» Dla Mistrzów Podziemi » Potwory Potwory Potwory to nieodłączny element każdego RPG-a. Tak jest i z D&D. Poniżej prezentujemy zarówno bestie własnego pomysłu, jak i te, które zostały przez oficjalnych wydawców zaledwie lekko "muśnięte" w podręcznikach i książkach fabularnych. Dodaj artykuł Tytuł Autor Wyświetlono rezultaty 1-40 z 40. Sortuj wg: Data Tytuł Autor Polecenia Komentarze Abraxus (SW: 13) 05-12-2005 19:45 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 30 Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 16k10 + 30 (130 pw) Inicjatywa: -1 (-1 Zr) Szybkość: 9 m KP: 28 (-1 Zr, +20 naturalny, -1 rozmiar), dotykowy 8, nieprzygotowany 28 Bazowy atak/zwarcie: +12/+26 Ataki: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Pełny atak: bodzenie +22 wręcz (1k8 + 15) Obszar/zasięg: 3 m/1,5 m ... Antyteiści cz. IIPotwór: Szaleństwo Wulfraga i nowe czary 18-07-2013 00:27 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9 Szaleńswo Wulfraga (wielki przybysz, zły) Lewituje przed Tobą dziwne, ciemnogranatowe stworzenie. Oględnie przypomina ono głowę z wielkimi, baranimi rogami, okrągłą paszczą wypełnioną kłami i "karkiem" w kształcie suszonej figi. Na "czole" widać żłobienie, z którego wydobywa się... Antyteiści, cz. IVDodatek z potworami 07-02-2014 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0 To już ostatnia, czwarta część cyklu opisującego organizację Antyteistów. Składa się na nią bestiariusz opisujący potwory, które zamieszkują Gniazdo Wyroju – półplan utworzony za pomocą zbiorowej medytacji wszystkich członków tego stowarzyszenia i magicznej ingerencji kilku demonów ze Sfe... Beholderowate, Złe oko (SW: 5) 30-01-2006 14:22 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 35 Średnie wynaturzenie Kości Wytrzymałości: 5k8 +5 (34 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 3 m, wspinaczka 6 m, latanie 9 m (dobra) KP: 17 (+3 Zr, +4 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 14 Bazowy atak/zwarcie: +3/+4 Ataki: macka +4 wręcz (1k4+1 i paraliż), ugryzienie... Brzytwotrawa (SW: -)Małe lub Średnie Zagrożenie* Roślinne 07-09-2003 14:07 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 69 Nie wszystkie rośliny nieinteligentne są z natury neutralne. Bywają też niestety takie, których skażenie złem zaowocowało nieodwracalna przemianą. Jedną z takich hybryd jest właśnie brzytwotrawa, rosnąca w miejscach, gdzie skupienie energii negatywnej jest na tyle niskie, że rośliny są w stanie ją p... Czarny amorek (SW 3 lub 7)Miłość nie zawsze jest piękna 21-05-2008 17:15 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 17 Baśnie pełne są historii o miłości, potężnej więzi łączącej parę istot, która pomaga im przezwyciężyć wszelkie przeciwności losu, a czasem nawet śmierć. Nie brakuje jednak przypadków, w których destrukcyjne uczucie przydaje światu jedynie cierpień. Dlaczego okrutny los każe bohaterom zakochiwać się... Drenkron - magiczny narkotykMagiczny narkotyk, półplan i epicki potwór albo Co Wam się podoba 31-10-2007 20:52 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 4 Pierwotna wersja tego tekstu ukazała się na łamach serwisu dnd.pl. Prezentowany poniżej artykuł została powtórnie zredagowany oraz wzbogacony o szczegółowe opisy mechaniczne (dostosowane do zasad wersji 3.5 