» Zasady domowe » Ogólne zasady domowe » Eliksir czarów (D&D 5E)

Eliksir czarów (D&D 5E)


wersja do druku

Panaceum na brak komórek zaklęć

Autor: Redakcja: Tomasz 'Radnon' Cybulski

Eliksir czarów (D&D 5E)
Twoja postać zbyt szybko wyczerpuje wszystkie komórki czarów? Ta mikstura pomoże w rozwiązaniu tego problemu.

Eliksir czarów

Po wypiciu tego magicznego wywaru postać odzyskuje jedną komórkę czarów, maksymalnie poziomu odpowiadającego poziomowi mikstury. Jeżeli postać wypije eliksir wyższego poziomu niż wykorzystane komórki czarów – przywrócona zostanie wykorzystana komórka czarów najwyższego poziomu. Jeżeli postać wypije miksturę niższego poziomu niż wykorzystane komórki czarów lub nie ma żadnych wykorzystanych komórek czarów – nic się nie dzieje – eliksir nie tworzy tymczasowych komórek czarów. Można użyć tej mikstury raz na krótki lub długi odpoczynek.

Warzenie mikstury. Eliksir czarów może stworzyć jedynie postać, która posiada magiczny talent – potrafi rzucać zaklęcia. Maksymalny poziom mikstury, którą może przygotować określa maksymalny poziom czarów, do którego ma dostęp.

Aby przygotować tę miksturę postać musi dysponować sprzętem alchemicznym i odpowiednią bazą składników. Celowo nie podajemy gotowych receptur – ta kwestia pozostaje w gestii Mistrza Podziemi, który sam określi czy wystarczą szeroko rozumiane magiczne komponenty, czy może będą potrzebne konkretne, specyficzne składniki: zioła, sproszkowane klejnoty, wydzieliny lub części ciała magicznych istot, etc.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Ponadto podczas warzenia tego eliksiru postać musi zużyć jedną komórkę czarów równą poziomowi przygotowywanej mikstury. W niektórych przypadkach proces warzenia może okazać się wyczerpujący.

Być może sporządzanie takich mikstur jest powszechnie znanym procesem, a być może to zapomniana wiedza, na ślad której postacie wpadną podczas eksploracji ruin pradawnej świątyni lub akademii magicznej. Albo wdzięczny za pomoc czarodziej podzieli się informacjami w zakresie przygotowywania wywarów niższego poziomu i zainspiruje do przeprowadzenia dalszych badań.

 

Poziom eliksiru

 

Dostępność

 

Koszt składników

 

Czas warzenia

 

Efekt uboczny procesu warzenia

 

ST test warzenia

 

1

 

powszechny

 

50 sz

 

2 h

 

 

11

 

2

 

niespotykany

 

150 sz

 

3 h

 

 

12

 

3

 

niespotykany

 

400 sz

 

3 h

 

 

13

 

4

 

rzadki

 

750 sz

 

4 h

 

 

14

 

5

 

rzadki

 

1.250 sz

 

4 h

 

 

15

 

6

 

bardzo rzadki

 

1.750 sz

 

8 h

 

+1 poziom wyczerpania

 

16

 

7

 

bardzo rzadki

 

2.500 sz

 

8 h

 

+1 poziom wyczerpania

 

17

 

8

 

bardzo rzadki

 

3.500 sz

 

8 h

 

+1 poziom wyczerpania

 

18

 

9

 

legendarny

 

5.000 sz

 

16 h

 

+2 poziomy wyczerpania

 

19

Poza ewentualną premią za biegłość w posługiwaniu się aparaturą alchemiczną, test warzenia mikstury oparty jest o modyfikator cechy, którą postać wykorzystuje do rzucania czarów. W przypadku gdy postać rzuca zaklęcia w oparciu o różne cechy – stosuje się najwyższy modyfikator.

Dostęp do profesjonalnego laboratorium zapewni ułatwienie w teście.

W przypadku gdy test zakończy się porażką materiały zostają bezpowrotnie zmarnowane i komórka czarów zużyta, a w przypadku warzenia eliksirów wyższych poziomów – poziom(y) wyczerpania naliczony(e).

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

Handel. Powyższa tabela przedstawia jedynie koszty składników. Do finalnej ceny należy doliczyć marżę w wysokości od 10 do 20%, która odzwierciedla poza dochodem, wartość poświęconego czasu, wysiłku i zużytych komórek czarów.

Przedawkowanie (opcjonalnie)

Wypicie więcej niż 1 eliksiru (lub innej ilości uzgodnionej przez prowadzącego z graczami) przed kolejnym krótkim lub długim odpoczynkiem może wywołać nieoczekiwane, dość nieprzyjemne efekty, a w niektórych przypadkach nawet doprowadzić do śmierci postaci. Rzuć 1k100, aby określić co się wydarzy:

1-20: eliksir zadziałał normalnie, ale głos postaci staje się bardzo piskliwy do zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku.

21-35: eliksir nie zadziałał, a postać dostała czkawki, która trwa do zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę

36-50: eliksir zadziałał, ale postać otrzymuje [poziom mikstury] k4 obrażeń od mocy (force), a jej włosy stają dęba.

51-70: eliksir nie zadziałał i powoduje utratę losowej komórki czarów, a skóra postaci nabiera nienaturalnego koloru (np. staje się niebieska) do zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku. Jeżeli postać nie ma żadnej komórki czarów, wówczas otrzymuje połowę obrażeń opisanych dla przedziału 36-50 (włosy postaci również stają dęba).

71-90: eliksir zadziałał, ale powoduje poziom wyczerpania i postać do zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku głośno ziewa. 

91-99: eliksir zadziałał, ale powoduje utratę wszystkich pozostałych komórek czarów, poza jedną komórką, który przywrócił. Włosy postaci stają się siwe do zakończenia najbliższego krótkiego lub długiego odpoczynku. 

100: eliksir zadziałał, ale postać musi wykonać rzut obronny na Kondycję o ST 10 + [poziom mikstury], który w przypadku porażki kończy się śmiercią. W przypadku sukcesu postać otrzymuje ilość obrażeń opisanych dla przedziału 36-50, włosy postaci stają dęba i śmierdzą spalenizną.

Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Dungeons & Dragons: Zestaw Startowy
Podziemia w pudełku
- recenzja
Wilk w potrzasku (spotkanie do D&D 5E)
Mini-przygoda na mroźnych bezdrożach
Kłopoty z goblinami
Urokliwy samouczek
- recenzja
Curse of Strahd
Zagraj to jeszcze raz, hrabio
- recenzja
Zapomniane Krainy odkryte na nowo
Jasne strony piątoedycyjnego Faerunu
Hordy potworów i bale arystokracji
Klasyczne podręczniki do FR w piątej edycji - cz. III

Komentarze


Kamulec
   
Ocena:
+1

@Aesthevizzt

Wprowadziłeś u siebie na sesji? Gracze użyli?

07-06-2020 17:57
Aesthevizzt
   
Ocena:
+1

Tak, korzystali. Z umiarem po tym jak gracz, który chciał zregenerować postaci kulę ognia, w walce z  dużą ilością bandytów, po wypiciu drugiej buteleczki nie mikstura nie zadziałała i postać straciła ostatni czar z drugiego kręgu

21-06-2020 11:58

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.