» Dla graczy

Dla graczy

Działy:
» Karty postaci
» Odgrywanie
» Rasy
» Klasy podstawowe
» Klasy prestiżowe
» Magia [SP]
» Psionika
» Magia [NP]
» Umiejętności i atuty
Wyświetlono rezultaty 1-40 z 83.

Smokokrwiści

Tylko oni mają taki rodowód

11-04-2005 19:57 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 149
Smokokrwiści są odległymi potomkami smoków, ludźmi, w których żyłach znajduje się domieszka smoczej krwi. Nie tak potężni jak półsmoki, posiadają z nimi pewne cechy wspólne. Rodzą się najczęściej jako dzieci półsmoków, o bardziej jeszcze rozcieńczonej krwi. Czasem zdarza się, że w zupełnie zwyczajn...

Arcynekromanta (3 ed.)

Kwintesencja nekromancji

15-12-2004 19:51 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 133
Często zdarza się, że kiedy mag pozna już podstawy Sztuki, porzuca klasyczne czarodziejstwo na rzecz potężniejszych, bardziej specjalistycznych ścieżek magii. Nekromanci owych nowych dróg opracowali chyba najwięcej. Ci, którym nie odpowiadają plugawe rytuały panów szarosinych, ani bliski kontakt...

Gatunkista (3 ed.)

Dlaczego ja cię tak nienawidzę?

15-02-2005 16:46 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 95
Na świecie żyje wiele różnorodnych, baśniowych istot: elfy, krasnoludy, gnomy i wiele, wiele innych. Są też oczywiście ludzie. Zwykli, szarzy ludzie, nie mający żadnych specjalnych mocy, niczym się nie wyróżniający. Po prostu, na tle innych ras, bezbarwni. Co niektórym z nich działa na nerwy. Bo czy...

Wojownik pełni (3 ed.)

Za pan brat z klątwą

20-06-2005 17:18 | Piotr 'Faust' Kucharski | Komentarze: 71
I tak oto przyjechaliśmy na miejsce. To tutaj miało stanąć nowe miasteczko, jednak trzeba było wyrąbać drzewa dookoła. Drwale od razu zabrali się do roboty. Nikt nie przeczuwał, że stanie się tragedia. Wydawało się, że będzie to spokojny, wiosenny dzień. I był, dopóki nie znaleźliśmy rozszarpanego...

Uliczny drapieżnik (3 ed.)

Kici, kici...

07-10-2004 21:58 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 64
Kot to bez wątpienia najbardziej skuteczny z tych drapieżników, które dostosowały się do warunków panujących w tak zwanych cywilizowanych miastach. Potrafi radzić sobie z głodem, zimnem i brakiem dachu nad głową. Co więcej, takie życie najwyraźniej mu się podoba – koty należą do stworzeń, któr...

Karmazynowy barbarzyńca (3 ed.)

Wybraniec Uthgara

02-06-2004 16:58 | Van Halen | Komentarze: 61
Na całym świecie jest ich zaledwie kilkunastu. Kroczą przez życie przestrzegając swojego kodeksu honorowego, który opracowali na przestrzeni setek lat. Tak - mędrcy powiadają, że tajemny kult karmazynowych barbarzyńców pochodzi z zamierzchłych czasów, kiedy magia odciskała jeszcze większe piętno na...

Mistrz improwizacji (3 ed.)

Nie każdy może walczyć czym popadnie

10-08-2004 13:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 53
Czasem trzeba komuś dać komuś w mordę. To stwierdzenie to nie sekret i o jego słuszności bardzo szybko przekonuje się każdy, kto chce swoje życie związać z wojaczką. Samo jednak wojowanie to jeszcze nie pretekst, a bardziej doświadczeni zbrojni na ogół potrafią znaleźć jakieś wyjście z sytuacji, któ...

Władca przerażenia (3 ed.)

Jeszcze nie wiesz, co to strach...

