» Wieści » Konkurs(ik) X - regulamin konkursu

Konkurs(ik) X - regulamin konkursu

14-07-2009 00:12 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk

Konkurs(ik) X - regulamin konkursu
Ogłaszamy rozpoczęcie dziesiątego już Konkurs(ik)u działu działu D&D i d20! Wszystkich zainteresowanych prosimy o uważne zapoznanie się z regulaminem: TEMAT brzmi: Spotkanie [pojedyncze wyzwanie czy zdarzenie do zastosowania w trakcie sesji; opis zawierający wszelkie informacje niezbędne prowadzącemu do wykorzystania sceny - bojowego czy też nie]; MAKSYMALNA OBJĘTOŚĆ pracy: 15 000 znaków (wliczając spacje) - ok. 5 stron A4 zapisanych czcionką TNR 12 pkt; UWAGI:
  • W tej edycji konkursu mogą brać udział redaktorzy serwisu (za wyjątkiem członków jury).
  • Przy tworzeniu mechanicznej strony postaci można korzystać ze wszystkich wydanych przez Wizards of the Coast (a w Polsce - przez wydawnictwo ISA) podręczników do D&D wer. 3.5 i d20 Modern, ze szczególnym uwzględnieniem materiałów zebranych w SRD D&D i SRD d20 Modern. Na tej samej zasadzie dopuszczalne jest także stosowanie zasad 4. ed. D&D.
  • Oprócz pozycji oficjalnych dopuszczamy także wykorzystanie Spellslinger d20 (wydanego przez Gozoku) oraz Midnight 2. ed. (polskie wydanie podręcznika podstawowego: Galakta; oryginalne SRD dostępne w Sieci).
  • Wszelkie własne materiały, dodatki i zasady specjalne stosowane w pracy (takie jak zdolności specjalne, warianty zdolności klasowych, atuty, zaklęcia czy magiczne przedmioty) muszą być zgodne z wykorzystywanym systemem (D&D 3.5, 4. ed. D&D bądź Modern d20, Midnight lub Spellslinger) i korzystać z oficjalnej polskiej terminologii (jeśli takowa istnieje; w innym wypadku należy zaproponować własne przekłady, podając w nawiasie terminy oryginalne), a także zostać zawarte w tekście (przy niezmienionym limicie długości).
  • Nadsyłane prace nie mogły być nigdzie dotychczas publikowane.
  • Opracowania konkursowe mogą zostać osadzone w realiach dowolnego wydanego przez WotC bądź też każdego z opisywanych na łamach dnd.polter.pl settingu. Preferujemy teksty możliwie uniwersalne, dające się wykorzystać w różnych światach gry, jednak docenimy także postaci dopasowane do konkretnych realiów.
  • We wszystkich przypadkach preferujemy oficjalne formaty rozpisek stosowane w wydanych w Polsce podręcznikach i na łamach strony dnd.polter.pl - uwaga: zastrzeżenie to nie obejmuje 4. ed. D&D
INNE WYMAGANIA: oprócz warunków podanych powyżej, wymagana jest poprawność gramatyczna, ortograficzna i stylistyczna prac, a także zgodność z zastosowaną mechaniką. Opracowania przeznaczone do wersji 3.0 systemu będą niżej oceniane. W przypadku stosowania pozycji niewydanych po polsku konieczne jest poda nie źródeł poszczególnych zasad, atutów, zaklęć itp. Prace łamiące jakiekolwiek prawa autorskie będą z miejsca dyskwalifikowane. OCENIAMY: oryginalność pomysłu, nowatorstwo zastosowanych rozwiązań oraz przydatność opracowania w grze i jego poprawność - zarówno mechaniczną, jak i językową. Ocenie podlega także wszystko to, co umożliwia wprowadzenie sceny do gry (jak chociażby pomysły na odegranie spotkania w zależności od warunków przygody i na jego rozwinięcie). "Drobne dodatki" (np. nowe przedmioty magiczne lub modyfikacje istniejących, opisy postaci niezależnych czy ilustracje) będą również mile widziane i w zależności od swojej jakości mogą być dodatkowo punktowane. Na ocenę ma wpływ także estetyka nadesłanej pracy. TERMIN ZAKOŃCZENIA pierwszego etapu: 26 lipca 2009. NAGRODA za 1. miejsce: umieszczenie pracy na stronie oraz premia punktowa (przyznawana oprócz normalnej liczby punktów za tekst o odpowiedniej długości) przy publikacji: +100 punktów. NAGRODY za wyróżnienia: wybrane prace dopuszczone do finału mogą zostać wyróżnione przez jurorów - niezależnie od wyniku głosowania. W takim przypadku nagrodą jest umieszczenie tekstu na stronie oraz premia punktowa (przyznawana oprócz normalnej liczby punktów za tekst o odpowiedniej długości) przy publikacji: +25 punktów. --- Swoje prace w postaci plików tekstowych (format DOC lub RTF) przysyłajcie na adres: [email protected] Uwaga! Po odebraniu zgłoszenia niezwłocznie wyślemy e-mail z potwierdzeniem jego przyjęcia. Jeśli po upływie 48 godzin od wysłania pracy potwierdzenie nie znajdzie się w skrzynce autora, powinien on jak najszybciej skontaktować się z szefem działu. Z tego powodu prosimy, aby nie czekać z wysłaniem zgłoszenia do ostatniej chwili. Jury złożone z redaktorów dnd.polter.pl wybierze spośród nadesłanych prac te, które spodobają jej się najbardziej (uwaga - mogą to być wszystkie, ale również może to nie być żadna z nich), a następnie zwróci się do ich autorów o umieszczenie ich na forum w specjalnym temacie w formie postów. Ostatnim etapem będzie głosowanie czytelników, którzy wybiorą najlepszą pracę. Zapraszamy do spróbowania swoich sił w Konkurs(ik)u! Więcej informacji na forum.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Tagi: Konkurs(ik) | dział D&D i d20


