» Wieści » Łotrzyk w 4. edycji

Łotrzyk w 4. edycji

|

Łotrzyk w 4. edycji
Na stronie Wizards of the Coast pojawił się kolejny artykuł przybliżający nową edycję D&D, zatytułowany Sneak Attack! Omawia on łotrzyków i przedstawia ich częściową rozpiskę oraz zdolności, jakie klasa ta będzie posiadała w 4. edycji systemu. Z artykułem można się zapoznać klikając na ten link.
Źródło: Wizards of the Coast
Tagi: D&D | D&D 4th ed. | DDI | Wizards of the Coast | Ampersand


Czytaj również

Komentarze


~Aravial

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Albo zręcznych i charyzmatycznych. I niekoniecznie przygłupów, skoro 10 INT to poziom zwykłego człowieka (i to stara edycja była paradoksem, skoro 16-letni łotrzyk z ulicy był wykształcony, oczytany i miał 200 IQ).

Ktoś tu chyba nie rozumie pojęcie inteligencji i myli je z wiedzą. Inteligencja to spryt, umiejętność uczenia się i dostosowywania. System zresztą jasno to wyraża. Jak dla mnie ta nowa klasa jest słaba i niszczy oryginalność łotrzyka. Mam nadzieję ze chociaż bard zostanie. Nowa edycja coraz bardziej wygląda mi na hack'an'slasha...
24-02-2008 17:17
Beamhit
   
Ocena:
0
Ktoś tu chyba nie widzi, że typowe "sprytne" umiejętności w 3.5 są pod Wisdom, nie pod Int (spot, sense motive, survival).

I że pod 4.0 żadna umiejętność łotrzyka nie podchodzi pod Int :P

Bard ssie.

Hack'n'slash rządzi.

PS. Zdolności łotrzyka pokazują zaś, jakim to on teraz jest specjałem. Może atakować nie tylko w AC, ale też w Ref lub Will. Dodatkowo może przesunąć trafionego przeciwnika.
24-02-2008 18:02
ironfist
   
Ocena:
0
"Gdyby taki lotrzyk z ulicy mial IQ 200, to bylby Moriartym, a nie lotrzykiem z ulicy. "
+
"Albo zręcznych i charyzmatycznych. I niekoniecznie przygłupów, skoro 10 INT to poziom zwykłego człowieka (i to stara edycja była paradoksem, skoro 16-letni łotrzyk z ulicy był wykształcony, oczytany i miał 200 IQ)."

WIEDZA a INTELIGENCJA to nie to samo.
Zdolność przyswajania suchych danych jest jednym. Natomiast przerobienie ich na WIEDZĘ, to trochę co innego.
Radzę przyjrzeć się wiedzy jawnej, wiedzy utajonej itp.

"Sila jest o tyle fajna, ze mozna stworzyc Lotrzyka-chuligana ;)"

Ja tego zupełnie nie kumam. Paradoksem dla was jest SPRYTNY 16 letni łotrzyk z IQ 200, ale NAPAKOWANY niczym Pudzian 16 latek wyciskający z 500 kilo na klatę to zupełna normalka?


"Bard ssie.

Hack'n'slash rządzi."
... Obiektywizm .....

"I że pod 4.0 żadna umiejętność łotrzyka nie podchodzi pod Int :P"

Ja tam nie będę się wypowiadał o 4ed, ponieważ jej nie znam. BTW ktoś jest w stanie powiedzieć że na 100% coś w niej będzie, albo czegoś nie będzie poza autorami?

Odnośnie łotrzyka jako takiego - nie wiem, nie grałem nigdy tą klasą, nawet nie grałem nigdy w dnd- prowadziłem przez 3 lata mega kampanie swojej drużynie, i jakoś mi się nie widzi, IDEALNE ZBALANSOWANIE klas ala WOW, podział na tanki, suporty itp. FUJ, a z informacji, które się sączą powoli odnośnie 4ed, to jakoś mam takie dziwne przeczucia, że będzie trochę bardziej targetowane w lubujących sie w WOWopodobny h'n's komputerowe rąbanki. Ale to tylko moje prywatne, nieobiektywne odczucie.
24-02-2008 22:56
rincewind bpm
   
Ocena:
0
"Bard ssie.

Hack'n'slash rządzi."

Hm, bardowie których tworzy Sony dodają drużynie +666 do ataku i są bardzo przydatnym dodatkiem do każdej większej drużyny również w wyżynce :)
24-02-2008 23:10
Beamhit
   
Ocena:
0
"WIEDZA a INTELIGENCJA to nie to samo.
Zdolność przyswajania suchych danych jest jednym. Natomiast przerobienie ich na WIEDZĘ, to trochę co innego.
Radzę przyjrzeć się wiedzy jawnej, wiedzy utajonej itp."