08-01-2005 10:33 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 52
UWAGA: Do efektywnego użycia tej klasy prestiżowej w grze potrzebny jest Podręcznik Psioniki. Każda istota czegoś się boi. Nawet najpotężniejsi magowie i władcy, na których drobne skinienie tysiące mieczy wznosi się do góry, mają skryte lęki, na myśl o których przechodzą ich ciarki. Właśnie z tyc...

Tarczownik (3 ed.)

Nic nie jest tak przydatne w walce, jak dobra tarcza

05-09-2005 12:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 49
Jedni cenią ciężkie topory, miecze lub młoty. Inni chwytają oręż w obie dłonie, wywijając nim w morderczym tańcu. Jeszcze inni preferują łuki i kusze, z których szyją pociskami ze śmiertelną precyzją. Wobec wszystkich nich tarczownicy stoją w pewnej opozycji. Idą do walki w szeregach armii, krocząc...

Siostra Cyrica

Groźne siostrzyczki

05-09-2004 13:12 | Piotr 'Cahir' Wiankowski | Komentarze: 46
Siostry Cyrica to elitarny regiment składający się głównie z kapłanek Cyrica, choć każda ludzka lub drowia kobieta wyznająca Boga Kłamstw może nią zostać. Oddział ten dosiada specjalnie hodowanych w Thay czarnych jednorożców (patrz: Potwory Faerunu str. 41) i jest szkolony do walki na nich. Regiment...

Kolęda (Brd 6)

25-12-2004 13:45 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 45
Kolęda Zaklinanie (przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 6 Komponenty: W Zasięg: Osobisty Efekt: Okrąg o promieniu 12 m ze środkiem na czarującym Czas trwania: Natychmiastowy Rzut obronny: Brak Odporność na czary: Nie W pewną szczególną noc nie wypada walczyć... W chwili, w której bard zaczyna...

Astralny wojownik (3 ed.)

Hop!

14-07-2005 23:53 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 43
Dotknięcie, dziwne mrowienie, potem uczucie spadania, a jednocześnie wznoszenia się. Nagle ostre światło i wrażenie, jakby ktoś wyjął z Ciebie wnętrzności, a potem włożył z powrotem, niekoniecznie zachowując właściwą kolejność. Po chwili wszystko mija, a ty orientujesz się, że stoisz w zupełnie inny...

Bitewny tancerz z Chult

Siła tańca

06-06-2005 22:38 | | Komentarze: 34
UWAGA: Niniejsza klasa prestiżowa przeznaczona jest dla edycji 3.5 systemu. Przez setki lat handel niewolnikami był smutną, aczkolwiek nieodłączną częścią życia mieszkańców południowo–zachodniego Faerunu, od Calimshanu aż po Jezioro Pary i Przesmyk Vilhon. Wielu niewolników godziło się ze...

Śpiewak kręgu Angharradh

Obrońca Tej, Która jest Trzema

20-10-2005 16:30 | | Komentarze: 33
Angharradh jest zjednoczonym aspektem bóstw, które są zarówno trzeba oddzielnymi boginiami – Aerdrie Faenyą, Hanali Celanil i Sehanine Księżycowy Łuk – jak i pojedynczą boginią, łączącą w jedno ową trójcę. Trójca odzwierciedla naturę każdej z trzech bogiń, zależnie od sytuacji. Na wiosnę...

Biały nekromanta [PDF]

Śmierć to zaledwie początek

21-12-2005 23:07 | Haer | Komentarze: 33
Biali nekromanci, działający zazwyczaj pod auspicjami kościołów dobrych i neutralnych bóstw śmierci, są zaciekłymi wrogami nieumarłych i osobników z nimi związanych. Są także jednymi z największych ekspertów w sprawach śmierci, gdyż każdy z nich kiedyś jej doświadczył. Biały nekromanta to klasa pre...
Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów

Tworzenie wiarygodnych psychologicznie bohaterów

Czyli drobna pomoc w obmyślaniu postaci

22-08-2007 15:01 | Michał 'bukwa' Bukowski | Komentarze: 33
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autora. Wylosowanie współczynników dla postaci jest jedynie pierwszym etapem jej tworzenia. Najbardziej istotna część tego pr...

