» Settingi » Forgotten Realms [NP]

Forgotten Realms [NP]

Artykuły przybliżające bajeczny świat Zapomnianych Krain.
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 95.
Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Przyblakłe Miasto Wspaniałości

Waterdeep w D&D 5E

21-09-2016 13:33 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Wydawałoby się, że dla starych, potężnych i niemalże wiecznych państw sto lat jest niczym mrugnięcie oka, krótki epizod znany tylko skrupulatnym nadwornym skrybom. Wszystko wskazywało, że i Miasto Wspaniałości należy do tej kategorii, ale ostatni wiek pokazał, że nawet w Waterdeep nic nie trwa wiecz...
Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Gen Con 2014 - Zapomniane Krainy

Zawiedzione nadzieje czy przesadne oczekiwania?

20-08-2014 21:28 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 9
Zapomniane Krainy to bez wątpienia najbardziej rozpoznawalny i popularny ze światów systemu Dungeons & Dragons. Mimo licznych wzlotów i upadków w ostatnich latach nowe informacje na temat dzieła Eda Greenwooda są zawsze wyczekiwane przez fanów Lochów i Smoków z ogromną niecierpliwością. Dwa lat...

Laring

Perła wśród jezior

01-02-2012 14:31 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 0
Królestwa Graniczne to bez wątpienia jeden z najbardziej chaotycznych, zmiennych i niebezpiecznych regionów Faerunu. Barwna mozaika królestw, cesarstw, wolnych miast, magokracji i teokracji wielokrotnie stawała się inspiracją dla bardów. Nic dziwnego, bo tu o każdej porze roku armie maszerują na woj...

Myth Drannor

Zdobywca 3. miejsca w Konkurs(ik)u XIV

16-03-2011 21:29 | Katarzyna 'Zireael' Moszczyńska | Komentarze: 8
Ludność: 54 000; Mieszana (80% elfy [40% księżycowe elfy, 30% złote elfy, 10% leśne elfy], 12% ludzie, 4% gnomy, 2% krasnoludy, 2% niziołki) Typ rządów: Monarchia Religia: Seldarine, Mystra, Silvanus, Shaundakul, Mielikki, Moradin, Garl Glittergold Import: magiczne przedmioty, wiedza, żywność, tkani...

Księgi Ziem Centralnych, część II

Piosenki, przepisy i moda

19-01-2011 15:51 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
Większość stereotypowych czarodziejów to poważni, starsi osobnicy o dostojnym wyglądzie, którzy bardzo cenią sobie otaczającą ich aurę tajemnicy. Ubierają się zazwyczaj w drogie szaty z najlepszych materiałów oraz noszą przeróżne amulety, pierścienie i różdżki, które często nie mają w sobie żadnej p...

Księgi Ziem Centralnych, część I

Zadziwiające Księgi Zapomnianych Krain

27-10-2010 21:21 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Przemierzając szlaki i bezdroża Zapomnianych Krain można się natknąć na dziesiątki różnego rodzaju książek, woluminów i foliałów. Od obszernych, uczonych rozpraw tworzonych przez skrupulatnych mnichów ze Świecowej Wieży po sprzedawane za garść miedziaków na ulicach Waterdeep opowiadania i pamflety w...

Portale Podgóry

Koszmarne, kuriozalne i komiczne niebezpieczeństwa

03-07-2010 14:45 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 3
W służbie Harfiarzy wykonywaliśmy wiele zadań, mniej i bardziej niebezpiecznych. Jedno z nich szczególnie zapadło mi w pamięć, bo zawiodło nas do mrocznych korytarzy Podgóry. Tam musieliśmy zmierzyć się z potworami z najgorszych koszmarów, wiecznie zmiennymi korytarzami i wymyślnymi pułapkami, które...

Ziemie Skaliste

Krótki przewodnik po pograniczu Cormyru

29-05-2010 16:35 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 5
Każdy najemnik, awanturnik i poszukiwacz przygód w Leśnym Królestwie Cormyru może Ci, Panie, opowiedzieć przynajmniej kilka opowieści o dzikim pograniczu naszego pięknego kraju, które uczeni i minstrele zwą Skaliste Ziemie. Odnajdziesz w nich wzmianki o niezwykłych skarbach, śmiertelnie niebezpieczn...