To radzę przyjrzeć się DnD, w które nie grasz, że działa tam to trochę inaczej.

"Ja tego zupełnie nie kumam. Paradoksem dla was jest SPRYTNY 16 letni łotrzyk z IQ 200, ale NAPAKOWANY niczym Pudzian 16 latek wyciskający z 500 kilo na klatę to zupełna normalka?"

Nie, to też paradoks. Ogólnie to paradoksy mi nigdy przeszkadzały, używam ich tylko po to, by obalać czyjeś tezy ;)

"FUJ, a z informacji, które się sączą powoli odnośnie 4ed, to jakoś mam takie dziwne przeczucia, że będzie trochę bardziej targetowane w lubujących sie w WOWopodobny h'n's komputerowe rąbanki. Ale to tylko moje prywatne, nieobiektywne odczucie."

Obiektywizm. A ja powiem tylko tyle, że w końcu będzie cudowny hack'n'slashowy system, z masą zajefajnych kombosów, prostą mechaniką, i w ogóle - cud, miód i orzeszki. I właśnie dlatego system się sprzeda.
25-02-2008 01:05
ironfist
   
Ocena:
0
"To radzę przyjrzeć się DnD, w które nie grasz, że działa tam to trochę inaczej."

dnd prowadziłem 3 lata, więc je znam dosyć, aby dostrzec, że ci co robili ten system odrealnili parę rzeczy.

"Nie, to też paradoks. Ogólnie to paradoksy mi nigdy przeszkadzały, używam ich tylko po to, by obalać czyjeś tezy ;)"

Czyją i kiedy? Poza tym to nie paradoks, tylko ZŁA konstrukcja mechaniki, i tyle.

"Obiektywizm. A ja powiem tylko tyle, że w końcu będzie cudowny hack'n'slashowy system, z masą zajefajnych kombosów, prostą mechaniką, i w ogóle - cud, miód i orzeszki. I właśnie dlatego system się sprzeda."

Kwestia hns- kwestia gustu, mnie to nigdy nie bawiło specjalnie (od czasu do czasu oczywiście, nawet w wampierzu się zdarzało:P)

Jeśli chodzi o combosy, to prędzej skuszę się na KLANARCHIĘ a nie 4ed. Choć by po to aby wspierać POLSKI produkt.

PROSTA MECHANIKA?? LITOŚCI- d20 to jest system dla PRAWNIKÓW. Co miesiąc dostajesz parę podręczników pełnych zasad, lub ich modyfikacji w stosunku do poprzednich wersji. Co gorsza, część jest nieskalibrowana a część sprzeczna- tak więc przypuszczam, że 4ed do pewnego podręcznika będzie zgodna, i da się w to grać, a po jakimś czasie przekroczy ten próg, i będzię wewnętrznie sprzeczna. No i ilość zasad rozłoży większość Mg na łopaty:P.
25-02-2008 01:58
Beamhit
   
Ocena:
0
"Poza tym to nie paradoks, tylko ZŁA konstrukcja mechaniki, i tyle."

Nie, to po prostu nierealistyczna mechanika. Przy okazji, realistyczne mechaniki ssą :P

"Jeśli chodzi o combosy, to prędzej skuszę się na KLANARCHIĘ a nie 4ed. Choć by po to aby wspierać POLSKI produkt."

Patriotą do tego stopnia nie jestem (albo masochistą), by grać w polską kaszankę.

"PROSTA MECHANIKA?? LITOŚCI- d20 to jest system dla PRAWNIKÓW."

No popatrz, tyle co tu była gdzieś recenzja Star Wars Saga Edition - i się okazało, że ci wszyscy ludzie, co nie trawili d20, uznali ten system za co najmniej dobry. A nie jest tajemnicą, że SWSE był po prostu playtestem dla DnD 4.0.

I pisz co chcesz, ale DnD 4.0 chwilowo jawi mi się na najbardziej grywalną i prostą mechanikę w swojej klasie (heroic fantasy).
25-02-2008 06:38
   
Ocena:
0
Ech...
Powiem tak- łotrzyk zawsze był zrecznym spryciarzem kimś kto na pierwszy rzut oka potrfił wykombinować jak pulapka działa i jak ją rozpsuć->czyli intelekt mioim zdaniem jest nie odzowny do postaci tego typu, a to ze ktoś jest z ulicy nie znaczy ze nie moze mieć nad przecitnego IQ -choć ocztany być nie musi;p
Ja poprostu uwielbialam grac inteligentm lotryzkiem(moja ulubiona klasa zaraz po magu)
25-02-2008 14:11
Bajer
   
Ocena:
0
Hack'n'slash... Shake it babe!

