» Zasady domowe » Ogólne zasady domowe » Regeneracja czarów (D&D 5E)

Regeneracja czarów (D&D 5E)


wersja do druku

Spowolnienie i przyspieszenie regeneracji zaklęć

Autor: Redakcja: Michał 'Exar' Kozarzewski, Kirtyklis, Tomasz 'Radnon' Cybulski

Regeneracja czarów (D&D 5E)
Niniejszy tekst przedstawia alternatywne zasady zmieniające tempo regeneracji komórek czarów.

Podręcznik Gracza jako generalną zasadę wskazuje, że wszystkie wykorzystane komórki czarów zostają zregenerowane po zakończeniu długiego odpoczynku.

Z kolei w Podręczniku Mistrza Podziemi można znaleźć opcjonalne zasady zastępujące komórki czarów czymś na wzór many – punktami czarów (spell points). System ten pozwala na większą elastyczność w rzucaniu zaklęć – czasami lepiej rzucić jedną kulę ognia zamiast trzech magicznych pocisków, a czasem lepiej rzucić leczenie ran niż… wskrzeszenie. Niemniej jest on o tyle kłopotliwy, że w ferworze walki łatwo o błąd w liczeniu punktów czarów.

Wydłużenie czasu regeneracji magicznej energii może nie spodobać się graczom preferującym odgrywanie postaci bazujących na rzucaniu czarów. Natomiast przyspieszenie tego procesu może wywołać poczucie niesprawiedliwości u osób prowadzących postacie bazujące na umiejętnościach niemagicznych. Dlatego, aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień, wykorzystanie poniższych zasad domowych należy uzgodnić z graczami przed rozpoczęciem kampanii.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Mistrz podziemi może ewentualnie zaplanować, że drużyna w trakcie swoich przygód uda się w miejsce, gdzie dostęp do magicznej energii jest ograniczony, a tym samym regeneracja zaklęć zostanie spowolniona albo... wprost przeciwnie, w miejsce o bardzo silnym oddziaływaniu magicznym, wobec czego magiczna moc regeneruje się znacznie szybciej.

Ograniczenie sztuczek. Postać (lub Bohater Niezależny) może skorzystać ze sztuczek nie więcej niż pięć razy (lub inną liczbę, którą prowadzący i gracze uznają za odpowiednią) przed odbyciem długiego odpoczynku.

Spowolniona regeneracja czarów. Po zakończeniu długiego odpoczynku postacie graczy (lub Bohaterowie Niezależni) regenerują tylko po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć, do którego mają dostęp, zamiast wszystkich dostępnych komórek czarów. Przykładowo piątopoziomowy mag podczas długiego odpoczynku zregeneruje tylko po jednej komórce czarów 1., 2. i 3. poziomu.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

W przypadku potworów należy zmniejszyć o jeden liczbę komórek czarów każdego dostępnego poziomu lub liczbę wrodzonych czarów (niemniej nie można redukować ich do zera).

Przyspieszona regeneracja czarów. Poza pełną regeneracją komórek czarów po długim odpoczynku dodatkowo postacie graczy (lub Bohaterowie Niezależni) po zakończeniu krótkiego odpoczynku regenerują po jednej komórce zaklęć każdego poziomu zaklęć, do którego mają dostęp.

W przypadku potworów należy zwiększyć o jeden liczbę komórek czarów każdego dostępnego poziomu oraz wrodzonych czarów.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Player’s Guide to Odyssey of the Dragonlords
Zaproszenie do antycznego fantasy
- recenzja
Dungeons & Dragons: Zestaw Startowy
Podziemia w pudełku
- recenzja
Eliksir czarów (D&D 5E)
Panaceum na brak komórek zaklęć
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Kłopoty z goblinami
Urokliwy samouczek
- recenzja
Curse of Strahd
Zagraj to jeszcze raz, hrabio
- recenzja

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.