» O D&D i d20

O D&D i d20

Działy:
» Podstawy gry
» Pozostałe materiały
» Licencja Otwartej Gry
» Humor
Wyświetlono rezultaty 41-60 z 60.

4. Inne

21-08-2006 17:06 | | Komentarze: 4
4.1. Co to jest Grim-n-Gritty? Grim-n-Gritty (w skrócie: G'n'G) to nakładka na mechanikę D&D, autorstwa Kennetha S. Hooda. G'n'G czyni grę bardziej śmiertelną m.in. poprzez wzmocnienie potworów i magii oraz sprowadzenie żywotności postaci do minimalnego poziomu. Wersje G'n&...

Animacja kokosów (Cza/Zak 2)

Patataj!

24-05-2005 21:47 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 159
Animacja kokosów Transmutacja Poziom: Cza/Zak 2 Komponenty: W, S, M, K Czas rzucania: 1 pełna runda Efekt: Porażający! Czas trwania 1 godzina/2 poziomy Rzut obronny: Patrz opis Odporność na czary: Nie Animacja kokosów to ulepszona wersja zaklęcia Wierzchowiec. W chwili rzucania czaru, mag animuje d...

Playbeard - "Cudowny" przedmiot

Wydanie specjalne (podwójna rozkładówka) - Młot '72 r.

24-05-2005 21:39 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 99
Na pierwszy rzut oka jest to cienka księga w grubej, czarnej oprawie, wytartej od częstego czytania, którą przyozdabia prosty, biały rysunek, przedstawiający głowę króliczka. Zawartość tego pisma, to (poruszające się dzięki magii) rysunki nagich krasnoludek. Zastosowanie tego przedmiotu jest trojak...

Spellslinger: kaliber 3.5

Errata, wyciąg z SRD i zestawienie terminów

06-04-2007 17:45 | | Komentarze: 3
Podręcznik Horizon: Spellslinger został wydany jeszcze przed polską premierą Podręczników Źródłowych w wersji 3.5. Co się z tym wiąże, oparty został o schemat tłumaczenia edycji 3.0, mimo iż przeznaczony jest do wykorzystania w połączeniu z nową edycją 3.5. Dotychczas wiązało się to z szeregiem komp...

Schemat konstrukcji klas podstawowych

Jak tworzyć zrównoważone klasy w SpS

22-01-2007 22:02 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 4
Niektórzy narzekają na niewystarczającą ilość klas podstawowych w Spellslingerze. I faktycznie, trzy klasy (cyngiel, szelma i traper), nawet biorąc pod uwagę możliwość wieloklasowania bez jakichkolwiek kar z tego tytułu i klasy-Znamiona w liczbie sześciu, dla kogoś przyzwyczajonego do standardowych...

Przykładowa rozgrywka

Czyli jak to wygląda w praktyce

14-04-2008 23:30 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 30
Wstęp Większość grających w Dungeons & Dragons zaczęło swoją przygodę z tym hobby dzięki znajomym lub rodzeństwu. Co jednak zrobić, kiedy nikt w naszym otoczeniu nie interesuje się grami fabularnymi? Wyjaśnienie w kilku słowach, na czym polega rozgrywka, to nie lada wyzwanie. W tym artykule Czy...

D&D i d20 - Wprowadzenie

23-04-2008 13:53 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 6
Wprowadzenie Gdy w 1974 roku Gary Gygax i Dave Arneson stworzyli oryginalne Dungeons & Dragons na podstawie Chainmail - figurkowej gry bitewnej, opracowanej wcześniej przez tego pierwszego, nikt nawet nie podejrzewał, jaką popularność zdobędzie sobie ich twór i jak ogromny wpływ będzie miał na r...

Dungeon crawl okiem gracza

Część I: Przygotowania

29-07-2008 23:59 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 23
Wprowadzenie Krwawy blask obnażonej klingi, strzała z hukiem przebijająca pancerz, kwaśny odór palonego magią ciała, zimny dotyk złota i słodki smak wzrastającej potęgi - setki bohaterów przemierzały podziemne korytarze w ich poszukiwaniu. Niektórzy byli niepokonanymi maszynami do walki, wciąż dążąc...

Dungeon crawl okiem gracza - część II

Część II: Gra

21-08-2008 21:48 | Michał 'von Trupka' Gola | Komentarze: 5
Eksploracja Mroczne korytarze czekają już na śmiałków, którzy się w nie zagłębią. Choć większość czasu na sesji najpewniej spędzicie walcząc, od czasu do czasu trzeba będzie przejść kawałek między kolejnymi spotkaniami, aby zmienić scenerię, poznać nowych wrogów i przybliżyć się do celu wyprawy, jak...