systemu) przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowany za zgodą autora. Wykorzy... Dymiak (SW: 12) (3 ed.) 21-03-2005 17:41 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 36 Duży żywiołak (powietrza) Kości Wytrzymałości: 10k8 + 10 (63 pw) Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 6 m, latanie 15 m (doskonała) KP: 21 (-1 rozmiar, +4 zręczność, +5 odbicie, +3 naturalny) Ataki: pochłonięcie +15 Obrażenia: pochłonięcie 5k6 plus zatrucie, przejście 3k6 Front... Eberron: Piętnik [ed 3.5, SW 1] 28-09-2013 21:06 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0 Na Eberron nastały ostatnio dziwne czasy dla Znamienitych. Piętna zaczęły coraz częściej pojawiać się wśród ludów Khorvaire, a do tego rozeszły się wstrząsające pogłoski – niektórzy Napiętnowani ozdrowieli, przeklęte znaki zniknęły z ich ciał! Trudno smucić się tym faktem, ale czy nie oznacza... Genasi pozytywnej energii (SW: 1)Planokrwisty przepełniony Pozytywną Energią 15-12-2006 17:42 | | Komentarze: 20 Positai, 1. poziomowy zbrojny Rozmiar/Typ: Średni Humanoid (Pozaplanarny, Pozytywny) Kość Wytrzymałości: 1k8+3 (7 pw) Inicjatywa: +5 Szybkość: 9 m Klasa Pancerza: 16 (+1 Zr, +4 koszulka kolcza, +1 tarcza), dotyk 11, nieprzygotowany 15 Bazowy Atak/Zwarcie: +1/+3 Atak: Długi miecz +3 wręcz (1k8+2/... Golem żywej stali, Zbrojmistrz (SW: 10) 16-08-2006 18:35 | Sławomir 'Thornis Kyrgee' Moriak | Komentarze: 23 Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 20 (85 pw) Inicjatywa: +1 (+1 Zr) Szybkość: 6 m KP: 25 (+1 Zr, +14 naturalny), dotykowy 11, nieprzygotow... Gremliny [4E]Kłujkolce, mackomagowie i nie tylko 20-10-2010 22:31 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 7 Małe, zielone, brzydkie, kochające alchemię i szalone – takie w największym skrócie są gremliny. Ten zamieszkujący jaskinie i ruiny lud cieszy się złą sławą okrutników i spiskowców, czerpiących przyjemność ze szkodzenia ludziom i ich sojusznikom. Tak naprawdę, krzywdzenie innych nie jest dla g... Grimoire (SW: 6 lub 8)Żarłoczne książeczki 17-10-2007 22:03 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 10 Grimoire to niezwykle niebezpieczne istoty, które bardzo często są mylone z mimikami, pomimo iż nie mają z nimi nic wspólnego. Z wyglądu przypominają zwykłe księgi czarów, zaś ich ofiary przeważnie zdają sobie sprawę z pomyłki dopiero wtedy, gdy zaczynają analizować tekst "księgi". Zawartość wolumi... Guandaron (SW: 15) 06-06-2012 12:47 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 9 Guandaron Olbrzymia magiczna bestia (wodna) Kości Wytrzymałości: 13k10+65 (136 pw) Inicjatywa: +4 (+4 Doskonalsza inicjatywa); na lądzie +2 (-2 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa) Szybkość: 12 m, pływanie 30 m KP: 31 (-4 rozmiar, +25 naturalny); na lądzie 29 (-4 rozmiar, -2 Zr, +25 naturalny) Ataki: ogon... Hippolder (SW 4) [PDF]Koniowaty kuzynek beholderów 14-11-2007 19:39 | | Komentarze: 10 Nowe wyzwanie dla Twoich graczy! Poznaj hippoldera - przerażającą bestię z piekła rodem, która zwodzi podróżników swoim całkiem niepozornym wyglądem. Sprawdź, czy Twoi gracze dadzą się nabrać na sztuczki szalonego pasterza i czy zdołają rozwiązać tajemnicę okrutnych morderstw. W nagrodę za ich dzia... Horrendum (SW: -)Średnie zagrożenie*-przybysz 25-09-2006 14:11 | Cohen | Komentarze: 14 *Typ "zagrożenie" zaczerpnięty z cyklu Creature Collection, wydanego przez Sword & Sorcery Studios. Artykuł ten został wyróżniony w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Drzwi do pokoju otworzyły się. Wszedł do niego starszy męż... Hypnotnik (SW: 3) (3 ed.) 22-08-2003 11:26 | Ranferiel | Komentarze: 72 Wszystko to, co Widzę, wiem – Snem jest tylko... We śnie snem. Edgar Allan Poe Średni humanoid Kość Wytrzymałości: 4k8+4 (30 pw) Inicjatywa: +5 (Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 11 (+1 Zr) Ataki: w zależności od broni i poziomu hypnotnika. Obrażenia: w zależności od broni i poziomu... Imp chaosu (SW: 2)Planarny psotnik 23-11-2011 20:20 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4 Imp chaosu Malutki przybysz (chaotyczny, pozaplanarny) Kości Wytrzymałości: 3k8 (13 pw) Inicjatywa: +7 (+4 Doskonalsza inicjatywa, +3 zr) Szybkość: 6 m, latanie 12 m (doskonała) Klasa pancerza: 18 (+3 naturalny, +2 rozmiar, +3 zręczność), dotyk 15, nieprzygotowany 15 Bazowy atak/zwarcie: +3/-6 Atak... Midnight: Kosiarz (SW 10) 27-07-2009 13:59 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 16 Wstęp Bohaterowie w Midnight muszą nauczyć się kochać noc, ponieważ często to ona będzie scenerią, w jakiej przyjdzie im walczyć o swoje ideały. Płaszcz ciemności chroni ich przed wzrokiem ludzkich sługusów Izradora, a ulice miast pustoszeją, gdy zwykli mieszkańcy zamykają się na cztery spusty, mod... Minogon (SW: 8) 07-08-2006 15:37 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 36 Duży konstrukt Kości Wytrzymałości: 10k10 + 33 (98 pw) Inicjatywa: +0 Szybkość: 9 m KP: 25 (-1 rozmiar, +16 naturalny), dotykowy 9, nieprzygotowany 25 Bazowy atak/zwarcie: +7/+17 Ataki: wielki topór +13 wręcz (3k6+9), lub walnięcie +12 (2k8+6) Pełny atak: wielki topór +13/+8 wręcz (3k6+9), lub 2 wa... Monstrone (SW: 11) [PDF]Duch Dzikości 17-10-2008 20:09 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9 (...) Nagle przed wami pojawia się niematerialna istota przypominająca wilkołaka o czerwonym futrze. Choć jego ciało imponuje potężnymi mięśniami i stalowymi pazurami, o wiele większe zaniepokojenie budzi jego twarz. Wygląda niczym pysk wilka – wściekłego i żądnego mordu wilka. Dopiero po chwi... Nihiltar (SW: 6)Złodziej magii 23-11-2007 19:52 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 8 Nihiltar Mały żywiołak (powietrza) Kostka wytrzymałości: 12k8+12 (80 pw) Inicjatywa: +11 Szybkość: latanie 12 m (doskonała) KP: 18 (+1 rozmiar, +7 Zręczność), dotyk 18, nieprzygotowany 11 Bazowy atak/zwarcie: +9/+5 Atak: Walnięcie +9 wręcz (1k4 i duszenie) Całkowity atak: 2 walnięcie +9 wręcz... Oślizg (SW: 2)Ni to ważka, ni to wąż 30-05-2008 23:30 | Kamil 'Breeg' Sabasiński | Komentarze: 8 Oślizg Średnia magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 4k10+4 (26 pw) Szybkość: 6 m (4 pola) i 12 m latanie (przeciętna) Inicjatywa: +3 Klasa Pancerza: 17 (dotyk 13, nieprzygotowany 14); ( +3 Zr, + 4 naturalny) Bazowy atak/zwarcie: +4/+5 Atak: +5 wręcz (ugryzienie, 1k6+1 plus namierzone rozproszenie m... Papierowy golem (SW 2) [PDF]Coś więcej niż origami 07-01-2009 15:54 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 17 Papierowe golemy są znacznie słabsze od swoich cielesnych i glinianych (nie wspominając już o żelaznych) odpowiedników. Co