Wyświetlono rezultaty 1-17 z 17.
Część II: modyfikacje i warianty
W pierwszej części niniejszego artykułu poddaliśmy bezmyślnych nieumarłych - szkielety i zombie - wnikliwej analizie, zwracając uwagę na ich proces tworzenia i możliwe zastosowania. Tym razem skupimy się na możliwościach, jakie dają rozmaite modyfikacje podręcznikowych ożywieńców. Poniżej zaproponow...
Potęga przyjaźni
Niemal w każdym świecie i każdej krainie znane są legendy o przyjaźniach tak wielkich, że nie mieszczą się one w głowie dzisiejszym, w przeważającej mierze do bólu egoistycznym ludziom. Legendy te często kończą się heroiczną śmiercią jednego z bohaterów, który wolał śmierć od obserwowania udręki swo...
Panaceum na brak komórek zaklęć
Twoja postać zbyt szybko wyczerpuje wszystkie komórki czarów? Ta mikstura pomoże w rozwiązaniu tego problemu.
Eliksir czarów
Po wypiciu tego magicznego wywaru postać odzyskuje jedną komórkę czarów, maksymalnie poziomu odpowiadającego poziomowi mikstury. Jeżeli postać wypije eliksir wyższego poziom...
Metoda na to, by oszaleć
Obłęd - szaleństwo, choroba umysłowa, przyrodzona lub nabyta. U jego podstaw może tkwić wiele zjawisk i rozmaitych przyczyn - magia, klątwa, wiedza nieprzeznaczona dla śmiertelników, objawienie, kontakt z plugawymi artefaktami, ale także traumatyczne przeżycia, silny wstrząs, przemęczenie i zbytnie...
Czyli jak skłonić kostki, by pokazywały tylko dobre wyniki
Podczas sesji może się zdarzyć, że Mistrz Podziemi będzie miał problem z przyznaniem Punktów Doświadczenia. Zasady Dungeons & Dragons nagradzają nimi graczy głównie za pokonywanie potworów, podczas gdy inne możliwe aspekty gry (takie jak odgrywanie postaci, rozwiązywanie zagadek, wykonywanie zadań i...
Zmieniamy oblicze Klasy Pancerza... i nie tylko!
Mechanikę D&D w podstawowej formie ciężko jest odnosić do rzeczywistości. Bo jak to w końcu jest? Test ataku, porównanie z Klasą Pancerza i - jeśli wynik będzie jej równy lub wyższy - test na obrażenia. Wszystko niby jest w porządku, ale czy aby na pewno? A jeśli postać chybi, powiedzmy, dwoma "oczk...
Magia chwili
Wiele legend mówi o artefaktach, których magiczna potęga przepełniła je w chwili, gdy z ich pomocą dokonany został jakiś niezwykle bohaterski czyn. Takie wydarzenia są oczywiście cudami, a więc czymś, czego nie da się wywołać ani przewidzieć, ale uczą one bardzo istotnej rzeczy: ważne momenty mają s...
Spowolnienie i przyspieszenie regeneracji zaklęć
Niniejszy tekst przedstawia alternatywne zasady zmieniające tempo regeneracji komórek czarów.
Podręcznik Gracza jako generalną zasadę wskazuje, że wszystkie wykorzystane komórki czarów zostają zregenerowane po zakończeniu długiego odpoczynku.
Z kolei w Podręczniku Mistrza Podziemi można...
Modern - kawał pysznego mięcha dla wszystkich fanów d20
Wprowadzenie
Świat rzeczywisty inspiruje twórców RPGów od samego początku. W settingach do Dungeons & Dragons znajdziemy liczne odwołania do prawdziwej historii. Nie tylko średniowiecze, ale również starożytność czy renesans są kopalnią pomysłów, na kanwie których poprowadzić można setki udanych se...
...i innych BN-ach, którzy nie szukają przygód
30-07-2007 13:19 |
| Komentarze: 18
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego z jego prywatnej strony. Ukazało się ono pierwotnie w serwisie dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora.
Przyszedł...
W zasadach często przejawia się heroizm systemu. Najlepszym tego przykładem są upadki z dużej wysokości. Jeśli ktoś spada z wysokości nawet kilku metrów, może na tym poważnie ucierpieć - np. połamać sobie jakąś kość, skręcić kostkę czy nawet, przy wyjątkowym pechu, kark. Zmianie tego stanu rzeczy sł...
Nie tylko miecze służą do walki
Życie bohatera jest niemal ciągłą walką. Jego egzystencję wypełnia błysk broni, tryskająca krew i huk metalu uderzającego o metal. Niektórzy wolą jednak inne starcia, w czasie których bronią jest coś nienamacalnego, a jednocześnie niezwykle potężnego, z pozoru niegroźnego, choć mogącego ranić z równ...
Czyli jeszcze trochę pikanterii do ostrego dania
Akcje specjalne w walce na słowa
Akcje specjalne w walce na słowa dzielą się na dwie kategorie - wybiegi, będące rozmaitymi, jednorazowymi działaniami, mającymi na różne sposoby zapewnić postaci chwilową przewagę w dyskusji, oraz postawy, obrazujące podejście postaci do słów adwersarza i jej własn...
Alternatywa dla sytemu charakterów w d20
Nie ujmując niczego geniuszowi Gary’ego Gygaxa, trzeba powiedzieć, że przyjęty przez niego w Dungeons & Dragons system charakterów nie zawsze pomaga w odgrywaniu postaci. Da się go interpretować na tak różne sposoby, że wizja neutralnego dobrego bohatera u jednej osoby może być zupełnie odmien...
Modyfikacje umiejętności do D&D 3.5
Prostsza finta
W tym wariancie ofiara finty nie dolicza bazowej premii do ataku do swojego rzutu. Jeżeli różnica między jej bazową premią do ataku a bazową premią do ataku stosującego fintę jest dodatnia, wtedy ofiara dolicza tę różnicę do testu.
Komentarz
Wariant ten wzmacnia – w ocenie je...
Nie lekceważ potęgi wiary!
Magia objawiona pochodzi od boga, bóstw, duchów albo natury czy też, uogólniając, od siły wiary. Wiara, jak wiadomo, może góry przenosić. Jest czymś rzadkim, ale i niezbędnym. Ktoś kto posiada naprawdę silną wiarę może dokonywać prawdziwych cudów. Z drugiej strony ten, kto wiary się wyprze, albo też...
Pozytywny poziom: Niektóre potężne przedmioty lub zaklęcia posiadają zdolność nadawania dodatkowych poziomów ponad zwyczajową wartość u danej istoty. Często wykorzystywane są w tym celu plugawe komponenty i obrzędy, takie jak pożeranie dusz albo pochłanianie mocy życiowych i magicznych innych stworz...
17273142153148871031613612642842531511158021117672627842997025429276096720967