» Wieści » Rozpiska elfów do D&D 4th ed. ujawniona!

Rozpiska elfów do D&D 4th ed. ujawniona!

|

Rozpiska elfów do D&D 4th ed. ujawniona!
Na stronie Wizards of the Coast pojawił się opis elfów z nowej, 4. edycji Dungeons & Dragons. Obejmuje on zarówno rozpiskę mechaniczną, jak i część fabularną. Z tekstem możecie się zapoznać pod tym adresem.
Źródło: Wizards of the Coast
Tagi: Wizards of the Coast | D&D 4th ed. | Ampersand


Czytaj również

Komentarze


Beamhit
   
Ocena:
0
Byłem szybszy :P
21-12-2007 16:47
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Ano byłeś, trzeba było jeszcze rzucić na stronę zamiast na Forum ;).
21-12-2007 17:01
Kymil Nimesin
   
Ocena:
0
Czy w 4th edition podstawowym atrybutem druida dalej będzie wisdom? Pytam, bo w opisie elfa wymieniono łotrzyka, łowcę i kapłana, a zabrakło druida. Trochę mnie to zdziwiło, w końcu elfy mają bonusy do wisdoma.
21-12-2007 17:28
Sortiarius
   
Ocena:
0
Szczerze mówiąc nie podoba mi się ta wersja elfa. Statystyki robią z niego łucznika i... nic więcej. Jasne, to może być tropiciel, łotrzyk, wojownik czy kapłan, ale musi walczyć łukiem, bo inaczej jego wszystkie zdolności są nieprzydatne.
21-12-2007 17:31
Beamhit
   
Ocena:
0
Przypominam, że w podstawce do 4 ed. nie ma druida, więc i nie został wspomniany.

Xorin - jak to nic więcej? Lecimy...

Wisdom - kapłan i paladyn.

Dexterity - każda klasa, nawet wojownik (bo wojownicy więcej korzystają ze zręczności gdy sa w ciężkich pancerzach, niż inne klasy)

Perception - rogue (bo z tego się znajduje pułapki)

Elf Accuracy - wszystkie klasy z tego mogą korzystać, i to dowolną bronią.

Speed 7 - wszystkim klasom się przyda.

A teraz Xorin, powiedz mi co traci, jak nie walczy łukiem?
21-12-2007 17:55
27229

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Do treści się nie będę odnosił, bo o czwartym wydaniu nie wiadomo mi nic ponad to, że będzie, natomiast skreślę kilka słów dotyczących formy.

Czytając tę rozpiskę, czułem się jak idiota, któremu trzeba kilka razy napisać, że elf wybornie strzela z łuku. Miałem wrażenie, że traktuje się mnie, potencjalnego gracza, jak debila, który nie potrafiąc zrozumieć kilku akapitów o odgrywaniu postaci, wymaga podsumowania w podpunktach (vide: "Playing an Elf" i "Elf Characteristics").
21-12-2007 19:13
Beamhit
   
Ocena:
0
To dziwne, ludzie najpierw narzekają, ze wszystko jest niejasne (3.0 / 3.5), a jak WotC zaczyna wszystko rozwalać na czynniki pierwsze (to jest - pisząc wszystko jasno w punktach), to ludzie oburzają się, że robi się ich za idiotów.
21-12-2007 19:37
M.S.
    @Beahmit
Ocena:
0
Generalizujesz, ale ogólnie masz rację. Ja sam oraz wiele innych osób uważamy, że w dedekach wszystko jest na tyle prosto i jasno wytłumaczone, iż po przeczytaniu podręczników każdy powinien zrozumieć mechanikę. Niestety, tak nie jest. Żeby dojść do takiego wniosku, wystarzy popatrzyć na idiotyczne pytania, które początkujący nieraz zdają na forum; na większość z nich da się odpowiedzieć po kilkunastu (dosłownie!) sekundach wertowania podręcznika przy pomocy indeksu.
21-12-2007 19:48
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Punkt dot. charakterystyki faktycznie wygląda cokolwiek dziwnie, choć patrzę na niego inaczej. W 2 ed. w PS w opisach BN-ów podawano niekiedy "dominujące cechy charakteru" - oprócz opisu postaci, jej zachowań, działań, wyglądu i historii, występowało też takie "podsumowanie w kilku słowach" - swoista ściąga dla MG, który może rzucić na nią okiem i pamiętać: "ten osobnik powinien się zachowywać tak i tak".

