» Settingi » Forgotten Realms [NP]

Forgotten Realms [NP]

Artykuły przybliżające bajeczny świat Zapomnianych Krain.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 95.

Akadi

Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza

08-02-2005 20:51 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 44
Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza Większe bóstwo Symbol: biała chmura na niebieskim tle Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza Charakter: neutralny Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archo...

Artefakty Szass-Tama

Co takiego kryje licz?

04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...

Arvoreen

Niziołczy bóg wojny

18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen Obrońca, Ostrożny Miecz Pośrednie bóstwo niziołków Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze Plan ojczysty: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni Chara...

Auril

Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku

27-06-2005 15:14 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 34
Auril Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku Pomniejsze bóstwo Symbol: biały płatek śniegu na szarym diamencie (figura heraldyczna) z białym obramowaniem Plan ojczysty: Serce Furii Charakter: neutralny zły Dziedzina: zimno, zima Wyznawcy: druidzi, archonci żywiołów (po...
Baervan Włóczykij

Baervan Włóczykij

Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść

03-09-2007 16:56 | | Komentarze: 7
Baervan Włóczykij Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść Pośredni bóg Symbol: pysk szopa Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele Charakter kle...
Baravar Kapturnik

Baravar Kapturnik

Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów

30-11-2007 14:56 | | Komentarze: 4
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...
Bargrivyek

Bargrivyek

Jednoczący, Wielki Rozjemca

19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek Jednoczący, Wielki Rozjemca Pomniejsze bóstwo Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie Charakter: praworządny zły Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy Charakter...
Beldenshyn

Beldenshyn

18-09-2006 17:49 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 9
Beldenshyn to gnomia wioska spoczywająca na zachód od Brodu Trollowego Szponu, na południowym brzegu Krętej Wody. Tak konkretnie, to możecie ją znaleźć nad najbardziej wysuniętym na południe zakolem tejże rzeki, aczkolwiek tuszę, iż sami traficie po zapachu. Osadę tą ze wszech stron otacza palisada,...
Beregost

Beregost

04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...

Beshaba

Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche

31-10-2005 23:58 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 27
Beshaba Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche Pośrednie bóstwo Symbol: czarne poroże na czerwonym tle Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: przypadkowe intrygi, nieszczęście, pech, wypadki Wyznawcy: skrytobójcy,...

Bhaal (martwy)

Pan Morderstw

18-01-2006 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 54
Bhaal Pan Morderstw Pośrednie bóstwo (martwe) Symbol: przód ludzkiej czaszki otoczony przez orbitę łez spływających przeciwnie do ruchu wskazówek zegara Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy Charakter: praworządny zły Dziedzina: śmierć, zwłaszcza brutalna lub rytualna Wyznawcy: mordercy i skry...
Bitewna Dolina - informacje ogólne

Bitewna Dolina - informacje ogólne

22-04-2003 11:39 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Stolica: Essembra Populacja: 32 714 (87% ludzi, 5% pół-elfów, 4% halflingów, 2% gnomów i 1% krasnoludów) Ustrój: Lordostwo Herb: Buzdygan, złamana włócznia i łańcuch na szkarłatnym tle (z purpurowym, ząbkowanym obramowaniem w przypadku proporca) Główne Religie: Chauntea, Gond, Lathander, Silvanus, T...

Blibdoolpoolp

Bóstwo kuo-toa

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Blibdoolpoolp Matka Morza, Bicz Biczów Pośrednie bóstwo Symbol: głowa homara lub czarna perła Plan ojczysty: Plan Żywiołu Wody - Mroczne Głębiny Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, mrok, szaleństwo, zemsta Wyznawcy: kuo-toa, złe podwodne stworzenia, abolethy Charak...

Brandobaris

Spryciarz co niemiara

23-05-2007 15:50 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 8
Brandobaris Mistrz Podstępu, Nieposkromiony Łobuziak Pomniejsze bóstwo niziołków Symbol: odcisk niziołczej stopy Ojczysty plan: Zielone Pola Charakter: neutralny Dziedzina: podstęp, kradzieże, poszukiwacze przygód, niziołki łotrzykowie Wyznawcy: poszukiwacze przygód, bardowie, niziołki, ryzykanci, ł...

Broda Ulgotha

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Bród Trollowego Szponu

Bród Trollowego Szponu

18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 7
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...
Callarduran Gładkoręki

Callarduran Gładkoręki

Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom

28-12-2007 21:17 | | Komentarze: 5
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...

Chmurne Szczyty

Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I

24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Cormyr - informacje ogólne

Cormyr - informacje ogólne

22-03-2003 00:00 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 12
Kraina z klasycznej fantastyki, gdzie prawy król rządzi równo i sprawiedliwie, szlachta walczy między sobą o władzę, a podróżnicy oczyszczają lasy z przerażających monstrów – to kraina rycerstwa i magii... w rzeczy samej, wielkiej magii. Oto przedstawiam wam pierwszą część przewodnika po króle...

