Wyświetlono rezultaty 1-40 z 156.
Waterdeep w D&D 5E
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...
Ravenloft okiem Adama
Mimo że do spowitego mgłami Ravenloftu postacie graczy po raz pierwszy mogły trafić jeszcze w czasach pierwszej edycji AD&D, to największą świetność setting ten przeżył w czasach drugiej edycji systemu.
Wprawdzie i do trzeciej ukazały się przybliżające go podręczniki, ale publikowane przez firm...
czyli o mrocznym settingu do D&D słów kilka
Pisząc poniższy artykuł – pierwszy z serii, którą planuję popełnić na łamach serwisu, o ile okoliczności przyrody, zdrowie psychiczne, czas i chęci na to pozwolą – zastanawiałem się, jakiej tematyce go poświęcić. Świat Lochów i Smoków jest na tyle rozbudowany i bogaty, iż...
Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością.
Dwa lat...
Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze.
Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod...
Perła wśród jezior
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...
Krótka opowieść z planarnej gospody
Hej pierwszaku, jesteś nowy w Sigil? Na pewno zauważyłeś, że w tłumie na ulicach pętają się również dzieciaki biesów. Mało kto z miejscowych zwraca na nie uwagę, ale ty się gapisz. Co w nich takiego interesującego? Skrzydła? Łuski? W Mieście Drzwi nikogo to nie zaskakuje. Wyjaśnię ci grzecznie, skur...
Kampania wprowadzająca do świata Revek
Portal Stworzenia to oparta o zasady 3. edycji systemu Dungeons & Dragons kampania przeznaczona dla standardowej grupy bohaterów na poziomach 3-4. Składa się z pięciu modułów: I: Zagadki Żywiołów, II: Krew i Złoto, III: Niewypowiedziane Zło, IV: Niedźwiedzia Przysługa, V: Próba Czasu. Akcja przygód...
Świat oczami jego bohaterów
Revek jest polskim światem fantasy nieprzeznaczonym do żadnego konkretnego systemu, choć jego pierwotna wersja (sięgająca 2006 roku) powstawała z myślą o 3. edycji Dungeons & Dragons. Przewodnik po Revek nie zawiera żadnych informacji mechanicznych - stanowi opis świata widzianego oczami jego mieszk...
Zwycięzca XIV Konkurs(ik)u
22-06-2011 14:05 |
Coyotl | Komentarze: 6
Szare futra do dziś nie mogą znaleźć dowcipnisia, który przekazał plotki o Złotych Miastach na zachód od Gór Szarych (Długie Ogony podejrzewają o to samego Sztukmistrza). Jedna plotka okazała się być wystarczającym powodem dla osadników, aby męczyć się z górską przeprawą i strażą szarych futer. Tuby...
Bardzo typowy mag, bardzo sławny demon
Z dala od zgiełku wielkich miast, gdzieś na prowincji jednego z Pięciu Narodów, dzieci co wieczór gromadzą się w gospodzie dookoła pykającego fajkę starca. Makar Illedros - bo tak nazywa się ów sędziwy mędrzec - dzień w dzień snuje opowieści o mitycznych czasach, tajemniczych miejscach i heroicznyc...
Najgorsi wrogowie Cienia
Nie ma chyba drugiego świata wśród bogatej gamy settingów do D&D, w którym tak jak w Midnight elfowie toczyliby ciągłą wojnę. Od stu lat, od chwili gdy hordy Izradora - Cienia z Północy - rozdeptały armie ludów Eredane, elfowie są ostatnim bastionem w walce ze złem, które już zwyciężyło. Krasnoludow...
Zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
Ludność: 54 000; Mieszana (80% elfy [40% księżycowe elfy, 30% złote elfy, 10% leśne elfy], 12% ludzie, 4% gnomy, 2% krasnoludy, 2% niziołki)
Typ rządów: Monarchia
Religia: Seldarine, Mystra, Silvanus, Shaundakul, Mielikki, Moradin, Garl Glittergold
Import: magiczne przedmioty, wiedza, żywność, tkani...
Kosmologia 4E w klimatach Planescape
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze.
Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...
Piosenki, przepisy i moda
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...
Nowe szaty długouchów
Od czasów Śródziemia elfy żyły przeszłością. Piękny Lud zazwyczaj jest nieśmiertelny, przywiązany do tradycji i skrajnie niechętny wszelkim zmianom. Ta jego cecha jest fundamentalna dla elfów z Eberron – każdy ich szczep jest na swój sposób związany z przeszłością. Obrazą dla tych ludów byłoby...
Trefne klejnoty Władców Pyłu
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...
Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...
Krótki przewodnik po możliwościach świata
Eberron znacząco różni się od typowego świata średniowiecznego fantasy. To, jaki właściwie jest, elegancko podsumował w swoim artykule Łukasz 'TOR' Garczewski – teraz czas wyjaśnić, jakie elementy tego świata czynią go takim, a nie innym. Zapraszam do zapoznania się z kartami eberrońskiego men...
Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...
Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...
Settingowy dodatek składowy
O ile w większości systemów do gry wystarcza jeden podręcznik, zawierający w sobie podstawowe zasady i przynajmniej pobieżny opis świata, o tyle fani Dungeons & Dragons zdążyli już przywyknąć do trendu zgoła przeciwnego. Nikogo nie dziwi podział na Podręcznik gracza, Księgę potworów i Przewodnik Mis...