Frakcje Podgóry

Część pierwsza

27-01-2010 23:55 | Tomasz 'Radnon' Cybulski | Komentarze: 4
Zgodnie z poleceniem wysyłam do Ciebie, Mistrzu Khelbenie, pierwszą część mojego raportu na temat organizacji działających w Podgórze. Starałem się, aby przedstawione niżej materiały były jak najbardziej wiarygodne, ale jak to zwykle bywa w przypadku opisywania grup, które tajemnicę mają wpisaną w s...
Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Wybrzeże Mieczy - całość [PDF]

Zebrane razem wszystkie artykuły cyklu

01-11-2008 21:46 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 2
Cykl artykułów opisujących Wybrzeże Mieczy cieszył się dużą popularnością wśród Czytelników Działu D&D i d20. Jest to zarazem jedna z najlepszych serii, jaka ukazała się na łamach serwisu, dlatego redakcja działu postanowiła odświeżyć zakurzone prace i przedstawić je Wam w nowej wersji. Poniżej...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 2

Lochy Podmroku

27-10-2008 20:13 | | Komentarze: 0
W Podmroku zawsze znajdzie się dość miejsca na dziwaczne stworzenia i obszary, które mogą posłużyć do stworzenia nowych, ekscytujących przygód. Wypróbuj przedstawione tutaj minilochy, stworzone przez Gwendolyn FM Kestrel, w swojej kampanii. Znajdziesz tu dwa częściowo opisane lochy, jak również BN-ó...

Nomog-Geaya

Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący

15-10-2008 22:17 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 0
Ponury Pan, Nie Uśmiechający Się, Torturujący Pomniejsze Bóstwo Symbol: Skrzyżowane młot bojowy i miecz Plan ojczysty: Acheron Charakter: Praworządny Zły Dziedzina: Hobgobliny, Władza, Zdolności bitewne Wyznający: Hobgobliny oraz praworządne gobliny Charakter kleru: NZ, PN, PZ Domeny: Planowanie, P...
Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Podmrok - Rozszerzenie Sieciowe, cz. 1

Organizacje Podmroku

17-09-2008 20:04 | | Komentarze: 16
Jesteś już zmęczony tym, że Twoi gracze traktują Podmrok jako jeden wielki loch? Spróbuj dodać do niego nieco intryg z nowymi organizacjami autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel. Będziesz miał mnóstwo tajemnic związanych z – często sprzecznymi - działaniami tych grup, które gracze będą mogli zbadać...
Poszukiwacz Wyvernspur

Poszukiwacz Wyvernspur

Bezimienny Bard

12-09-2008 22:30 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 10
Bezimienny Bard Półbóg Symbol: biała harfa na szarym okręgu Plan ojczysty: Bramy Księżyca Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: cykl życia, przemiana sztuki, sauriale Wyznawcy: artyści, bardowie, sauriale Charakter kleru: CD, CN, CZ Domeny: chaosu, łuskowatych, odnowy, uroku Ulubiona broń: Miec...

Wyspy Pirackie - zakończenie

Koniec cyklu

23-08-2008 18:24 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
No i widzicie, to już prawie koniec. Jeszcze wam szybko pokaże takie tam wysepki, co kiedyś pewnie by was zaciekawiły, a teraz to tylko skaliste wybrzeża, lasy i dużo nudy. - Gorm mrugnął porozumiewawczo, wskazując na pierwszą, niezbyt okazałą wyspę. - Dobra, komu w drogę temu czas czy jak to szło...

Maglubiyet

Najważniejsze bóstwo goblinów

01-08-2008 23:30 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 24
Ognistooki, Pan Goblinów, Pan Głębi i Ciemności, Pan Zdrady, Skradający się Bóg Większe Bóstwo Symbol: Zakrwawiony topór Plan ojczysty: Clangor (Acheron) Charakter: Neutralny Zły Dziedzina: Gobliny, hobgobliny, wojna, przywództwo Wyznawcy: Goblinoidy, niedźwieżuki, tasloi Charakter kleru: NZ, CZ, PZ...