Cyrrollalee

Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko

15-10-2007 15:49 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Cyrrollalee Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko Pośrednie bóstwo Symbol: otwarte drzwi Ojczysty plan: Zielone Pola Charakter: praworządny dobry Dziedzina: przyjaźń, zaufanie, palenisko, gościnność, rzemiosła Wyznawcy: rzemieślnicy, kucharze, strażnicy, niziołki, gospodarze, właściciele gospód Charak...
Daerlun

Daerlun

15-02-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Daerlun (Metropolia, 52 477) Legenda: 1. "Dom Ognistowłosej" - świątynia Sune 2. Dziki Las - świątynne błonia 3. "Dębowe Wody" - publiczna łaźnia 4. Hala Berghuna - sąd i archiwum Ze wszystkich sembijskich miast, Daerlun cieszy się najlepszymi stosunkami z Cormyrem. Stulecia śl...
Dambrath - informacje ogólne

Dambrath - informacje ogólne

17-03-2003 00:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 3
Stolica: Cathyr Populacja: 700 000 (70% ludzi, 15% pół-elfów, 6% gnolli, 5% halflingów, 1% krasnoludów, 1% pół-orków i 1% orków) Ustrój: Matriarchat Główne Religie: Loviatar, Lloth, Malar, Eilistraee Importuje: Klejnoty, biżuterię, magiczne przedmioty Eksportuje: Srebro, owoce, perły, owoce morza, k...

Essembra

Serce Bitewnej Doliny

21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...

Festiwale Helmitów

Nie samymi obowiązkami Helmita żyje

02-01-2006 14:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 11
Ceremonia ku Czci Helma, Wyświęcenie Postulantów, Wyświęcenie Glymtul, Oczyszczenie i Święte Czuwanie to obrzędy odprawiane przez Helmitów w całym Faerunie. Prócz nich jest jeszcze siedem niezwykle ważnych świąt, o nieco tylko mniejszym zasięgu terytorialnym niż poprzednie. Trzeba jednak pamiętać, i...
Flandal Stalowoskóry

Flandal Stalowoskóry

Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta

19-03-2008 20:12 | | Komentarze: 15
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...

Fort Beluarian

Garnizon Płomiennej Pięści

20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Gaerdal Żelaznoręki

Gaerdal Żelaznoręki

Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz

14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz Pomniejszy bóg Symbol: żelazna bransoleta Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza) Charakter: praworządny dobry Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze Charakter kleru: ND...
Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?

20-08-2014 21:28 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością. Dwa lat...

Głosy Zagubionych cz. I

O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych

28-03-2008 14:16 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. O Illefarn i jego Portalach...

Głosy Zagubionych cz. II

Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram

23-05-2008 13:34 | | Komentarze: 2
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Kamienie Portalowe "Gł...

Gorellik

06-06-2007 20:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Gorellik Blaknący Bóg, Łowca, Okrutna Hiena Półbóstwo Symbol: biała cętkowana głowa hienadona Plan ojczysty: Brak (wędruje) Charakter: chaotyczny zły Dziedzina: polowanie, gnolle, hieny, hienadony Wyznawcy: gnolle Charakter kleru: NZ, CN, CZ Domeny: chaos, siła, zwierzęta Ulubiona broń: morgensztern...
Grumbar

Grumbar

Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni

03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni Większe bóstwo Symbol: góry na purpurowym tle Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi Charakter: neutralny Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele Charakter kleru: CN,...
Gwaeron Wichura

Gwaeron Wichura

Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki

07-04-2008 22:32 | | Komentarze: 8
Gwaeron Wichura Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki Faeruński półbóg Symbol: Ciemnoczerwone "S" z małą, pięcioramienną gwiazdą na jego górnej połowie i dużym, brązowym odciskiem zwierzęcej łapy o czter...
Hap

Hap

24-07-2003 08:57 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Hap (Wioska, 467) Legenda: 1. Siedziba namiestnika i więzienie 2. Beczka Delmutha 3. Kowadło Glartha 4. Stolarnia Haestara 5. Gospoda "Pod Młynarzem" 6. Otwarta Dłoń Lathandera 7. Zielarz 8. Młyn wodny 9. Sklep węglarza 10. Właściciel sadu 11. Sad jabłonowy 12. Pasterz 13. Myśliwy 14. Stu...
Huczący Brzeg

Huczący Brzeg

15-11-2006 19:09 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...
Ibrandul (martwy)

Ibrandul (martwy)

Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści

15-07-2008 23:28 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Ibrandul (martwy) Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści Pomniejszy bóg Symbol: cztery przecinające się, srebrne pierścienie na ciemnopurpurowym tle Plan ojczysty: niegdyś Ibrandyllaran (Pandemonium); obecnie Plan Astralny Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: cichacze, jaskin...

Kamień Grzmotów

Życie we wschodnich rubieżach Cormyru

05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda: 1. Most Jeleniego Czerepu 2. Kamień Grzmotów 3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona 4. Baraki Purpurowych Smoków 5. Urząd Korony 6. Dom Zgromadzeń 7. Kaplica Tempusa 8. Ogród Kelemvora 9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów 10. U Jednorękiego Magurka 11. Stajnia Wangle'a 12. G...
Kheldrivver

Kheldrivver

29-11-2006 16:16 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...

Klucz Dziewięciu Bram

Klucz do prawdziwego Sezamu

02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów. Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...