Krwawy pirat z Morza Spadających Gwiazd

Pirackie życie dla Ciebie!

19-09-2005 14:56 | | Komentarze: 30
Bandyci i rzezimieszki w niemal każdym porcie pretendują do miana "pirata", jednak niewielu z nich może rywalizować z tak zwanymi "krwawymi piratami" z Morza Wewnętrznego - najgroźniejszymi pirackimi grupami Faerunu, takimi jak Bractwo Czerwonego Przypływu czy Banda Immurka. Ci korsarze są w stanie...

Amoltarweni

Czynią sobie Północ poddaną

16-06-2011 20:37 | Michał 'von Mansfeld' Przygodzki | Komentarze: 26
Amoltarweni to inteligentne istoty z rodziny pingwinów, zamieszkujące wybrzeża mórz i jezior w chłodnych krainach. Słyną ze swojej wytrwałości oraz błyskotliwości. Istoty te założyły swoje społeczności, tworząc miasta i wioski na podobieństwo ludzi. Geneza i religia Magowie oraz antropolodzy twier...

Potężniejsze rasy I

Nakładka na rasy standardowe

18-12-2006 20:54 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
W czasie prac nad tym artykułem przyświecała mi idea oddania "heroiczności", do której skłania się mechanika D&D, także w statystykach grywalnych ras, a także ich lepszego zbalansowania względem siebie. Wystarczy bowiem porównać "standardowego" krasnoluda z półorkiem, by dost...

Darknower [PDF]

Wiedza zdolna zabijać

09-12-2005 21:00 | The Prophet | Komentarze: 25
Wielu mędrców chodzących po tym świecie może rzec, iż posiadają wiedzę przyćmiewającą to, co wie większość ludzi. Tedy, jeśli porównać pod względem wiedzy mędrców i zwykłych ludzi, to ci drudzy wyglądają niczym ziarenko piasku położone przy wiadrze po brzegi nim wypełnionym. Tedy, jeśli czynić takie...

Potężniejsze rasy IV

Nakładka na rasy psioniczne

12-03-2007 19:24 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 25
Gra postaciami o wyraźnie "heroicznych" zdolnościach posiada swój specyficzny, niepowtarzalny smak – dla jednych przyjemny, dla innych nieznośny. Artykuł ten przeznaczony jest dla tych pierwszych, a ściślej – tych spośród nich, którym nie brak zrozumienia i zamiłowania do psion...
Jak przetrwać noc?

Jak przetrwać noc?

O zasadzkach, zabójstwach i zamarznięciach słów kilka

04-12-2006 19:52 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 24
Potężni bohaterowie mają męczące życie. Od rana do wieczora muszą walczyć, unikać pułapek, targować się o wynagrodzenie z upartymi krasnoludzkimi władcami, liczyć zdobyte góry złota, rozszyfrowywać starożytne teksty… Wieczorem powinni więc zasnąć spokojnie, prawda? Nieprawda. Nocne zasadzki są...

Potężniejsze rasy V

Nakładka na grywalne potwory

02-04-2007 19:46 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 24
Kilka miesięcy temu mogliście zapoznać się z nakładkami na pospolite rasy grywalnych potworów, takich jak orkowie, gobliny czy gnolle. Wówczas zabrakło jednak kilku popularnych istot, uznawanych za bardziej "potworne" niż "grywalne", jednak wciąż dostępnych dla chętnych graczy i...

Potężniejsze rasy III

Nakładka na popularne grywalne podrasy

17-02-2007 14:58 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
W grze zazwyczaj biorą udział standardowe rasy, znane z Podręczników Źródłowych. Niektórzy jednak lubią smak egzotyki i sięgają po - mniej lub bardziej nietypowe - odmiany ras standardowych czy wręcz po grywalne potwory. Część z nich została już omówiona, warto jednak zastanowić się, co z pozostałym...

Mistrz luster (3 ed.)