jednak za tym idzie, są również znacznie prostsze do skonstruowania – nie wymagają potężnych zaklęć ani spędzania długiego czasu w laboratorium. Wykorzystywane są głównie... Pochmurnik (SW: 1 - 5) [PDF]Ptasi zwiastun złej pogody 31-12-2011 18:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0 Pochmurniki to przeznaczone do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons magiczne ptaki posiadające zdolność wpływania na pogodę. Obdarzone są również inteligencją, która pozwala im porozumiewać się z rasami zamieszkującymi powierzchnię. Niektóre służą nawet jako wysłannicy bóstw burzy takich jak Talos... Pocztówka z D&D: RdzewiaczeTeraz żadna zbroja nie jest bezpieczna... 26-01-2011 16:57 | Jan 'Wędrowycz' Jęcz | Komentarze: 8 Bestie te tworzone były z myślą o heroicznym fantasy, gdzie stanowią wyzwanie dla zakutych w pełne zbroje wojowników. Gdy drużyna natrafi na rdzewiacza, automatycznie wzrasta wartość postaci władających magią, łuczników – groty strzał rdzewieją dopiero po wbiciu się w ciało potwora – ora... Pomurnik (SW: 5) 04-06-2007 20:04 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 27 Średni śluz Kostka Wytrzymałości: 6k10+24 (57 pw) Inicjatywa: +6 Szybkość: 6 metrów (4 pola), wspinanie 6 metrów (4 pola) Klasa Pancerza: 12(+2 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 10 Bazowy atak/zwarcie: +4/+4 Atak: walnięcie +8 wręcz (1k6+4 plus 1k4 kwas) Całkowity atak: 2 walnięcie +8 wręcz (1k6... Postrach (3.5, SW 8)Strach bywa śmiertelny 05-01-2019 13:50 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 1 Postrach to na wpół materialny demon żywiący się przerażeniem. Spędził wieki na antycznych rytuałach, które miały wpleść strach w samą esencję jego istnienia i sprawił dzięki temu, że jego imię – nie Postrach, ale niewymawialne demoniczne miano – budzi nieskończoną grozę. Ten, kto pozna... Pożeracz wrzasku (SW: 6)Od wina wolą śpiew 31-05-2006 19:08 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 13 Artykuł ten zajął pierwsze miejsce w II edycji Konkurs(ik)u - konkursu na najlepszą pracę tematyczną nadesłaną przez użytkowników naszego forum. Średni humanoid-potwór Kości Wytrzymałości: 6k8 (33 pw) Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 15 (+1 Zr, +2 skórznia, +2 d... Próżnica (ed 3.5, SW 2-5)Fae chciwa ludzkiej uwagi 14-05-2014 21:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0 Można dostać pomieszania zmysłów, gdy próbuje się coś uczynić, za przewodnika mając klechdy i bajania. Dla każdego morału z jakiejś baśni można znaleźć dwie opowieści, które zupełnie się z nim nie zgadzają. Najwięcej problemów jest wtedy, kiedy trzeba coś zrobić z obcym. Ugościć? Wygn... Spellslinger: Dzieci równin (SW 3)Inteligentne bizony - magiczne bestie z Terytoriów 11-04-2008 16:03 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 6 Dziecię równin Duża magiczna bestia Kostka Wytrzymałości: 6k10+18 (51 pw) Inicjatywa: +1 Szybkość: 15 m (10 pól), patrz zdolność Bieg natury Klasa Pancerza: 13 (-1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+16 Atak: bodnięcie +11 wręcz (1k8+9) Całkowity atak: bodnię... Strach na ludziGroza z pola kukurydzy 29-10-2014 23:41 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 1 Kiedy nekromanta chce wywołać grozę w ludzkich sercach, nie musi tworzyć armii szkieletów