» O D&D i d20

O D&D i d20

Działy:
» Podstawy gry
» Pozostałe materiały
» Licencja Otwartej Gry
» Humor
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 60.

1. Pytania ogólne

04-08-2006 15:51 | | Komentarze: 9
1.1. Co to jest d20? d20 to mechanika (zestaw reguł i zasad), w oparciu o którą toczy się gra w D&D. Nazwa pochodzi od kości (ang. dice) 20-ściennej, której najczęściej używa się w tej mechanice. Pytania i odpowiedzi dotyczące mechaniki znajdują się w części FAQ zatytuowanej Mechanika. 1.2...

2. Mechanika

04-08-2006 15:57 | | Komentarze: 7
2.1. Jak stworzyć postać w D&D? Jak awansować postać na wyższy poziom? Zasady tworzenia postaci i ich awansu na kolejne poziomy doświadczenia nie są objęte OGL (patrz: 1. Pytania ogólne/1.3) i jako takie nie mogą być publikowane bez naruszenia prawa autorskiego. Dokładny opis w/w zasad znajdzi...

3. Światy i settingi

21-08-2006 17:02 | | Komentarze: 3
3.1. PYTANIA OGÓLNE 3.1.1. Co to jest setting? Setting to świat (uniwersum) będący miejscem akcji gry, z własną historią, geografią i mieszkańcami. W przypadku Dungeons & Dragons setting traktowany jest jako oddzielna od mechaniki, "wymienna" część gry (można grać w różnych settingac...

4. Inne

21-08-2006 17:06 | | Komentarze: 4
4.1. Co to jest Grim-n-Gritty? Grim-n-Gritty (w skrócie: G'n'G) to nakładka na mechanikę D&D, autorstwa Kennetha S. Hooda. G'n'G czyni grę bardziej śmiertelną m.in. poprzez wzmocnienie potworów i magii oraz sprowadzenie żywotności postaci do minimalnego poziomu. Wersje G'n&...

Animacja kokosów (Cza/Zak 2)

Patataj!

24-05-2005 21:47 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 159
Animacja kokosów Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S, M, K Czas rzucania: 1 pełna runda Efekt: Porażający! Czas trwania 1 godzina/2 poziomy Rzut obronny: Patrz opis Odporność na czary: Nie Animacja kokosów to ulepszona wersja zaklęcia Wierzchowiec. W chwili rzucania czaru, mag animuje d...

Archiwum dnd.pl

06-10-2010 22:20 | | Komentarze: 2
Poniżej znajduje się archiwum artykułów z serwisu dnd.pl, udostępnione naszemu działowi przez jego twórców. Zawiera ono rozmaite materiały dotyczące D&D 3.0 i 3.5 - od Bohaterów Niezależnych i potworów po wyjaśnienia niektórych zasad i chronologię rozmaitych settingów. Niestety, umieszczone w t...
Cztery nowe chowańce

Cztery nowe chowańce

Garść nowych towarzyszy dla magów

12-08-2015 21:49 | Rafał 'Ruffle' Leniar | Komentarze: 3
Zestaw czterech nowych chowańców do Dungeons & Dragons 3.5 wypełniających luki pozostawione przez standardowych czarodziejskich towarzyszy opisanych w SRD. Jedną z takich luk jest brak chowańca dającego posiadaczowi premierę do rzutów obronnych na Wolę. Niweluje ją...
D&D 5 - z czym to się je

D&D 5 - z czym to się je

Rzut oka na Basic D&D

09-07-2014 20:26 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 3
Czwarta edycja Dungeons & Dragons wzbudziła niemałe kontrowersje. Po skomplikowanej, bardzo rozbudowanej, otwartej 3.0 i 3.5, Wizards of the Coasts zdecydowali się na prawdziwą rewolucję. Rozgrywka na mapce taktycznej, moce, zrównoważenie wszystkich klas, mnogość opcji i… potężna errata m...

D&D i d20 - Wprowadzenie

23-04-2008 13:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wprowadzenie Gdy w 1974 roku Gary Gygax i Dave Arneson stworzyli oryginalne Dungeons & Dragons na podstawie Chainmail - figurkowej gry bitewnej, opracowanej wcześniej przez tego pierwszego, nikt nawet nie podejrzewał, jaką popularność zdobędzie sobie ich twór i jak ogromny wpływ będzie miał na r...
D&D Next

D&D Next

Ogólne spojrzenie na nowe D&D

23-01-2013 16:20 | Ninetongues | Komentarze: 67
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Uwaga!Cała wiedza autora na temat D&D Next pochodzi z dokumentów playtestowych wydawanych nieregularnie przez Wizards of the Coast oraz z dyskusji na forach i blogach autorów oraz testerów. Nie...
D&D Next - podstawy mechaniki

D&D Next - podstawy mechaniki

Fundamenty i tworzenie postaci

13-03-2013 23:49 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 82
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Więcej o Nexcie?Każdy zainteresowany przyszłością D&D powinien śledzić artykuły i dyskusje na stronie Wizards of the Coast, nie każdy jednak ma taką możliwość - choćby przez nieznajomość języka...

