» O D&D i d20

O D&D i d20

Działy:
» Podstawy gry
» Pozostałe materiały
» Licencja Otwartej Gry
» Humor
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 60.

Historia Dungeons & Dragons

18-02-2009 01:28 | danant | Komentarze: 14
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Historia D&D rozpoczęła się od spotkania przy stole dwóch fanów gier strategicznych - Gary'ego Gygaxa i D...

Dungeon crawl okiem gracza - część II

Część II: Gra

21-08-2008 21:48 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 5
Eksploracja Mroczne korytarze czekają już na śmiałków, którzy się w nie zagłębią. Choć większość czasu na sesji najpewniej spędzicie walcząc, od czasu do czasu trzeba będzie przejść kawałek między kolejnymi spotkaniami, aby zmienić scenerię, poznać nowych wrogów i przybliżyć się do celu wyprawy, jak...

Dungeon crawl okiem gracza

Część I: Przygotowania

29-07-2008 23:59 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 23
Wprowadzenie Krwawy blask obnażonej klingi, strzała z hukiem przebijająca pancerz, kwaśny odór palonego magią ciała, zimny dotyk złota i słodki smak wzrastającej potęgi - setki bohaterów przemierzały podziemne korytarze w ich poszukiwaniu. Niektórzy byli niepokonanymi maszynami do walki, wciąż dążąc...

D&D i d20 - Wprowadzenie

23-04-2008 13:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wprowadzenie Gdy w 1974 roku Gary Gygax i Dave Arneson stworzyli oryginalne Dungeons & Dragons na podstawie Chainmail - figurkowej gry bitewnej, opracowanej wcześniej przez tego pierwszego, nikt nawet nie podejrzewał, jaką popularność zdobędzie sobie ich twór i jak ogromny wpływ będzie miał na r...

Przykładowa rozgrywka

Czyli jak to wygląda w praktyce

14-04-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 30
Wstęp Większość grających w Dungeons & Dragons zaczęło swoją przygodę z tym hobby dzięki znajomym lub rodzeństwu. Co jednak zrobić, kiedy nikt w naszym otoczeniu nie interesuje się grami fabularnymi? Wyjaśnienie w kilku słowach, na czym polega rozgrywka, to nie lada wyzwanie. W tym artykule Czy...
Historia gier RPG, część 1

Historia gier RPG, część 1

Prapoczątki naszego hobby

16-04-2023 11:36 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 4
Poniższy artykuł to tłumaczenie pierwszych dwóch ([1], [2]) części serii Steve'a Darlingtona, oryginalnie opublikowanych w Places to Go, People to Be – The Online Magazine of Roleplayers, opisujących historię naszego hobby. Pragnę podziękować autorowi materiału i redakcji magazyn...
Pozytywne skutki afery OGL

Pozytywne skutki afery OGL

Światełka w tunelu

19-04-2023 20:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Końcówka 2022 roku i pierwsze tygodnie 2023 roku upłynęły w środowisku fanów i twórców papierowych gier fabularnych pod znakiem zamieszania wokół Licencji Otwartej Gry (Open Gaming Licence, OGL), której obecne zapisy wydawnictwo Wizards of the Coast próbowało pokątnie unieważnić. Trwające przez kil...

Playbeard - "Cudowny" przedmiot

Wydanie specjalne (podwójna rozkładówka) - Młot '72 r.

24-05-2005 21:39 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 99
Na pierwszy rzut oka jest to cienka księga w grubej, czarnej oprawie, wytartej od częstego czytania, którą przyozdabia prosty, biały rysunek, przedstawiający głowę króliczka. Zawartość tego pisma, to (poruszające się dzięki magii) rysunki nagich krasnoludek. Zastosowanie tego przedmiotu jest trojak...

Animacja kokosów (Cza/Zak 2)

Patataj!

24-05-2005 21:47 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 159
Animacja kokosów Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S, M, K Czas rzucania: 1 pełna runda Efekt: Porażający! Czas trwania 1 godzina/2 poziomy Rzut obronny: Patrz opis Odporność na czary: Nie Animacja kokosów to ulepszona wersja zaklęcia Wierzchowiec. W chwili rzucania czaru, mag animuje d...

Kolęda (Brd 6)

25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 6 Komponenty: W Zasięg: Osobisty Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie W pewną szczególną noc nie wypada walczyć... W chwili, w której bard zaczyna...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Śniegowy golem - potwór (SW: 10)

Strzeż się bałwanka...

