» Dla Mistrzów Podziemi » Przedmioty

Przedmioty

Wszelkiego rodzaju magiczne i niemagiczne obiekty możliwe do wykorzystania w grze - czy to przez bohaterów graczy, czy też przez ich przeciwników. Spis większości magicznych przedmiotów opisanych na Polterze z odsyłaczami można znaleźć tutaj.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 48.

Topór chciwości

Nie wszystko złoto, co się świeci.

15-02-2003 00:00 | ercon | Komentarze: 80
Historia i wygląd: W podziemiach ciągnących się pod Wrotami Baldura, w miejscu przez niektórych zwanym Głębokimi Piwnicami, kilkakrotnie w ciągu dziesieciodnia odbywały się walki gladiatorow. Niezrównanym wśród nich był krasnolud - niejaki Khondar Skulldark, o którym chodziły słuchy, że miał w swej...

Pięści Waukeen

Twarda waluta...

15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...

Igła Yondalli

Coś, co każdy niziołek powinien mieć w swojej kuchni

20-08-2003 23:07 | Ranferiel | Komentarze: 37
Historia i wygląd: Garry Plunckett z Silverymoon był kupcem, podróżnikiem, a także zupełnie przypadkowym współ-wynalazcą pewnego dość nietypowego artefaktu. Nie wiadomo kiedy i w jakich okolicznościach ten wesoły i przedsiębiorczy halfling po raz pierwszy zjawił się w Cytadeli Adbar. Choć w sumie, a...

Nagolenniki wiatru

Marzenie każdego sprintera

28-12-2003 17:15 | Estel | Komentarze: 26
Historia: Jothun Blizarderth i Hillert’th Datrath, wyszkoleni przez tego samego mistrza, od zawsze rywalizowali ze sobą w sztukach magicznych. Z biegiem lat, już jako samodzielni, doświadczeni magowie, niezmiennie nie potrafili dojść do porozumienia kłócąc się o to, który z nich jest lepszy. Z...

Specjalne moce pancerzy i broni

14-02-2004 20:11 | | Komentarze: 51
Poniżej znajdują się opracowane dodatkowe magiczne właściwości pancerzy i broni, w które można "zaopatrzyć" ekwipunek przewijający się przez sesje. Obok nazwy każdej z nich znajduje się pseudonim jej autora. Informacje o aktualizacjach w tej kategorii będą ukazywały się na stronie głównej...

Shazzelim - Słaby artefakt

Zguba Grających na Harfach

27-02-2004 13:40 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 39
Historia: Shazzelim jest magicznym sejmitarem stworzonym przez zulkira Lauzorila (lub z jego rozkazu) tylko w jednym celu – zabijania jego zaprzysięgłych wrogów - Harfiarzy. Mędrzec Elminster z Cienistej Doliny po raz pierwszy spotkał się z tym ostrzem, gdy kapitan thayjskich armii imieniem Ah...

Laska Cieni i Ciemności - Słaby artefakt

Tylko dla cienistych

03-06-2004 18:44 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 11
Historia i wygląd: Ten artefakt został stworzony przez najwyższych kapłanów złej bogini Shar, ponad tysiąc lat temu i jest jednym z trzech powstałych egzemplarzy. Mówi się, że sama bogini pobłogosławiła swych wiernych podczas tworzenia tego przedmiotu. W procesie kreacji uczestniczyło też dwóch potę...

Fessel - Słaby artefakt

Nie miej przedmiotu magicznego od siebie mądrzejszego

04-06-2004 21:47 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 12
Historia: Magowie znani są ze swej mądrości, ale też i z głupoty zrodzonej z dążenia do potęgi. Jednym z takich głupców był Azruil, Czerwony Czarnoksiężnik z Thay, który przypłacił swoje żądze życiem. Azruil zapragnął mieć potężną broń, dzięki której mógłby wspiąć się na wyższy szczebel hierarchii...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Dar Yennekena

Charyzma nie zawsze jest zaletą...

