Forgotten Realms [NP]
Artykuły przybliżające bajeczny świat Zapomnianych Krain.
Wyświetlono rezultaty 41-80 z 95.
Sortuj wg:
Chmurne Szczyty
Przewodnik Ezjusza po Górach Faerunu, Rozdział I
24-10-2007 19:41 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 15
Trzech mężczyzn zwisało na uprzężach do wspinaczki na południowym stoku Grotu Włóczni, najwyższego wierchu Chmurnych Szczytów. Mroźne powietrze owiewało twarze śmiałków przez ostatnie kilka godzin. Dwóch z nich miało skórę ogorzałą od górskich wiatrów. Jeden z mężczyzn miał już wyraźnie dość tej esk...
Przewodnik Gracza po Faerunie - Rozszerzenie Sieciowe
Konwersja potworów z Zapomnianych Krain
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Richa Bakera i Jamesa Wyatta, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Stanowi on uzupełnienie Przewodnika Gracza po Faerunie i jest wspominany w tek...Cyrrollalee
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
15-10-2007 15:49 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
Cyrrollalee
Dłoń Drużyny, Podtrzymująca ognisko
Pośrednie bóstwo
Symbol: otwarte drzwi
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: przyjaźń, zaufanie, palenisko, gościnność, rzemiosła
Wyznawcy: rzemieślnicy, kucharze, strażnicy, niziołki, gospodarze, właściciele gospód
Charak...
Kamień Grzmotów
Życie we wschodnich rubieżach Cormyru
05-10-2007 00:05 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 5
Legenda:
1. Most Jeleniego Czerepu
2. Kamień Grzmotów
3. Dom Naczelnego Miecza Farila Laheralsona
4. Baraki Purpurowych Smoków
5. Urząd Korony
6. Dom Zgromadzeń
7. Kaplica Tempusa
8. Ogród Kelemvora
9. Sklep Kompanii Kupieckiej Sześciu Kufrów
10. U Jednorękiego Magurka
11. Stajnia Wangle'a
12. G...
Opactwo Miecza
Świątynia-twierdza Młota na Wrogów
17-09-2007 15:43 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Jakkolwiek to zabrzmi, ludność Bitewnej Doliny może mówić, że ostatnie lata były nudne, gdyż nie rozegrała się tu żadna poważna bitwa, a wszystko, czym można było się pasjonować, to handel owocami i piwem z krajami znad Morza Wewnętrznego. Jednakże kilka lat temu doszło do pewnego ruchu, który może...
Baervan Włóczykij
Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść
Baervan Włóczykij Leśny Gnom, Ojciec Ryb i Grzybów, Zamaskowany Liść Pośredni bóg Symbol: pysk szopa Plan ojczysty: Szepczący Liść (Złote Wzgórza/Bytopia) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: leśne gnomy, natura, podróż Wyznawcy: druidzi, leśne gnomy, oszuści, skalne gnomy, tropiciele Charakter kle...Płomienne Szczyty
Trzy wulkany, trzy legendy
04-07-2007 18:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 17
[...] Nad okolicą majestatycznie górują trzy wulkaniczne szczyty, które co i rusz wyrzucają w niebo kłęby dymu. Widok jest niesamowity, choć dopiero nocą można ujrzeć prawdziwa feerię świateł i fajerwerków. Jednak ziemia ta jest równie piękna, co niebezpieczna i bez dobrego przewodnika nie warto naw...
Fort Beluarian
Garnizon Płomiennej Pięści
20-06-2007 15:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 16
Jeszcze przed moją pierwszą wyprawą do Chultu, Volo ostrzegał mnie, że kraina ta jest równie niebezpieczna co Athkatla nocą. Szczerze powiedziawszy, wątpiłem w to, aby w Faerunie znalazło się drugie tak niebezpieczne miejsce jak stolica Amnu. W każdym bądź razie, stary pryk polecił mi udać się wpier...
Gorellik
06-06-2007 20:44 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Gorellik
Blaknący Bóg, Łowca, Okrutna Hiena
Półbóstwo
Symbol: biała cętkowana głowa hienadona
Plan ojczysty: Brak (wędruje)
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: polowanie, gnolle, hieny, hienadony
Wyznawcy: gnolle
Charakter kleru: NZ, CN, CZ
Domeny: chaos, siła, zwierzęta
Ulubiona broń: morgensztern...
Port Nyanzaru
Serce handlu Chult
31-05-2007 18:53 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 7
[...] Muszę przyznać, że gdy po raz pierwszy odwiedziłem to miejsce, wywarło ono na mnie duże wrażenie. Po tygodniach błąkania się po małych wioskach Tabaxi, ucieczce przed batiri i innymi stworami zamieszkującymi dżunglę, Nyanzaru zdawało się być miejscem jakby z innego świata, jakby zaprzeczeniem...
