Wyświetlono rezultaty 1-40 z 51.
Rondell kontraatakuje - w nowej, kanapkowej szacie
27-08-2007 23:27 |
| Komentarze: 14
O rety! Galarety! to odnowiony i gruntownie przebudowany scenariusz, który jako Rondell szlamu został osadzony w Zapomnianych Krainach. Akcja O rety! Galarety! opiera się o tę samą intrygę, jednak rozgrywa się w realiach settingu Beszamel, którego konwencja jest opisywana jako "straszno-śmieszne ga...
Nie tylko sroki zbierają błyskotki
W drodze z jednego miejsca do drugiego bohaterowie natykają się na dwóch kamiennych gigantów, którzy zgubili swoją zabawkę. Czy opłaca się pomóc komuś, kogo oko jest większe niż głowa przeciętnego człowieka?
Błyskotka to spotkanie losowe dla edycji 3.5 systemu, przeznaczone dla graczy na dowolnych...
Czyli przygoda na pełnym morzu
Kapitan statku, który do tej pory trudnił się jedynie handlem, natrafia na przedziwną mapę. Skuszony obietnicą skarbu, zatrudnia kilki śmiałków i udaje się na niewielką wyspę, która okaże się być czymś więcej, niż tylko wielką łachą piachu...
Brutalne przebudzenie to przygoda dla edycji 3.5 systemu...
Scenariusz o walce z cieniem
Badając skażone apatią miasto Haven, bohaterowie trafiają do jego upiornego, cienistego odbicia i spotykają tam czarnoksiężnika, który powinien już dawno być martwy. I poniekąd jest, ale nie przeszkadza mu to knuć zguby Haven.
Cienie nad Haven to przygoda dla drużyny na 3-4 poziomie, co o...
Zgubne skutki oszczędności
Każdy musi czasem podróżować w nocy - bohaterowie graczy nie są w tym przypadku żadnym wyjątkiem. Gdy pewne okoliczności uniemożliwiają jazdę własnym samochodem, a koszty taksówki okazują się za wysokie lub też nie można takowej zamówić, nocne autobusy okazują się ostatnią deską ratunku. Podczas teg...
Czasem jednak dobro bardziej popłaca
Każdy świat ma swoją Epokę Legend. Każdy czyn ma szansę zostać zapamiętanym na zawsze, a opowieść o nim - dotrzeć może na krańce świata, tam, gdzie nie sięga pismo, nauka czy historia, a tylko pojedynczy podróżnicy. Wydaje się, że legendy istniały od zawsze, a obecnie świat już jest zbyt stary na ic...
Osada piratów, duchów i awanturników
Rozległe przestrzenie Ziem Centralnych Faerunu pełne są małych osad, siół i warownych gospodarstw, które trudno znaleźć nawet na najdokładniejszych mapach. Ich mieszkańcy żyją z dala od intryg i problemów. Czasem jednak skupisko wiejskich chat potrafi kryć więcej niż się na pierwszy rzut oka wydaje...
02-01-2013 21:41 |
Szapf | Komentarze: 15
Cienie Podmroku to oparta o zasady edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons i rozgrywająca się w realiach świata Zapomnianych Krain obszerna przygoda przeznaczona dla grupy liczącej 4-5 osób. Przygotowana została z myślą o postaciach na 11. poziomie doświadczenia.
Gracze wcielą się w grupę zróżnicowan...
Grobowce łupieżców i rozbójników
Dzikie ostępy Faerunu pełne są śladów cywilizacji, które przez wieki upadały na skutek zewnętrznych i wewnętrznych zagrożeń. Niektóre na stałe zapisały się w annałach historii, po innych pozostały jedynie pojedyncze wzmianki i materialne pozostałości.
Jedną z najczęściej spotykanych odmian tych ost...
Przygoda dla postaci na 6-8 poziomie
12-12-2007 13:58 |
Renald | Komentarze: 17
W tej przygodzie przeznaczonej do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5 bohaterowie graczy, wraz z czarodziejem Suiravetem, podejmą się misji odszukania tajemniczego przedmiotu zwanego kluczem zakazanych tajemnic, tajemniczej rzeczy pozwalającej na wyrwanie się poza granice czasu i rzeczywistości...
