» Dla Mistrzów Podziemi » Inspiracje

Inspiracje

Dział dla graczy i Mistrzów Podziemi szukających ciekawych pomysłów do wykorzystania w swojej grze. (kategoria ze Starego Poltera - prace nad nową wersją trwają)
Wyświetlono rezultaty 1-20 z 20.

D&D Ablem gier fabularnych?

16-08-2005 17:03 | Wojciech 'Wojteq' Popek | Komentarze: 238
System Dungeons & Dragons stał się jednym z najpopularniejszych i najczęściej aktualizowanych systemów na polskim rynku. Wszystko to za sprawą Wydawnictwa ISA, które w miarę regularnie spolszcza i wydaje nowe dodatki (splatbooki, opisy światów, jak na przykład Zapomniane Krainy). Oczekiwaną reakcją...

Druidzi cz. I

Wstęp albo opowieści przy leśnym ognisku

19-11-2007 15:33 | Adi Cherryson | Komentarze: 7
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Grimuar ten jest twoim przewodnikiem po świecie celtyckich druidów. Czytaj bacznie, a odkryjesz więcej z chwały, bo...

Druidzi cz. II

Czy druidzi składali ofiary z ludzi?

17-12-2007 19:31 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Ofiary z ludzi. Dzisiaj zapewne większości z nas wydaje się to odrażające i w odpowiedzi na pytanie: "Czy druidzi s...

Druidzi cz. III

Filozofia i Mądrość, Prawda i Słowo

14-01-2008 21:34 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Co jest słodsze niż miód? - Bliska rozmowa. Co jest bielsze niż śnieg? - Prawda. Co jest szybsze niż wiatr? - Myśl...

Druidzi cz. IV

Magia druidów

14-01-2008 21:36 | Adi Cherryson | Komentarze: 4
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Powoli nadchodzi świt. Z naszego ogniska została ledwie sterta popiołów, jednak w kilku miejscach wciąż jeszcze tli...

Druidzi cz. V

Bogowie i mity

06-02-2008 23:00 | Adi Cherryson | Komentarze: 2
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. By przywołać martwą religię z zapomnianego grobu i kazać jej opowiedzieć swe dzieje, potrzeba by czarodziejskiej ró...

Druidzi cz. VI

Upadek. Ostatni przemarsz druidów

12-05-2008 23:40 | Adi Cherryson | Komentarze: 6
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Świt. Przebudzenie ze świata pięknego snu. Cudownie i magicznie spędzona noc kończy się nagle, gdy zastępy celtyck...

Bezmyślni nieumarli

Część I: tworzenie i zastosowania

05-06-2008 23:24 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 15
Szkielety i zombie to typowi przeciwnicy, występujący chyba w każdej niskopoziomowej przygodzie do Dungeons & Dragons. Najczęściej stoją w brudnych komnatach, bezproduktywnie czekając na zniszczenie przez drużynowego kapłana, atakując bez żadnej taktyki i pomysłu, przez co spotkania z nimi pełnią ro...
Wstęp do starej szkoły RPG

Wstęp do starej szkoły RPG

Graj jak w latach 70.

19-06-2010 11:40 | | Komentarze: 37
Wstęp do starej szkoły RPG to tłumaczenie artykułu "A Quick Primer for Old School Gaming" Matta Fincha, autora Swords & Wizardry. Tekst opowiada o specyfice starszego podejścia do gier fabularnych, w którym zasady są jedynie ramą dla opowieści i nie starają się odwzorować każdego szczegółu świata pr...
Stara Szkoła RPG od podstaw

Stara Szkoła RPG od podstaw

Zostań człowiekiem Renesansu Starej Szkoły

19-08-2010 23:57 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 39
O Starej Szkole RPG zrobiło się głośno. Rośnie popularność retrogamingowych blogów, pudełka z grami do złudzenia przypominającymi stare edycje D&D sprzedają się jak ciepłe bułeczki, pojawiło się polskie wydanie retroklona Swords & Wizardry: Whitebox. O tym, dlaczego wielu graczy wybiera właśnie syst...
Przygody ze Starą Szkołą

Przygody ze Starą Szkołą

Stara Szkoła RPG od podstaw: część druga

22-09-2010 19:48 | Witold 'Squid' Krawczyk | Komentarze: 19
W poprzednim artykule pisałem o grach Renesansu Starej Szkoły i ich mechanice. Tym razem będzie o starym stylu pisania i prowadzenia przygód oraz o kwestiach z tym związanych: chodzeniu po podziemiach i poza nimi, liniowości lub jej braku, zdawaniu się na los i stereotypowym killing monsters and ta...

Namuzowywania: Eladriny

Elfia (R)ewolucja

01-12-2010 17:25 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 11
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Elfy były obecne w Dungeons & Dragons od samego począ...
Pocztówka z D&D: Illithidy

Pocztówka z D&D: Illithidy

Dla łupieżców pomysłów

11-12-2010 17:17 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 17
Illithidy to jedne z najpopularniejszych istot z „kanonu” D&D. Nie ma się co dziwić – genialni, źli, obdarzeni telepatycznymi talentami mózgozdziercy z ośmiornicą zamiast głowy to brawurowe (i grywalne, przynajmniej jako przeciwnik) połączenie mrocznych spiskowców, pożerającej mózg...

Namuzowywania: Wynaleźć Koło na nowo

Kosmologia 4E w klimatach Planescape

16-02-2011 19:40 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 9
Namuzowywania?Jeśli zastanawiasz się nad tytułem tego tekstu, koniecznie przeczytaj o Namuzowywaniach na oficjalnym blogu redakcji. Oprócz wyjaśnień znajdziesz tam również odsyłacze do kilku innych wartościowych materiałów o podobnym charakterze. Kosmologia D&D 4E zmieniła się radykalnie w porównani...
Pocztówka z D&D: Listy czarów

Pocztówka z D&D: Listy czarów

By magia nie stała się nudna...

23-02-2011 23:11 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 5
W rozmaitych Brawurowych i nie tylko światach mogą istnieć wymyślne i specyficzne zaklęcia, ale graczom nie za bardzo będzie opłacało się po nie sięgnąć –mają one mniej zastosowań, a w dodatku używanie ciągle tej samej sztuczki, choćby najbardziej fantazyjnej, w końcu się znudzi. O wiele korzy...
Pocztówka z D&D: Zwodniki

Pocztówka z D&D: Zwodniki

Gryzonie, które mogą być wszędzie. Dosłownie wszędzie...

23-03-2011 20:39 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 9
Co takiego niezwykłego jest w tym stworzonku? Otóż każdy zwodnik potrafi zmieniać maść swojego futra na dowolne (znany zwierzowi) kolory i wzory (nawet niewystępujące w naturze), dzięki czemu tego małego gryzonia niezwykle trudno odróżnić od otoczenia, gdy myszowaty ukrywa się przed zagrożeniem. Pon...

Namuzowywania: Topory i minotaury

Krótka historia wielkiego topora

19-09-2012 17:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 9
Kto, poza grognardami cierpiącymi z powodu inflacji statystyk, nie kocha wielkich toporów? Tych obusiecznych maszyn do zabijania, których obrażenia współdzielą dwunastościenną kostkę obrażeń jedynie z barbarzyńcami, smokami i nieumarłymi? Jest to może zupełnie świeża miłość - pasujące do tego opisu...
Smokogłowie

Smokogłowie

Z głową pełną złudzeń

30-04-2014 23:57 | Marek 'Planetourist' Golonka | Komentarze: 0
Pomieścić ogromne smocze ego w ciele śmiertelnika to rzecz niezwykle niebezpieczna - tak dla rzeczonego śmiertelnika, jak i dla całego świata. Dlatego właśnie najbardziej światli uzdrowiciele Khorvaire, Faerunu i innych Pierwszych Materialnych traktują niepozorne smokogłowie jako zarazę gorszą, niż...
Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Poradnik: Projektowanie scen na sesję

Jak tworzyć sceny w które chce się grać.

01-03-2023 18:32 | Przemysław 'Canis Majoris' Pszczoliński | Komentarze: 8
Doświadczeni Mistrzowie Gry tworzą niezapomniane sceny, w trakcie których nie sposób się nudzić. Choć wielu takich MG buduje sceny instynktownie, warto spojrzeć na to, co te najlepsze mają wspólnego. Pozwoli nam to ocenić własny warsztat lub pisać scenariusze w sposób bardziej świadomy. Podsta...
Zagubiona narracja o historii

Zagubiona narracja o historii

Zapomniane aspekty Zapomnianych Krain

17-05-2023 01:00 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Z dużą dozą pewności można powiedzieć, że Zapomniane Krainy pozostają jednym z najdokładniej opisanych światów fantasy. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat najsłynniejsze dzieło Eda Greenwooda doczekało się ogromnej liczby podręczników, powieści, artykułów, komiksów i gier komputerowych. Dzisiaj Kra...