11-11-2004 00:00 | | Komentarze: 36
Historia: Działo się to dawno temu - w czasach, gdy królowi Azounowi z Cormyru jeszcze nawet przez myśl nie przeszła jego poźniejsza krucjata przeciwko Tuiganom, zaś przodkowie obecnego kalifa Calimshanu - Rashida Djenispoola, dopiero mocno kombinowali, jak tu dojść do władzy. W rzeczonych czasach ż...

Babie zęby - Słaby artefakt

Uważaj na latające szczęki!

11-11-2004 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 39
Często zastanawiałem się co zrobić, by raz na zawsze przystopować zapędy graczy do bezmyślnego zbierania magicznych przedmiotów. Odpowiedź okazała się niezwykle prosta – stworzyłem przeklęty artefakt, który skutecznie uprzykrzał życie posługującym się nim herosom. Poniżej przedstawiam jego kró...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Pierścień Reriwen - Potężny artefakt

Szlachetna elfka (niemal) na zawołanie

04-01-2005 20:53 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 30
Wygląd i zachowanie: Ten potężny pierścień, wyglądający jak zwykła prosta obrączka ze złota lub srebra (zależnie od tego, którego kruszcu właściciel bardziej nie lubi) dla większości ludzi zostaje prostą biżuterią. Zidentyfikowanie jego mocy jest prawie niemożliwe, można to zrobić tylko za pomocą cz...

Kirath'a i Zivvrin - Słabe artefakty

Magiczne miecze w służbie Talosa

14-01-2005 18:24 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 18
Talos Władca Burz czasem w przypływie kaprysu obdarza swych czcicieli błogosławieństwem, by z jeszcze większą furią nieśli zniszczenie i chaos. W 1022 RD, kiedy to ponownie odradzała się organizacja Harfiarzy na dalekiej północy, na skutych lodem graniach Wielkiego Lodowca młody kapłan Talosa - Redr...

Cudowne świece - informacje ogólne

13-06-2005 20:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Cudowne świece: Do tej kategorii wliczają się cudowne przedmioty o postaci świecy i dość szczególnej formie działania. Ich cechy wspólne opisano poniżej – dotyczą one każdego spośród podanych dalej przedmiotów, chyba że w opisie zaznaczono inaczej. Wygląd: Każda wygląda nieco inaczej, ale wsz...

Opisy cudownych świec cz. 1

13-06-2005 20:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do z...

Opisy cudownych świec cz. 2

04-07-2005 13:51 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 5
Świeca urodzinowa: Takie świeczki występują w baśniach i opowieściach o prezentach składanych przez potężnych magów. Świeca ta działa inaczej niż zwykłe: również może płonąć przez godzinę, jednak pierwsza postać, która ją zdmuchnie, otrzyma jedno ograniczone życzenie (istnieją również potężniejsze Ś...

Oko Tyra - Potężny artefakt

20-07-2005 16:23 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 28
Historia i wygląd: Wokół reliktów związanych z bóstwami Torilu narosło już wiele legend i mitów. Mędrcy od wieków spierają się w kwestii losu tych legendarnych przedmiotów. Wśród mieszkańców Faerunu krążą legendy mówiące o potężnych artefaktach dzierżonych niegdyś przez Bogów, a niekiedy nawet będąc...

Święty pektorał - Słaby artefakt

Pomoc dla tych, którzy stają w świetle

23-11-2005 19:52 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 14
Historia: Historia powstania Świętego Pektorału ginie w mroku dziejów. Wiadomo, że został stworzony bardzo dawno temu. Wiadomo również, że nie był jedyny w swoim rodzaju, istnieją bowiem przekazy o całych zastępach kapłanów noszących go z dumą. Jednak to, co pozostaje tajemnicą, to kto lub co go stw...