D&D Rule Tracker

11-06-2006 20:42 | Krzysztof 'Damador.' R | Komentarze: 5
Rule Tracker to znane narzędzie wspomagające wyszukiwanie zasad w podręcznikach do D&D. Za pomocą kilku kliknięć dowiesz się, w jakim suplemencie i na której stronie znajduje się poszukiwany przez Ciebie czar, klasa, element ekwipunku, potwór itp. Najnowsza wersja (ZIP [XLS]; 782 KB) uwzględnia...
Długi cień giganta

Długi cień giganta

D&D 5E dwa lata po premierze

20-07-2016 23:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 18
W pierwszych dniach czerwca bieżącego roku wydawnictwo Wizards of the Coast podczas imprezy w Los Angeles z rozmachem zapowiedziało Storm King's Thunder, szóstą już linię fabularną i kampanię do piątej edycji Dungeons & Dragons oraz ujawniło swoje plany wydawnicze na najbliższe miesiące. Wy...

Dungeon crawl okiem gracza

Część I: Przygotowania

29-07-2008 23:59 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 23
Wprowadzenie Krwawy blask obnażonej klingi, strzała z hukiem przebijająca pancerz, kwaśny odór palonego magią ciała, zimny dotyk złota i słodki smak wzrastającej potęgi - setki bohaterów przemierzały podziemne korytarze w ich poszukiwaniu. Niektórzy byli niepokonanymi maszynami do walki, wciąż dążąc...

Dungeon crawl okiem gracza - część II

Część II: Gra

21-08-2008 21:48 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 5
Eksploracja Mroczne korytarze czekają już na śmiałków, którzy się w nie zagłębią. Choć większość czasu na sesji najpewniej spędzicie walcząc, od czasu do czasu trzeba będzie przejść kawałek między kolejnymi spotkaniami, aby zmienić scenerię, poznać nowych wrogów i przybliżyć się do celu wyprawy, jak...

Dungeons & Dragons

Lochy i Smoki, czyli u bram przygody

14-04-2008 23:00 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 0
Czy przybywasz z przyszłości? Poniższy tekst został napisany w 2008 roku, czyli – w chwili, kiedy to piszę – dobre pięć lat temu. Dungeons & Dragons zmieniło się od tego czasu: ukazała się czwarta edycja gry i konkurencyjny Pathfinder, w planach jest już wydanie edycji piątej...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...
Gen Con 2015 – Dungeons & Dragons

Gen Con 2015 – Dungeons & Dragons

Wieści z drugiego planu

05-08-2015 21:09 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 1
Odbywający się co roku w Indianapolis konwent Gen Con to jedno z najważniejszych branżowych wydarzeń dla każdego fana gier fabularnych, na którym wszyscy najistotniejsi wydawcy prezentują nowe produkty i zapowiadają rozwój linii wydawniczych swoich sztandarowych systemów. Przez lata nie inaczej było...
Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Przegląd polskiej linii wydawniczej D&D 5E

27-07-2022 23:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zagubione pośród dziczy miasteczko czekające na pomoc poszukiwaczy przygód, klasyczna opowieść grozy uznawana za jeden z najlepszych modułów w historii lub szalona podróż na niższe plany, to motywy najważniejszych przygód do piątej edycji Lochów i Smoków wydanych w naszym kraju. Polskie wersje kole...

Historia Dungeons & Dragons

18-02-2009 01:28 | danant | Komentarze: 14
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Historia D&D rozpoczęła się od spotkania przy stole dwóch fanów gier strategicznych - Gary'ego Gygaxa i D...
Historia gier RPG, część 1

Historia gier RPG, część 1

Prapoczątki naszego hobby

16-04-2023 11:36 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 4
Poniższy artykuł to tłumaczenie pierwszych dwóch ([1], [2]) części serii Steve'a Darlingtona, oryginalnie opublikowanych w Places to Go, People to Be – The Online Magazine of Roleplayers, opisujących historię naszego hobby. Pragnę podziękować autorowi materiału i redakcji magazyn...
Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

Kanoniczne Zapomniane Krainy w D&D 5E

W poszukiwaniu wieści z Faerunu

13-05-2015 22:47 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Piąta edycja Dungeons & Dragons wprowadziła do najstarszej gry fabularnej na świecie wiele zmian. Odmieniono mechanikę, stawiając na syntezę najlepiej ocenianych elementów trzech poprzednich wersji systemu, ogłoszono i wprowadzono w życie większą otwartość w stosunku do fanów, którzy z biernych...

