» O D&D i d20

O D&D i d20

Działy:
» Podstawy gry
» Pozostałe materiały
» Licencja Otwartej Gry
» Humor
Wyświetlono rezultaty 41-60 z 60.

Historia Dungeons & Dragons

18-02-2009 01:28 | danant | Komentarze: 14
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Historia D&D rozpoczęła się od spotkania przy stole dwóch fanów gier strategicznych - Gary'ego Gygaxa i D...

SRD v.3.5

Podstawowe zasady D&D

26-03-2007 21:32 | | Komentarze: 14
Poniżej znajdziecie polską wersję System Reference Document w wersji 3.5. Może ona zostać pobrana w całości (archiwum, 2 MB) lub jako pojedyncze pliki (45 dokumentów, 13 MB). Mamy nadzieję, że SRD v.3.5 PL będzie pomocne dla wszystkich miłośników Dungeons & Dragons. Porządek plików na stronie po...
Rasy i klasy nowego D&D

Rasy i klasy nowego D&D

Wojownicy i podstawy D&D Next

10-04-2013 23:59 | Nikola 'Szponer' Adamus | Komentarze: 15
Najważniejsze zmiany w marcowych zasadach:- umiejętności zostały powiązane ze współczynnikami; - wybór Backgrounds stał się obligatoryjny; - powróciły kategorie atutów (General, Martial, Magic, Expert); - zerwano związek Martial Dice (teraz: Deadly Strike) z manewrami; - dodano opcjonalny moduł eksp...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Długi cień giganta

Długi cień giganta

D&D 5E dwa lata po premierze

20-07-2016 23:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 18
W pierwszych dniach czerwca bieżącego roku wydawnictwo Wizards of the Coast podczas imprezy w Los Angeles z rozmachem zapowiedziało Storm King's Thunder, szóstą już linię fabularną i kampanię do piątej edycji Dungeons & Dragons oraz ujawniło swoje plany wydawnicze na najbliższe miesiące. Wy...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe

Konwersja potworów z Zapomnianych Krain

22-10-2007 16:25 | | Komentarze: 21
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...

Śniegowy golem - potwór (SW: 10)

Strzeż się bałwanka...

25-12-2004 13:11 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 22
Duży konstrukt Kości Wytrzymałosci: 11k10 (65 pw) Inicjatywa: -2 (Zr) KP: 21 (-1 rozmiar, -2 zr, +14 naturalny) Szybkość: 4,5 m Ataki: 2 walnięcie +14 wręcz lub wieka miotła +15/+10 wręcz Specjalne Ataki: powiew mrozu, śnieżna piguła Specjalne Cechy: asymilacja zimna, konstrukt, niepodatność na magi...

Dungeon crawl okiem gracza

Część I: Przygotowania

29-07-2008 23:59 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 23
Wprowadzenie Krwawy blask obnażonej klingi, strzała z hukiem przebijająca pancerz, kwaśny odór palonego magią ciała, zimny dotyk złota i słodki smak wzrastającej potęgi - setki bohaterów przemierzały podziemne korytarze w ich poszukiwaniu. Niektórzy byli niepokonanymi maszynami do walki, wciąż dążąc...
Polityka wydawnicza WotC

Polityka wydawnicza WotC

Komentarz redakcji

20-02-2013 23:56 | | Komentarze: 24
Ogłoszona przez wydawnictwo Wizards of the Coast we wtorek 19 lutego bieżącego roku zapowiedź reedycji oryginalnej gry Dungeons & Dragons z początku lat 70. XX w. okazała się dla środowiska fanów sporym zaskoczeniem i wzbudziła ożywione dyskusje. Decyzja o wznowieniu kolekcjonerskim OD&D to...

Przykładowa rozgrywka

Czyli jak to wygląda w praktyce

14-04-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 30
Wstęp Większość grających w Dungeons & Dragons zaczęło swoją przygodę z tym hobby dzięki znajomym lub rodzeństwu. Co jednak zrobić, kiedy nikt w naszym otoczeniu nie interesuje się grami fabularnymi? Wyjaśnienie w kilku słowach, na czym polega rozgrywka, to nie lada wyzwanie. W tym artykule Czy...
Rany

Rany

Zasada domowa do D&D 5E

28-01-2015 21:35 | Olórin | Komentarze: 37
Nowe opcjonalne reguły wprowadzające do D&D 5E mechanikę ran stworzoną z myślą o prowadzących, którzy chcą zaostrzyć konsekwencje utraty punktów wytrzymałości przez Bohaterów Graczy, a tym samym wprowadzić mechanizm zwiększający obawę gracza przed porażką w walce. Otrzymywane prz...