Nie oszukujmy się. 3ed od zawsze byłą dobrą sieczką. Wystarczy popatrzeć na ilość kombinacji i sam dział Pimp my hero. Teraz będzie prościej, łatwiej i przyjemniej co akurat mi się podoba. Już dawno przestałem w tym systemie szukać idealnego odzwierciedlenia rzeczywistości. Do takich rzeczy mam Zew i mi to wystarcza.

Widzę, że przyrost PW przy odpoczynku także zmienili, zwiększyli i dali stałą wartość. Chyba, że źle rozszyfrowałem Healin Surges?

Ogólnie moje wrażania są pozytywne. Widać, że każda z klas będzie miała sporo ciekawych zdolności. Ciekawi mnie Tumble (Zwinność) tylko raz na walkę. Ciekawe w zasadzie. Bo teraz jak się ma sporo rang to można zawsze wyjść z opresji:D
26-02-2008 22:51
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Healing surges mają działać inaczej - to swoisty "przypływ sił", "drugi oddech" czy jak tylko zechcesz to nazwać. Każda postać może z nich korzystać, by w trakcie walki odzyskać część punktów wytrzymałości. Można to przyrównać do filmowej potyczki, gdy jeden z bohaterów - pozornie już na skraju śmierci - podrywa się jeszcze i wybija przeciwników wokół siebie lub zadaje ostatni, morderczy cios, po czym dopiero zostaje powalony przez falę napastników.
27-02-2008 14:53
Bajer
   
Ocena:
0
Jeżeli to ma być Second Wind z Sagi to jest strasznie... słaby! Fakt na początku te 6 + Constitution dają sporo, ale później. Znacznie bardziej podobała mi się wersja z Sagi z przywróceniem 1/4 twoich maksymalnych PW.

Mimo wszystko wydaje mi się, że jest liczba PW leczona dziennie. Zamiast 1PW/poziom mamy większą i stałą liczbę.

Ciekawą rzeczą, na którą sam nie zwróciłem wcześniej uwagi to liczba PW na pierwszym poziomie. Cóż. Mamy tam 12 + wartość Budowy a nie modyfikator... No to pokaźna już wartość. Łotrzyk posiadający na pierwszym poziomie minimum 20 PW z maksem na 30. Aż strach pomyśleć z iloma PW zacznie Barbarzyńca jak go wydadzą w PG2:D Wojownik/Paladyn pewnie maksymalnie będę posiadać coś koło 40 PW.
28-02-2008 02:26
Vector von Vladen
   
Ocena:
0
Beamhit - Jakim prawem nazywasz Klanarchię kaszanką? Grałeś? Widziałeś? Nie? To nie wypowiadaj się na ten temat bardzo cię proszę.
Akurat Klanarchia ma szansę być ciekawą, dobrą grą.

Co do DnD... 4Ed To JUŻ nie jest RPG, a 5Ed będzie po prostu planszową grą bitewną z mnóstwem kombinacji i zasad. Widocznie tego oczekują... grubi Amerykanie :P
04-05-2008 19:25
~c1chy

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Tyle hałasu że łotrzyk posiada siłę w kluczowych atr . Tylko że nadal będzie można stworzyć sprytnego polegającego na INT łotrzyka bez wielkiej siły przecież nikt nie każe pakować punktów w Siłę jak dla mnie to jednak siła jest ważna u łotrzyka i nieraz mu się przydaje żeby na przykład skręcić komuś kark wspinać się podciągać to jednak mięśnie się wyrabiają a co do 3ed to nastał czas zmian ...... czas pogardy :D (ale nowe nie oznacza gorsze)
26-05-2008 12:22
~WDMaster

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Wizard`si w 4 ed. spieprzyli system D&D i tyle...
12-09-2008 21:58
~koliber

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ludzie niewiem o co sie kłucicie. Najpierw trzeba zagradz zeby zkomentować. Ja grałem i powien że system jest świetny wyrowna walki, strategicznie i taktycznie trzeba pomyslec aby wykonac swoj ruch. Pozatym KAŻDA KLASA JEST POTRZEBNA=ROWNA nie ma przegiec w pewnych klasach jak to bylo w 3.0/3,5 . A co do rpg to zalezy od Was dobre zasady walki niczemu nie przeszkadzaja!!!!
17-10-2008 10:35

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.