Karty postaci

Niezbędnik gracza

14-06-2010 14:30 | | Komentarze: 1
W języku polskim: Oficjalna podstawowa karta postaci [D&D 4E] - wersja karty postaci znana z Podręcznika gracza do 4. edycji systemu (120 KB; PDF) Oficjalna rozszerzona karta postaci [D&D 3.5] - rozbudowana wersja karty postaci do edycji 3.5 systemu pochodząca ze strony Wizards of the Coast...

Kolęda (Brd 6)

25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 6 Komponenty: W Zasięg: Osobisty Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie W pewną szczególną noc nie wypada walczyć... W chwili, w której bard zaczyna...
Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

W Krainach - Ogry z Lodowych Iglic i Czas kolonizacji

18-01-2008 19:32 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego dwuczęściowego artykułu autorstwa Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5...
Księga Planów - Errata

Księga Planów - Errata

Planarne poprawki

07-11-2018 22:58 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Księga Planów Errata jest polskim tłumaczeniem Manual of the Planes Errata ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Księga Planów - Errata
Księga Planów - Konwersja D&D 3.5

Księga Planów - Konwersja D&D 3.5

Zaktualizowane plany

12-12-2018 23:55 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Konwersja Księgi Planów na D&D 3.5 jest polskim tłumaczeniem Manual of the Planes update ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Pobierz Konwersję (PDF, 7 stron, 556 KB): Księga Planów – ...
Księga Potworów II - Errata

Księga Potworów II - Errata

Potworne poprawki

23-11-2018 23:00 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Księga Potworów II Errata jest polskim tłumaczeniem Monster Manual II Errata ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Pobierz Erratę (PDF, 2 strony, 159 KB): Księga Potworów II - Errata
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy

13-11-2007 16:45 | | Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...

Playbeard - "Cudowny" przedmiot

Wydanie specjalne (podwójna rozkładówka) - Młot '72 r.

24-05-2005 21:39 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 99
Na pierwszy rzut oka jest to cienka księga w grubej, czarnej oprawie, wytartej od częstego czytania, którą przyozdabia prosty, biały rysunek, przedstawiający głowę króliczka. Zawartość tego pisma, to (poruszające się dzięki magii) rysunki nagich krasnoludek. Zastosowanie tego przedmiotu jest trojak...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...
Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Alternatywne zestawy startowe dla klas standardowych

26-12-2007 21:33 | | Komentarze: 14
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Penny'ego Williamsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Dodaj kilka opcji umożliwiających szybkie rozpoczęcie zabawy do swojej gry! Pobierz...
Polityka wydawnicza WotC

Polityka wydawnicza WotC

Komentarz redakcji

20-02-2013 23:56 | | Komentarze: 24
Ogłoszona przez wydawnictwo Wizards of the Coast we wtorek 19 lutego bieżącego roku zapowiedź reedycji oryginalnej gry Dungeons & Dragons z początku lat 70. XX w. okazała się dla środowiska fanów sporym zaskoczeniem i wzbudziła ożywione dyskusje. Decyzja o wznowieniu kolekcjonerskim OD&D to...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów

02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Pozytywne skutki afery OGL

Pozytywne skutki afery OGL

Światełka w tunelu

19-04-2023 20:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Końcówka 2022 roku i pierwsze tygodnie 2023 roku upłynęły w środowisku fanów i twórców papierowych gier fabularnych pod znakiem zamieszania wokół Licencji Otwartej Gry (Open Gaming Licence, OGL), której obecne zapisy wydawnictwo Wizards of the Coast próbowało pokątnie unieważnić. Trwające przez kil...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...

Przykładowa rozgrywka

Czyli jak to wygląda w praktyce

14-04-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 30
Wstęp Większość grających w Dungeons & Dragons zaczęło swoją przygodę z tym hobby dzięki znajomym lub rodzeństwu. Co jednak zrobić, kiedy nikt w naszym otoczeniu nie interesuje się grami fabularnymi? Wyjaśnienie w kilku słowach, na czym polega rozgrywka, to nie lada wyzwanie. W tym artykule Czy...
Rany

Rany

Zasada domowa do D&D 5E

28-01-2015 21:35 | Olórin | Komentarze: 37
Nowe opcjonalne reguły wprowadzające do D&D 5E mechanikę ran stworzoną z myślą o prowadzących, którzy chcą zaostrzyć konsekwencje utraty punktów wytrzymałości przez Bohaterów Graczy, a tym samym wprowadzić mechanizm zwiększający obawę gracza przed porażką w walce. Otrzymywane prz...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Wieża Życia i Grobowiec Śmierci

25-04-2008 23:30 | | Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...