» Wieści » Megakonkurs - wyniki VIII etapu

Megakonkurs - wyniki VIII etapu

01-07-2007 23:51 | 18

Megakonkurs - wyniki VIII etapu
Na stronie Megakonkursu pojawiły się wyniki etapu ósmego, oraz noty designerskie kolejnego - poświęconego antagonistom oraz bestiariuszowi. Wyniki, jak również materiały dotyczące dziewiątego etapu, możecie znaleźć na stronie konkursu.

Przejdź dalej: Megakonkurs - wyniki VIII etapu

Źródło: megakonkurs.com

Komentarze

string(15) ""

15914

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wszyscy wiemy, że mechanika d20 ma w Polsce wielu przeciwników i ja osobiście (pewnie Encu też) piszę podręcznik tak, żeby można ją było w miarę bezboleśnie zastąpić czymś innym (myślę też poważnie nad jakąś oficjalną konwersją na darmowe zasady) Zamówienia publiczne (co to mają być za zasady, FATE, czy cuś) na maila mkstarostaMAŁPAwp.pl.
04-07-2007 09:29
18

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
W praktycznie każdym systemie można w miarę bezboleśnie podmienić mechanikę (nie liczę tu indie i wyjątków w rodzaju "Amber DRPG"). Pytanie jednak brzmi, co pozostanie z systemu po odarciu settingu z mechaniki? W niektórych przypadkach bardzo dużo - podejrzewam, że tu na stabilnym gruncie stoją wszystkie światy wykorzystujące nie zmienioną w większej części wersję d20.

Oczywiście, podmiana mechaniki przesunie środek ciężkości, zmieni sposób gry (np. w Nemezis d20 bez problemu da się rozwalić kilkadziesiąt słabych potworków, za to na Fuzion byłyby z tym - bez zmodyfikowania tej mechaniki - problemy).

Sam również myślałem nad napisaniem alternatywy mechanicznej dla Nemezis, ale... cóż, najpierw trzeba napisać podręcznik podstawowy. :)
04-07-2007 09:38
15914

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ja nie piszę o "odarciu" tylko właśnie o "bezbolesnym podmienieniu" mechaniki. To drugie zrobić jest o wiele trudniej ale autor podręcznika może to ułatwić (np. wyraźnie oddzielając część narracyjną od mechanicznej i robiąc niekiedy podwójnie opisy pewnych cech czy czarów - narracyjnie i mechanicznie).

Biorąc pod uwagę ilość krytyki, jaką zbieram od ludzi za to, że BSZ jest na d20 myślę, że warto. Chciałbym, żeby set się podobał i ddkowcom i reszcie.
04-07-2007 10:20
Szabel
    Ja bym obstawał...
Ocena:
0
...przy Q10, tak jak było powiedziane na Autorskich.

Q10 opanuje świat! :D

A ja zdecydowałem się głosować na Beszamel. :)
04-07-2007 12:14
15914

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
:o) Dzięki, Szabel! To Ci po cichu powiem, że na mapie Tygla będzie malownicza miejscowość Grunberg, opleciona magiczną winoroślą ;o)
04-07-2007 12:24
Proteusz
   
Ocena:
0
Ja natomiast niedawno odkryłem na forum ENWorld świetną alternatywę dla klasycznego d20, ochrzczoną przez autora mianem E6. Polecam wszystkim, których męczą półboskie moce graczy na wysokich poziomach, którzy chcieliby poprowadzić nisko-magiczną kampanię lub też przygodę w klimacie dark heroic.
Jeśli miałbym teraz projektować mechanikę Technosfery, oparłbym ją o E6 właśnie.
04-07-2007 13:02
sil
   
Ocena:
0
Bardzo sprytne to E6 :)
04-07-2007 15:56
kaduceusz
   
Ocena:
0
Dajcie linkę dal leniuchów i wczasowiczów ;-P
04-07-2007 19:12
Proteusz
   
Ocena:
0
Właściwy wątek na forum:

http://www.enworld.org/showthread. php?t=200045

Plus świetny artykuł zmieniający spojrzenie na D&D, stanowiący fundament E6:

http://www.thealexandrian.net/crea tions/misc/d&d-calibrating.html
04-07-2007 19:33

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.