Brandobaris
Spryciarz co niemiara
23-05-2007 15:50 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 8
Brandobaris
Mistrz Podstępu, Nieposkromiony Łobuziak
Pomniejsze bóstwo niziołków
Symbol: odcisk niziołczej stopy
Ojczysty plan: Zielone Pola
Charakter: neutralny
Dziedzina: podstęp, kradzieże, poszukiwacze przygód, niziołki łotrzykowie
Wyznawcy: poszukiwacze przygód, bardowie, niziołki, ryzykanci, ł...
Port Castigliar
Ostoja ciszy na skraju dżungli
16-05-2007 14:57 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 11
Cóż, jeśli mam być szczery, port to zbyt duże słowo jak na określenie tego... przyczółku. Co prawda widziałem już w swoim życiu większe dziury, jednak zważywszy na to, iż w odległości co najmniej 10 kilometrów nie można liczyć na nic lepszego, musiałem nocować właśnie tutaj.
- Ezjusz z Amnu,
wypis...
Laogzed
Pożeracz, Duszożerca
09-05-2007 19:55 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Laogzed
Pożeracz, Duszożerca
Półbóg
Symbol: śluzowata ropucha jaszczurcza
Plan ojczysty: Głębokie Pieczary/Równina Zgnilizny (181. warstwa Otchłani)
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: głód, zniszczenie
Wyznawcy: troglodyci
Charakter kleru: CZ, NZ, CN
Domeny: chaos, szlam, śmierć, zniszczenie
Ulubi...
Półwysep Chult - informacje ogólne
Przewodnik Ezjusza z Amnu po Chulcie
02-05-2007 12:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 10
Drodzy czytelnicy. Z radością oddaje w wasze ręce kolejny tom Przewodnika mego autorstwa. Ufam iż wyprawa w tereny tak dzikie i nieznane zwykłemu człekowi będzie dla was satysfakcjonująca i pouczająca, gdyż ziemie, które przyszło mi tym razem opisać, do spokojnych nie należą.
Przed pierwszą wyprawą...
Arvoreen
Niziołczy bóg wojny
18-04-2007 21:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 14
Arvoreen
Obrońca, Ostrożny Miecz
Pośrednie bóstwo niziołków
Symbol: dwa skrzyżowane krótkie miecze
Plan ojczysty: Zielone Pola
Charakter: praworządny dobry
Dziedzina: obrona, wojna, czujność, niziołki, wojownicy, obowiązek
Wyznawcy: niziołki: wojownicy, paladyni, tropiciele, żołnierze, zbrojni
Chara...
Święte Miasto Mezro
Zwiedzcie miasto wybrane przez Ubtao
14-03-2007 21:47 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Dla każdego Tabaxi, Mezro jest miejscem świętym. Według ich legend, miasto powstało przy pomocy Ubtao, który wyniósł je z pierwotnego chaosu dżungli. Mezro miało być miejscem, w którym każdy mieszkaniec Chult mógłby poznać nauki, jak bezpiecznie pokonać Labirynt Życia. Jednak wielu Tabaxi nie chciał...
Semuanya
Bóstwo jaszczuroludzi
21-02-2007 15:12 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 15
Semuanya
Pan Jaszczuroludzi, Król Bagien, Łuskowy Ojciec
Pomniejsze bóstwo
Symbol: jaszczurze jajo
Plan ojczysty: Smocze Gniazdo
Charakter: neutralny
Dziedzina: bagna, jaszczuroludzie, przetrwanie, rozmnażanie,
Wyznawcy: Jaszczuroludzie, wolni asabi z Anauroch
Charakter kleru: N, NZ, PN, CN, ND
Dome...
Wrota Baldura
31-01-2007 23:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Legenda:
1. Wysoka Hala (pałac książęcy)
2. Targ
3. Warownia Baldurana
4. Brama Czarnego Smoka
5. Forteca Płomienia
6. Burzowa Twierdza
7. Wieża Arbristae
8. Dom Najwspanialszych Cudów
9. Hala Cudów
10. Dwór Pani
11. Siedziba Wodnej Królowej
12. Czujna Tarcza
13. Chram Cierpienia
14. Różany Portal
...
Twierdza Cragmyr
10-01-2007 19:10 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 28
Twierdza Cragmyr znajduje się dzień drogi na południe od Beregost, na zachód od Nadbrzeżnego Traktu. Wznosi się ona na skalnej grani, zaś u jej podnóża leży wioska Cragmyr, którą to około trzysta czterdzieści dusz zamieszkuje. Większość domostw w tym przysiółku to niskie chatki, których ściany zbudo...