Jedno niewielkie lusterko może pomieścić w sobie cały wszechświat

16-05-2005 18:20 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 23
UWAGA: Do efektywnego użycia tej klasy prestiżowej w grze potrzebna jest Księga Planów. Magia jest jednym z podstawowych narzędzi, które kształtują świat. Jednak, co szybko odkrywają wszyscy jej adepci, posiada również pewne ograniczenia. Pełna niebezpieczeństw, niepewnych ścieżek, często doprowadz...

Prymas Bhaala

W służbie Pana Mordu

30-06-2006 20:54 | | Komentarze: 22
Prymasi i prymaski to przywódcy kultu Bhaala - martwego Pana Morderstw. Sam kult wywodzi się ze Strażniczej Iglicy - wulkanicznej góry, która dumnie wznosi się w samym sercu Nieskończonych Pustkowi, czterysta kilometrów na wschód od Jeziora Mgieł i niemal pięćset na południe od Złotego Szlaku. W ukr...

Potężniejsze rasy II

Nakładka na pospolite rasy grywalnych potworów

08-01-2007 21:52 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 19
W czasie gry często zdarza się, że drużyna napotyka - i zwalcza - kolejne grupy i rodzaje potworów, które jednak rzadko różnią się czymś naprawdę istotnym. Gnoll jest tylko nieco mocniejszym orkiem, goblin skuteczniejszym koboldem... Jakby tego było mało, twórcy gry wyraźnie nie rozumieją idei gry &...

Pan szwów [PDF]

"As w rękawie" nabiera nowego znaczenia...

11-01-2006 22:15 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 18
"Ból i cierpienie to nieodłączny towarzysz każdego, kto zarabia na życie machając mieczem. Niektórzy jednak potrafią się przystosować lepiej niż inni [...]. W pewnym momencie pragnienie osiągnięcia perfekcji staje się tak silne, że wojownik jest w stanie poświęcić wszystko, byle tylko stać się...

Strażnik księgi

Obrońcy bezcennych pism

31-03-2008 11:08 | | Komentarze: 17
Słynne biblioteki, wielkie skarbce - te oraz podobne im, niezastąpione źródła wiedzy magicznej, od zawsze przyciągały osoby pragnące zgłębić tajemnice nadludzkiej potęgi. Niewiele się mówi o strzegących prawd i magii, ukrytych w murach tych przybytków wiedzy. Przywódcy religijni, kapłani, królowie,...

Despota

Czyli drań u władzy

08-03-2006 21:07 | | Komentarze: 17
Miejsca takie jak rejon Morza Księżycowego są domem dla jednostek dzikich, bezwzględnych, okrutnych i silnych. Krainy te pełne są despotów, począwszy od malutkich tyranów pełniących funkcję starszyzny wioskowej, a skończywszy na prawdziwych ciemiężcach, którzy rządzą miastami. Od Melvaunt, poprzez M...

Zamaskowany zdrajca Vhaerauna

Podwójny agent w klerze Lolth

31-08-2007 09:35 | | Komentarze: 16
Istnieją kapłani, a nawet kapłanki, którzy na pokaz służą Lolth, zaś w głębi serca wyznają Vhaerauna. Sytuacje odwrotne są niemal niespotykane, mimo iż niszczący potencjał takiej osoby sprawia, że myśli o mrocznych, pełnych sekretów snach wywołują błysk w oczach wielu wysoko postawionych kapłanek. ...

Inercjał [PDF]

Przekleństwo psioników

08-07-2006 10:13 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 15
Jeśli prawdą jest, iż psionika jest rodzajem talentu, to zdolności inercjałów są jej zaprzeczeniem - swoistym antytalentem. Dziwna moc, tłumiąca metapsychiczne moce pustka wypływająca z ciała, niekiedy otaczająca ich niczym płaszcz, tłamszący talent innych. Inercjał to klasa podstawowa przeznaczona...