Tutaj widzę coś podobnego - wypiskę najbardziej typowych elementów elfiej osobowości. Do szybkiego wyboru tego, co pasuje nam do postaci, do utrwalenia tego, co najważniejsze i co obecne w bodaj każdym elfie niejako z natury. Prawda, może to być rzecz przede wszystkim dla ludzi, którym nie chce się kilka razy czytać tego samego w razie chęci odszukania jakiegoś fragmentu. Może i dla takich, którzy mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Wydaje się jednak, że takich osób jest całkiem sporo...
21-12-2007 20:03
10679

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Hmm... gdyby ktoś mi pokazał takie coś do 3.0 to bym uznał to za przepak, ale klimatyczny. Mam nadzieję że brak kar dla ras, pozwoli na tworzenie ciekawszych postaci, ale nie wprowadzi kompletnego munchkinizmu na sesję. Ale wszystko wygląda że 4.0 będzie pod względem mechaniki świetna... tylko czekam na przykłady "wsparcia dla MG" .
21-12-2007 20:04
~veck

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mi się bardzo podoba. Dobry pomysł to wprowadzenie tego specjalnego bonusa dla każdej (mam nadzieje, że dla każdej) rasy. Zwiększa to w sposób ciekawy różnice między rasami.
Tekst jest krótki, zwięzły i treściwy. W dodatku okraszony bardzo ładnym rysunkiem. Ach! Zacieramy ręce!
21-12-2007 20:42
Beamhit
   
Ocena:
0
Każda rasa ma swoją specjalną zdolność, i nie będzie kar do statystyk (więc trudno mówić o przepakach ;) ).
21-12-2007 20:58
Shanhaevel
    Shan
Ocena:
0
Mnie się podoba, szczególnie pomysł ze zdolnością unikalną dla danej rasy. Pierwsze wrażenie dobre, tylko niech tego nie zepsują.
21-12-2007 23:42
   
Ocena:
0
"Most elves live to be well over 200 years old and remain vigorous almost to the end."EEEEEEE no cholera co to ma być się pytam???? A gdzie elfi magowie!!!!!grrrr, aż boli;/
Nie, mechanicznie całkiem nieźle,ale zmiany fabularne troche mnie bolą...a elfy są dobrymi łucznikami...
Acha i boli mnie brak druida w 4;/
22-12-2007 20:38
Kymil Nimesin
   
Ocena:
0
Druid będzie w 4th edition, za to nie będzie go w PHB. Być może pojawi się w PHB II.
22-12-2007 20:50
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
"Elfi magowie" rekrutują się nie z "dziki/leśnych", a spośród "wysokich/słonecznych/księżycowych " - czyli, wg zasad nowej edycji, z innej, pokrewnej elfom rasy: eladrinów. Nowe "elfy" żyją w zgodzie z naturą, są świetnymi zwiadowcami i strzelcami, a ponadto uprawiają magię druidzką. Z kolei eladrinowie odpowiadają klasycznym "wysokim elfom" - egzaltowane, inteligentne, uwielbiają egzotyczne piękno, a magia tajemna przychodzi im zupełnie naturalnie. To dwa stereotypy elfów - obecnie rozdzielone na dwie istniejące obok siebie rasy, podobne fizycznie i posiadające wspólne korzenie, ale rozdzieloną przez wydarzenia z mitów.
22-12-2007 22:17
   
Ocena:
0
masz rację Zsu czytałem, kolejną odsłone na temat elfów...Jednak 200 lat to troche mało jak na elfy nie sądzisz? ;p
Zmiany jako takie nie są złe ale jakoś wciąż wole trzymać się starego układu;p
23-12-2007 12:44
Beamhit
   
Ocena:
0
A 120 lat na gówniarza to trochę za dużo, nie uważasz? Ogólnie, to napisano, że elfy żyją dłużej niż 200 lat.

Nie wiem dokładnie jak nowa mechanika rzucania czarów, ale jeżeli rzut na trafienie czarem to też "attack roll", to Elven Accuracy działałoby też z magią.
23-12-2007 13:41
Bajer
   
Ocena:
0
Co za różnica ile elfy żyją lat. Podczas sesji i tak to za wiele Ci nie wpływa na rozgrywkę. Ponad 200 według mnie pasuje już do długowieczności... W porównaniu z 60-80 lat człowieka to raczej sporo. Rozpiska ciekawa. W końcu nie będzie bardzie przepakowanej rasy! Zrezygnowanie z LA było na duży plus... Poza tym. Konserwatyści. Dajcie upust fantazji... Poszerzanie horyzontów czasem wychodzi na dobre.
23-12-2007 19:07
   
Ocena:
0
hehe sęk w tym ze stare bardziej pobudza moją fantazje niż nowe...Przynajmniej narazie....Poprostu to co było jest wynikiem wielu lat gry...zresztą nikt nikomu nie każe grać w nowych realiach....Jak już mówiłem mechanika mi sie podoba:D
23-12-2007 20:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.