Część pierwsza
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Czyli Eberron 4E dla prowadzących
Historia lubi się powtarzać - pod wieloma względami wydanie 4. edycji Dungeons & Dragons przypominało wydarzenia o kilka lat wcześniejsze, gdy ukazała się 3. edycja systemu. Tym razem Czarodzieje z Wybrzeża nie zwlekali i krótko po wydaniu podręczników podstawowych, na rynek trafił Forgotten Rea...
Poznaj tajemnice największej szczeliny Oerthu!
07-10-2009 21:59 |
Cubuk | Komentarze: 8
Zatem chcesz się czegoś dowiedzieć o Kanionie Szczeliny? Dobrze, że najpierw pytasz znawcę, zamiast od razu wyruszać w te tereny, jak to czyni wielu głupich awanturników. Ich kości pewnie dalej tam bieleją. A zatem postaw mi kolejkę, a ja opowiem ci o rzeczach, o jakich nigdy nie śniłeś.
Informacje...
O konsekwencjach Zła
W wielu kampaniach do D&D, nie wspominając już o pojedynczych przygodach, szeroko pojęty setting nie ma większego wpływu na sesję. Cała akcja rozgrywa się i tak w okolicach stworzonej przez Mistrza Podziemi "wioski na skraju lasu" albo też "małego miasta portowego". Setting służy wtedy jedynie za źr...
Opis najznamienitszej elfiej formacji wojskowej
Jeźdźcy Wiatru to wspólna nazwa dla elitarnych, elfich oddziałów wojskowych wchodzących w skład wszystkich głównych ras: Silvanesti, Qualinesti i Kagonesti. Dosiadający gryfów wojownicy i łucznicy stali się nową jakością na polach bitewnych. Szybko zdobyli sobie sławę niezwyciężonej, powietrznej kaw...
Tereny o rzut bereta od Wolnego Miasta
Ezjuszowi, staremu druhowi.
Doprawdy, nie mam pojęcia, dlaczego tak bardzo interesuje cię geografia Flanaess, jednak nie mam zamiaru drążyć tego tematu. Tak jak sobie zażyczyłeś, upomniałem się o pożądane przez ciebie woluminy i spisałem to, co w moim odczuciu winno przydać ci się najbardziej. Ufam...
Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji.
Poniżej...
Lochy Podmroku
27-10-2008 20:13 |
| Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący
Pomniejsze Bóstwo
Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz
Plan ojczysty: Acheron
Charakter: Praworządny Zły
Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne
Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny
Charakter kleru: NZ, PN, PZ
Domeny: Planowanie, P...
Mądrości z Wieloświata
06-10-2008 21:00 |
| Komentarze: 7
Planescape ma wiele elementów szczególnych, które - choć pozornie mało znaczące - towarzyszyły mu od pierwszego podręcznika i pozwalają jednym rzutem oka odróżnić produkt PS-owy od książki o planach. Specyficzny, żywy język, karykaturalne akwarele... i cytaty. Pojawiały się co kilka stron, czasem łą...
Duchy, przodkowie i Natura - wierzenia szarych futer
Religia szarych futer
Opis: Według tubylców, przybyli zza oceanu ludzie są tak zaślepieni rządzą bogactwa, że nie dostrzegają prawdziwej natury świata. Przywiązywanie wagi tylko do tego, co widzialne, jest tragicznym błędem, który pewnego dnia doprowadzi do upadku osadników i zamieszkiwanych przez...
Organizacje Podmroku
17-09-2008 20:04 |
| Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Bezimienny Bard
Bezimienny Bard
Półbóg
Symbol: biała harfa na szarym okręgu
Plan ojczysty: Bramy Księżyca
Charakter: chaotyczny neutralny
Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale
Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale
Charakter kleru: CD, CN, CZ
Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku
Ulubiona broń: Miec...
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani
09-09-2008 00:12 |
| Komentarze: 4
Latająca Królowa, Bogini Uli, Utrudzona Pani
Pomniejsze bóstwo
Symbol: Osa na czele roju owadów
Plan ojczysty: Acheron (Avalas [Forteca Ul])
Charakter: neutralny
Dziedzina: owady, pracowitość
Wyznawcy: suelowie, farmerzy, robotnicy, nadzorcy, niewolnicy, druidzi, mnisi
Charakter kleru: N, NZ, PN
Dom...
Koniec cyklu
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...
Drżący, pogromcy ciemności i maszyniści
Drżący
Opis: Terytoria to niebezpiecznie miejsce do życia i przetrwać mogą tam tylko najsilniejsi. Okazuje się jednak, że dla niektórych jest tu i tak lepiej niż w Starym Świecie. Drżący, bo o nich mowa, wyruszyli w długą podróż przez ocean, aby uciec przed prześladowaniami. Ich popularne miano był...
Najważniejsze bóstwo goblinów
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg
Większe Bóstwo
Symbol: Zakrwawiony topór
Plan ojczysty: Clangor (Acheron)
Charakter: Neutralny Zły
Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo
Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi
Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...
Jedna z największych wysp archipelagu
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...
28984280432801927203261412396823858238242346623152231082300222764226652257522468223182225722156218432170121524211272110220547194141875518741185931856418510184631839018335182861824318116180381784917641