» Wieści » Jesień pod znakiem retro

Jesień pod znakiem retro

|

Jesień pod znakiem retro
Rok 2010, a szczególnie nadchodząca jesień, przyniosą wiele nowości dla fanów 4. edycji Dungeons & Dragons, choć niektóre zapowiedzi WotC mogą zainteresować także erpegowe matuzalemy. Po raz siódmy zostanie wskrzeszony system Gamma World, wydane zostaną dwie gry planszowe opatrzone logo D&D, a do tego otrzymamy nową serię wydawniczą: The Essential Dungeons & Dragons. Seria Essentials kierowana jest przede wszystkim do nowych graczy i ma stanowić ciekawsze, barwniejsze (a przy tym i tańsze ze względu na rezygnację z twardej oprawy) wprowadzenie do gry. Jako pierwszy produkt w serii wydany zostanie nowy, drugi już zestaw startowy do 4. edycji D&D. Tym razem wydaje się on bardziej przemyślany i nawiązuje swoją stylistyką do legendarnego Red Boxa z 1983 roku. Z całą zawartością zestawu można zapoznać się na stronie wydawcy. Po zestawie wprowadzającym czekają nas kolejne dodatki, każdy w osobny pudełku:
  • Nowa, większa odsłona tekturowych płytek, z których można utworzyć własne i niepowtarzalne scenerie do rozgrywania potyczek. Dwa zestawy - Dungeon Tiles Master Set: The City oraz Dungeon Tiles Master Set: The Wilderness - zostaną poprzedzone wydanym jeszcze przed startem Essentials zestawem Dungeon Tiles Master Set: The Dungeon. W nazwach widać nawiązanie do trzech tradycyjnych modeli rozgrywki.
  • Kolejną propozycję w serii stanowi Dungeon Master's Kit, który ma zawierać informacje dotyczące prowadzenia rozgrywki, dwie krótkie przygody oraz liczne akcesoria, w tym żetony reprezentujące przeciwników i zasłonę Mistrza Podziemi.
  • W Monster Vault znajdziemy statystyki ikonicznych potworów wraz z reprezentującymi je tekturowymi żetonami i dodatkową krótką przygodą. Wg zapowiedzi otrzymamy także rozszerzone informacje fabularne o każdym potworze.
  • Nie zapomniano także o graczach. Dwie wydane w miękkiej oprawie pozycje - Player Essentials: Heroes of the Fallen Lands oraz Player Essentials: Heroes of the Forgotten Kingdoms - zawierać będą mechaniczne rozszerzenia dla najpopularniejszych ras i klas. Podobnie jak we wcześniejszych pozycjach z serii, także i tu nie zabraknie dłuższych opisów, na brak których narzekano w standardowym wydaniu 4E.
Gamma World wydany po raz pierwszy w 1978 roku przez TSR był z pewnością systemem ciekawym, choć niekoniecznie popularnym. Jego tematem były wywołujące mutacje promieniowanie, androidy, psionika i świat zniszczony przez nuklearne wojny. Wznawiany wielokrotnie, doczekał się swojej 7. odsłony - opartej na mechanice 4. edycji D&D. Najpierw światło dzienne ujrzy pudełko z podstawką - D&D Gamma World Roleplaying Game, a po nim dwie kolejne pozycje: D&D Gamma World Expansion Kit: Famine in Far-go oraz D&D Gamma World Expansion Kit: Legion of Gold. Wszystkie pozycje będą wydane podobnie do serii Essentials. Gamma World ma być niezależną grą, lecz jego mechanika będzie kompatybilna z 4E w stopniu umożliwiającym wykorzystanie potworów z systemu w standardowych sesjach D&D. Ostatnia zapowiedź dotyczy dwóch planszowych gier przygodowych: Castle Ravenloft oraz Dungeons of Dragonfire Mountain, które pod względem rozgrywki na pierwszy rzut oka przypominają tytuły takie jak Magia i Miecz czy Descent. Obecność sporej ilości tekturowych płytek może świadczyć, iż możliwe będzie układanie własnych plansz do eksploracji.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę
Źródło: Wizards of the Coast
Tagi: Castle Ravenloft | D&D 4E | D&D Gamma World Expansion Kit | D&D Gamma World Roleplaying Game | Dungeon Master's Kit | Dungeon Tiles Master Set | Dungeons of Dragonfire Mountain | ED&D | Gamma World | Monster Vault | Player Essentials | Wizards of the Coast | Zapowiedzi wydawnicze


Czytaj również

Komentarze


Ifryt
   
Ocena:
0
Jak dla mnie bardzo ciekawa informacja. Zobaczymy jak to wyjdze w praktyce.
04-02-2010 15:26

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.