Magiczne defekty - informacje ogólne

25-01-2006 18:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 1
Większość różnorodnych magicznych usprawnień, które przydawane są magicznym egzemplarzom oręża, ma za zadanie jedynie wspomagać walczących. Tylko nieliczne wiążą się z jakimikolwiek nieprzyjemnymi konsekwencjami czy wadami. Z kolei przeklęte przedmioty w większości prostszych przypadków nie zawieraj...

Magiczne defekty broni

25-01-2006 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Tabela 1-1: Magiczne defekty broni   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-09 01-05 01-03 Bliskość -1 10-18 06-10 ...

Magiczne defekty pancerzy

06-02-2006 16:40 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Tabela 1-1: Magiczne defekty pancerzy   Niewielki Znaczny Bardzo duży Defekt Modyfikacja ceny rynkowej* 01-15 01-10 01-05 Lśnienie -1 16-30 11-20 ...

Liber obsidio - Słaby artefakt

08-02-2006 12:48 | Michał 'Razzed' Walicki | Komentarze: 4
Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w I edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum.   Stary czarodziej wszedł do swojej biblioteki, wypowiedział słowo mocy rozpalające wszelkie pochodnie w pomieszczeniu i rozejrzał się. Obszerne reg...

Narkotyki w Krainach

Czyli coś "cięższego"

22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...

Niestandardowy oręż

23-06-2006 16:30 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 63
Każdy ma ochotę jakoś "spersonalizować" swoją postać do D&D. Jedną z metod jest dobranie niestandardowej broni, której pozazdrości jej każdy inny bohater. Podręczniki jednak nie zawsze zawierają to, co mamy ochotę wcisnąć w rękę naszemu herosowi. Właśnie dlatego stworzyliśmy dla was po...

Rękawice magicznego chwytu

Rękawice dla każdego zbrojnego

30-08-2006 02:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
Nareszcie! Tyle dni biegania i kręcenia się za własnym ogonem, ale wreszcie go miał - gnojek stał plecami do nich w ślepym zaułku, nie mając przy sobie nawet sztyletu. I pomyśleć, że taki chłystek sprawiał im tyle kłopotu. Sergam Enroun, jeden z najwyższych rangą thayskich rycerzy w enklawie w Krucz...

Cztery przykazania

Czyli od zera do bohatera...

11-09-2006 20:24 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35
Historia: Tero Wisemind od początku swojej nauki w prywatnej akademii magii w Waterdeep był kłopotliwym uczniem. Jego zdolności znacznie przewyższały talent innych adeptów, co często prowadziło do kłótni i niesnasek między nimi. Z czasem jednak nie to zaczęło najbardziej martwić rektora szkoły. Tym,...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...

Niestandardowy oręż do Spellslingera

05-01-2007 20:18 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 21
Spellslinger jest settingiem niezwykle inspirującym, zawierającym wiele ciekawych pomysłów i sugestii, przy tym jednak - z racji na znacznie ograniczoną objętość - pomija liczne istotne kwestie. Poniższe zestawienie stanowi zbiór propozycji dodatkowych broni do tego settingu, która z tego czy innego...

Magiczne konstrukcje Dorgana Eisenberga

Kolekcja przedmiotów magicznych

27-02-2007 02:22 | Łukasz 'TOR' Garczewski | Komentarze: 12
"O jego pracach naukowych było swego czasu głośno w Waterdeep, głównie za sprawą kilku przypadkowych eksplozji... Sprawca, zwany odtąd w mieście Wybuchowym Gnomem, zaszył się w niewielkim domku w jednej ze wsi niedaleko Waterdeep, gdzie kontynuuje swoje eksperymenty." Magiczne konstrukcje...
Mimir

Mimir

Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera

25-05-2007 21:43 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 7
Stoisz niepewnie na zabłoconej uliczce Klatki. Pod nogami walają ci się rozrzucone odpadki i brudna, błotnista maź, która z wodą ma chyba tyle wspólnego, że też jest - w przybliżeniu - płynna. Po brudnych, starych - a może zwyczajnie zaniedbanych - ścianach pną się gęsto czarne pędy ostrorośli, grub...