25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw) Inicjatywa: -2 (Zr) KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny) Szybkość: 4,5 m Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...

Wykrycie prezentów (Cza/Zak 1, Kap 1)

25-12-2004 13:56 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 12
Wykrycie prezentów Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 1, Kap 1 Komponenty: W, S Czas rzucania 1 akcja Zasięg: 18 metrów Obszar: Ćwierć okręgu rozpoczynającego się od czarującego i emanującego do granic zasięgu czaru Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 10 minut/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na...
W ciemność

W ciemność

Scenariusz wierszem do dowolnej edycji Dungeons & Dragons

20-09-2018 16:23 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 4
Wieki temu chciałem strollować Quentina, konkurs na najlepszy scenariusz erpegowy, wysyłając nań obrzydliwie schematyczny scenariusz napisany obrzydliwie złym wierszem. Dzieło po wsze czasy pozostanie niedokończone, to jednak, co z niego powstało, z chęcią oddaję do archiwum Poltera. Złą poezję udos...
Światowy Dzień D&D 2008

Światowy Dzień D&D 2008

Relacje z imprezy promującej 4. ed. D&D

23-06-2008 23:45 | | Komentarze: 5
7 czerwca 2008 roku, w dzień po premierze 4. edycji Dungeons & Dragons, obchodziliśmy drugi Światowy Dzień Gry D&D - po raz pierwszy także w Polsce. Jak przebiegała impreza i jak wspominają ją uczestnicy? Z jakimi trudnościami musieli zmierzyć się organizatorzy i jak sprawowało się nowe dzie...

Archiwum dnd.pl

06-10-2010 22:20 | | Komentarze: 2
Poniżej znajduje się archiwum artykułów z serwisu dnd.pl, udostępnione naszemu działowi przez jego twórców. Zawiera ono rozmaite materiały dotyczące D&D 3.0 i 3.5 - od Bohaterów Niezależnych i potworów po wyjaśnienia niektórych zasad i chronologię rozmaitych settingów. Niestety, umieszczone w t...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów

02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Przegląd polskiej linii wydawniczej D&D 5E

27-07-2022 23:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zagubione pośród dziczy miasteczko czekające na pomoc poszukiwaczy przygód, klasyczna opowieść grozy uznawana za jeden z najlepszych modułów w historii lub szalona podróż na niższe plany, to motywy najważniejszych przygód do piątej edycji Lochów i Smoków wydanych w naszym kraju. Polskie wersje kole...
Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Kompendium Potworów: Potwory Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

W Krainach - Ogry z Lodowych Iglic i Czas kolonizacji

18-01-2008 19:32 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego dwuczęściowego artykułu autorstwa Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5...
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy

13-11-2007 16:45 | | Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...
Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Podręcznik Gracza wer. 3.5 - Rozszerzenie Sieciowe

Alternatywne zestawy startowe dla klas standardowych

26-12-2007 21:33 | | Komentarze: 14
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Penny'ego Williamsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Dodaj kilka opcji umożliwiających szybkie rozpoczęcie zabawy do swojej gry! Pobierz...
Rocznicowa odsłona Dungeons & Dragons

Rocznicowa odsłona Dungeons & Dragons

Rozważania o kolejnej edycji D&D

16-03-2022 19:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 7
D&D 6E, D&D 5.5, D&D Revised, D&D Anniversary Edition, New D&D… trudno powiedzieć, jaką nazwę otrzyma kolejna odsłona Lochów i Smoków, ale dziś nikt już nie ma wątpliwości, że obecna na rynku od 2014 roku D&D 5E nie będzie ostatnią edycją najpopularniejszej stołowej gr...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Wieża Życia i Grobowiec Śmierci

25-04-2008 23:30 | | Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...

SRD v.3.5

Podstawowe zasady D&D

26-03-2007 21:32 | | Komentarze: 14
Poniżej znajdziecie polską wersję System Reference Document w wersji 3.5. Może ona zostać pobrana w całości (archiwum, 2 MB) lub jako pojedyncze pliki (45 dokumentów, 13 MB). Mamy nadzieję, że SRD v.3.5 PL będzie pomocne dla wszystkich miłośników Dungeons & Dragons. Porządek plików na stronie po...