Wyspa Mirg

Jedna z największych wysp archipelagu

25-07-2008 10:29 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 3
No, panie i panowie. Oto jesteśmy przed siedziba naszego - psia jego mać - szanownego Lorda Xenza - Gorm splunął przez ramię w kierunku sporej wyspy, która przesłaniała cały horyzont. - Przez jego załogę o mało com nogi nie stracił, a łajdak mimo tego, że mu Vurgrom rzyć skopał, na powrót rządzi sob...

Wyspa Jastrzębia

Dom mieszańców

25-07-2008 10:27 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 18
Pogodna twarz Gorna nagle spoważniała. Krasnolud ściszył głos i powoli zaczął mówić: Hej, słuchajcie mnie teraz uważnie. Tamta wyspa to dowód na to, że z Immurkiem zadzierać nie można było. Słyszycie te jęki? Gdybyśmy podpłynęli bliżej - a nie podpłyniemy, mówię wam z góry - to byście zobaczyli stwo...
Ibrandul (martwy)

Ibrandul (martwy)

Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści

15-07-2008 23:28 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 8
Ibrandul (martwy) Czający się Bóg, Czyhający w Mroku, Pan Suchych Czeluści Pomniejszy bóg Symbol: cztery przecinające się, srebrne pierścienie na ciemnopurpurowym tle Plan ojczysty: niegdyś Ibrandyllaran (Pandemonium); obecnie Plan Astralny Charakter: chaotyczny neutralny Dziedzina: cichacze, jaskin...
Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Wyznania i Panteony - Rozszerzenie Sieciowe

Liście Nauki

12-07-2008 11:35 | | Komentarze: 6
Wyznania i Panteony autorstwa Erica L. Boyda i Erika Mona prezentują niesamowite informacje o głównych bóstwach świata Zapomnianych Krain. Ten dodatek - kompletny opis świątyni bóstwa wiedzy Oghmy - nie został zamieszczony w podręczniku ze względu na ograniczenie objętości. Prezentujemy go tutaj jak...

Wyspa Ulgara

Kraina przedwiecznego wampira

30-06-2008 23:13 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 29
Widzicie tamtą wyspę? O, tam daleko na zachodzie. Tak, tę. No to ją sobie odpuścimy... Dlaczego? Na Valkura, czy wy naprawdę udajecie głupich? Każdy kto choć raz pływał po tym morzu, wie że tę wyspę powinno się omijać z baaardzo daleka. Naprawdę nie słyszeliście o Wyspie Ulgara, Wyspie Umarłych, Wys...
Grumbar

Grumbar

Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni

03-06-2008 11:52 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Grumbar Władca Ziemi, Władca Ziemi Poniżej Korzeni Większe bóstwo Symbol: góry na purpurowym tle Plan ojczysty: Plan Żywiołu Ziemi Charakter: neutralny Dziedzina: żywioł ziemi, solidność, niezmienność, przysięgi Wyznawcy: archonci żywiołów (ziemia), wojownicy, mnisi, tropiciele Charakter kleru: CN,...

Głosy Zagubionych cz. II

Kamienie Portalowe. Aktywowanie bram

23-05-2008 13:34 | | Komentarze: 2
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Kamienie Portalowe "Gł...
Gaerdal Żelaznoręki

Gaerdal Żelaznoręki

Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz

14-05-2008 15:26 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 4
Gaerdal Żelaznoręki Surowy, Tarcza Złotych Wzgórz Pomniejszy bóg Symbol: żelazna bransoleta Plan ojczysty: Forteczka (Złote Wzgórza) Charakter: praworządny dobry Dziedzina: czujność, sztuki walki, walka Wyznawcy: mnisi, paladyni, sędziowie, wojownicy, zarządcy, zbrojni, żołnierze Charakter kleru: ND...
Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Rasy Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Wieża Życia i Grobowiec Śmierci

25-04-2008 23:30 | | Komentarze: 4
Nowy artykuł opracowany przez Jamesa Jacobsa zapewnia wszystkim MP dwie gotowe lokacje do wykorzystania w swoich kampaniach. Pierwszą z nich jest stworzona przez elfy wieża Tiru Tel-Quessir. Początkowo miała służyć za miejsce, w którym ambasadorzy różnych elfich podras mogliby w przyjaznej atmosferz...

