Kolęda (Brd 6)

Autor: Marcin 'Marael' Gomoła

Kolęda
Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł]
Poziom: Brd 6
Komponenty: W
Zasięg: Osobisty
Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie

W pewną szczególną noc nie wypada walczyć...
W chwili, w której bard zaczyna śpiewać Kolędę, walka zamiera. Wszystkie istoty w obszarze działanie czaru przestają ze sobą walczyć, niezależnie od stosunków je łączących, czy mocy przez nie posiadanych. Sam moment trwania pieśni jest wypełniony specyficzną magią. Krążą legendy o bardzie, który grając Kolędę doprowadził bezmózgiego zombie do cichutkiego pochlipywania oraz sprawił że lordowie Tanar’ri i Baatezu padli sobie w ramiona i obsypali się wzajemnie ciepłymi życzeniami.
Kiedy bard kończy śpiewać, wszystkie istoty objęte działaniem czaru zostają zmuszone do natychmiastowego udania się do najbliższej szopki lub stodoły, w której w danym momencie rodzi się dziecko (jakiegokolwiek humanoida). Wszyscy objęci magią Kolędy bezbłędnie znają położenie tego miejsca, niezależnie od odległości. Często zdarza się, że istoty potraktowane kolędą giną z wycieńczenia podczas podróży.
Kolejnym efektem Kolędy jest fakt, że charakter wszystkich istot objętych jej działaniem zmienia się permanentnie na Praworządny Dobry. Tego efektu nie da się usunąć inaczej, niż poprzez najpotężniejsze czary (Cud, Życzenie) lub boską interwencję.