SRD v.3.5 PDF

Gotowe do druku podstawowe zasady D&D

18-06-2011 12:27 | | Komentarze: 8
Poniżej znajduje się sformatowana i gotowa do druku polska wersja SRD do edycji 3.5 systemu Dungeons & Dragons. Zamieszczony plik PDF zawiera komplet zasad z dokumentu udostępnionego przez wydawnictwo ISA z wyjątkiem opisu potworów. Mamy nadzieję, że przygotowana kompilacja okaże się pomocna dla...
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Więcej Marchii

08-01-2008 22:06 | | Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...

Szablony statystyk do D&D 3,5

Puste szablony statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych

23-06-2010 21:45 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 2
By ułatwić Czytelnikom tworzenie statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych, przygotowaliśmy dla Was puste szablony owych statystyk. Są one przeznaczone pod edycję 3,5, lecz bez większych problemów można przy ich pomocy zapisywać także statystyki pod 3. edycję. Szablony dla D&D 4E znajdują się...

Szablony statystyk do D&D 4E

Puste szablony statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych

23-06-2010 22:05 | | Komentarze: 0
By ułatwić Czytelnikom tworzenie statystyk potworów i Bohaterów Niezależnych, przygotowaliśmy dla Was puste szablony owych statystyk. Są one przeznaczone pod 4. edycję D&D. Szablony pod edycję 3,5 można znaleźć tutaj. Poniższe pliki zawierają 3 szablony prezentacji statystyk. Pierwsze dwa to od...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Osobowości Krain

29-02-2008 23:17 | | Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...
Smoki, psionicy i kosmiczne żaglowce

Smoki, psionicy i kosmiczne żaglowce

Klasyczne settingi na drodze do reedycji

30-06-2021 22:43 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Piąta edycja Lochów i Smoków w początkach swojej wydawniczej historii charakteryzowała się dość specyficznym podejściem do oficjalnych settingów. Próżno było szukać rozbudowanych dodatków poświęconych kolejnym sceneriom kampanii, a i domyślnie Zapomniane Krainy rozwijane były przede wszystkim za poś...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Liście Nauki

12-07-2008 11:35 | | Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...

Zmiany w systemie d20 wersja 3.5

Narzędzie do konwersji PG 3.0 na wer. 3.5

07-02-2007 02:48 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 65
Poniżej znajdziecie plik, który w pełni konwertuje Podręcznik Gracza dla edycji 3.0 systemu na edycję 3.5, wzbogacając go przy tym o niezbędne dodatki spoza tego podręcznika (między innymi nowe zasady dotyczące funkcjonowania Redukcji Obrażeń). Plik ten (PDF; 122 strony; 1,6 MB) jest przystosowany z...

D&D Rule Tracker

11-06-2006 20:42 | Krzysztof 'Damador.' R | Komentarze: 5
Rule Tracker to znane narzędzie wspomagające wyszukiwanie zasad w podręcznikach do D&D. Za pomocą kilku kliknięć dowiesz się, w jakim suplemencie i na której stronie znajduje się poszukiwany przez Ciebie czar, klasa, element ekwipunku, potwór itp. Najnowsza wersja (ZIP [XLS]; 782 KB) uwzględnia...

1. Pytania ogólne

04-08-2006 15:51 | | Komentarze: 9
1.1. Co to jest d20? d20 to mechanika (zestaw reguł i zasad), w oparciu o którą toczy się gra w D&D. Nazwa pochodzi od kości (ang. dice) 20-ściennej, której najczęściej używa się w tej mechanice. Pytania i odpowiedzi dotyczące mechaniki znajdują się w części FAQ zatytuowanej Mechanika. 1.2...

2. Mechanika

04-08-2006 15:57 | | Komentarze: 7
2.1. Jak stworzyć postać w D&D? Jak awansować postać na wyższy poziom? Zasady tworzenia postaci i ich awansu na kolejne poziomy doświadczenia nie są objęte OGL (patrz: 1. Pytania ogólne/1.3) i jako takie nie mogą być publikowane bez naruszenia prawa autorskiego. Dokładny opis w/w zasad znajdzi...

3. Światy i settingi

21-08-2006 17:02 | | Komentarze: 3
3.1. PYTANIA OGÓLNE 3.1.1. Co to jest setting? Setting to świat (uniwersum) będący miejscem akcji gry, z własną historią, geografią i mieszkańcami. W przypadku Dungeons & Dragons setting traktowany jest jako oddzielna od mechaniki, "wymienna" część gry (można grać w różnych settingac...