Historia Dungeons & Dragons

18-02-2009 01:28 | danant | Komentarze: 14
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Historia D&D rozpoczęła się od spotkania przy stole dwóch fanów gier strategicznych - Gary'ego Gygaxa i D...
Długi cień giganta

Długi cień giganta

D&D 5E dwa lata po premierze

20-07-2016 23:52 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 18
W pierwszych dniach czerwca bieżącego roku wydawnictwo Wizards of the Coast podczas imprezy w Los Angeles z rozmachem zapowiedziało Storm King's Thunder, szóstą już linię fabularną i kampanię do piątej edycji Dungeons & Dragons oraz ujawniło swoje plany wydawnicze na najbliższe miesiące. Wy...
Księga Planów - Konwersja D&D 3.5

Księga Planów - Konwersja D&D 3.5

Zaktualizowane plany

12-12-2018 23:55 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 3
Konwersja Księgi Planów na D&D 3.5 jest polskim tłumaczeniem Manual of the Planes update ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Pobierz Konwersję (PDF, 7 stron, 556 KB): Księga Planów – ...
Księga Potworów II - Errata

Księga Potworów II - Errata

Potworne poprawki

23-11-2018 23:00 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Księga Potworów II Errata jest polskim tłumaczeniem Monster Manual II Errata ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Pobierz Erratę (PDF, 2 strony, 159 KB): Księga Potworów II - Errata
Księga Planów - Errata

Księga Planów - Errata

Planarne poprawki

07-11-2018 22:58 | Kamil 'Kamulec' Chmiel | Komentarze: 0
Księga Planów Errata jest polskim tłumaczeniem Manual of the Planes Errata ze strony Wizards of the Coast. Tłumaczenie zostało pierwotnie opublikowane na Abasz’Har: Forum o Dungeons & Dragons. Księga Planów - Errata
Smoki, psionicy i kosmiczne żaglowce

Smoki, psionicy i kosmiczne żaglowce

Klasyczne settingi na drodze do reedycji

30-06-2021 22:43 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Piąta edycja Lochów i Smoków w początkach swojej wydawniczej historii charakteryzowała się dość specyficznym podejściem do oficjalnych settingów. Próżno było szukać rozbudowanych dodatków poświęconych kolejnym sceneriom kampanii, a i domyślnie Zapomniane Krainy rozwijane były przede wszystkim za poś...
Rocznicowa odsłona Dungeons & Dragons

Rocznicowa odsłona Dungeons & Dragons

Rozważania o kolejnej edycji D&D

16-03-2022 19:53 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 7
D&D 6E, D&D 5.5, D&D Revised, D&D Anniversary Edition, New D&D… trudno powiedzieć, jaką nazwę otrzyma kolejna odsłona Lochów i Smoków, ale dziś nikt już nie ma wątpliwości, że obecna na rynku od 2014 roku D&D 5E nie będzie ostatnią edycją najpopularniejszej stołowej gr...
Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Gotyckie piekło na Wybrzeżu Mieczy

Przegląd polskiej linii wydawniczej D&D 5E

27-07-2022 23:03 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Zagubione pośród dziczy miasteczko czekające na pomoc poszukiwaczy przygód, klasyczna opowieść grozy uznawana za jeden z najlepszych modułów w historii lub szalona podróż na niższe plany, to motywy najważniejszych przygód do piątej edycji Lochów i Smoków wydanych w naszym kraju. Polskie wersje kole...
Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Poradnik: Zarządzanie dużą liczbą Bohaterów Niezależnych

Jedna sesja, jeden MG, wielu BN-ów

02-10-2022 00:06 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 9
Zapamiętywanie imion, wyglądu oraz odgrywanie dużej liczby BN-ów na jednej sesji jest nie tylko pracochłonne i kłopotliwe dla MG, ale może także sprawić sporo trudności samym graczom. Chociaż osobiście unikam wprowadzania wielu nowych postaci (6 czy 10+) na pojedynczej sesji, są scenariusze gdzie je...
Pozytywne skutki afery OGL

Pozytywne skutki afery OGL

Światełka w tunelu

19-04-2023 20:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 2
Końcówka 2022 roku i pierwsze tygodnie 2023 roku upłynęły w środowisku fanów i twórców papierowych gier fabularnych pod znakiem zamieszania wokół Licencji Otwartej Gry (Open Gaming Licence, OGL), której obecne zapisy wydawnictwo Wizards of the Coast próbowało pokątnie unieważnić. Trwające przez kil...
Historia gier RPG, część 1

Historia gier RPG, część 1

Prapoczątki naszego hobby

16-04-2023 11:36 | Szymon 'Kaworu92' Brycki | Komentarze: 4
Poniższy artykuł to tłumaczenie pierwszych dwóch ([1], [2]) części serii Steve'a Darlingtona, oryginalnie opublikowanych w Places to Go, People to Be – The Online Magazine of Roleplayers, opisujących historię naszego hobby. Pragnę podziękować autorowi materiału i redakcji magazyn...