Kapłani nie tylko natury
Północ Wybrzeża Mieczy słynie z dzikich ostępów skrywających tajemnice i sekrety dawnych imperiów. Plugawa magia, niebezpieczne potwory, przeklęte artefakty i zapomniana wiedza to tylko niektóre pamiątki pozostawione przez dawnych mieszkańców odległych rubieży Faerunu.
Bezkresne lasy, niedostępne g...
Krasnoludzka osada na dzikim pograniczu
12-09-2010 23:46 |
Nefarius | Komentarze: 6
Ostoja: Niestandardowe; Char PN; Limit 150sz; Zasoby 1100sz; Populacja 106, mieszana (tarczowe krasnoludy 95%, ludzie 4%, inni 1%).
Przedstawiciel władzy: Kapitan Bruno Granitowa Twarz, PN mężczyzna tarczowy krasnolud, Trp3/Wjk4/ZaG 3 Chauntei - najstarszy, doświadczony wojownik spośród wszystkich m...
Pająk w wersji deluxe!
Jako, że Pająk z Cormanthoru spotkał się z bardzo pozytywnym odzewem z waszej strony, postanowiliśmy porządnie dopracować kampanię i opublikować ją w postaci dokumentów w formacie PDF. Poniższe pliki, oprócz poprawionej i zmodyfikowanej wersji scenariuszy, zawierają wiele dodatków (jak nowe zaklęcia...
Gospoda jakich wiele...
Na pierwszy rzut oka gospoda "Pod wieczną przysięgą" to typowy zajazd, jakich setki można spotkać przy traktach przecinających południowy Faerun. Niewielki, jednopiętrowy budynek przywodzi na myśl budynki, wznoszone przez mieszkańców Ziem Centralnych, choć widać pewne elementy charakterystyczne dla...
Mroczny sekret obrońców cywilizacji
Północ Ziem Centralnych Faerunu usłana jest ruinami, zapomnianymi grobowcami i pamiątkami po marzeniach, które nigdy się nie spełniły. Wiele ras i narodów próbowało ujarzmić tę krainę, ale nie udało to się ani elfom z ich pradawną magią, ani niepokonanym armiom krasnoludów czy najwszechstronniejszym...
Kamienica pełna charakterów
Zamki, pałace, wieże czarodziejów, krasnoludzkie kopalnie, lochy, leśne siedliszcza i pograniczne forty to tylko niektóre z miejsc przyciągających awanturników poszukujących skarbów i chwały. Czasem jednak przygodę można odnaleźć w znacznie bardziej przyziemnych okolicznościach przyrody.
Taką właśn...
Niezapomniane przeżycia w Turmish!
"Rondell szlamu" to przygoda dla szóstopoziomowej drużyny, luźno osadzona w świecie Forgotten Realms. Wkomponowanie jej w dowolną kampanię nie powinno sprawiać większych kłopotów. Wykorzystałem zasady D&D w wersji 3.5. Konwencja: przaśne fantasy.
Akcja scenariusza koncentruje się wokół nietypowego...
Ciekawa lokacja w Zapomnianych Krainach
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w VII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
Smoczy Kieł
- Więc mówisz, że Smoczy Kieł to niebezpieczne miejsce? - zapytał Lithrian, stawiając kolejny kufel poznanemu przed zaledwie godziną milicjantowi z...
Zapomniane marzenie krasnoludzkiego królestwa
19-09-2010 23:57 |
Nefarius | Komentarze: 1
Srebrne Marchie są bardzo młodym tworem na tle historii Krain, lecz kwitnące w tym regionie osady, wioski i miasta nie są jedynymi wartymi uwagi miejscami na mapie. Różnorodnie ukształtowany teren, od wysokich szczytów górskich, po ogromne połacie lasów na równinach, kryje w sobie wiele, zapomnianyc...