i zombie. Jeśli jest cierpliwy, posłuży się subtelniejszym sposobem – stworzy sługę, którego sam widok wzbudzi w jego ofiarach przerażenie. Strach na ludzi przyjmuje rozkazy, nie uczyni nic bez polecenia... Syn Eberron 03-12-2013 09:49 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4 Wśród przepastnych dżungli Xen’drik znaleźć można setki cudów i tajemnic. Jednym z nich jest pięciogłowy idiota, któremu przywidziało się, że jest bogiem – i, rzecz dziwna, radzi sobie z bogowaniem całkiem dobrze. Syn Eberron jest owocem gwałtu mosiężnego smoka Xilelixa na hydrze, spłod... Szablony i demonyRozszerzenie znanej demonologii D&D 10-12-2013 15:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 0 Znajdujesz starą, zakurzoną księgę o szarej okładce. Po wstępnych oględzinach i rozszyfrowaniu niezbyt dobrze znanego przez ciebie dialektu stwierdzasz, że to bestiariusz. Wieczór upływa ci na czytaniu o wielu stworach, jakich udało ci się już zabić. Gdy niemal masz ochotę odłożyć książkę, natrafias... Śniegowy golem - potwór (SW: 10)Strzeż się bałwanka... 25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22 Duży konstrukt Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw) Inicjatywa: -2 (Zr) KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny) Szybkość: 4,5 m Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi... Święty Mikołaj - szablonNie chciałbyś nim zostać... 25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41 Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g... Ullythis de Lioncourt 10-10-2013 17:36 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 19 Zacni słuchacze, wyobraźcie sobie łupieżcę umysłów. Bardzo dokładnie – pomarszczona, nadgniła, fioletowa skóra, twarz w kształcie ośmiornicy z czterema pełnymi ssawek i ociekającymi śluzem mackami, oczy bez źrenic patrzące wzrokiem przywykłym do łamania woli i wydawania rozkazów. Wyobraż... Urgath (SW: 3) (3 ed.) 08-05-2005 19:41 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 35 Duża bestia Kości Wytrzymałości: 4k10+8 (36 pw) Inicjatywa: +4 (Zr) Szybkość: 12 m, wspinanie 12 m KP: 15 (-1 rozmiar, +4 Zr, +2 naturalny) Ataki: 2 szpony +7 wręcz Obrażenia: szpony 1k6+5 Front/Zasięg: 1,5 m na 1,5 m/3 m Specjalne ataki: oszałamiający cios, naskok Specjalne cechy: węch Rzuty obronn... Zamiennik (szablon) 15-02-2012 13:14 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 8 Cóż może być gorszego od doppelgangera, zdolnego przybrać czyjąś postać i skraść mu życie? Odpowiedź jest prosta – zmiennokształtny, który w dodatku nadaje ofierze swą własną, ohydną i znienawidzoną postać. Takim właśnie stworzeniem jest zamiennik, istota zdolna wymieniać się wyglądem. Nie jes... Zmiennik (SW: 3*)Nie tylko kobieta zmienną jest 16-10-2006 19:47 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 10 Średnie wynaturzenie (zmiennokształtne) Kości Wytrzymałości: 8k8 + 8 (44 pw) Inicjatywa: +7 (+3 Zr, +4 Poprawiona inicjatywa) Szybkość: 9 m KP: 16 (+3 Zr, +3 naturalny), dotykowy 13, nieprzygotowany 13 Bazowy atak/zwarcie: +6/+8 Ataki: walnięcie +8 wręcz (1k6 + 2) Pełny atak: 2 walnięcia +8 wręcz (1... 992258012628711871033163531344391425985787563262223713171244771380768361019237202013112361851913915165671928323844226051043430777198726851159782747126141261441195994260001212240247180