Wyspy Kelthann, Paldir i Telfar

16-04-2008 01:07 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 1
Kelthann Gorn uśmiechnął się szeroko, odkładając na bok pustką butelkę rumu. Heh, tak, ta wyspa to istne cudo. Oczywiście dla ludzi mojego pokroju, rozumiecie. No, mimo że miejscowi to dziwne typy, to można się z nimi dogadać. Powiem wam w tajemnicy, że jeśli chcecie dostać coś za pół ceny, to traf...
Gwaeron Wichura

Gwaeron Wichura

Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki

07-04-2008 22:32 | | Komentarze: 8
Gwaeron Wichura Mistrz Odczytywania Leśnych Znaków, Mistrz Tropienia, Tropiący, Który Nigdy Nie Schodzi na Manowce, Tropiciel, Usta Mielikki Faeruński półbóg Symbol: Ciemnoczerwone "S" z małą, pięcioramienną gwiazdą na jego górnej połowie i dużym, brązowym odciskiem zwierzęcej łapy o czter...

Głosy Zagubionych cz. I

O Illefarn i jego Portalach. Głosy Zagubionych

28-03-2008 14:16 | | Komentarze: 9
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnych artykułów autorstwa Rogera E. Moore'a z serii Perilous Gateways, które pierwotnie ukazały się na stronie wydawnictwa Wizards of the Coast. Zostały przetłumaczone przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. O Illefarn i jego Portalach...
Flandal Stalowoskóry

Flandal Stalowoskóry

Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta

19-03-2008 20:12 | | Komentarze: 15
Flandal Stalowoskóry Mistrz Metalu, Wielki Kowal, Zbrojmistrz, Płatnerz, Pan Kowali, Piromanta Pośredni bóg Symbol: płonący młot Plan ojczysty: Mithrilowa Kuźnia (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: kopalnie, kowalstwo, sprawność fizyczna, kucie metali Wyznawcy: artyści, gnomy, górn...

Wyspy Alphar, Bulta i Ilthan

06-03-2008 14:03 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Alphar Mimo iż słońce leniwie przemierzało nieboskłon, lekki wiatr sprawiał, że nie czuć było ciepła. Pierwsza wyspa, którą wam pokażę jest niczego sobie, sam spędziłem tam dwa lata swego pirackiego życia. Kiedyś było to zacne miejsce, jednak od czasu tego idioty Selshina, zeszło na psy. Czy możeci...
Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Władcy Mroku - Rozszerzenie Sieciowe

Osobowości Krain

29-02-2008 23:17 | | Komentarze: 1
Suplement Władcy Mroku ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego też powodu przeznaczone doń Rozszerzenie Sieciowe korzysta z zasad i terminologii polskiego wydania ed. 3.0. Redakcja strony nie zapomniała jednak o tych, którzy rozpoczęli swoją przygodę z Dungeons & Dragons od...

Smocza Wyspa

Piracki raj

04-02-2008 18:09 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 4
Gorn ziewnął po czym wrócił do swej opowieści: "Widzicie tę wielgaśną górę? Ha, to jest Ostroga. Nie wiem, kto wymyślił taka nazwę, ale jedno wam powiem, lepszego drogowskazu tutaj nie znajdziecie." Nieoczekiwanie przestał wiosłować i skupił wzrok na jednym miejscu. "Teraz się trzymajcie, wpływam...