Świecowa Wieża
28-12-2006 20:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 18
Świecowa Wieża, nazwa nader niefortunna dla tego przybytku, to snadź największe zbiorowisko ksiąg i zwojów w całym Faerûnie. Miano zaś niefortunnym jest dlatego, iż miejsce to nie jedną wieżą, a całym ich skupiskiem poszczycić się może. Ta założona około dwieście lat przed wzniesieniem Stojącego Kam...
Pomocna Dłoń
20-12-2006 22:00 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Ten niewielki okolony fortyfikacjami przysiółek znajduje się przy Nadbrzeżnym Trakcie, mniej więcej w połowie drogi między Beregostem a Wrotami Baldura. Za murami Pomocnej Dłoni znaleźć można kamienną twierdzę, będąca zarazem gospodą, świątynię Garla Świetlistozłotego, stajnie, ogrody, staw, wielką...
Latarnia Lathtarla
06-12-2006 18:37 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 15
Legenda:
1. Pod Zawodzącą Falą
2. Więzienie
3. Grota Królowej
4. Schody
Latarnia Lathtarla to maleńka wioska znajdująca się na południowym brzegu Krętej Wody, w miejscu, gdzie ta uchodzi do Morza Mieczy. Wszelako zważcie, iż na niewielu mapach osadę tę znajdziecie, gdyż mało kto wie o jej istnieniu...
Kheldrivver
29-11-2006 16:16 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Osada ta znajduje się śród trawiastych pagórków na wschodnim krańcu Trollowych Wzgórz. Ongiś miejsce to było siedzibą mnichów oddających cześć Oghmie, znaną jako Dom Wiążącego. Atoli bliskość legowisk trolli sprawiła, iż bestie te raz po raz napadały na owy monaster. Żadni z mnichów na dłużej tu mie...
Huczący Brzeg
15-11-2006 19:09 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 6
Ta wyizolowana osada gnieździ się niby przyczajony krab nad głęboką zatoką, gdzieś pomiędzy Latarnią Lathtarla a Wrotami Baldura. Podobnie, jak ta pierwsza, Huczący Brzeg to ostoja piratów, istna wylęgarnia wszelkiej maści awanturników, korsarzy i wyjętych spod prawa, żądnych krwi łotrów. Wszelako,...
Klucz Dziewięciu Bram
Klucz do prawdziwego Sezamu
02-11-2006 22:16 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 12
Uwaga: Do efektywnego użycia przedmiotu w grze potrzebna jest Księga Planów.
Było to dawno temu. Kallugyn Surefeet był niziołkiem jednym z wielu złodziejaszków buszujących po wiecznie zmieniających się ulicach Sigil. Gdyby nie zbieg okoliczności, być może zakończyłby swe życie tak, jak większość mu...
Bród Trollowego Szponu
18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 7
Na południe od Trollowych Wzgórz, na drodze biegnącej od Wrót Baldura do Waterdeep, leżą Trollowe Szpony. Po zachodniej stronie tego maleńkiego, trawiastego skupiska wzgórz, w miejscu, gdzie przepływająca przez nie Kręta Woda styka się z biegnącym tędy Kupieckim Traktem, znajduje się Bród Trollowego...
Broda Ulgotha
18-10-2006 18:08 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Broda Ulgotha to jedno z tych miejsc, gdzie nuda idzie o lepsze z sennością, a pobyt weń jest równie zajmujący, co konwersacja z księgowym. Dacie li wiarę, iż w osadzie tej brak nawet gospody i tawerny? Jakeście już pewnie jednak zmiarkowali, wieś tą opisuję nie bez powodu, jako że zamieszkuje w jej...
Beregost
04-10-2006 13:36 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 21
Beregost to niewielka mieścina, która ulokowała się na wschód od Świecowej Wieży, kilka kilometrów na południe od miejsca, gdzie Lwi Trakt z Traktem Nadbrzeżnym się łączy. Na to leżące na samym Trakcie miasteczko około czterdziestu kamiennych domostw się składa oraz kilka posiadłości ziemskich na je...
Beldenshyn
18-09-2006 17:49 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 9
Beldenshyn to gnomia wioska spoczywająca na zachód od Brodu Trollowego Szponu, na południowym brzegu Krętej Wody. Tak konkretnie, to możecie ją znaleźć nad najbardziej wysuniętym na południe zakolem tejże rzeki, aczkolwiek tuszę, iż sami traficie po zapachu. Osadę tą ze wszech stron otacza palisada,...
Wybrzeże Mieczy - informacje ogólne
04-09-2006 16:20 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 19
Witajcie, zacni czytelnicy. Witajcie na Wybrzeżu Mieczy. Zowią mnie Gunnlaug Ormstunga. Mam nadzieję, że mój przewodnik po tych terenach pomoże Wam w podróżach. Jednakowoż, przestrogi na jego kartach zawarte z należytą...
