieszkuje obrzeża Pu...
Więcej Marchii
08-01-2008 22:06 |
| Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA.
Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...
Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom
28-12-2007 21:17 |
| Komentarze: 5
Callarduran Gładkoręki
Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom
Pośredni bóg
Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy
Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza)
Charakter: neutralny
Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie
Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Bargrivyek
Jednoczący, Wielki Rozjemca
Pomniejsze bóstwo
Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami
Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe
Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy
Charakter...
Poza Wolnym Miastem
Ezjuszowi z Amnu pozdrowień nie przesyła Ridlick Humpfelduck.
Mości pisarzu (a może spójrzmy prawdzie w oczy i powiedzmy: grafomanie), przesyłam ci informacje o największych wzgórzach okalających Moje piękne miasto Greyhawk i mam nadzieję, że już nigdy więcej nie będę musiał ci pomagać.
Z wymuszon...
Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów
30-11-2007 14:56 |
| Komentarze: 4
Baravar Kapturnik
Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów
Pomniejszy bóg
Symbol: płaszcz i sztylet
Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza)
Charakter: neutralny dobry
Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia
Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...
Twierdza w okowach wiecznego mrozu
Zamek na Lodowej Ścianie to jedna z najbardziej znanych, a jednocześnie najstarszych zachowanych ruin Ansalonu. Mroczna twierdza przez setki lat swojego istnienia pełniła najróżniejsze role i była domem dla wielu, najrozmaitszych istot. Została ona wzniesiona na długo przed Kataklizmem. Dokonali teg...
Serce Bitewnej Doliny
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy
13-11-2007 16:45 |
| Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA.
Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...
Mnisi boga rządów żelaznej pięści
Żelazny Zakon to mało znana grupa mnichów, blisko związana z duchowieństwem Hextora. Organizacja, o której istnieniu do niedawna wiedziały tylko najważniejsze osoby z kościoła Herolda Piekieł, ostatnimi czasy wyszła z ukrycia, pokazując mieszkańcom Flanaess, że nadchodzą dla nich ciężkie czasy, pełn...
Miasto, które uległo zagładzie
Legenda:
1. Rynek (z Wieżą Rady na środku)
2. Pałac Tilvera
3. Brama Cormyru
4. Dom Cudotwórcy
5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz
6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz
7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz
8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku
9. Przednie Ostrza Dundara
10. Rącze Wierzchowce Tanalara
11...
17640176131751717485174471730117211167571663316495163821633516282161561611816020159781591615813157881575615648156061554915515153811521315131149371481814774146731446114359141601405713891137971366913491