Szpieg (d20 Modern)

Prawdziwy agent wywiadu

21-02-2008 23:40 | Michał 'rincewind bpm' Smoleń | Komentarze: 14
W XXI wieku nic nie ma wartości większej niż właściwa informacja. Kto ma odpowiednią wiedzę, bez problemów może zyskać pieniądze, wpływy, sławę. Nic więc dziwnego, że tak wielu ludzi zajmuje się pozyskiwaniem wiadomości, przy czym w przypadku bohaterów graczy najczęściej będzie chodzić o te najtrudn...
Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Gorsi, ale nie najgorsi – część 1

Wiejscy czarownicy w d20

12-11-2014 20:55 | Andrzej 'Enc' Stój | Komentarze: 14
Magia światów D&D i Golarionu jest przepotężna. Począwszy od typowo bojowych zaklęć, przez leczące, transportowe, komunikacyjne, na użytkowych kończąc, czary stanowią – czy raczej powinny stanowić – podstawę ekonomii. Magii tej brakuje jednak życia. Wszystko jest precyzyjne, dokładne...

Arkaos [PDF]

Magicznie chaotyczny

29-06-2006 15:31 | Piotr 'Rebound' Brewczyński | Komentarze: 13
Zaklinacze czerpią z magii i uczą się kierować nią, nie używając przy tym ksiąg zaklęć i nie korzystając z pomocy nauczycieli. Arkaosi idą krok dalej – oni po prostu otwierają się na magię tak, by moc płynęła przez nich nieprzerwanym strumieniem. Arkaos to klasa podstawowa przeznaczona dla ed...

Rozerwanie więzów (Psi/Fur 5)

27-10-2006 22:07 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 13
Rozerwanie więzów Psychokineza Poziom: Psion/Furiat 5 Przejawy: Dźwiękowe, Materialne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Bliski (7,5 m +1,5 m/2 poziomy) Cel: Jeden nieumarły Czas trwania: Chwilowy Rzut obronny: Wola neguje (patrz opis) Odporność na moc: Tak Punkty mocy: 9 Wykorzystując psychokinety...

Wykrycie prezentów (Cza/Zak 1, Kap 1)

25-12-2004 13:56 | Marcin 'Marael' Gomoła | Komentarze: 12
Wykrycie prezentów Wieszczenie Poziom: Cza/Zak 1, Kap 1 Komponenty: W, S Czas rzucania 1 akcja Zasięg: 18 metrów Obszar: Ćwierć okręgu rozpoczynającego się od czarującego i emanującego do granic zasięgu czaru Czas trwania: Koncentracja, nie więcej niż 10 minut/poziom Rzut obronny: Brak Odporność na...

Charaktery

Czyli rozważania o czterech stronach osobowości

24-09-2007 00:01 | danant | Komentarze: 12
Poniższy tekst ukazał się pierwotnie na łamach serwisu dnd.pl. Aktualna jego wersja została powtórnie zredagowana przez redaktorów serwisu Poltergeist i opublikowana za zgodą autorów. Po co taki artykuł? Poniższy tekst ma za zadanie uzmysłowić wszystkim, jakim problemem może być odgrywanie charakte...

Klasy Absolutne - część 1

Barbarzyńca, Wojownik i Druid

03-10-2008 22:36 | Szatany | Komentarze: 12
Klasy Absolutne to nowe wersje klas postaci, które przygotowano specjalnie dla grup lubiących grę bohaterami posiadającymi prawdziwą potęgę. Ich autor, Szatany, włożył wiele pracy, aby były one jak najbardziej grywalne i zachowały względem siebie równowagę w możliwościach. Wysiłek opłacił się - klas...

Przeczucie zagrożenia (Psi/Fur 1, Pswjk 1)

21-10-2006 12:41 | Mateusz 'Zsu-Et-Am' Kominiarczuk | Komentarze: 12
Przeczucie zagrożenia Nadświadomość Poziom: Psion/Furiat 1, Psychowojonik 1 Przejawy: Materialne i wizualne Czas manifestacji: 1 akcja Zasięg: Osobisty Cel: Ty Czas trwania: 1 minuta/poziom Punkty mocy: 1 Potrafisz przeczuwać nadchodzące ataki chwilę przed tym, nim do nich dojdzie. zapewniając ci s...