» Dla Mistrzów Podziemi » Przedmioty » Opisy cudownych świec cz. 1

Opisy cudownych świec cz. 1

Świeca blasku: Tego rodzaju świeca nie musi być zapalana w zwykły sposób. Zamiast tego trzymając ją w ręce wystarczy wypowiedzieć słowo rozkazu, by wywołać efekt analogiczny do efektu zaklęcia światło. Inne słowo rozkazu pozwala ją zgasić. Jeśli jednak powtórzone zostanie to hasło, które służy do zapalania jej, nastąpi jasny rozbłysk o promieniu 18 m, odpowiadający efektowi zaklęcia światło dnia. Poza tym świeca może zostać zapalona normalnie (akcja standardowa) - wówczas następuje rozbłysk, który w promieniu normalnego światła zadaje wszystkim istotom (za wyjątkiem trzymającego świecę) 5k6 obrażeń (dwukrotnie więcej nieumarłym). Na skutek rozbłysku zanika jednocześnie 1/4 pierwotnej długości świecy (czyli 15 minut). Po wykorzystaniu pełni limitu (zwykle jest to maks. do 4 wykorzystań), świeca zostaje ostatecznie zużyta i nie można dłużej z niej korzystać.
Słabe wywoływanie; PC 7; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, światło, światło dnia, piekące światło; cena 3505 sz.

Świeca fałszywych aur: Ta przeklęta świeca wydaje się być (i za taką podaje ją czar identyfikacja) Świeczką magii, jednak w jej działanie jest zgoła odmienne. Ukrywa ona i tłumi aury wszystkich magicznych przedmiotów w obszarze swego światła, które nie są w danej chwili wykorzystywane (co dotyczy również tych uruchamianych przez użycie czy noszenie) i nadaje takowe aury przypadkowym obiektom niemagicznym. Świeca fałszywych aur oszukuje nawet wykrycie magii, choć nie potężniejsze efekty i zaklęcia. Analiza dweomeru może odkryć jej przeklętą naturę.
Słaba iluzja; PC 9; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, nałożenie klątwy, wykrycie magii, magiczna aura, niewykrywalna aura; cena 2890 sz.

Świeca ochrony: Tego rodzaju świece uniemożliwiają istotom danego typu, podtypu lub o określonym charakterze wejście na obszar światła generowanego przez świecę, jeśli posiadają 5 lub mniej KW. Dla potężniejszych istot świeca ta nie stanowi żadnej realnej przeszkody, choć mogą one odczuwać pewien dyskomfort podczas przebywania na oświetlanym obszarze. Jeśli w obszar światła świecy wejdzie stworzenie, przed którą miała ona chronić, ale posiadające 10 lub więcej KW, Świeca ochrony natychmiast gaśnie.
Słabe odrzucanie; PC 11; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, magiczny krąg przeciw dobru, złu, prawu, chaosowi, odegnanie; cena 5165 sz.

Świeca mroku: Gdy zapalona, świeca ta nie zapewnia światła. Zamiast tego jej płomień przybiera czarną barwę, roztaczając wokół, w normalnym promieniu światła świeczki, cień. Przygasza i zaciemnia on wszelkie naturalne źródła światła, podobnie jak zaklęcia światła z poziomów 1. i 0., znosi się (nie ma wpływu) z zaklęciami 2. poziomu, a jest rozpraszany (świeca gaśnie) przez czary 3. i wyższych poziomów. Ciemność można przejrzeć zwyczajnym widzeniem w ciemności jak i odpowiednimi czarami, jak choćby widzeniem prawdy. Postać trzymająca świecę widzi w promieniu zaciemnienia normalnie (tak, jakby świeca zapewniała jej normalne oświetlenie), otrzymuje również premię +2 z okoliczności do testów Ukrywania się.
Słabe wywoływnie; PC 5; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, ciemność; cena rynkowa: 2675 sz.