Święty Mikołaj - szablon

Nie chciałbyś nim zostać...

25-12-2004 12:43 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 41
Niemal każda humanoidalna rasa ma w roku jakieś święto, podczas którego jej przedstawiciele obdarowują się wzajemnie prezentami i upominkami. - niezależnie od tego, czy owymi upominkami są ślicznie zapakowane, mniej lub bardziej praktyczne przedmioty, czy tylko kolejny posiłek, na który składa się g...

Ekwipunek Świętego Mikołaja

Zedrzyj go z niego!

25-12-2004 13:26 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 43
Strój Świętego Mikołaja Ta dziwna szata początkowo wydaje się być zwyczajnym ubraniem maga – trochę za szerokim, wykonanym z czerwonego materiału, obszytym białym futrem i upstrzonym cekinami. Zawsze jest do niej dołączona szlafmyca zaopatrzona w puszysty pompon. Pod niegroźnym wyglądem, stró...

Kolęda (Brd 6)

25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 6 Komponenty: W Zasięg: Osobisty Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie W pewną szczególną noc nie wypada walczyć... W chwili, w której bard zaczyna...
Wywiad z Arturem Machlowskim

Wywiad z Arturem Machlowskim

O przejęciu dystrybucji produktów WotC w Polsce przez CDP

10-12-2011 00:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 58
Kilka dni temu firma CD Projekt ogłosiła, że przejęła od wydawnictwa ISA prawa do dystrybucji produktów Wizards of the Coast na terenie naszego kraju. W oświadczeniu prasowym wymieniono jako najważniejsze marki Dungeons & Dragons i Magic: The Gathering. Wydarzenie to wzbudziło falę ożywionych ko...

Zmiany w systemie d20 wersja 3.5

Narzędzie do konwersji PG 3.0 na wer. 3.5

07-02-2007 02:48 | Marcin 'Llewelyn_MT' Trybus | Komentarze: 65
Poniżej znajdziecie plik, który w pełni konwertuje Podręcznik Gracza dla edycji 3.0 systemu na edycję 3.5, wzbogacając go przy tym o niezbędne dodatki spoza tego podręcznika (między innymi nowe zasady dotyczące funkcjonowania Redukcji Obrażeń). Plik ten (PDF; 122 strony; 1,6 MB) jest przystosowany z...
D&D Next

D&D Next

Ogólne spojrzenie na nowe D&D

23-01-2013 16:20 | Ninetongues | Komentarze: 67
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Uwaga!Cała wiedza autora na temat D&D Next pochodzi z dokumentów playtestowych wydawanych nieregularnie przez Wizards of the Coast oraz z dyskusji na forach i blogach autorów oraz testerów. Nie...
D&D Next - podstawy mechaniki

D&D Next - podstawy mechaniki

Fundamenty i tworzenie postaci

13-03-2013 23:49 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 82
Wykorzystana grafika pochodzi ze strony Wizards of the Coast i towarzyszy materiałom testowym.   Więcej o Nexcie?Każdy zainteresowany przyszłością D&D powinien śledzić artykuły i dyskusje na stronie Wizards of the Coast, nie każdy jednak ma taką możliwość - choćby przez nieznajomość języka...

Playbeard - "Cudowny" przedmiot

Wydanie specjalne (podwójna rozkładówka) - Młot '72 r.

24-05-2005 21:39 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 99
Na pierwszy rzut oka jest to cienka księga w grubej, czarnej oprawie, wytartej od częstego czytania, którą przyozdabia prosty, biały rysunek, przedstawiający głowę króliczka. Zawartość tego pisma, to (poruszające się dzięki magii) rysunki nagich krasnoludek. Zastosowanie tego przedmiotu jest trojak...

Animacja kokosów (Cza/Zak 2)

Patataj!

24-05-2005 21:47 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 159
Animacja kokosów Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S, M, K Czas rzucania: 1 pełna runda Efekt: Porażający! Czas trwania 1 godzina/2 poziomy Rzut obronny: Patrz opis Odporność na czary: Nie Animacja kokosów to ulepszona wersja zaklęcia Wierzchowiec. W chwili rzucania czaru, mag animuje d...