Wyspy Pirackie - informacje ogólne

Korsarski archipelag na Morzu Wewnętrznym

21-01-2008 17:36 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 9
Niewysoki, barczysty mężczyzna poruszył się niespokojnie i pociągnął łyk z butelki rumu. "To wy chcecie obejrzeć wyspy? Dobra, a może przedtem łyka, żeby nam się lepiej gadało, co? W porządku, trzymajcie się mocno. Pamiętajcie jednak, mamy dwa dni, a potem szef będzie mnie szukał więc się streszcza...
Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Srebrne Marchie - Rozszerzenie Sieciowe

Więcej Marchii

08-01-2008 22:06 | | Komentarze: 10
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Seana K. Reynoldsa, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Srebrne Marchie ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego t...
Callarduran Gładkoręki

Callarduran Gładkoręki

Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom

28-12-2007 21:17 | | Komentarze: 5
Callarduran Gładkoręki Głębinowy Brat, Mistrz Kamienia, Pan Głębi Ziemi, Głębinowy Gnom Pośredni bóg Symbol: złoty sygnet z symbolem gwiazdy Plan ojczysty: Głębina (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny Dziedzina: górnictwo, kamień, Podmrok, svirfneblinowie Wyznawcy: iluzjoniści, jubilerzy, pustelnicy...
Bargrivyek

Bargrivyek

Jednoczący, Wielki Rozjemca

19-12-2007 21:18 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 6
Bargrivyek Jednoczący, Wielki Rozjemca Pomniejsze bóstwo Symbol: korbacz z trzema kolczastymi kulami Plan ojczysty: Baator/Avernus/Pokojowe Ziemie Charakter: praworządny zły Dziedzina: współpraca, terytorium, goblińskie prawa, sprawy domowe Wyznawcy: gobliny, hobgobliny, mistrzowie wiedzy Charakter...
Baravar Kapturnik

Baravar Kapturnik

Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów

30-11-2007 14:56 | | Komentarze: 4
Baravar Kapturnik Przebiegły, Mistrz Iluzji, Pan Kamuflażu, Zguba Goblinoidów Pomniejszy bóg Symbol: płaszcz i sztylet Plan ojczysty: Ukryty Pagór (Złote Wzgórza) Charakter: neutralny dobry Dziedzina: iluzja, podstęp, pułapki, zabezpieczenia Wyznawcy: gnomy, iluzjoniści, łotrzykowie, oszuści, poszuk...

Essembra

Serce Bitewnej Doliny

21-11-2007 19:45 | Wojciech 'amnezjusz' Wein | Komentarze: 5
Na pierwszy rzut oka stolica Bitewnej Doliny może wydawać się kolejnym zwykłym miasteczkiem, których wiele wzdłuż Drogi Rauthauvyra. Niech jednak nie zmyli was ta "zwyczajność". Miasto to jest tak niezwykłą zbieraniną najdziwniejszych sklepów w Dolinach, że warto tu zawitać chociażby po to...
Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Magia Faerunu - Rozszerzenie Sieciowe

Zagajnik Druidów - przykładowe miejsce mocy

13-11-2007 16:45 | | Komentarze: 4
Poniższy tekst stanowi tłumaczenie oryginalnego artykułu autorstwa Gwendolyn F.M. Kestrel, pochodzącego ze strony Wizards of the Coast. Został przetłumaczony przez redaktorów serwisu za pozwoleniem wydawnictwa ISA. Suplement Magia Faerunu ukazał się jeszcze przed publikacją D&D wer. 3.5. Z tego...

Tilverton

Miasto, które uległo zagładzie

02-11-2007 10:41 | Marcin 'Verghityax' Pawłowski | Komentarze: 13
Legenda: 1. Rynek (z Wieżą Rady na środku) 2. Pałac Tilvera 3. Brama Cormyru 4. Dom Cudotwórcy 5. Schody Cormyru i Tarczowy Ołtarz 6. Schody rynkowe i Różany Ołtarz 7. Schody Tilver i Zielony Ołtarz 8. Brama Górnego Miasta i Ręka Przypadku 9. Przednie Ostrza Dundara 10. Rącze Wierzchowce Tanalara 11...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.