Czytaj również

Komentarze

string(15) ""

Nefarius
   
Ocena:
+1
Brawo, w końcu coś się dzieje. Trzeba było o to zabiegać, ale Zsu ma wielkiego plusa za dotrzymanie pierwszej danej decyzji po zmianie stanowiska (i to w tak krótkim czasie!). Miejmy nadzieję, że tak będzie dalej!
14-07-2009 16:30
Ardavel
   
Ocena:
0
Myślę, że spróbuję swoich sił ;) Wielki plus za inicjatywę konkursu :)
14-07-2009 18:55
Zsu-Et-Am
   
Ocena:
+1
Dotarły do mnie wątpliwości co do tematu tego Konkurs(ik)u. W związku z tym podaję kilka przykładów spotkań z literatury i filmów:

- Most Śmierci (i jego strażnik) z filmu Monty Python i Święty Graall
- Stara Wierzba i Tom Bombadil z początku Władcy pierścieni (lub późniejsze przebudzenie w kurhanie upiorów)
- spotkanie Luke'a i Bena z Hanem Solo w kantynie Mos Eisley (Star Wars)
- atak Upiorów Pierścienia w ruinach na wzgórzu (ponownie Władca pierścieni)

Ogółem spotkanie to dowolny krótki epizod sesji, pojedyncza scena, w trakcie której "coś się dzieje" (dokonuje się interakcja [może to być także walka], wykonuje się testy, gracze podejmują decyzje). Scenariusze do D&D na ogół składają się z szeregu mniej lub bardziej luźno połączonych spotkań - czy to relacją czasową ("najpierw wydarza się a, potem b, choć równocześnie z nim gdzie indziej dokonuje się c" - lub przyczynowo-skutkową - "jeśli zdarzyło się a, to teraz wydarzy się b"), czy przestrzenną (kolejne komnaty). Nam zależy na takich scenach czy spotkaniach, które można by rozegrać jako bardzo krótką przygodę albo z minimalnym wysiłkiem wprowadzić do rozgrywanego scenariusza jako urozmaicenie czy choćby w miejscu "spotkania losowego" (o jakich wspomina Przewodnik Mistrza Podziemi). Oczywiście docenimy także typowe spotkania bojowe - wyzwania taktyczne dla graczy z urozmaiconym polem walki, przeciwnikami...

Mam nadzieję, że będzie to pomocne. Powodzenia wszystkim uczestnikom!
15-07-2009 13:30

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.