Świeczka magii: Tego typu świece często zdobią magiczne runy i symbole, a podczas ich produkcji wykorzystywane są różnorakie tajemne olejki i mikstury. Ich płomień jest zwykle rozmigotany i wielobarwny. Staje się on jaśniejszy i nabiera żywszych, bardziej różnorodnych kolorów, gdy znajduje się w silnym polu magicznym (np. w obszarze wzmocnionej magii lub działania zaklęcia) - podwaja wtedy ona swój promień światła. Wszystkie magiczne przedmioty, które znajdują się w obrębie światła tej świecy, zaczynają świecić - otacza je barwna poświata podobna do tej, jaką wydziela Świeczka magii. Efekt ten działa niczym wykrycie magii.
Słabe poznanie; PC 3; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, wykrycie magii, tańczące światła; cena 1845 sz.

Świeca umarłych: Tego rodzaju świece bywają proste, podobne do gromnic, a także bogato zdobione - czarne, wykonane ze szczególnych (i często paskudnych) składników, tak jak te stosowane przez niektórych czarnoksiężników. Niezależnie od tego, zapewniają bardzo słabe - o promieniu ledwie 1,5 m - światło. Co ważne, ich płomyki są wątłe i chłodne - nie dają ciepła, a ich "światło" nie jest widzialne bez pomocy magii - nie rozświetlają więc ciemności, pozostając jedynie odrobinę jaśniejszym punktem w mroku. Inaczej ma się to w przypadku planu eterycznego - z jego "perspektywy" płomień wydaje się wyjątkowo wyraźny, czarny i zwijający wokół siebie mglistą materię planu. Światło tej świecy pozwala widzieć (jednak niekoniecznie oddziaływać na nie) wszystkie znajdujące się w jego obszarze istoty i przedmioty eteryczne, bezcielesne oraz niewidzialne.
Słabe poznanie; PC 15; Stworzenie cudownego przedmiotu, Wydłużenie czaru, eteryczny spacer, widzenie prawdy lub Świeczka umarłego; cena 7075 sz.




Czytaj również

Czyli echa splendoru
Czyli niezbędnik obieżysfera
Mimir
Studnia Wiedzy, Gadająca Czaszka albo przekleństwo obieżysfera

Komentarze


~tomsfingolfin

Użytkownik niezarejestrowany
    yhm
Ocena:
0
Bardzo ciekawe urozmaicenie w grze, popieram....
13-06-2005 21:54
~Lekter

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mi się podoba,ani nie za mocne ,ani nie za słabe,a napewno ciekawe.

Umieszcze na sesji

Good JOb
13-06-2005 22:00
Wojnar
   
Ocena:
0
Świetna jest zwłaszcza ta świeca umarłych - bardzo dobrzetzyma klimat. Taka gromnica ktora nie swieci i pozwala dostrzegac eteryczne postacie - badzo przydatna. Reszta też jest fajna (światła, magii). Ogólnie pomysł mi sie podoba i rzeczywiscie te świeczki nie sa przepakowane. Brawo, brawo :D:D
14-06-2005 13:44
~Slayer Jebacz

Użytkownik niezarejestrowany
    Full Wypas
Ocena:
0
Według mnie genialne. Nareszcie magiczne przedmioty nie będące bronią/zbroją/biżuterią/ubrankiem. Ciekawie pomyslane i zrobione, muszę wykorzystać w jakiejś sesji.
16-06-2005 22:32
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ot bardzo dobre, przyda się często!
19-08-2005 15:49
~Quigon

Użytkownik niezarejestrowany
    Świecuszki :D :P
Ocena:
0
Bardzo przydatne urozmaicą każdą sesje. Podobra mi się szczególnie świeca blasku. Tania, a naprawdę przydatna. :D
27-12-2005 17:07
~Radullus

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Bardzo dobre! Szczegolnie swieca blasku. Jedna moze uratowac poczatkujaca druzyne z niezlych tarapatow:)
13-02-2006 21:01

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.