Narkotyki w Krainach
Czyli coś "cięższego"
22-05-2006 20:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 22
To, jak się nazywam nie ma najmniejszego znaczenia. I tak większość z Was tego nie zapamięta. Mój przyjaciel, zanim powalił go złoty strzał, zasugerował mi, ażebym spisał jakieś fachowe rady dla potomnych, o ile prawidłowo go podówczas zrozumiałem. A, jako że w chwili obecnej znajduję się akurat pom...
Bhaal (martwy)
Pan Morderstw
18-01-2006 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 54
Bhaal Pan Morderstw
Pośrednie bóstwo (martwe)
Symbol: przód ludzkiej czaszki otoczony przez orbitę łez spływających przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: praworządny zły
Dziedzina: śmierć, zwłaszcza brutalna lub rytualna
Wyznawcy: mordercy i skry...
Festiwale Helmitów
Nie samymi obowiązkami Helmita żyje
02-01-2006 14:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 11
Ceremonia ku Czci Helma, Wyświęcenie Postulantów, Wyświęcenie Glymtul, Oczyszczenie i Święte Czuwanie to obrzędy odprawiane przez Helmitów w całym Faerunie. Prócz nich jest jeszcze siedem niezwykle ważnych świąt, o nieco tylko mniejszym zasięgu terytorialnym niż poprzednie. Trzeba jednak pamiętać, i...
Beshaba
Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
31-10-2005 23:58 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 27
Beshaba Panna Nieszczęścia, Pani Zagłady, Panna Nieładu, Czarna Beska, Wyrodna Córka Tyche
Pośrednie bóstwo
Symbol: czarne poroże na czerwonym tle
Plan ojczysty: Pustkowia Zagłady i Rozpaczy
Charakter: chaotyczny zły
Dziedzina: przypadkowe intrygi, nieszczęście, pech, wypadki
Wyznawcy: skrytobójcy,...
Auril
Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
27-06-2005 15:14 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 34
Auril Mroźna Panna, Lodowa Jutrzenka, Zimna Bogini, Pani Mroźnego Pocałunku
Pomniejsze bóstwo
Symbol: biały płatek śniegu na szarym diamencie (figura heraldyczna) z białym obramowaniem
Plan ojczysty: Serce Furii
Charakter: neutralny zły
Dziedzina: zimno, zima
Wyznawcy: druidzi, archonci żywiołów (po...
Akadi
Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
08-02-2005 20:51 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 44
Akadi Królowa Powietrza, Pani Powietrza, Władczyni Wiatrów, Królowa Żywiołaków Powietrza
Większe bóstwo
Symbol: biała chmura na niebieskim tle
Plan ojczysty: Plan Żywiołu Powietrza
Charakter: neutralny
Dziedzina: żywioł powietrza, ruch, prędkość, latające stworzenia
Wyznawcy: hodowcy zwierząt, archo...
Artefakty Szass-Tama
Co takiego kryje licz?
04-11-2004 19:39 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 27
Przedstawione w tym artykule potężne artefakty znajdują się w posiadaniu Zulkira Nekromancji - Szass Tama. Niegdyś spoczywały w krypcie licza Larlocha - arcymaga ze starożytnego Netheril, lecz wiekowy czarodziej pozwolił Szass Tamowi zabrać je ze swej krypty. Zarówno Kula Martwego Księżyca jak i Sie...
Pięści Waukeen
Twarda waluta...
15-08-2003 00:00 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 30
Historia: Każdy musi czasem przywalić komuś w mordę. Czy to kapłan, czy to mnich – nie zawsze udaje się utrzymać gniew na wodzy i ni stąd ni zowąd stoimy nad nieprzytomnym jegomościem, którego skosiliśmy z nóg jednym silnym, porządnym ciosem. Oczywiście siła uderzenia nie zawsze drzemie tylko...
Hap
24-07-2003 08:57 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 1
Hap (Wioska, 467)
Legenda:
1. Siedziba namiestnika i więzienie
2. Beczka Delmutha
3. Kowadło Glartha
4. Stolarnia Haestara
5. Gospoda "Pod Młynarzem"
6. Otwarta Dłoń Lathandera
7. Zielarz
8. Młyn wodny
9. Sklep węglarza
10. Właściciel sadu
11. Sad jabłonowy
12. Pasterz
13. Myśliwy
14. Stu...
Rezydencja Aencara
05-06-2003 06:45 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Ten rozdział mojego przewodnika po Bitewnej Dolinie zostanie w pełni poświęcony Rezydencji Aencara oraz historii samego właściciela tegoż miejsca. W ramach wstępu nadmienię, że opisywany przeze mnie dwór znajduje się w elfich lasach Bitewnej Doliny, nieco na wschód od Drogi Rauthauvyra, prawie czter...
Przejdź do strony: