Illi'ordon

Gith z nietypowym umysłem

Autor: Rafał 'Ruffle' Leniar

Wygląd i osobowość

Illi'ordon wizualnie nie odróżnia się od innych githów-piratów i mogą to stwierdzić osoby nawet dobrze obeznane z tą rasą. Właściwie tylko jego stały ekwipunek, na który składa się sztylet, puklerz i kolczuga emanujące jasnym, metalicznym blaskiem mogą wydawać się nietypowe, choć dla postronnych przemierzających Plan Astralny czy Flogiston (to w tych miejscach wspominany osobnik najczęściej przebywa) tego typu przedmioty wcale nie muszą budzić zdziwienia.

O wiele bardziej interesujące wydaje się być jego zachowanie, które z jednej strony może zostać uznane za typowe dla githa-pirata, a przynajmniej wtedy, gdy nie miało się żadnych głębszych kontaktów z przedstawicielami tego gatunku... Często bowiem zdarza się, że zamiast cechować się chaotycznością oraz agresją nabiera on rysów zdecydowanie odbiegających od standardu, a jego zachowanie staje się zbyt ułożone, oparte na chłodnej kalkulacji czy wręcz... Beznamiętne. Wtedy to z zawadiaki i podjudzacza osobnik ten zmienia się w kogoś mniej skorego do walki i bardziej refleksyjnego (chociaż nie w kogoś, o kim można powiedzieć, że ma lepsze zamiary). Taki dualizm nie byłby chyba niczym dziwnym, gdyby nie fakt, iż będąc świadkiem tej przemiany bardzo wyraźnie widzi się różnicę, oraz to, że osobnik ten wydaje się nie mieć nad zmianą żadnej kontroli.

Potrafi żartować z rozmówcy, wygrażać mu, zastraszać i podchodzić do innych cynicznie, by w jednej chwili nabrać ogłady, powściągliwości, roztropności i chłodnego dystansu - zupełnie tak, jakby miał dwie osobowości. Illi'ordonowi można by wystawić dość przykrą diagnozę, a mianowicie... "Częstotliwe" rozdwojenie jaźni - gdyż żaden z dwojga przeciwległych biegunów jego charakteru nie ma nad nim władzy na długo i już podczas krótkiej rozmowy z nim można tę przypadłość wyraźnie dostrzec.

Przez swoją odmienność, Illi'ordon jest niemal skazany na samotność, gdyż w innych githach budzi zazwyczaj dwie postawy: niechęć (traktują go jako ofiarę eksperymentów znienawidzonych przez siebie illithidów) lub podejrzenia (o zdradę czy nawet współpracę z illithidami). Stał się przez to wyrzutkiem, którego cele wydają się być równie tajemnicze jak jego przeszłość.


Historia

Osobnik ten ma za sobą zarówno dość standardową historię, w której był członkiem jednej z załóg githów (i chyba tylko do tego faktu mógłby się sam przyznać), jak i przeszłość tajemniczą, o której mało kto ma konkretną wiedzę. Opuścił swoich towarzyszy z nieznanych przyczyn - być może chciał po prostu działać na własną rękę lub zmęczyła go służba u przełożonych - informacji o tym w praktyce nie da się z niego wycisnąć. Pewnym wydaje się być tylko to, że "rozdwojenie jaźni" jakiego się nabawił nastąpiło po jego odłączeniu się od swojej rasy, ewentualnie tuż przed tym faktem.

Oprócz możliwości bycia przedmiotem badań Łupieżców i bycia ofiarą nie do końca udanej ceremorfozy czy psychochirurgii, mógł on także odkryć w sobie nieznany dotąd talent psioniczny, który okazał się na tyle duży, by namieszać w psychice nawet istocie będącej w stanie z natury posługiwać się mocami umysłu. Przypuszczenie to posiada jednak najmniejszą liczbę zwolenników.


Motywacje i cele

Czyny tego osobnika nie są na tyle jaskrawe, by rzucały na niego konkretnego rodzaju cień - najprawdopodobniej Illi'ordon skrzętnie tuszuje skutki swoich działań - a przynajmniej takiego zdania są niektórzy podejrzliwi githci, posądzający go o szpiegostwo. Ponadto wrodzona chciwość oraz akty psychicznej agresji ze strony jego dawnych pobratymców mogły sprawić, iż zmienił stronę barykady. Jednak równie wiarygodna wydaje się być teza, że woli on działać przeciw illithidom. Wszystko zależy bowiem od tego jak spojrzeć na jego przypadek - nie udowodniono mu póki co ani jednego, ani drugiego.

Nie jest nawet wykluczonym, że postać ta gra na dwa fronty i ma na swoim koncie niejednego trupa-illithida oraz githa pirata. Za tą ostatnią możliwością zdaje się przemawiać jednakże tylko jego rozdwojenie jaźni.

Jeżeli chodzi o sposoby działania, to gith ten unika otwartej walki - o wiele chętniej czeka za to w ukryciu na najbardziej dogodny moment. Jego ofiarami padają jednostki oddalone od towarzyszy, ranne oraz takie, których moce są już na wyczerpaniu. Jak przystało na istotę z problemami psychicznymi, śmierć zadawana przez niego nie należy do typowych. Często, zanim postara się ukryć ślady zbrodni - bawi się nieszczęśnikiem, który wpadł mu w łapy i puszcza przy tym wodze swojej wybujałej fantazji.


Mechanika

Illi'ordon: Mężczyzna Gith-pirat Czarodziej 3/Psychowojownik 5/Cerebromanta 1; SW 10; średni humanoid (gith); KW 4k4+8 plus 5k8+20; PW 58; Inic +6; Szyb 9 m; KP 19 (+2 Zr, +2 puklerz ze spektroplazmy +1, +5 kolcza koszulka ze spektroplazmy +1); dotyk 12, nieprzygotowany 17; Atak wręcz +11 (1k4+5/19-20, sztylet ze spektroplazmy +3); Char NZ; SA psionika, SC psionika, Różna OM, Widzenie w ciemnościach na 60 stóp, Zdolności czaropodobne*; MRO Wytrw +7, Ref +6, Wola +10; S 14, Zr 14, Bd 14, Int 19, Rzt 16, Cha 15.

Umiejętności: Autohipnoza +8, Blefowanie +7, Czarostwo +9, Fałszerstwo +2, Koncentracja +5, Odcyfrowanie zapisków +8, Przebieranie +2, Psionizm +8, Stosowanie psionicznych urządzeń +10, Używanie lin +3, Wiedza (plany) +9, Wiedza (psionika) +12, Wiedza (tajemna) +11, Zawód (majtek) +4;

Atuty: Biegłość w broni prostej, Biegłość w broni żołnierskiej, Biegłość w pancerzu (ciężkim), Biegłość w tarczy, Błyskawiczny refleks, Cwaniactwo, Chaotyczny umysł, Czarowanie w walce, Doskonalsza inicjatywa, Psioniczna broń, Psioniczny talent, Skupienie na broni (sztylet), Zapisanie zwoju.

Czary czarodzieja na dzień: 4/3/2 (ST 14 + poziom czaru, poziom czarującego 4) 0 – czytanie magii, światło, oszołomienie, wykrycie magii; 1 – magiczny pocisk, hipnoza, promień osłabienia; 2 – niewidzialność, hipnotyczny wzór.

Znane moce psioniczne (punkty mocy/dzień - 13, poziom manifestującego 6): 1 - kompresja, pusty umysł, wykrycie psioniki; 2 - murołaz, tarcza myśli, zwierzęca cecha;

*Zdolności czaropodobne: 3/dzień - celny cios. Gith pirat przynajmniej 3. poziomu może 3 razy na dzień użyć wykrycia myśli (ST 10), gith pirat przynajmniej 9. poziomu może 3 razy na dzień użyć zmiany planów (ST 13). Rzuty obronne są oparte na Charyzmie.

Wzrost: 182 cm, waga: 76 kg

Stałe wyposażenie: Illi'ordon nosi kolczą koszulkę z bardzo dziwnego, choć niezwykle skutecznego materiału (o bliżej nieznanym pochodzeniu), a mianowicie ze spektroplazmy (z takiego materiału wykonany jest również jego puklerz i sztylet). Spektroplazma, niezależnie od tego jak jej jest wiele, zawsze waży tyle samo (8 gramów), jest też bardzo wygodna i nie krępuje ruchów, lecz zatrzymuję tę właściwość jedynie, gdy nosi ją Illi'ordon. Zarówno kolcza koszulka, jak i puklerz zupełnie nie przeszkadzają ich właścicielowi w korzystaniu z zaklęć magii wtajemniczeń (szansa niepowodzenia czaru - 0%). Jednak każda inna postać korzystająca z tych przedmiotów zostaje obciążona karami takimi, jakie wynikają z używania podobnego ekwipunku - puklerza i kolczugi +1. Niebezpieczną bronią jest sztylet, którego 10% wszystkich trafień wysysa intelekt z atakowanych istot (-1 do Atrybutu), jeśli tym nie powiedzie się rzut obronny na Wolę o ST 20 (utracony Intelekt regeneruję się z prędkością 1 punktu/dzień).


Wykorzystanie postaci

Możliwych motywacji Illi'ordona jest kilka, ale poznanie jego sekretu powinno być możliwe. Najogólniej mówiąc może on stanowić postać, która równie dobrze sprawdzi się w infiltracji githów, jak i mniej lub bardziej radykalnemu działaniu przeciw illithidom. Zależnie od tego jaką wersję jego historii uzna się za pewnik. Trzecią możliwością jest gra na dwa fronty - w tej opcji kontrolę nad czynami Illi'ordona (lecz nie całym jego zachowaniem) jedna z jego jaźni przejmuje na dłużej, a większość jego pamięci zanika podczas kolejnej zmiany (stałe są tylko wspomnienia o tym, co było przed nabawieniem się tego stanu i niedługiego czasu po tym fakcie).