» Dla graczy » Rasy

Rasy

Nowe rasy oraz opracowania poświęcone oficjalnie rozpisanym istotom.
Wyświetlono rezultaty 1-15 z 15.

Amoltarweni

Czynią sobie Północ poddaną

16-06-2011 20:37 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 26
Amoltarweni to inteligentne istoty z rodziny pingwinów, zamieszkujące wybrzeża mórz i jezior w chłodnych krainach. Słyną ze swojej wytrwałości oraz błyskotliwości. Istoty te założyły swoje społeczności, tworząc miasta i wioski na podobieństwo ludzi. Geneza i religia Magowie oraz antropolodzy twier...

Drowie rozmówki

Powiedzenia, tytuły, strony świata...

24-04-2011 23:01 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 1
Poniższy spis przydatnych słów i zwrotów z języka drowów jest częścią słownika tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Powiedzenia Jal khaless zhah waela == Całe zaufanie jest głupie ** Oloth zhah lueth(tuth) abbil lueth ogglin == Ciemność jest i przyjacielem i wrogiem Xun izil dos phuul quarthen, l...

Gramatyka języka drowów

24-04-2011 23:19 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 1
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Liczba mnoga Liczba mnoga jest tworzona przez dodanie: "en" jeśli słowo kończy się spółgłoską; "n" jeśli samogłoską jabress -> jabressen velve -> velven Posiadanie Oznaczenie posi...

Imiona drowów

Jak stworzyć imię godne mrocznego elfa?

24-04-2011 23:21 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 3
Poniższy artykuł jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Drowy, tak jak ich elfi kuzyni, preferują imiona, które spływają z języka, aczkolwiek ich imiona mają raczej dla nich ostrzejsze brzmienie. Jednym z najczęstszych problemów MP i graczy przy graniu nieludzki...

Potężniejsze rasy I

Nakładka na rasy standardowe

18-12-2006 20:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
W czasie prac nad tym artykułem przyświecała mi idea oddania "heroiczności", do której skłania się mechanika D&D, także w statystykach grywalnych ras, a także ich lepszego zbalansowania względem siebie. Wystarczy bowiem porównać "standardowego" krasnoluda z półorkiem, by dost...

Potężniejsze rasy II

Nakładka na pospolite rasy grywalnych potworów

08-01-2007 21:52 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
W czasie gry często zdarza się, że drużyna napotyka - i zwalcza - kolejne grupy i rodzaje potworów, które jednak rzadko różnią się czymś naprawdę istotnym. Gnoll jest tylko nieco mocniejszym orkiem, goblin skuteczniejszym koboldem... Jakby tego było mało, twórcy gry wyraźnie nie rozumieją idei gry &...

Potężniejsze rasy III

Nakładka na popularne grywalne podrasy

17-02-2007 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...

Potężniejsze rasy IV

Nakładka na rasy psioniczne

12-03-2007 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...

Potężniejsze rasy V

Nakładka na grywalne potwory

02-04-2007 19:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Kilka miesięcy temu mogliście zapoznać się z nakładkami na pospolite rasy grywalnych potworów, takich jak orkowie, gobliny czy gnolle. Wówczas zabrakło jednak kilku popularnych istot, uznawanych za bardziej "potworne" niż "grywalne", jednak wciąż dostępnych dla chętnych graczy i...

Potężniejsze rasy VI

Czyli grywalne istoty wszelakie

02-07-2007 23:33 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Pierwotnie ta część cyklu - pomyślana nawet jako ostatnia przed szeregiem daleko idących zmian związanych z zebranymi opiniami - miała dotyczyć wyłącznie istot "wodnych", takich jak choćby morski lud. Pierwotnie część wcześniej pominiętych istot, jak chociażby szare elfy, miała zostać pomi...

Przegląd elfich artykułów

Wszystkie elfy nasze są

08-12-2010 20:43 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 3
W ramach trwającego właśnie Miesiąca Elfiego przedstawiamy Wam, drodzy Czytelnicy, przegląd dotychczas opublikowanych na naszej stronie tekstów poświęconych elfom. Niektóre są całkiem świeże, inne pochodzą z zamierzchłej historii serwisu. Życzymy miłej lektury! Bohaterowie Niezależni Awa – y...

Słowniczek drowio-polski

Alfabetyczny spis znanych słów mowy mrocznych elfów

24-04-2011 23:06 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 0
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek polsko-drowi. A a == w, przez A'quarth == wyznaczyć Abban == sojusznik Abbil == przyjaciel Akh == banda, grupa Al == dobrze Alu == iść Alur = lepszy, starszy grupą Alurl ==...

Słowniczek polsko-drowi

24-04-2011 23:14 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 2
Poniższy słownik jest częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Zawiera ono także słowniczek drowio-polski. A Adamantyt == llarl Agent (świątyni) == Yath'abban Agent (domu) == Qu'abban Agonia == zakath Aktywować (w domyśle: przedmiot magiczny) == faentar Albo ==...

Smokokrwiści

Tylko oni mają taki rodowód

11-04-2005 19:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 149
Smokokrwiści są odległymi potomkami smoków, ludźmi, w których żyłach znajduje się domieszka smoczej krwi. Nie tak potężni jak półsmoki, posiadają z nimi pewne cechy wspólne. Rodzą się najczęściej jako dzieci półsmoków, o bardziej jeszcze rozcieńczonej krwi. Czasem zdarza się, że w zupełnie zwyczajn...

Wymowa języka drowów

jak to powiedzieć?

24-04-2011 23:24 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 0
Poniższe reguły są częścią opracowania dotyczącego tej mowy, w całości autorstwa Zireael. Większość liter wymawia się tak, jak w polskim. Wyjątki: ch czyta się "cz" jh lub zh czyta się "ż" q czyta się "k" ph czyta się "f" ss czyta się "s" sh czyta s...