Planarne kompasy

Czyli niezbędnik obieżysfera

06-07-2007 21:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Na różnych światach Pierwszej Materialnej sprytniejsze trepy stosują niekiedy kompasy, które pomagają im utrzymać wybrany kierunek wędrówki. Na sferach nie ma z nich jednak zbyt wielkiego pożytku. Jak wskazać północ na nieskończonym planie? Jednak na niezliczonych planach nie ma rzeczy niemożliwych...

Księga poprawnych życzeń - Słaby artefakt

Czyli dżin spętany w książeczce

10-09-2007 16:56 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17
Historia: Pytasz panie, co to za cieniutka książeczka? Niechaj nie zwiedzie cię jej niezbyt imponująca objętość! Ten przedmiot to coś, za co umierali najpotężniejsi magowie i władcy. Naprawdę! Jak to, pytasz? To niezbyt długa historia i za marnego srebrnika opowiem ci ją, jeśli masz chwilkę czasu...

Magiczne przedmioty dla bogaczy

Czyli echa splendoru

03-10-2007 11:04 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Magiczne przedmioty i sama magia są domeną potężnych i niezwykłych istot – a wśród nich bogaczy. Możni często otaczają się zbytkiem, a cóż w fantastycznym świecie może stanowić lepszy jego przejaw, niż powszechność drogocennych magicznych drobiazgów? Większość magicznych obiektów opisywanych w...

Drenkron - magiczny narkotyk

Magiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba

31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4
Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora.   Wykorzy...

Zaklęte księgi czarów

Grimuary godne prawdziwego maga

21-12-2007 21:50 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Moc czarodzieja tkwi w jego zapiskach, zebranych w księdze czarów. Wystarczy go jej pozbawić, a wkrótce - nie mogąc przygotowywać nowych zaklęć - utraci dostęp do całej swej nadludzkiej potęgi. Nic dziwnego w tym, iż większość doświadczonych czarodziejów posiada liczne, dobrze zabezpieczone kopie sw...

Lista magicznych przedmiotów

Obdarzone nadzwyczajną mocą przedmioty i artefakty

18-02-2008 00:00 | | Komentarze: 0
Poniżej zaprezentowano listę specjalnych przedmiotów (od obiektów przeklętych po potężne artefakty) i dodatkowych zasad ich dotyczących (od usprawnień po defekty i klątwy). Uzupełniają one te znajdujące się w Przewodniku Mistrza Podziemi i innych suplementach do systemu D&D oraz innych gier opar...

Księga chaotycznej magii - Słaby artefakt

Grimuar przesiąknięty chaosem

01-04-2008 14:35 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 3
Księga chaotycznej magii - słaby artefakt: Mędrcy badający Plany mawiają, że nie ma dziwniejszego magicznego przedmiotu niż pewna niezwykła księga czarów. Zapiski tychże uczonych podają, że księga ta zawiera w sobie esencję najbardziej nieprzewidywalnego z Planów - chaotycznego Limbo. Snuje się przy...

Eliksiry Mellifleura - Słabe artefakty

Mikstury i olejki nieśmierci

02-04-2008 23:30 | | Komentarze: 23
Mellifleur cenił te magiczne eliksiry tak bardzo, że przechwalał się ich niezwykłymi właściwościami nawet wobec innych bóstw. Podobno to właśnie te przechwałki przyciągnęły uwagę większego bóstwa kradzieży, które ukradło mikstury i wrzuciło je do zmiennego portalu, w każdej sekundzie prowadzącego na...

Magiczne przedmioty - d20 Modern

04-07-2008 12:00 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 3
Jedną z wielu zalet d20 Modern, jako gry łączącej współczesność z wysokomagicznym fantasy, jest możliwość tworzenia nietypowych zaklętych przedmiotów. Choć w podręczniku podstawowym znajdziemy głównie ekwipunek gwarantujący premie do statystyk czy kopiujących działanie czarów, to już podręcznik Urba...