» Wieści » Łotrzyk w 4. edycji

Łotrzyk w 4. edycji

|

Łotrzyk w 4. edycji
Na stronie Wizards of the Coast pojawił się kolejny artykuł przybliżający nową edycję D&D, zatytułowany Sneak Attack! Omawia on łotrzyków i przedstawia ich częściową rozpiskę oraz zdolności, jakie klasa ta będzie posiadała w 4. edycji systemu. Z artykułem można się zapoznać klikając na ten link.
Źródło: Wizards of the Coast
Tagi: D&D | D&D 4th ed. | DDI | Wizards of the Coast | Ampersand


Czytaj również

Komentarze


~Mroczny Pomiot

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
linki nie działają
23-02-2008 11:15
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Pardon? Wszystko wydaje się działać jak trzeba.
23-02-2008 11:27
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Jak dla mnie, to paskudna ilustracja, chociaz sam pomysl takiego przedsrtawienia lotrzyka bardzo mi sie podoba.
Pomysl +, wykonanie - (ilustracji, bo link faktycznie nie dziala, chociaz to moze sprawa wewnetrzna strony WotC)
23-02-2008 11:29
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Hm, u mnie też działa?

Level Sneak Attack Damage
1st–10th +2d6
11th–20th +3d6
21st–30th +5d6

crap!

Łotrzyk opierający się na Zręczności, Charyzmie i... Sile? A gdzie Intelekt, który w moich łotrzykach był na drugim miejscu?

A, no tak, role, teraz łotrzyk musi mieć Siłę, ponieważ jego rola to naparzanie we wroga mieczem...
23-02-2008 11:54
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Nie mam pojęcia, w czym rzecz. Link wydaje się funkcjonować poprawnie i nie sprawia żadnych problemów...

Z ciekawszych wyrywków:
- opis zwięzły, zawarty w punktach, uwzględniający rolę klasy, "źródło mocy" i kluczowe atrybuty
- ilość punktów wytrzymałości na 1. poziomie jest określona i dolicza się do niej pełną wartość Budowy
- na kolejnych poziomach ilość pw jest określona, nie dolicza się do nich premii z Bd; ta ma znaczenie przy ustalaniu ilości "healing surges" (bazowo - 6)
- narzucone "wyuczone umiejętności" (łotrzyk ma "Stealth and Thievery plus four others"); ilośc umiejętności określa klasa, nie bierze się pod uwagę atrybutów
- pojawiają się propozycje buildów - uwagi co do archetypów i tego, jak je realizować dobierając odpowiednie zdolności i atuty
- "Evil and chaotic evil rogues often favor Lolth or Zehir." - czyżby mimo wcześniejszych przewidywań charaktery z osi Prawo-Chaos (oraz same "charaktery łączone" - PD, CZ etc.) przetrwały?
23-02-2008 11:58
~ConAnuS

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mi ten link na IE 7.0 też nie działa, po powrocie na chatę zobaczę jak na Mozilli.
23-02-2008 12:04
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
0
Ciekawe... Internet Explorer nie wyświetla tej jednej strony, choć FireFox ani Opera nie mają z tym żadnych problemów. Jeśli ktoś ma podobne problemy, polecam skorzystać z innej przeglądarki.

Tymczasem jeszcze dwie uwagi:

- biegłości w pancerzu zmienione; łotrzyk posiada wyszkolenie w zbrojach "skórzanych" (leather)
- biegłości w broni jw. - łotrzyk jest biegły w kilku konkretnych broniach (sztylet, ręczna kusza, krótki miecz, shurikeny i proca); z drugiej strony mechanika korzysta z innych niż do tej pory uproszczeń, podobnych do systemu "grup broni" - wyróżniono np. "lekkie ostrza", "kusze" i "proce"; z innego artykułu wiemy, że podobnie potraktowano np. "nadziaki"
23-02-2008 12:21
Erpegis
    ...
Ocena:
0
Po co ci Intelekt, jak skille inaczej działają?
23-02-2008 12:35
Fungus
   
Ocena:
0
Ciekawe, wyglada dla mnie zupelnie inaczej niz 3 edycja. Nie ocenie poki nie zagram, ale munchkin we mnie juz kombinuje rozpiski ;>
23-02-2008 13:53
rincewind bpm
   
Ocena:
0
"Po co ci Intelekt, jak skille inaczej działają?" Nie chce, by członkowie mojej ulubionej klasy byli debilami i łotrzyk kojarzy mi się przede wszystkim ze sprytem ;) Ale to juz kwestia gustu :)
23-02-2008 13:55
Erpegis
    w R&C
Ocena:
0
W Races and Classes trochę jest o tym, jak łotrzyk działać ma jako swashbuckler taki trochę.
23-02-2008 14:09
~

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Taki czysty damage dealer jak w mmorpgach. Potrzebny jeszcze bedzie jakis tank aby trzymal aggro mobow i mozna grac. Hmmm. Chyba jednak lepiej pograc w komputerowe mmorpgi. Wiecej graczy on-line.
23-02-2008 14:13
~Shan

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Ech, przekombinowali. Łotrzyk to zręczny koleś polegający na swoim sprycie, nie na sile... Mnie się nie podoba.
23-02-2008 14:24
~rincewind rulez

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
cthulhu fhtagn

ciekawy ten lotrzyk, lepszy od tych wczesniejszych, daje wiecej mozliwosci rozwoju postaci mozna go bardziej spowergamerowac i zmunchkinowac dzieki tym wybitnym poradom.
23-02-2008 14:25
~Elkh

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Mam FF i nie działa link.
23-02-2008 15:26
Voaraghamanthar
    Przegieli
Ocena:
0
O nie!, od teraz 4 ed. mówie głośne, zdecydowane nie! To co zrobili z łotrzykiem jest po prostu śmieszne. Siła dla łotrzyka - jeszcze czego. Ta zmiana w połączeniu ze znacznym osłabieniem ukradkowego ataku sprawia że ta postać traci swoją oryginalność i staje się po prostu bardziej podobna do wojownika. Stała ilość hp dla postaci to też jakiś cyrk. Kostki były o wiele lepsze (poza tym jak ktoś chciał to mógł dodawać sobie np. pół kostki +1, kwestia ustaleń, a teraz?). Dla mnie też intelekt był, jeśli chodzi o łotrzyka, bardzo ważny, a teraz będzie się pałętać po świecie wielu zręcznych, napakowanych łotrzyków przygłupów. Do tej pory 4 ed. stawiała mnie na neutralnym stanowisku ale teraz jestem zdecydowanie negatywnie nastawiony.
23-02-2008 15:30
rincewind bpm
   
Ocena:
0
Akurat stałe pw mi się podobają, szczególnie u BG; i tak bardzo sporadycznie grałem na rzucanie. U potworów za to wolałem wyznaczanie pw trochę na oko ;)
23-02-2008 17:29
Beamhit
   
Ocena:
0
"Kostki były o wiele lepsze (poza tym jak ktoś chciał to mógł dodawać sobie np. pół kostki +1, kwestia ustaleń, a teraz?)"

A teraz można sobie ustalić, że będzie się rzucać :P

"Siła dla łotrzyka - jeszcze czego."

A czemu nie? Ja do tej pory mile wspominam mojego rogue z dwuręcznym mieczem :P

"Dla mnie też intelekt był jeśli chodzi o łotrzyka bardzo ważny, a teraz będzie się pałętać po świecie wielu zręcznych, napakowanych łotrzyków przygłupów."

Albo zręcznych i charyzmatycznych. I niekoniecznie przygłupów, skoro 10 INT to poziom zwykłego człowieka (i to stara edycja była paradoksem, skoro 16-letni łotrzyk z ulicy był wykształcony, oczytany i miał 200 IQ).

Przy okazji - Siła to opcja, nie wymóg.
23-02-2008 21:16
ironfist
   
Ocena:
0
"Albo zręcznych i charyzmatycznych. I niekoniecznie przygłupów, skoro 10 INT to poziom zwykłego człowieka (i to stara edycja była paradoksem, skoro 16-letni łotrzyk z ulicy był wykształcony, oczytany i miał 200 IQ)."

Kwestia taka, że w dnd nie gra się ZWYKŁYM człowiekiem. Gra się jednostkami NIEPRZECIĘTNYMI, które akurat powinny wyróżniać się z tłumu. W końcu to ich różni od zwykłych, szarych przedstawicieli reszty świata. Zresztą, gdyby chodziło w dnd o granie zwykłymi mortalami, to pod to zrobione by były rozwiązania mechaniczne. A tak mamy wykształconego, oczytanego, z IQ200, 16 letniego łotrzyka z ulicy, i to jest zgodne z zasadami.

BTW - Jeśli takie coś mają zrobić z łotrzyka, to ja się boje spytać CO Z RESZTY za mutanty wyjdą?:P
24-02-2008 10:18
8536

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Beamhit ma racje. Gdyby taki lotrzyk z ulicy mial IQ 200, to bylby Moriartym, a nie lotrzykiem z ulicy. Teoria o nieprzecietnych bohaterach mnie nie przekonuje, oczywiscie, gra sie kims wyjatkowym, ale dlaczego akurat Lotrzyk ma sie wyrozniac w tej dziedzinie? Sila jest o tyle fajna, ze mozna stworzyc Lotrzyka-chuligana ;)
24-02-2008 14:39

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.