Łowca piratów z Morza Wewnętrznego
Morze Spadających Gwiazd jest bez wątpienia jednym z najważniejszych akwenów środkowego Faerunu. Na jego wybrzeżach od tysięcy lat powstawały i upadały imperia, a po licznych szlakach handlowych kursowały statki wiozące drogocenne towary z najbardziej egzotycznych krain.
Oczywiście, bogactwa spoczy...
Spotkanie w karczmie
Artykuł ten wywalczył sobie zwycięstwo w X edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum .
Gra pozorów to uniwersalny, krótki scenariusz do systemu Dungeons & Dragons w wersji 3.5, przeznaczony do wykorzystania jako przerywnik pomiędzy dł...
Tajemniczy dom w sercu Wolnego Miasta
Wolne Miasto Greyhawk i należące do niego ziemie od wieków pozostawały sercem Flanaess. To tu podejmowano najważniejsze decyzje, które określały przyszłość państw i regionów. Rozrastająca się metropolia przyciągała także licznych przybyszy: magów, kupców, poszukiwaczy przygód, naukowców oraz zwykłyc...
Typowe zlecenie z etnicznymi kłopotami w tle
Zwykłe z pozoru zlecenie stawia BG w środku konfliktu.
Wstęp
Poniższy scenariusz jest przeznaczony dla 3-5 osobowej drużyny bohaterów na drugim poziomie doświadczenia, o charakterach dobrych lub neutralnych (choć i złe, ale skłonne do współpracy za pieniądze się nadadzą). Można go rozegrać w więks...
17-03-2003 00:00 |
| Komentarze: 46
Do syta napojeni miodem i winem
Jasnym szykiem wyrwali naprzód,
Razem siadali do misy.
Za ucztę w górskiej twierdzy mieli zginąć.
Zbyt wielu straciłem prawdziwych braci.
Trzystu mężów w złotych torkach,
Co szli na Catraechth,
Uszedł, o! Biada, tylko jeden.
Orszak Goddinów znad ostrogrzywych
Koni ba...
17-03-2003 00:00 |
| Komentarze: 45
Akt IV
Scena I – Poznajemy Las
Gracze powinni opuścić siedziby druidów przed świtem następnego dnia (wliczając w to czas snu). Sean zobowiąże się pojechać z nimi aż pod las i
poczekać tam na nich przez trzy dni. Cały czas przypomina bohaterom o pośpiechu. Fladrif nie ma już dużo czasu. Tyl...
Dzień Darmowych Gier Fabularnych 2014
Moczary Ysfell to rozbudowany opis niezwykłego bagniska, które niegdyś stanowiło centrum kultu jednego z książąt demonów a obecnie stanowi miejsce wielu niezwykłych wydarzeń oraz pole walki dla istot czczących dwa odmienne aspekty potężnego czarta.
Autorem artykułu jest Marek 'Planeto...
Scenariusz do D&D 3.5 dla czteroosobowej drużyny na 1. poziomie, w którym Bohaterowie Graczy poszukują pomnika bóstwa, by zyskać pomyślność na ścieżce poszukiwacza przygód.
Przygoda zacznie się w spokojnej okolicy, w parne, upalne dni lata w klimacie umiarkowanym. W&nbs...
Miejsce Czasu
Artykuł ten wywalczył sobie drugie miejsce w XII edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez Czytelników serwisu.
Nyligehem - Miejsce Czasu - stanowi składowisko i magazyn czasu całego multiwersum, czekającego na swój moment by upłynąć, a także miejsce ostatecznego...
Trefne klejnoty Władców Pyłu
Wśród Czcicieli Smoka Głębin i wszelakich poszukiwaczy zakazanej wiedzy od zarania dziejów krążą plotki o położonych w trzewiach Khybera miejscach pulsujących czarnoksięską energią, czekającą na śmiałków gotowych po nią sięgnąć. Wśród tych pogłosek nigdy nie brakuje legendy o Ogrodzie Xarisa –...
Spotkanie dla postaci na 7. poziomie
Opis spotkania:
Niniejsze spotkanie może zostać wprowadzone do dowolnej kampanii w jakimkolwiek świecie niepozbawionym psioniki. Zostało opracowana z myślą o postaciach będących mniej więcej na 7. poziomie. Od graczy nie wymaga się posiadania konkretnych zdolności, aczkolwiek niektóre z nich mogą z...
Śmierć jest nieodłącznym elementem egzystencji w dowolnym z uniwersów. Nic dziwnego, że w pełnych zła, przemocy i brutalności światach wyrosła wokół niej niewielka, ale istotna, gałąź gospodarki. Istnienie wielu różnych bóstw, magii i złych mocy sprawia, że zajmowanie się trupami jest znacznie cieka...
Chcąc pomóc staremu krasnoludowi, drużyna podejmuje się wyprawy do prastarej świątyni w celu odzyskania rodowej pamiątki.
Wstęp
Poniższa przygoda przeznaczona jest dla w miarę standardowej i w miarę pozytywnej grupy awanturników na poziomach 2-4 i w zależności od potęgi bohaterów m...
Historia tragicznej miłości z happy endem
24-03-2021 21:08 |
| Komentarze: 0
Opowieść o tragicznej miłości dwojga młodych ludzi należących do nienawidzących się rodów zna każdy. Scenariusz niniejszej przygody da graczom możliwość dopisania do niej szczęśliwego zakończenia. Przygoda została przygotowana z myślą 4-5 osobowej drużynie postaci na 9-10. poziomie doświadczenia.
W...
Praca z I Konkurs(ik)u Krótkiej Formy
Thamaran to dawne elfickie miasto, które zostało opuszczone i zniszczone w wyniku wydarzeń, o których pamiętają jedynie nieliczni. Upadkowi miasta towarzyszyło powstanie skupisk dzikiej magii o niejasnym pochodzeniu.
Thamaran otacza aura niesamowitości – z jakiegoś powodu efekty dzikiej magii...
Przygoda w pierwotnej wersji startowała w ogólnopolskim konkursie Quentin 2004. Komentarze Jury na jej temat możecie przeczytać tutaj.
Na początek.
Poniższy scenariusz przeznaczony jest dla trzech-czterech graczy na poziomach 7-9, grających w dowolnym świecie trzeciej edycji systemu Dungeons & Dr...
Siedziba rzeźbiarza.
1. Okolica – Okolica siedziby szalonego maga to nic więcej poza paroma niskimi drzewami, krzakami i kilkoma tonami skał. Na uwagę zasługuje uczęszczana droga, prowadząca z jednego miasta krainy do drugiego. Jest ona na tyle szeroka, by z przejazdem po niej dał sobie radę...
Magiczne więzienie
20-09-2008 23:36 |
Antara | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Poniżej znajduje się opis Sieciowiska - magicznego więzienia, w którym przechowuje się niebezpiecznych i niewygodnych...
Pierwsza przygoda do Spellslingera
W miasteczku Greyhorn dochodzi do serii makabrycznych morderstw. Strach mieszkańców potęguje fakt, że miejscowe władze są całkowicie bezradne. Wszystko wskazuje na to, że za zabójstwami stoi owiana ponurą sławą grupa, znana pod nazwą Kłów...
Czarne dłonie, krwawe kły to przygoda osadzona w realiach...
Jedyne takie miasto na Terytoriach
Wstęp
Spellslinger jest settingiem w unikatowym sposób łączącym klimaty westernu i fantasy. Ta praca wykorzystuje szczególnie ten drugi czynnik. Stosunkowo łatwo zapomnieć, że fantasy to nie tylko magiczny pocisk i rewolwer +2, ale też klimaty na pograniczu baśni i obecność niewyjaśnionych zjawisk,...
Drugi zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV
Wstęp
Starcie w Szarej Polanie jest przygodą dla drużyny na 3-4 poziomie. Opowiada o konflikcie pomiędzy społecznościami ludzi i elfów. Drużyna zostaje zmuszona do podjęcia decyzji, po której stronie się opowiedzieć. Może to być szczególnie interesujące, gdy w drużynie znajdują się zarówno ludzie j...
11715108812992626816057996232707251693284714317324772208012062486625286325581133517045221163326120317256132623110541056269412724322069223182117218256258873159122503113811391837265131564823623